![]() |
![]() |
|
Brbljaonica Manje ozbiljno ćaskanje na ostale (kompjuterske i geek) teme... (POSTOVI SE NE BROJE!) (Pravila pisanja: kliknite ovde.) |
![]() |
|
Alatke vezane za temu | Vrste prikaza |
![]() |
#2741 |
Deo inventara foruma
|
![]()
Naravno, ovi ljudi zasluzuju ogromno postovanje na svemu ucinjenom. Vecina aviona u teoriji ne bi mogla da leti zbog stanja u kakvom su, ali ljudi cine cuda. U svakom slucaju mi avijaciju moramo da imamo kao deo medjunarodne obaveze. Inace ode jos vise para na placanje stranog vazduoplovstva.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2742 |
Neozbiljni kolega
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
|
![]()
Ma, to za air policing će uvek moći da se skrpi. Kupimo 3 polovna 21 kad ovima isteknu svi resursi, dežurna para i jedan za rezervu i formalno smo ispoštovali međ. ugovore. Ili ako više nema upotrebljivih 21, kupimo isto tako 2-3 29-ke i obavili smo posao. Za toliko ćemo uvek moći da skrpimo keša, ali ako želimo da sačuvamo RV, biće potrebno mnogo više od toga. A bojim se da će situacija biti ista kao sa OMJ...dok traje - traje, posle nam ionako neće biti potrebno.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2743 |
Deo inventara foruma
|
![]()
Ja stvarno ne mogu da shvatim toliko ima povoljnih aranzmana kao sto je JF-17 i slicni da bas niko ne reaguje ili javno razmotri da takva mogucnost nije realna za Srbiju! Strasno! Spickaju milijarde u nizasta a ne potrose tamo gde bi cela javnost bila zadovoljna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2744 | |
Član
Član od: 5.8.2006.
Lokacija: Cacak
Poruke: 248
Zahvalnice: 34
Zahvaljeno 152 puta na 83 poruka
|
![]() Citat:
![]() ![]() ...da su makar padobran napravili da se otvori kako treba, ali jok... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2745 |
Starosedelac
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
|
![]()
@nex999:
Pre će biti kineski avion sklopljen u Pakistanu. E sad, ako je u pitanju pad aviona kao argument da ne valja, koliko se ja sećam, proseg godišnjeg padanja aviona u recimo američkoj armiji se kreće desetak njih godišnje, i to raznih tipova. Za recimo bivšu SFRJ u normalnoj upotrebi aviona, bilo je padanja bar 1-2 borbena aviona na godišnjem nivou. Tako da to bato nije nikakav argument, to je normalna situacija. Isto tako, nije se otvorio padobran ..... Iz iskustva mnogih RV u svetu, veliki broj pilota gine iz prostog razloga što ne napuštaju avion kada treba već i dalje pokušavaju da spasu mašinu. I dolaze do situacije ili da nisu iskočili, ili se katapultirali prekasno. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2746 |
Deo inventara foruma
|
![]()
Slazem se, kinezi su dokazali da mogu praviti kvalitetne avione, ali ipak sam misljenja da bi nama najvise odgovarali avioni ruske proizvodnje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2747 |
Član
Član od: 5.8.2006.
Lokacija: Cacak
Poruke: 248
Zahvalnice: 34
Zahvaljeno 152 puta na 83 poruka
|
![]()
Kada je avion potpuno nov, i kada leteci na aeromitingu koji treba da bude show-off pilot (vodja grupe) pogine u tom avionu, i kada se radi o letelici koju proizvodjac (Kina) ne uvodi u upotrebu, vec ga godinama evaluira onda to dovoljno govori...
