![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| |||||||||||||||||||||
Mapa internet trendova
Karta Interneta bazirana na mapi tokijskog metroa
Mapa sama po sebi predstavlja zanimljivu ideju, i to je njena najveća vrednost. Poneko gledajući je može da sazna za web sajt koji mu nije odranije poznat, ili da sagleda ekonomske i tehnološke relacije između određenih velikih internet igrača o kojima nije imao saznanja. Međutim, najviše, pre svega iz zabave, iz ovog projekta mogu izvući stanovnici Tokija, koji pronalaze brojna skrivena značenja koja u sebi nosi smeštanje web sajtova na određene lokacije realnih stanica metroa, što je veoma interesantan aspekt čitavog koncepta. S obzirom na to da se pomenuti dizajn studio bavi Internetom, njihovi uvid, saznanja i procena mogu biti od koristi. Sa kompasom u ruci...
Uz imena lokacija dodati su i simboli koji podsećaju na meteorološke oznake, a zapravo predstavljaju komentare ili procene autora mape. Recimo, Google Video označen je simbolom za umereno oblačno, što u prevodu znači da je u promenama, dok je lokacija MSN obeležena simbolom za pljuskove, što znači da je u nevoljama. S druge strane, Google i YouTube su obeleženi prenaglašenim simbolom za sunce, što znači da su njihova popularnost i opšta procena nerealni. Za ostale lokacije pogledajte sami. Za lepši, ali i koristan desktop Najnovija verzija mape donosi više web sajtova nego prethodna, mada je akcenat mahom na lokacijama čiji je sadržaj večim delom na engleskom jeziku. Poslednja verzija mape donosi određeni broj japanskih i nemačkih web sajtova koji pokazuju zdrav finansijski upliv. Kineski Web predstavljen je posebnom linijom metroa, što simboliše njegovu svojstvenu različitost u odnosu na ostatak „sveta”, a ipak i vezu sa njim. Prilikom realizacije ove ideje, mapa tokijskog metroa nije upotrebljena tako da se jednostavno imena stanica zamene imenima web sajtova, već je dobrim delom modifikovana uz dodatak izmišljenih linija, tako da se na mapu mogu smestiti specifične informacije potrebne za ovako nešto. Mapa otkriva mnoga skrivena značenja stanovnicima Tokija i poznavaocima metroa, što za njih predstavlja dodatnu zabavu. Recimo, Google je u poslednjoj verziji mape premešten sa stanice Shibuya, koja predstavlja bučno mesto za mlade ljude, na stanicu Shinjuku, koja predstavlja sumnjivo, konfuzno mesto koje kontrolišu jakuze (ali bez obzira na to, i dalje ga je zanimljivo posetiti). Yahoo je smešten na stanicu Ueno, koja je lepo mesto, ali se tamo ništa ne dešava, itd. Korisnik mape smešten je u njen centar, što treba da sugeriše i podseti velike kompanije da je Internet ovde zbog nas, a ne mi zbog njega. Mapa internet trendova predstavlja nov, osvežavajući pogled na dešavanja i tendencije u cyber svetu. Pre svega je zabavna, donosi nov način razmišljanja i pogled na uspeh i uticaj poznatih lokacija. Može biti korisna u brzim procenama stanja u kojem se nalaze poznate web kompanije, a može biti i atraktivna kao desktop slika. Mirko PERAK |
| |||||||||||||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |