Microsoft Edge – na ivici

Nešto stariji ljubitelji PC-a, sećaju se vremena kada se internetom putovalo Internet Explorerom. Beše to spor i nezgodan browser, koji nimalo nije mario za korisničke potrebe. Sa pojavom konkurencije, poput Firefoxa, a zatim i Chromea, Microsoftovo zaostalo čedo beše svrgnuto sa trona i svedeno na jedva deset procenata tržišta. Sa Windows Desetkom, od Explorera ostade samo logo koji se od te, 2015. godine odnosio na Edge. Novi browser hvalio se energetskom efikasnošću u odnosu na takmace. Juna 2016. pojavio se kratak video u kome su upoređivani različiti browseri i njihov uticaj na potrošnju baterije laptopa. Edge je tom prilikom prešišao Chrome za tri sata, ili 70 procenata baterije. Iako je ova isticana prednost imala uticaja na korisnike laptopa, Edge i dalje nije mogao da dograbi više od deset procenata tržišta. Google se nije dao, bavio se efikasnošću i ovu prednost prethodnog aprila sveo na 35, a prošlog meseca na samo 14 procenata. Sa Chromeom koji mu diše za vrat, Microsoft će ponovo morati da „zagreje stolicu”, inače bi Edge, poput pokojnog Explorera, imao samo jednu svrhu: da preko njega korisnik preuzme neki napredniji browser.