Ovo je projekat koji je crna rupa, trebalo je da bude folksvagen koji bi zamenio sve one Migove 21 i slicne brzom brzinom, ali od toga nema nista. Jednostavno, avioni se ne prave tako sto "od jednog uzmes ovo, a od drugog ono" vec se krece od nule. Pakistan je ovo brze bolje uveo u naoruzanje sto i ne cudi jer se radi o sampionima korupcije kad je vojska u pitanju (uz Indiju) a naravno tu je i momenat pokazivanja pred istocnim susedom kako su oni jelte u stanju da naprave borbeni avion umesto da organizuju decenijski pijac na kome bi nesto kupili. Takodje ovo je powerplay igra Kine protiv Indije i koriscenje Pakistana kao posrednika za nerviranje geostrateskog takmaca. Izvoz? Ovo ce eventualno kupiti drzavice koje su pod "kapom" Kine i njihovog kesha i to je to...padace sa neba povremeno i nikom nista. Takve zemlje su oduvek bile trziste za junk i istocnog i zapadnog bloka... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2748 |
Starosedelac
Član od: 4.12.2010.
Lokacija: Minas Tirith <> Minga
Poruke: 2.759
Zahvalnice: 201
Zahvaljeno 693 puta na 630 poruka
|
![]()
Nama treba jedno petnaestak MiG-ova 35 ili Typhoon-a i resen problem
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2749 |
Starosedelac
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
|
![]()
Naš najbolji pilot na Mig 29 avionima poginuo ne na mitingu već na pripremi za miting na tek remontovanom Mig 29 avionu koji nije imao ni 100 sati u vazduhu. Cvrc. I to nije bio bilo ko, već pilot sa ubedljivo najvećim naletom na avionima u našem RV. Ono što svako može da ti napiše je da bez obzira koliko je avion nov ili ne, na njemu uvek ima šanse da se padne. Ovde je najverovatnije bilo ono što sam napisao, čovek je probao nemoguće i to platio glavom. Psihologija pilota borbene avijacije, oni nisu izabrani i učeni zato što su prosek, već što su najbolji i što su istrenirani da rade nemoguće kada zatreba.
Da se malo neko raspipta o tome šta Kina radi i zašto, i kako, video bi da Kina danas ima problem vezan za proizvodnju motora. A na pomenutom JF 17 je ruski motor, i to onaj poznat sa aviona mig 29. Problem Kine danas nije projekat ili što ne znaju da naprave motor već je problem u proizvodnji dovoljnih količina materijala neophodnih za taj posao. I tada Kina može da bira, da pravi motore za njihove J 10 avione ili da pravi motre za manji avion JF 17. U tom izboru, njihov iizbor je pravljenje J 10, potentnijeg aviona koji ima veću nosivost, dolet i bolje letne karakteristike. Uz naravno pravljenje njihove verzije Su 27 aviona. Tako je to kod velikih zemalja, njima treba avion velikog doleta, ne mali avion. Istina je da je na projektu JF 17 učestvovao i Pakistan, i ne zato što je korumpiran, mi smo ipak za njih šampioni dotičnog sporta, već što su time dobijali mogućnost samostalnog snabdevanja njihovog RV sa neophodnim tipom aviona. Da budemo iskreni, da mi imamo samo pola vojne proizvodnje Pakistana danas, naš dragi ministar vojske ne bi silazio sa ekrana hvaleći se kako smo velesila vojne proizvodnje. I da neko recimo malo prati problematiku, bar par godina, znao bi i zašto je Pakistan odlučio da nabavi i pravi dotični avion. A to je recimo vezano za jednu analizu RANDa oko eventualnog sukoba USA i Kine, i mnogih zaključaka vezanih za prošlost i sadašnjost, i zaključak zašto će takav sukob da izgube SAD. Usput, da neko malo zna recimo F16, znao bi da na njemu na početku karijere, ljudi koji su ga napravili su izjavljivali da nije pitanje da li će dotični da padne već kada će da padne jer je na njemu bilo odrađeno ožičenje katastrofalno i znalo se da će kad tad da pukne koja žica, da je na njima do nedavno glavna mana spoj sa forsažnom komorom koji je vrlo lako i bez upozorenja pucao i dovodio do proboja plamena gde ne treba i eksplozije aviona i smrti pilota (znam bar za 10ak američkih koji su tako pali, i jedno 7-8 egipatskih ...) ..... pa niko ovde ne pljuje po dotičnom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2750 |
Član
Član od: 5.8.2006.
