Forum Sveta kompjutera

Nazad   Forum Sveta kompjutera > Test Run > Operativni sistemi
Uputstvo Članstvo Kalendar Današnje poruke Pretraži

Operativni sistemi Windows, Mac OS, DOS...

Odgovor

Alatke vezane za temu Vrste prikaza
Stara 8.2.2009, 20:14   #1
dacajak
Deo inventara foruma

Član od: 22.4.2008.
Zahvalnice: 503
Zahvaljeno 693 puta na 563 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku dacajak
Post System Restore za neupućene

Evo jedan mali tutorial, za one (skoro niko) koji ne znaju za system restore i imaju poteskoca da ga nadju

Da bi upalio system restore ides sledece:

Kada kliknes na System restore kao sto je na slici, otvorice ti se novi prozor od

"System Restore"-a.

Tu otkacis onu prvu opciju "Restore my computer to an earlier time"
I kliknes NEXT.

Na sledecoj strani, pojavice ti se kalendar, na kojem mozes da izaberes datum kada ti
je sistem bio u dobrom stanju.

Kliknes na tom kalendaru datum koji ti odgovara
i kliknes NEXT

Sledeci prozori su ti samo informacioni. Njih samo potvrdjujes.

Znaci NEXT

Dok ne dodjes do FINISH.

Tada ce ti se loggoff-ovati windows i otvorice se mali prozorcic u kome ce biti neko
ucitavanje; to system restore vraca predjasnje stanje sistema.
Zatim ce ti se restartovati kompjuter.
Pre nego sto udjes u Windows posle restarta, pojavice ti se prozorcic od system restore-a, gde te obavestava da si uspesno zavrsio "System Restore".

Nije tesko.

Poslednja ispravka: dacajak (8.2.2009 u 20:54)
dacajak je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Sledeći korisnik se zahvaljuje korisniku dacajak na korisnoj poruci:
dzonihsv (8.2.2009)
Stara 8.2.2009, 20:27   #2
dzonihsv
Deo inventara foruma

Član od: 26.9.2006.
Zahvalnice: 1.682
Zahvaljeno 5.818 puta na 3.141 poruka
Slanje poruke preko Yahooa korisniku dzonihsv
Određen forumom Re: System Restore za neupucene

Podrzavam ovo, tj. da se ova tema preimenuje u temu Tips & Tricks.
Npr. ako neko dodje na forum i ne zna kako da uradi format ili slicno onda bi u ovoj temi nasao objasnjenje u slikama kako da uradi nesto sto je hteo a nije znao kako.
Naravno, svaki korisnik ovoga foruma bi pravio ovakve instrukcije i ne bi bilo nista osim instrukcija da bi se moglo lakse "kretati" kroz temu.
Ako je vec neka stvar opisana onda se ta stvar ne sme ponoviti. Sve dolazi u obzir (svaki program ili sl.) osim debilnih instrukcija "Kako upaliti Paint?" i slicno.

Mislim da me kontate...
dzonihsv je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 8.2.2009, 23:32   #3
Predrag Stankovic
Deo inventara foruma

Član od: 3.12.2005.
Zahvalnice: 999
Zahvaljeno 666 puta na 458 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku Predrag Stankovic Slanje poruke preko Skypea korisniku Predrag Stankovic

Kad sam prochitao naslov teme obradovao sam se da cu u postu naci nesto vise o tome kako system restore funkcionise, kad ono samo osnove koriscenja jbg, bilo bi veoma pozeljno da neko napise sta se sve moze roolback-ovati koriscenjem system restore-a, da li se registry baza u vrati u stanje u trenutku backup-a, koja windows podesavanja budu vracena, koji fajlovi budu vraceni a sta ostaje netaknuto i da li se podesavanja u 3rd part programima rollback-uju, znachi, da se opise na sta system restore ima uticija a na sta nema
Predrag Stankovic je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 9.2.2009, 0:51   #4
dacajak
Deo inventara foruma

Član od: 22.4.2008.
Zahvalnice: 503
Zahvaljeno 693 puta na 563 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku dacajak
Post Re: System Restore za neupucene

Evo nesto o system restore
http://www.microsoft.com/windowsxp/u...w_03may19.mspx
Kaze Joli Ballew

Jos infoa
Spoiler za Dodatna objasnjenja:
Deleting Restore Points

There are three known safe ways to delete restore points stored on your computer. These ways are described below:

Disk Cleanup - Launch the Disk Cleanup tool and then select the more options tab. On this tab you will find a section for System Restore. If you press the Clean Up button for that section, Windows will delete all restore points except for the most recent one.

Turn off System Restore - Just by turning off System Restore all your restore points will be deleted. Unless you want this to happen, be careful that you don't mistakenly delete all your restore points by disabling system restore.

System Restore runs out of storage space - If system restore runs out of the storage space that has been allocated towards its use, it will delete the oldest restore point in order to create space for the new restore point.

