Džon Karmak predstavio je tehnički demo svog najnovijeg grafičkog enginea za igru Rage Specijalno za Svet kompjutera iz Teksasa Ovogodišnji QuakeCon privukao je više od 6000 posetilaca sa različitih meridijana koji su se od 2. do 5. avgusta okupili u Dalasu. Raspored dvanaestog po redu QuakeCona, ili kako ga drugačije nazivaju – „Vudstok igara”, ispunjen je bio tradicionalnim okupljanjima igrača PC-ja i konzola, turnirima, demonstracijama hardvera i najnovijim novostima u vezi sa razvojem igara.Među mnogobrojnim dešavanjima na ovoj manifestaciji najveći odziv među posetiocima imala je prezentacija teksaske firme id Software, čije su igre iz serijala Doom i Quake od prvog dana i razlog osnivanja festivala. Id Software je objavio da je legendarna igra Return to Castle Wolfenstein u fazi ekranizacije, čime će se na velikom platnu pridružiti igri Doom. Ova vest je izazvala veliko oduševljenje u publici jer ovaj čin u neku ruku simbolizuje uticaj „generacije X” i supkulture igranja na širu pop kulturu. Iz id Softwarea su u šali rekli da će se kvalitet glume poboljšati u odnosu na film „Doom” kako bi bio dostojan kvalitetu brenda Wolfenstein. Programerski genije firme id Software Džon Karmak prezentovao je tehnički demo svog najnovijeg grafičkog enginea u nastupajućoj igri Rage. Igra je smeštena u postapokaliptičnu budućnost, slično Fallout i „Mad Max” okruženjima. Grafika u demou je najveći korak ka foto-realizmu koji je trenutno dostupan u režimu real time renderinga. Dodatkom tehnologije megatekstura, koja je izum Džona Karmaka, i u kombinaciji sa simulacijom fizike, igra Rage nas je potpuno oduševila. Izvesno je da će doneti pravu revoluciju u razvitku igračkih svetova. Naravno, ovakav razvoj zahtevaće hardversku upotrebu DirectX 10 video kartica, koje će vremenom biti finansijski dostupnije.Još jedna velika novost je i projekat Quake Zero koji će obezbediti besplatno igranje Quakea 3 putem web browsera. Demo ovog projekta nije prikazan jer je tehnologija trenutno u fazi testiranja. Po rečima programera firme id Software, Quake Zero će biti izvodljivo igrati čak i na kompjuteru sastavljenom od hardvera niskog kvaliteta. Što se tiče samog sajamskog prostora, dominirala je ogromna hala u kojoj se nalazilo više od 3000 kompjutera povezanih u najveći igrački LAN na svetu. Reč je o famoznoj BYOC (Bring Your Own Computer) mreži koju su činili entuzijasti što su poneli svoje kompjutere i umrežili ih u superbrzu mrežu, čiju je infrastrukturu donirala firma D-Link. Mreža se sastojala od 185 D–Link xStack 24-portnih switch jedinica povezanih u desetogigabitnoj konfiguraciji.Među mnogim standardnim i manje-više doteranim kompjuterskim kućištima nalazila se i nekolicina pravih remek-dela. Naime, kućišta su rađena sa kompletno originalnim idejama, pa je tako jedno napravljeno od baštenskog roštilja, a drugo je bilo oblika Optimus Prime Transformera i urađeno u visini čoveka (1,9 metara). Pored BYOC hale bio je postavljen sajam opreme proizvođača kompjuterskog hardvera kao i desetak štandova izdavača igara. U žiži tog sajma svakako je bio štand izdavača Sierra i razvojnog tima Massive Entertainment, koji su na desetak Alienware računara postavili svoju nastupajuću real time stratešku igru World in Conflict (o kojoj smo pisali opširnije u pretprošlom broju). U multiplayer okršajima preko Interneta svaki igrač kontroliše određenu granu vojske (tenkovske brigade, artiljeriju, avijaciju, itd.), što donosi integrisan način ratovanja.Razvojni tim Splash Damage u partnerstvu sa id Softwareom demonstrirao je timsku igru Enemy Territory: Quake Wars, koja je ujedno korišćena i na zvaničnom turniru QuakeCona. Trenutna verzija igre je beta 2.0, međutim, finalna verzija bi trebalo da izađe početkom oktobra. Uz PC verziju planira se portovanje igre na Xbox 360 i Playstation 3. Među hardverskim proizvodima upečatljiv je bio amBX sistem firme Philips, koji je njihovom štandu privukao mnogo posetilaca. Radi se o zvučnom sistemu koje nudi vizuelne efekte bazirane na dešavanjima u samoj igri. U demonstraciji je korišćen Quake 4 na kompjuterima opremljenim amBX sistemima. Tokom kampanjskog i mrežnog igranja, amBX sistem se pokazao izuzetnim u lociranju napadača tako što je pomoću individualne signalizacije zvučnika koji izgledaju kao lampe davao svetlost iz različitih uglova i time pomagao u simuliranju borbene atmosfere. Od ostalih proizvođača, IZ 3D je ponudio nekoliko različitih monitora specijalno urađenih da u kombinaciji sa steroskopskim naočarima produbljuju trodimenzionalan efekat u igrama. Fountainhead Games je na svom štandu pokazao veoma zaraznu igru za mobilne telefone, Orcs & Elves II. Dotična role playing igra je bazirana na originalnom Doom engine kodu i omogućava iluziju trodimenzionalnog igranja na velikom broju mobilnih telefona. Orcs & Elves je urađen u Brew tehnologiji, koja za razliku od Java tehnologije radi znatno brže, a to je veoma dobra novost za ljubitelje igranja na mobilnim uređajima. Na ovogodišnjem QuakeConu tradicionalno je održan i veliki turnir sa novčanim nagradama čija je kombinovana vrednost bila 100.000 dolara. Novac je donirala nVidia. Među zvaničnim mečevima korišćen je i sistem Quick Draw, koji je putem lutrije pozivao posetioce festivala da se takmiče jedan protiv drugog u Quakeu 4. Nagrada za pobednika svakog meča bila je po 1000 dolara. Ovaj način takmičenja veoma je popularan jer je osmišljen tako da i običnim igračima omogući šansu da se takmiče kao profesionalci. Osim novčanih nagrada, nVidia je u nekoliko prilika održala različita sporedna takmičenja, čije su nagrade bile najnovije GeForce 8800 Ultra video kartice. QuakeCon je održan u veoma luksuznom hotelu Hilton u samom centru Dalasa. Većina zvaničnih demonstracija pokrovitelja festivala održana je tokom dana, dok je BYOC bio dostupan 24 sata i u njemu se neumorno igralo. A kao dodatak ovom festivalu zabave, priređen je, šesti put zaredom na ovom sajmu, nastup komedijaške grupe „Mr. Sinus” koja se specijalizuje u humoru baziranom na kultnim filmovima. Ranije mete „Mr. Sinusa” bile su holivudske „legende” poput filmova „Rambo” serijala. Ove godine je meta „slap stick” humora i mini-teatra održanog u bioskopskoj sali Hiltona bio film „Doom”. U stilu famoznog „Mystery Science Theatera 3000” ovaj film je iskasapljen komentarima od kojih su ljudi plakali od smeha. Saša POČEK | | 



|