Lokacija: Cacak
Poruke: 248
Zahvalnice: 34
Zahvaljeno 152 puta na 83 poruka
|
![]()
Hvala Bogu pa nismo "na nivou" Pakistana poznatog kao globalna konkubina...
Treba se setiti odnosa izmedju Kine i Indije, ovaj vrli projekat ima veze iskljucivo sa time. JF-17 je tu samo kao kineska rukavica u facu Indijcima i nista vise, pogotovo kad se ima u vidu dogovor izmedju Kine i Pakistana a u vezi sukoba sa Indijom ![]() Dalje, mozes da navodis do sutra probleme u razvoju aviona, padanja ovih i onih, ali trebalo bi znati da je avijacija suvise ozbiljan "pos'o" u kome ako nesto ne ide kako treba - ljudi ginu, a kad za to nema ko da odgovara desavalo se ono sa F-104 (primer Nemacke recimo), i desavace se ovo sad sa JF-17. Pakistanci glume test-pilote, dok ga Kinezi "ocenjuju" unedogled i za to vreme proizvode nesto deseto i to sve u sesn'es'. Nedostatak materijala? U Kini? Aha... Identicna situacija, kupuj-ne-pitaj, samo da se neprijatelj "odvrati" ma koliko bio imaginaran i ma koliko bio pomenuta konkubina za igrarije vecih igraca od tebe. A ako negde zaskripi, armija papirnih generala je nedodirljiva, jer jelte ako nema njih, tvoja drzava je onda u opasnosti i sve se gurne pod tepih i idemo dalje. Vojni kompleks je kicma tvoje drzave i sa njim nema sale, ako nesto izlanes, ti radis za "one spolja" i tebe sutra nema... Poenta ovoga je da kad se ulaze narodni novac u ovako nesto (neisplativo) i u danasnje vreme vise sluzi za paradiranje (pardon, odvracanje zlih sila) onda treba kupovati nesto iza cega se zna ko stoji, kome se zna proizvodjac, u ciji razvoj / odrzavanje se eventualno mogu uposliti i domace firme tek da ne bude totalno arcenje novca i da bude tehnika koja nije nastala "na brzaka" zarad igrarija nekih zemalja na drugoj strani globusa... Poslednja ispravka: nex999 (1.6.2012 u 21:11) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2751 |
Deo inventara foruma
Član od: 6.7.2009.
Lokacija: Bgd
Poruke: 3.643
Zahvalnice: 730
Zahvaljeno 595 puta na 466 poruka
|
![]()
Avioni padaju i padace, to je rizik posla, svakog, a pogotovo vojnog pilota.
Ajde, reci ti nama, koji su to nama dostupni pouzdani avioni, u stvari ne samo nama dostupni, nego svi, ukljucujuci i civilne, i GA, i sve ostalo sto leti. Bilo koji da navedes, garantujem da ce se iskopati "prljav ves" o njemu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2752 |
Starosedelac
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
|
![]()
Planirani kapacitet fabrike za proizvodnju modernih materijala za motore u Kini je oko 300 tona godišnje, i to na kraju ove godine posle proširenja koje se radi. Toliko o tome, to je dovoljno za otprilike 120 motora tipa Al 31F koji je na Su 27 avionima i J10, ili njegovog kineskog kontrapoda. Dakla, aha. Imaju problema, i to je njihov glavni problem, napraviti dovoljno motora.
