Prekid Facebooka pokazao mašinsko tagovanje

Juče su Facebook i Instagram privremeno bili van pogona. Kada je obustava rada okončana, veliki broj korisnika primetio je da su na mestima koja su rezervisana za fotografije bila prazna polja uz kratak opis odsutnog sadržaja uz gornju ivicu („Image may contain: tree, sky, outdoor and nature”). Ova, sticajem okolnosti, javna demonstracija Facebookovog sistema, pokazala je koliko su mašine postale vrsne u analizi vizuelnog sadržaja. Slična situacija zadesila je i Instagram, s tim što su opisi fotografija u tom slučaju sadržali i potencijalni identitet osobe koja se našla pred objektivom, otkrivenim putem računarskog prepoznavanja lica. Želeći da ukaže na ovu praksu, jedan programer je 2017. napravio ekstenziju za Chrome koja otkriva dodeljene tagove. Iako su podaci, po Facebooku, namenjeni osobama sa oštećenim vidom, jasno je da su skladištene informacije o nečijem putovanju, hobiju, prevoznom sredstvu, klopi itd., idealne za targetirani marketing ili (pojačajmo na kratko paranoju) za dosije vazda radoznalih organa reda i zakona. Slika govori hiljadu reči, i nijedna neće Facebooku promaći.