Letopisi Narnije: Princ Kaspijan Prošlo je nešto više od dve i po godine otkako smo imali prilike da pogledamo ekranizaciju prve knjige o „Letopisima Narnije” K. S. Luisa („Lav, veštica i ormar”). Studio Dizni i Volden medija završili su i drugi deo priče. „Letopisi Narnije: Princ Kaspijan” nastavlja avanture braće i sestara Pevensi. Godinu dana nakon njihove prošle pustolovine, Piter, Suzana, Edmund i Lusi ponovo dolaze u Narniju. Ovog put ne odlaze svojom voljom, već bivaju preneti magijom zbog toga što su potrebni da spasu svoje staro kraljevsto. U „našem svetu” prošlo je tek godinu dana otkada su napustili svoje tronove, ali u Narniji je prošlo čak 1300 godina, i stvari ne stoje baš sjajno. Njihovo kraljevstvo odavno je u rušavinama, a presto uzurpira zli general Miraz, dok izgnani princ Kaspijan, pravi naslednik prestola Narnije, pokušava da vrati red u kraljevstvo. Na Pevensijevima je da Kaspijanu pomognu da vrati svoju krunu.Osnova filmske ekipe koja je postavila „Kaspijana” na noge ista je kao i prošli put. Režiser Endru Adamson nastavio je ono što je počeo pre više od tri godine, a Vilijam Mozli, Ana Poplvel, Skendar Kins i Džordži Henli ponovo glume braću i sestre Pevensi. Najnoviji član glumačke postave je mladi Ben Barns, koji glumi princa Kaspijana, a u ulogama patuljaka Nikabrika i Trampkina našli su se najpoznatiji glumci niskog rasta današnjice – Piter Dinklidž i legendarni Vorvik Dejvis. Kako je „Princ Kaspijan” ozbiljniji, mračniji i, pre svega, zahtevniji od prethodnog filma, Din Rajt, koji je predvodio tim za specijalne efekte za „Lava, vešticu i ormar”, dobio je pojačanje u vidu Vendi Rodžers. Njih dvoje zajedno su koordinisali više od hiljadu stručnjaka za digitalne specijalne efekte, koji su tokom perioda od preko dve godine stvorili oko 1600 kadrova za „Kaspijana”. Ova armija ljudi, naravno, nije radila na jednom mestu, već je reč o stručnjacima iz kompanija za efekte širom sveta. Tu su Moving Picture Company i Framestore iz Londona, Scanline iz Minhena i, naravno neizbežni, novozelandski Weta Digital. Najveći napredak na polju specijalnih efekata u proteklih nekoliko godina bio je na polju interakcije između živih glumaca i digitalnih likova, te ovaj film koristi ta dostignuća. Do sada je bilo pravilo da se za kadrove u kojima virtuelni i stvarni likovi imaju fizički kontakt koriste animatroničke lutke što je diktiralo položaj kamere kod takvih kadrova. Tih ograničenja u ovom filmu nema, pa imamo impresivne kadrove sa kentaurima i junacima koji jašu grifine te dodiruju lava Aslana, čiji je digitalni model za ovaj film potpuno prerađen. Predprodukcija za sledeći film u serijalu već je u toku, ovog puta u režiji Majkla Apteda i sa Džimom Rajdžijelom kao vođom tima za specijalne efekte. Dragan KOSOVAC | | 





|