Konkubina? Beše ono RV koje ima i F16 u njhovom RV? I ako se ne varam švedski awacs sistem. I po koju nukleraku. Mislim, stvarno banana država prema nama, hvala ti bože. Gde bi mi bili da moramo da budemo ko dotična konkubina i da pravimo neki šlj avion tipa JF 17, umesto našeg blaga, ponosa, vrhunskog borbenog čuda 21 veka poznatog kao Kobac (jest, nema ni motor ali nema veze, nije neka tamo šlj država napravila). Ne daj bože, mi imamo prave generale, ne one papirne, kod nas generali odgovaraju kada padne avion ... Ko beše od naših generala odgovarao za pad Mig 29 aviona i pogibiju pilota, nešto se baš ne sećam dobro ..... Neisplatljivo? Bome, ti baš ne znaš ništa o vojnoj tehnologiji. Sve što počinje da se negde radi, počinje od vojske. Pa i dotični kompjuter koji tebi služi da kuckaš danas na njemu šta kuckaš. Njega ne bi bilo da nije bilo "imaginarnog" neprijatelja koji je imao neke "imaginarne" šifre koje je trebalo provaliti pa je vojska odrešila kesu i platila šta je trebalo za posao. Ili recimo GPS sistem koji verovatno imaš na svom telefonu, mislim, šta ima veze što je to sistem američke armije gde je ona dozvolila da se jedan njen manje precizan opseg koristi za civilne potrebe, što je ona sve to platila i plaća i održava. Neisplatljiva stvar, šta da se radi, da ga ugasimo. I slične sitnice koje danas su stigle u normalan život, tipa recimo ABS sistema na automobilima. Šta će sve to nama kada služi za neke imaginarne protivnike i kad je sve to bačena para i neisplatljiva investicija. F-104 i Nemačka.... Pa sada, taj jadni F-104 koji su Nemci ispitivali kao pokusni kunići, napravljen je u sitnih 2600 komada. Neverovatno veliki pokusni program. I održavao se sve do 2004te kada su zadnji povučeni iz upotrebe u Italiji. Mislim, šta bi tek bilo da nije bio pokusni projekat sa nemačkim pokucnim kunićima. Samo mi nije jasno otkud on u Italiji. I da li su svi ti promašeni avioni bili u Nemačkoj? Ako jesu, bome, iako je to bilo pokusno, Nemci bili velesila za sve u Evropi zajedno. Ista priča je i sa bulažnjenjem oko toga da nama treba nešto poznato ppa da naše firme tu rade razvoj, održavanje .... Jedini koji su nama ponudili nešto slično su baš ti Kinezi sa baš pomenutim JF 17. Kod Amera i F16 mi smo dobili ponudu polovnih aviona na izdisaju, gde su nam dali vrlo velikodušno da platimo remont koju desetinu miliona, uz nabavku svega samo kod njih i to do pokrivke kabina. Naše firme nisu ni pomenuli ni u fusnoti fusnote zadnje fusnote. Paradiranje.... Jeste ako praviš RV koji ima ogormnu veličinu od 16 aviona. I da malo pratimo šta se ovde piše, znalo bi se da ovde niko pametan i pri svesti ne zagovara nabavku 16 aviona. Šta će nama toliko aviona koji nemaju nikakvu funkciju i sbnagu u nekom eventualnom ratu. Tu je dovoljno za paradu celih 6 aviona, i to što jeftinijih, jer meni ne pada na pamet da plaćam avion tipa Tajfun 100 miliona evra po komadu, i da plaćam koju desetinu hiljada evra za sat leta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2753 |
Deo inventara foruma
|
![]()
@ vasiljevic
E lepo si mu rekao! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2754 |
Starosedelac
Član od: 4.12.2010.
Lokacija: Minas Tirith <> Minga
Poruke: 2.759
Zahvalnice: 201
Zahvaljeno 693 puta na 630 poruka
|
![]()
Ne realno, drzava nema para ni za nabavku novih pusaka, a kamoli 16 aviona koji oni pricaju da ce kupiti..
