![]() |
![]() |
|
Vesti Vesti koje se tiču grafičkih kartica |
|
Alatke vezane za temu
![]() |
Vrste prikaza
![]() |
|
![]() |
#11 |
WALL-E
Član od: 4.9.2009.
Poruke: 4.423
Zahvalnice: 404
Zahvaljeno 1.255 puta na 909 poruka
|
![]()
@Iceman_37:
OC Kepler-a nije toliko komplikovan kao sto deluje na prvi pogled. nVidia je za deklarisanu potrosnju postavila cifru u najgoroj mogucoj situaciji pa se GTX680 retko kad priblizava toj cifri. Tada nastupa GPU Boost koji je lako uporediti sa recimo Intel-ovim Turbo Boost-om: kada kartica prepozna aplikaciju koja neuposljava ceo cip (sto dovodi do manje potrosnje) uskace GPU Boost kako bi se povecale performanse; cim se naleti na neku zahtevniju deonicu ili aplikaciju (i potrosnja se poveca) taktovi se vracaju na referentne Prva stvar koja upada u oci je stavka Power Target. Default je 100% tj granica potrosnje koju je propisala nVidia. Svaki procenat preko tih 100% dozvoljava potrosnju kartice za isti taj procenat,recimo Power Target na 120% dozvoljava kartici potrosnju 20% iznad deklarisane. Ova stavka je vrlo bitna za OC jer zbog zacrtane potrosnje zavisi koliko cesto ce GPU Boost da uskace i do kojih ce taktova ici. Sledece sto vidimo su GPU clock offset i Memory clock offset stavke. I jedna i druga stavka funkcionisu na isti nacin,ali cu dati pojedinacne primere. Offset vrednosti su zapravo nacin na koji se Kepler OC-uje. Referentni takt cipa je 1006MHz i on se ne moze povecavati. Jedino na sta se moze uticati su dometi tj maksimalni taktovi koje ce GPU Boost dostizati kada kartica trosi manje od postavljene u Power Target stavci. Primer: sve napisano za GPU Boost vazi i ovde samo uz dodate offset vrednosti; recimo da se GPU clock offset podesi na +150MHz,Memory clock offset na +200MHz maksimalni taktovi koje ce GPU Boost dostizati su 1100MHz + offset 150MHz za GPU odnosno 6000MHz + offset 800MHz za memoriju (efektivno,QDR). Kartica naravno nece raditi na tim taktovima 24/7 vec samo u situacijama kada je GPU Boost moguc i kada je kartica ispod zadate potrosnje postavljene u Power Target stavci. E sad,toplota je takodje aktivan cinilac u GPU Boost igri. Kartica koja je hladjena vodom ce mnogo cesce koristiti GPU Boost od one hladjene vazduhom jer povecanjem granice potrosnje se povecava i kolicina toplote koju ce kartica otpustati. Kada se kartica posmatra iz ugla dosadasnjeg OC-a ona jeste na neki nacin limitirana na tom polju. Ali da je GPU Boost vrlo dobra stvar,jeste. Uskace neprimetno,donosi poboljsanja u performansama gde god i kad god je moguce u okvirima zadate potrosnje i zagrevanja,kartica je tisa u odnosu na ono sto bi bila da OC funkcionise na nacin na koji smo navikli... Poslednja ispravka: Thaedass (24.3.2012 u 22:02) Razlog: zahvaljujem |
![]() |
![]() |
Bookmarks sajtovi |
|
|
![]() |
||||
tema | temu započeo | forum | Odgovora | Poslednja poruka |
Neverwinter Nights 2 | zorx | Role-Play | 1108 | 22.2.2025 22:51 |
Fallout 3 | Red Dragon | Role-Play | 2646 | 15.6.2020 22:20 |
Need for speed XI: Pro Street | tomas | Simulacije vožnje | 1443 | 1.10.2018 21:30 |
Grafičke kartice u prenosnim računarima | Bryan Fury | Prenosni računari | 518 | 2.3.2018 16:10 |
MSI 7900GTO | Mr. Garrison | Grafika | 348 | 27.2.2007 18:15 |