Problems with System Restore

There are some problems associated with System Restore when it comes to viruses. When restore points are created they are stored in a directory that is accessible only to the System account and not to a user. This keeps the restore points safe from misuse and tampering. Unfortunately this also means that any virus scan software you may have installed can not scan the files located there as well. This causes a problem if a file that is infected with a virus gets backed up into a restore point because now the anti-virus software can not clean it. Now if you ever restore from a restore point, that file that is infected will be introduced back into your system.

With this in mind, if you find that you are infected with a virus, hijacker, or spyware and want to make sure you do not get reinfected if you restore a restore point, you should turn System Restore off and then back on again to clear all the restore points. This will guarantee that their are no infected files that could be restored.

Advanced Info

WARNING: Information found in this section is for advanced users only. If you use this information without advanced knowledge of your operating system you can cause serious damage to your Windows installation.

All restore points are stored in a folder that starts with _restore in the System Volume Information folder found in the root of your individual partitions. This folder is used to store copies of your registry, files, configs, etc. The system volume information folder is only accessible to the System account by default. You can access this folder, though, by adding yourself to the security permissions of this account. Though its advised that you do not do so, I am sure that some of you will poke around in there anyway. Remember, doing this is at your own risk.

Most of the configuration options for System Restore can be found at the following registry key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\SystemRestore

One interesting key you can change here is the interval Windows uses to make an automatic restore point. By changing the value, which is the total seconds between automatic restore point creation, you can make Windows create restore points more often or less frequent. The default value is 86400, which in seconds corresponds to 24 hours between each automatic restore point creation.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\SystemRestore\RPGlobalInterval

For more information on the registry keys used by System Restore read this Microsoft Knowledgebase article:

The Registry Keys and Values for the System Restore Utility

You can also specify what registry keys should not be restored and what files should not be backed up by System Restore.

These registry keys are:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\BackupRestore\FilesNotToBackup
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\BackupRestore\KeysNotToRestore

The values contained in the FilesNotToBackup key are files or directories, in which you can specify wildcards as well to exclude all files in a particular directory. Any files listed in this way will not be added to a restore point when one is created.

The values contained in the KeysNotToRestore key are registry keys that should not be restored if you ever restore your computer to a previous restore point.

Conclusion

The System Restore application is a powerful tool for keeping your Windows Installation running smoothly and safely. If you use this feature you will be guaranteed to have a valid restore point to revert to if any issues arise in the future. Care must be taken, though, when using this application so that damaged or infected files are not restored to your computer and cause you to be reinfected. With caution in mind when using System Restore you should not have these problems.
dacajak je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 16.2.2009, 21:15   #5
ZvOnKo650
Novi član

Član od: 15.2.2009.
Zahvalnice: 0
Zahvaljeno 0 puta na 0 poruka

E, ako smem da pitam.Da li to (system restore) važi na primer : obarao sam sistem i imam novi win. I sada hocu da ga vratim neko vreme u nazad, da li mogu da prebacim vreme sve da onog trenutka još kada sam imao stari win ?
ZvOnKo650 je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 16.2.2009, 22:50   #6
na12
Veteran

Član od: 4.10.2008.
Zahvalnice: 20
Zahvaljeno 196 puta na 181 poruka

Citat:
ZvOnKo650 kaže: Pregled poruke
E, ako smem da pitam.Da li to (system restore) važi na primer : obarao sam sistem i imam novi win. I sada hocu da ga vratim neko vreme u nazad, da li mogu da prebacim vreme sve da onog trenutka još kada sam imao stari win ?
Za to ti treba time machine a ne system restore.
na12 je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 16.2.2009, 23:11   #7
Predrag Stankovic
Deo inventara foruma

Član od: 3.12.2005.
Zahvalnice: 999
Zahvaljeno 666 puta na 458 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku Predrag Stankovic Slanje poruke preko Skypea korisniku Predrag Stankovic

A dok nenadje time machine, moze da posluzi i Acronis True Image ili Norton Ghost 32, ali da napravi image pre rushenja sistema
Predrag Stankovic je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Odgovor

Bookmarks sajtovi

Vaš status
Ne možete postavljati teme
Ne možete odgovarati na poruke
Ne možete slati priloge uz poruke
Ne možete prepravljati svoje poruke

BB kod: uključeno
Smajliji: uključeno
[IMG] kod: uključeno
HTML kod: isključeno

Slične teme
tema temu započeo forum Odgovora Poslednja poruka
Microsoft Disable System Restore? Dapper Zaštita 1 30.1.2009 20:52
Pomoć, komp sam radi system restore pri svakom restartu jingles Zaštita 4 18.1.2009 21:55
System restore? BrutaLiS Operativni sistemi 0 17.7.2008 16:52
Problem sa system restore tomic15 Operativni sistemi 1 15.7.2008 5:37
Freelancer/tips&tricks BabaRoga Online susreti 70 21.2.2007 19:50

Sva vremena su po Griniču +2 h. Sada je 10:40.