Nama bi bar za sad(kako citam da ce se ove godine kupiti avioni..) pet MiG-ova 35(mislim da su oni najbolji izbor za srbiju) bilo sasvim dovoljno.. Odlicni su, a nisu ni skupi. Mislim da je bolje ulagati u PvO nego u avione, bar sto se tice zastite od eventualnog air strike-a. Avioni su skupe igracke za ovako jadnu zemlju... Bolje da te pare ulazu u vojnu industriju nego u nabavku aviona.. Svi bi nesto kupovali, a nista izvozili... E Srbijo moja, ko te vodi.. Pet za paradu ![]() Poslednja ispravka: altec.gs (2.6.2012 u 17:48) Razlog: \m/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2755 |
Starosedelac
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
|
![]()
@todos:
Svojevremeno, Kanada je radila na projektu svog supersoničnog lovca koji je na kraju slavno propao zahvaljujući pritisku amera. Prodali su im priču da će sve da se reši vrlo lako uz njihove boomark raketne presretače, i da Kanadi ne treba lovac. Završilo se gašenjem projekta, uništenjem sve dokumentacije i prototipova jer su političari hteli da sve zatru da bi bili u pravu, kupljeni su dotični presretači koji su pokazali ne samo da ne mogu da odrade posao već da su blaga katastrofa i posle njih, od istih amera su kupili prvo lovce i to na taj način da su kupovinu dotičnih proglasili državnom tajnom. Inače dotični lovac je po mnogim svojim karakteristikama bio bolje rešenje od današnjih F18 aviona koje imaju. Bitna stavka za mene je jedna analiza koju su radili ljudi koji su branili svim silama projekat i koja kaže ovo: koliko država plati dotične avione, kroz poreze, plate, smanjenje izdvajanja za razne stvari koje bi platili da ti ljudi nemaju posao državi se na kraju vraća 50% sredstava, ili efektivno, državu ti avioni u celokupnoj slici koštaju polovinu novca koje naoko daje za avion. I to važi za sve što rade vojne firme. Nijedna od njih ne radi samo vojni program već dobar deo tehnologije radi za tržište. Naša avioindustrija je radila delove za Boing i Erbas, uz vojni deo. Pretis iz Vogošće je nekada bio poznat po čuvenim pretis loncima za kuvanje na paru. Inačé, to je vojna firma koja je imala najveće kapacitete proizvodnje raketa u Evropi. Sloboda čačak, proizvodila sve i svašta, pa mnogima i njihove čuvene šporete, a glavna zanimacija je bila proizvodnja za vojsku, između ostalog i recimo i rakete Strela. I tako dalje, tako dalje, tako dalje. Mene nervira kad neko ne zna sve ovo a počne sa izjavama to je glupost. Čisto onako reda radi, samo da se dobije neka slika šta jedan avion koji se radi u jednoj zemlji predstavlja za industriju i društvo te zemlje. Kada je svojevremeno donošena odluka da se pravi novi avion ili ti NA, rađena je celokupna ekonomska analiza projekta i u okviru nje i uticaj projekta na ekonomiju zemlje. Ne samo troškovi, već šta ćé to da znači ukupno kroz dug period, a to je opseg 15-20 godina. I zaključeno je da će se osvojiti nove tehnologije i materijali, novi postupci proizvodnje, da ćé se biti konkurentniji na stranom tržištu i dobijati poslovi veće složenosti i bollje plaćeni (dakle, veći profit), da će civilna proizvodnja dobiti povećanje kvaliteta i nove proizvode itd. Između ostalog data je i cifra ljudi koji bi bili što direktno što indirektno vezani za proizvodnju dotičnog. A ta cifra je bila 100.000 radnih mesta i to ne bilo kakvih već dosta visoko tehnoloških radnih mestam dakle, bolje plaćenih. Jeste, ne može to da se poredi sa onih 200.000 radnih mesta koje je napravio bivši predsednik u kampanji, ali bi ja rado tih njegovih 200.000 radnih mesta zamenio za 100.000 pomenutih proizvodnih visoko tehnoloških radnih mesta. Uticaj na ekonomiju ove zemlje bi bio mnogostruko veći. Ali ajd sad, ovo je plan za drževe koje misle po 20 godina unapred i ljude koji misle da će ostari pa će im trebati i penzije, a one u normalnim zemljama dolaze od onoga što se napravi. Nije vojna proizvodnja potrošač koliko se priča, situacija je mnogo, mnogo kompleksnija i ne zaslužuje onakve stavove. Iskreno se nadam da neće neko ovo shvatiti kao pametnikovanje ili šta ja znam, već da će nešto naučiti iz ovoga. Dobar život ne dolazi sa hektara pašnjaka ili oranice, već od ljudi koji rade u fabrici koja ima visoku tehnologiju, radi na njenom razvoju i novim proizvodima. Želimo li dobar život? Pa imamo izbor, poljoprivreda ili tehnološki razvoj, Poljoprivredna zemlja je Etiopija. Industrijska zemlja je Nemačka. Pa birajmo. Ja sam za Nemačku, a drugi neka biraju šta žele. A motor tehnološkog razvoja je hteli mi to ili ne, vojna tehnologija. @altec.gs: Nama je glavni problem što nama državu vode nabeđene veličine. Pa je jedan nabeđeni genije ekonomije proglasio proizvodnju nepotrebnom, i rekao da ćé se sve reššiti trgovinom i da će srbija biti trgovinski lider balkana. Dug, ma nema veze, to je dobro dok može da se vraća i postoje devizne rezerve. I ugasio 500.000 proizvodnih mesta. I bilo lepo dok je moglo uzimati kredite. E sada, to neće više, a oni koji bi i da rade, nemaju gde. Obučena radna snaga kojom se hvale, ni toga nema. Ko nas vodi? Pa ima jedna pripovetka o tome kako ljudi prate vođu. Ko čitao naučio. Inače, napisaću jedan mnji opis jednog PDFa od pre nekoliko godina koji je napravila korporacija RAND o jednom hipotetičkom sukobu SAD i Kine oko tajvana. Inače, odličan rad ako neko analizira šta je napisano i shvati kako funkcioniše ceo sistem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2756 | |
Deo inventara foruma
|
![]() Citat:
Drzava ima itekako para za mnogo sto sta, problem je samo sto te pare ne idu tamo gde treba vec u tudji dzep. Nabavka aviona bi mogla da bude i sansa za izvoz tehnologije koja postoji kod tih novih aviona. Potpisemo ugovore i otvorimo nove fabrike gde cemo zaposliti ljude i ujedno odrzavati svoje avione a i po mogucstvu i izvoziti delove. Mnoge kompanije nude jako povoljne uslove za nabavku, ne nabavljaju se avioni kao nekada. Slazem se da PVO takodje treba da se modernizuje, ali ti nebo ne mozes da stitis samo PVO sistemima. Ukoliko nemas avijaciju smatra se da ne kontrolises vazdusni prostor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2757 |
Starosedelac
Član od: 4.12.2010.
Lokacija: Minas Tirith <> Minga
Poruke: 2.759
Zahvalnice: 201
Zahvaljeno 693 puta na 630 poruka
|
![]()
Nas glavni problem smo mi sami, odnosno balkanski menatalitet(bar sto se 90% populacije tice..).
Evo npr. moji su drzali prodavnicu mesovite robe, i naravno, komsije umesto da kupuju kod nas, su prvo isli na skroz drugi kraj sela, a kad im je tamo postalo preskupo, poceli su u grad u supermarkete da idu. To je nas mentalitet. Zato nam je i propalo sve(i moja prodavnica na kraju krajeva). Ljubomora i cist idiotizam su nas problem. Isto je svagde, i u gradu, i na selu. Svako samo svoje **** gleda. Dok npr. u Nemackoj, ljudi sve sto im je potrebno kupuju od proizvodjaca/prodavaca iz svoje opstine ili svog grada ili svog sela. Mi sve uvozimo od drugih sto ne moramo, a ono sto bi trebali da uvozimo, mi proizvodimo, a to nema smisla. Nacisto cu postati eksremista, pa cu dekapitirati celu vladu. Failovali su debelo u svojoj ulozi. Od kad sam se rodio nista lepo doziveo nisam da vidim u Srbiji. Samo jad i beda zadnjih 20godina. ![]() No da ne idemo vise u OFF.. vasiljevicu, stavi taj PDF obavezno.. Poslednja ispravka: altec.gs (2.6.2012 u 20:45) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2758 | |
Starosedelac
Član od: 4.12.2010.
Lokacija: Minas Tirith <> Minga
Poruke: 2.759
Zahvalnice: 201
Zahvaljeno 693 puta na 630 poruka
|
![]() Citat:
Ovo je haos! Zato sam i rekao da nam je zasad dovoljno i pet aviona novih. Nek za jedno 10 godina kupe jos 20 ako oce, al da dotad privreda ozivi. Npr. srbija ima veoma velike potencijale sto se tice IT privrede, koji su zapostavljeni.. Ali to je vladin posao da razmislja o tome.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2759 |
Starosedelac
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
|
![]()
Kao što obeća, ovo je opis onoga napisanog u tom famoznom PDFu koji danas teško da se može negde da skine a koji oopisuje na veliko odnose visokotehnološki malobrojni sistem protiv velikobrojnog manje tehnološkog sistema. Pošto nisam siguran u ograničenje posta po dužini evo u par postova.
Prvo se dobija jasna poruka šta je osnova borbenih dejstava SAD u svim ratovima: vazdušna premoć. Ona obezbeđuje brz siguran raspored snaga i njihovo dejstvo, obezbešuje se zaštita dotičnih i sistema snabdevanja i samih sredstava, obezbešuje konstantne napade na protivnika, bilo po taktičkoj dubini bilo po strategijskim ciljevima. Dakle, sve počinje od nje. I taj koncept je potvršen u operacji Desert Storm. Koji su uslovi za ostvarivanej te pretpostavke? Pa vazduhoplovne baze koje su blizu i koje su sigurne. US lovci moraju da dejstvuju sa distance da bi smanjili kvantitivnu prednost protivnika, što bi reklo prvi vidi, prvi pucaj, prvi uništi. A to vodi ka njihovoj današnjoj taktici i razvoju, dakle, awacs avioni, stealth za minimalnu osetljivost na dejstva, i naravno BVR rakete ili ti one koje dejstvuju van vizualnog dometa. Prvo pitanje kada se govori o svemu je pitanje vazduhoplovnih baza. Blizu i sigurno? Ono što je navedeno kao primer blizu i sigurno, je situacija iz drugog svetskog rata. 1945ta. Ameri i RAF u Evropi, Nemci se povlače, vazduhoplovne baze blizu i sigurno, sve do 1og januara 1945te i operacije Bodenplatte. Tada 800 nemačkih lovaca napada 17 savezničkih aerodroma i uništava ili oštećuje na njima preko 500 saveznničkih aviona. Jedan napad. Tokom 50ih i 60ih, Koreja i Vijetnam, baze su napadane ili sa zemllje ili iz vazduha redovno. Jedna od vazduhoplovnih baza koja je odmah pomenuta ( a ne zaludno) je baza Kadena na Okinavi, i napravljen presek koji kaže da bi Kina sa 34 projektila sa podkalibarnom municijom (masa BG od 500 kg, sa nekih 825 potkalibarnih bombica mase 0.5 kg, gde je efektivni radijus dejstva takve b/g nekih 215m) uništila celu bazu. 500 kg bojeva glava, možé i na balističke rakete može i na krstareće rakete. Očigledno je da blizu i sigurno više nije baš nešto moguće pretpostaviti kao lako ostvarivo. Pri tome u blizini Tajvanskog moreuza, na daljini oko 500nm od njega, USAF ima samo jednu vazduhoplovnu bazu i to pomenutu Kadena. 2 u Koreji su na 785 i 845 nm, 2 u japanu preko 1200nm obe. Čisto reda pomenuto u napadu na nas, njihova baza Avijano je bila 366nm od Beograda. Kinezi, u tom opsegu imaju 27 vazduhoplovnih baza koje su bolje zaštićene od američkih. Sad, sami avioni. Čak i F22 ima planiran radijus dejstva u ratuod 400nm. Pošto je on glavni u igri, pitanje je koliko je njegov stealth dobar da odradi posao. Pa ne znači nevidljivo, znači teže vidljivo za radar na određenim frekvencijama. A ta frekvencija je opseg X. Rusi i Kinezi imaju danas veći broj radara koji rade nne na pomenutom X opsegu, već na VHF opsegu, ili vam metarski radari talasnih dužina 1-3 metra. Kada se pogledaju dimenzije aviona F22 i F35, njihove glavne dimenzije su od 4-10 puta veće od frekvencije tih radara što znači da će ih metarski radari vrlo lepo da vide. I pomenuta su dva radara, kineski CETC JY-27 i ruski digitalizovani Nebo SVU digitalni AESA radar metarskog opsega. Visoko mobilan, vrlo precizan za metarski radaar, toliko da njegova greška je dovoljna da se navode rakete zemaljskih sistema na srednjim daljinama. Cilj veličine 0.01m2 otkriva na 50+nm, prema publikovanim podacima eksportne verzije. Stealth radi? Da, ako nemate sa čime da ga vidite. Pa idemo na AMRAAM. Krenućemo malo dalje. Od raketa AIM 7. Glavna raketa Vijetnamskog rata. Predviđena efikasnost proizvođača je bila 0.70. U prevodu, 7 od 10 raketa pogađa. Demonstrirano u Vijetnamu 0.08. Ili vam pogađala je jedna od 12.5 raketa. A to znači da je Mig imao 100 puta veću šansu da dođe u domet topova. Jap, što manja efikasnost raketa mnogo veće šanse protivnika. Do danas AMRAAM je pokazao efikasnost od 0.59. Ili vam ispaljeno je 17 projektila za uništenje 10 ciljeva. Odlično, zar ne? Pa sada, od pojave BVR projektila do danas, ratna vazduhoplovstva opremljena sa raketama tog tipa ostvarila su 588 obaranja. Od toga 24 su bila BVR. Pre pojave AMRAAM raketa (dakle 1991a godina) samo 4 od 527 pogodaka su bila BVR. Dakle, razlika je da je od 61 obaranja od 1991ve do sada 20 bilo BVR. Anliza efikasnosti AMRAAM kažé ovo: 4 od 10 ciljeva nije bilo van BVR zone. Za uništenje preostalih 6 ciljeva upotrebljeno je 13 raketa, ili vam efikasnost od 0.46. Irački Mig 25 i Mig 29 su se nalazili u povlačenju, bez upotrebe ometača i bez manevra. Srpski Jastreb J21, pa znate kakav je i sami. 6 naših Mig 29 aviona je bilo blago rečeno neodržavano, ili vam neoperativni radari, bez ometača, bez oružja koje bi bilo kontrapod pomenutom AMRAAMu. 10 cilj je američki UH 60 koji su sami oborili. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2760 |
Deo inventara foruma
Član od: 2.2.2006.
Poruke: 7.335
Zahvalnice: 861
Zahvaljeno 1.729 puta na 992 poruka
|
![]()
Au koliko ste napisali... Elem, šta je meni rečeno od zapovjednika baze - ove godine su dobili neuporedivo manje goriva za letenje od prošle. Zadnjih godina su uspjeli da dignu sati naleta, neko manje neko više. Onaj na transporetru pilot mi je rekao 120, migovi i helikopteri po 50, galebovi 12-15... Opet, u najtežim vremenima su letjeli po 3-4 sata
![]() A što se broja aviona tiče, brojke se kreću od minumim 8 (uz postojeća 4 čine eksadrilu) do 24 nova (2 eskadrile) s tim da je ovaj maks u teoriji ako budemo super bogati... Ali za sada zbog krize ništa od toga. Branenje neba, dovoljno je i dva properelaša naoružati raketama koja imaju dolet na čitavoj teritoriji i to je to. |
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks sajtovi |
Tagovi |
avijacija, avioni |
|
|