tema: Avioni
Prikaz jedne poruke
Stara 5.4.2012, 19:52   #2588
vasiljevic
Starosedelac
 
Član od: 21.4.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.678
Zahvalnice: 15
Zahvaljeno 624 puta na 388 poruka
Određen forumom Re: Avioni

RAzvoj turbo prop motora ili bilo kog vazduhoplovnog motora je komplikovan posao i za male države je neisplatljiv pogotovu ako planiraju da izvoze avione, kako se planira sa ovim nedonoščetom koje iskreno rečeno i nema mnogo šansi, dopadalo se to nekome ili ne. Oko motora prvo, razlog je prost. Kada je nabavka aviona u pitanju od manjih zemalja uvek se traži motor nekog ko je poznat, koji se radi na nekoliko mesta i gde je sigurna nabavka rezervnih delova za njega. Tako da tu postoji jasno definisan način rada, ako se rade većé serije ili se radi još neki tip aviona i planira da se koristi isti motor (ili neka njegova verzija) a zemlja je spremna da plati za prizvodnju motora, tada se lepo kupi licenca za dotični motor.

Sada oko samog aviona, bio on realan ili hipotetički. Kakav je to tip aviona? COIN ili na naški za partizanski rat i protivteroristička dejstva. Gde se danas oni koriste? Južna amerika, tačnije Brazil, Meksiko i sl zemlje. Ko je njegov glavni protivnik na tom tržištu? Brazilski Embrarer Super Tucano, pa američki Texan II, pa super poznate verzije Pilatusa .... Jeftini? Ne, ali su mnogo poznatiji, bolje opremljeni, u upotrebi snaga koje ih u tim ulogama već upotrebljevaju i svi imaju preko 2 puta veću nosivost naoružanja i verovatno i dolete, brzine, letne karakteristike i sl. Ako govoorimo o Južnoj americi, tu brazilci imaju ogormnu prednost zbog same blizine i samim tim mnogo jednostavnije, jeftinije i brže logistike po pitanju održavanja, popravki, unapređenja i sl. Gde odu američki avioni, to je obično njihov povoljan kredit sa povoljnim cenama i često i vojnom pomoći u novcu koja je jednaka bar polovini cene dotičnog. A ovo su najpoznatiji protivnici. Kolikaje mogućnost da se tu probijemo? Mala, tačnije jednino ako ponudimo bezobrazno niske cene. A tu imamo problem, jer za bezobrazno niske cene morate najveći deo delova aviona, da napravite u svojoj zemlji, i da na neki način izkompezirate sve te troškove i da sama država pokrije sve troškove razvoja, ispitivanja, da naruči veći broj njih, i da sve to otpiše da bi se mogla da smanji cena na minimum. A so obzirom da mi moramo gomilu stvari tu da kupimo napolju, prostor za smanjenje cene je vrlo, vrlo mali. Realno gledano, ovo je samo deo problema, jer uzmite kao primer naš najbolji proizvod u avijaciji, u nekadašnjoj SFRJ. G4. Cena po komadu je bila 2+ puta manja od recimo izuzetno sličnog Hawk. Koliko nam je pomogla niska cena neka se vidi po tome da se tada vrlo prijateljski Zimbabve i Kenija uzela dva+ puta skuplji Hawk.
vasiljevic je offline   Odgovor sa citatom ove poruke