Command & Conquer: Red Alert |
Ne treba trošiti puno reči na serijal Command & Conquer: Red Alert. Priča koja se nadovezuje na sve dobro poznate teme iz osamdesetih godina, hladni rat, specijalna oružja i paranoja, kao i odlično izvođenje u svetu strategija u realnom vremenu doprineli su tome da Red Alert bude jedna od najboljih RTS igara današnjice. Izgleda da je trinaest godina nakon pojavljivanja C&C-a došlo vreme da se Red Alert objavi i na mobilnim telefonima. Kako se jedna igra koja se najčešće igra tastaturom i mišem „snašla” na mobilnom telefonu? Sasvim dobro, čini se.
Red Alert preuzima skoro sve dobre elemente iz Command & Conquer za mobilne telefone, pritom ispravljajući kritike koje su igrači upućivali ovom izdanju, gde pre svega mislimo na malo taktičke fleksibilnosti i linearno definisan sistem izgradnje i borbe. Svaku misiju u veoma skriptovanoj kampanji počinjete samo jednom jedinicom putem koje gradite ostale. Tri različita menija dobijate tasterima ’*’, ’0’ i ’#’, putem kojih možete da izgradite apsolutno sve – od baraka, glavnih zgrada, drugih jedinica, vozila, odbrambenih sistema i tako dalje. Iako se u početku čini da će vam veoma brzo dosaditi, kao i da nema šta specijalno da ponudi pored izgradnje i borbi, Red Alert će se već posle nekoliko misija razviti u napredno ostvarenje sa zanimljivom pričom, dobrim izvođenjem i mnoštvom misija. Doduše, sistem vojevanja i dalje je donekle ograničen, što se može opravdati komplikovanijem kontrolisanjem jedinica pomoću 10 tastera mobilnog telefona u odnosu na upravljanje tastaturom i mišem, ali je i pored toga Red Alert zaista dobra zabava. Doduše, ne možemo a da se još jednom ne upitamo da li je ovakav tip igara uopšte pohvalno praviti za mobilne platforme imajući u vidu to da se ekran veoma lako „zaguši” jedinicama, da su kontrole pomalo komplikovane, kao i da je građenje u kriznim trenucima veoma teško izvesti. Milan ĐUKIĆ | | |