![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Izbor automobila samo jednog proizvođača prva je radikalna promena koja, istini za volju, ne zvuči naročito uzbudljivo. Međutim, izbor „Porscheovih” modela nije bio slučajan. Tokom poslednjih pedeset godina, prestižni nemački proizvođač elitnih četvorotočkaša izbacio je obilje modela svih klasa, zahvaljujući čemu igrači naviknuti na širok izbor raznorodnih modela neće ostati kratkih rukava. Porsche Unleashed sadrži osamdeset modela, počev od prve 356 serije, sve do ovogodišnje verzije modela 911 Turbo (tu je i čuveni 959, čija je distribucija u Americi svojevremeno bila zabranjena). Oni najuporniji vremenom će „otključati” i GT1 model koji upravo u ovoj igri doživljava svoju premijeru. Postoji ukupno četrnaest staza, s tim da je u početku dostupno samo četiri. Za razliku od prethodnih, u ovom nastavku staze su najvećim delom linearne (kao u prvom delu), s više prečica i živopisnih pejsaža nego ranije. Što se režima igre za jednog igrača tiče, naći ćete svega tri opcije: Porsche Evolution, Factory Driver i Quick Race. Poslednji režim poznat je svima koji su bar jednom igrali neki NFS, dok su prva dva potpuni novitet. U Factory Driver modu igrač se nalazi u ulozi Porscheovog probnog vozača koga čeka serija zadataka na različitim lokacijama: isprobavanje novih modela u različitim uslovima, testiranje performansi motora i kočnica itd. Porsche Evolution je najkompletniji režim i u njemu ćete proći, ni manje ni više nego pedeset godina Porscheove istorije. Karijeru počinjete 1948. godine s nešto sitniša u džepu, kupujete svoj prvi krš i s optimizmom polazite na trku. Teško zarađen novac potom ulažete u popravke, unapređenje postojećih i kupovinu novih automobila. Vremenom, cena starijih modela na tržištu raste, tako da ćete svoje starudije prodavati po znatno višim cenama (pod uslovom da ih redovno održavate). Za ljubitelje „friziranja” važna napomena: što više opteretite automobil nestandardnim delovima, to će on biti osetljiviji na oštećenja tokom vožnje („ko hoće veće, izgubi iz vreće”). Jedina zamerka odnosi se na nedostatak Hot Pursuit režima koji je u prethodna dva nastavka bio jedna od najatraktivnijih opcija. Pedantno uobličavanje svakog modela još je jedna osobina koju treba posebno istaći. Dizajnerski tim proveo je nekoliko nedelja u „Porscheovom” muzeju, gde su prikupljene detaljne tehničke informacije o svim izloženim modelima, kao i čitav niz drugih manje bitnih detalja. To je rezultovalo do sada neviđenom detaljnošću izrade kompjuterskih modela; vodilo se računa bukvalno o svakoj sitnici, od toga kako vozilo „leži” na putu, do jačine i boje zvuka motora u kabini (čuvena nestabilnost modela 911 takođe je verno preslikana, što valja imati na umu). Najveće iznenađenje, ipak, doživećete kad se nađete na stazi i pokušate da prekratite krivinu na način kako ste to do sada činili. To što ćete automobil propisno izlupati već na prvom oštrijem zavoju nije posledica „zarđalih” refleksa ili obilnijeg obroka, već potpuno novog enginea na koji su u „Electronic Artsu” posebno ponosni. Prvi utisak verovatno neće biti povoljan, tim pre što su i staze konstruisane tako da iz igrača izvuku maksimum vozačkog umeća, o automobilima da ne govorimo. Međutim, već nakon nekoliko trka zavolećete novi fizički model kao nijedan do sada, posebno zbog realističnog upravljanja zahvaljujući kome je vožnja svakog modela iskustvo za sebe. Grafički engine je još jedan veliki plus Porsche Unleasheda. Model oštećenja koji je prvi put predstavljen u prošlom delu ovde nema samo kozmetički efekat, već direktno degradira performanse vozila. Kao i ranije, postoji više različitih položaja kamere, a novina je 3D kabina s bolje animiranim volanom i mogućnošću gledanja sa strane. Vozač je takođe posebno animiran -pomera ruke na volanu i menjaču, pomera glavu i naginje se tokom vožnje na uzbrdici - to se najbolje vidi tokom ponovljenih snimaka nakon trke. 3D modeli automobila počašćeni su većim brojem poligona, dok su svetlosni efekti, refleksija u prvom redu, slabije zastupljeni. Pozadinska grafika je najvećim delom u 3D (čak je i nebo animirano), s manjim brojem sprajtova koji su dobro maskirani. Porsche Unleashed je korak bliže realističnim simulacijama, što ne znači da se „ikona” među arkadnim simulacijama odrekla originalnog koncepta. Samo je doživljaj vožnje podignut na kvalitativno viši nivo. Po svemu sudeći, ovim programom počinje novi život serijala Need for Speed koji će se u budućnosti još intenzivnije menjati i tako verovatno sačuvati status „zlatnog rudnika” – na obostranu radost igrača i producenata. Gradimir JOKSIMOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |