Days Gone u Madridu – intervju sa kreativnim direktorom

Krajem februara, na poziv kompanije Sony, prisustvovali smo hands-on prezentaciji igre Days Gone u Madridu. Ova ekskluziva za konzolu PlayStation 4 predstavlja interesantan hibrid open-world akcione igre u post-apokaliptičnom zombi okruženju i čvrste narativne strukture koja prati doživljaje bajkera Dikona Sent-Džona. Ekstremno detaljan preview možete pročitati u sledećem broju našeg štampanog izdanja, čiji tizer dajemo u formi intervjua sa Džonom Garvinom, kreativnim direktorom SIE Bend Studiosa i čovekom koji je osmislio i napisao zaplet i likove u igri.

SK: Koliko dugo radite na igri?
Džon Garvin: Od 2013. godine, kada smo napravili interni technology demo.

SK: Igra izlazi 16. aprila, istog dana kao i najveći filmski megahit ove sezone, Avengers: Endgame. Zar se ne plašite da će to da vam “ukrade grom”?
Džon Garvin: Naprotiv! Mislim da film i igra imaju istu publiku, s tim da film traje samo dva sata. Šta će da rade kada izađu iz bioskopa, naloženi do balčaka? Možda će zabavu da nastave uz PlayStation 4 i Days Gone? Pogotovo ako vide dobro plasiranu reklamu za igru pre početka filma, ha ha!

SK: Days Gone u izvesnoj meri funkcioniše kao Red Dead Redemption 2 ili neki sličan open world naslov, čija je generalna karakteristika da igraču nude osnovno prevozno sredstvo u formi konja koji se može prizvati zviždukom, odnosno, jednim pritiskom na taster. Motor, naravno, ne reaguje na zvižduke, već zahteva da stalno vodite računa gde ste ga ostavili. Da li mislite da će to da nervira igrače koji su navikli na tu vrstu udobnosti?
Džon Garvin: Hvala na komplimentu! Red Dead Redemption 2 je jedna od mojih omiljenih igara. Ne, ne mislim da će to da iritira bilo koga jer je Days Gone više u “survival” fazonu u odnosu na većinu AAA sandbox igara na tržištu. U igri morate da vodite računa o mnogo stvari, o municiji, resursima za crafting, pa i o gorivu za motor i delovima za njegovo nadograđivanje i popravku. Mislimo da je briga o motoru neodvojiva od koncepta igre čiji je glavni junak bajker, koji ne bi bio to što jeste da ne zna gde je parkirao svog ljubimca.

SK: Da li u igri možete da izgubite motor?
Džon Garvin: Možete da privremeno ostanete bez njega, ali ne i permanentno. Ako, recimo, sletite sa litice u jezero pa motor potone, u nekom od kampova možete da platite NPC-u da vam ga izvade i poprave. U igri, dakle, nema smrti motora, so to speak

SK: Koliko krajeva postoji u igri?
Džon Garvin: Samo jedan. Mi verujemo u jak narativ koji ima početak, sredinu i kraj, uobličen u jedinstvenu autorsku viziju.

SK: Koliko je Days Gone veliki? Ima li materijala za nedelju dana igranja?
Džon Garvin: Ako igrate samo obavezne misije, igra će vam potrajati nekih tridesetak sati, ali ako šarate sa strane, taj broj može biti značajno veći.

SK: Da li je apokalipsa u igri globalna?
Džon Garvin: Da, globalna je. Civilizacija koju poznajemo više ne postoji.
Bugarski novinar koji se ubacio preko reda: Ne bi ovo nazvao apokalipsom zbog hi-tech vladine frakcije koja postoji u igri (stop, spoilers!)
SK: U svakoj postapokaliptičnoj igri vrednoj svoje soli postoje hi-tech ostaci starog sveta u nekom bunkeru koji igrač treba da pronađe.
Džon Garvin: Da. Dodao bih da naša igra nije smeštena u daleku budućnost u kojoj su gradovi zarasli u korov, već se dešava svega dve godine nakon apokalipse. Iz tog razloga, neki “ostaci starog sveta” su još uvek prilično živahni.