WWW VODIČ<>
062005<><>

Renault 4

Automobil reno 4 je obeležio celu jednu epohu, a i dan-danas se može naći na našim putevima. Njegova izdržljivost donela mu je razne laskave epitete poput „pobednika vremena” ili „lend rovera za siromahe”. Oni zlobniji nazvali su ga „šalterom” (zbog načina otvaranja prozora), a menjač brzina – kišobranom. Ljubitelji ovog modela održavaju mnogobrojne forume na kojima emotivno ili praktično (održavanje, rezervni delovi) diskutuju o njemu. Mnogi od njih zaslužuju našu pažnju zbog bogatih galerija slika (www.geocities.com/MotorCity/Show/5980, www.renaultclub.cz/english/oldcars/r4.html, www.renault4motorclub.unlugar.com, www.kn-photo.com/jp/club-R4, www.renault4.de, www.r4l.de).

„Četvorka” je za 32 godine proizvodnje u 16 zemalja sveta prodata u osam miliona primeraka, što je čini najprodavanijim francuskim automobilom ikada (www.renault.com/gb/passion/culte_p5.htm, www.renault4.plus.com/articles/40years/40.htm). Kada se pojavila, izazvala je šok na tržištu zbog svoje ekonomičnosti, prihvatljive cene, dizajna, ali i inovativnih tehničkih rešenja (zatvoren sistem hlađenja, peta vrata) koja do tada nisu nikada korišćena u masovnoj produkciji (www.aussiefrogs.com/articles/renault_4, www.autocar.co.uk/RoadTest_Summary.asp?RT=200116, www.uniquecarsandparts.com.au/unique_cars_index_r.htm).

Tvorci Renoove „četvorke” osmislili su je na isti način na koji je Folksvagen kreirao popularnu „bubu” – tako da bude jeftina, funkcionalna i namenjena svima. Takav koncept jeftinog i izdržljivog automobila uzrokovao je da matična fabrika od 1973. do kraja produkcije nije osmislila pravog naslednika, iako su za njega proglašavani mnogi modeli, dok su japanski nisan pao (www.bestjapancar.com/nissan3112111.htm) i specijalno nadograđeni suzuki lapin (www.geocities.com/richardirl/nissan.html, www.damd.co.jp/products/suzuki/lapin03_an.html?car=lapin) sjajni savremeniji pokušaji oživljavanja duha „četvorke”.

Deset godina nakon izlaska poslednjeg modela R4 GTL, Reno je počeo sa proizvodnjom tvinga (www.renaultclub.cz/english/historie.html, www.geocities.com/MotorCity/2090), kao njegovog poluzvaničnog naslednika. Godine 1999. se sa sličnim pretenzijama pojavio model kengu (www.renault.com/gb/produits/kangoo.htm), a nakon njega i modus 2004 (www.renault.com/gb/produits/modus.htm). Ipak, reno 4 ostao je legendaran i nezamenljiv. Dodeljujući mu 66. mesto na listi 100 najautomobila svih vremena (sačinjenoj 2003. godine), autor britanskog časopisa „Top Gear” rekao je o njemu: „Retko koji auto može da podnese toliko maltretiranja, tereta i zapuštanja kao „četvorka”. To su kola koja klinci obožavaju, vegetarijanci ismevaju, a uz koja se rađaju nezaboravni letnji doživljaji. Iako njima možete preći razdaljinu do Sunca i nazad, bez problema možete da utrpate svinju u njihov prtljažnik” (www.topgear.com/content/features/stories/cool_cars/05).

Dušan KATILOVIĆ

 
Renault 4
Šta mislite o ovom tekstu?
„Putovanje za dž”
Domaći forumi
Home / Novi brojArhiva • Opšte temeInternetTest driveTest runPD kutakCeDetekaWWW vodič • Svet igara
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontaktSaradnjaOglasiPretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opšte teme
Internet
Test Drive
Test Run
PD kutak
CeDeteka
WWW vodič
Svet igara



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera