PDA

Prikaži potpunu verziju : Anketa (3D software)


3dM@niak
5.12.2005, 19:55
1.Kako ste poceli da se bavite animacijom
2.U kom programu radite
3.Koliko bi ste sebi za kvalitet radova (iskreno) dali ocenu
4.Shta ste sve napravili od sada?

3dM@niak
5.12.2005, 20:01
1. Shlogirao sam se kad sam video Heart of darkness i Toy story, pa sam trazio neki mocan program za animaciju...
2. Kada sam bio mali, video sam recenziju 3dsMax-a nekog praistoriskog u SK... To mi je ime mocno zvucalo, pa sam pre 3 godine isti i nabavio.
3. Uff... 3 ili 4
4. Gomilicu low poly modela, goooomilu nezavrshenih modela koje chega, par ljudskih glava, par "bilo-mi-je-jako-dosadno" modela, 10-ak modela za neki crtani shto sam hteo da pravim :rolleyes:, gomilu nekih kao okruzenja i soba i koje chega za avanturu koju sam batalio (mnogo mi je jadan komp), i sad radim prvi put ozbiljno, po skicama, i redom, onaj Maxi diskont rad... To je to

oluja
5.12.2005, 20:28
Dodao sam jos 2, ako ima jos neki (u kome radite) napisite, dodacu. :)

Highlander
6.12.2005, 18:09
Storm, ispravi bruce u bryce!

1. Kad sam nabavio 3ds! Udjem ja u jedan MusicShop (samo sto su pored muzike imali i programe, igre...) i ugledam gde pise 3D Studio Max! Posto je to bilo odavno, nikad pre nisam cuo za taj program, pa pogledam malo sta pise sa zadnje strane, kad ono nesto kao "vodeci svetski program u oblasti animacije, game modelinga, itd, itd... i kupim za 250 dindze!:D
2. Pise gore! Sad sam nabavio DAZ|Studio, pa cu i tu da probam nesto, a inace planiram i da instaliram Maya 4!
3. 3.5
4. Veliki broj bezvrednih modela, od cega najveci broj otpada na "svemirske letelice" koje zovem svemirske krntije(ko je veran citalac SK-a znace zasto je naglaseno). Uglavnom nemam vremena za nesto vece!

bobi
6.12.2005, 21:28
1. Pre jedno 8 god. na Amigi u Deluxe Paintu (2d), kada se animiralo sve sto rucno nacrtas i to frejm po frejm.
Secam se da mi je drug dao neku igricu koja je u sebi imala virus Joshua, koji mi je unistio aminaciju koju sam radio 6 sati (neprekidno).

Zatim sam presao na Amigin Real3d, i pravio neke stolice i stolove (jednu animaciju mi je uboga Amiga 1200 sa svojih 14 Mhz rendala 19 sati; 320x240 i ne u full kvalitetu).
Zatim sam, gresan, prodao Amigu, i bio bez kompjutera (ako ne racunamo commodore) jedno 3-4 god.
Zadnjih 3 god. radim u max-u.

2.Pise u prvom odgovoru, a i glasao sam.

3.od 1 do 10, recimo 6.5, najvise...

4.Gomilu spica, svakojakih objekata, materijala... ciji kvalitet vrlo varira.

3dM@niak
7.12.2005, 0:22
pa niste loshi uopshte..... Mozete da izlazete radove na Dizajn Zoni.... Nije nikakva reklama, i nemam od toga sto vam govorim koristi, nego sam od ljudi tamo puno naucio, i cuo puno korisnih konstruktivnih kritika...
www.dizajnzona.com
Eto, pa se prikljucite...
Ako smeta ovo, kao reklama, skinite, al nije reklama stvarno, samo su mi puno pomogli...

Highlander
7.12.2005, 14:05
Ja sam se vec registrovao pod istim nadimkom kao ovde!

3dM@niak
7.12.2005, 15:50
ok... :)
pametno :)

Simke
10.12.2005, 0:20
pa niste loshi uopshte..... Mozete da izlazete radove na Dizajn Zoni.... Nije nikakva reklama, i nemam od toga sto vam govorim koristi, nego sam od ljudi tamo puno naucio, i cuo puno korisnih konstruktivnih kritika...
www.dizajnzona.com
Eto, pa se prikljucite...
Ako smeta ovo, kao reklama, skinite, al nije reklama stvarno, samo su mi puno pomogli...

Zahvaljujem na linku, skroz mi se dopalo.

Bansek
13.12.2005, 1:06
1. Pokusavao sam sa 3D Studiom, pokusavao sa Mayom (ali mi je uspelo sa Draganom:)) i nikako ne ide... Mozda da sam malo mladji pa da se mucim sa tutorijalima, a ovako sam bio kao Stanislav iz RIII, ucio, ucio, stignem do E i onda batalim. Treba mi "bas" prost program za 3D modeling (nesto tipa drag&drop, pa posle editovanje).

Koristio sam malo jedan (za mene odlican) program, Mocrografx Simply 3D - jednostavan i brz, iz davne '98. godine. bitno mi je bilo da brzo dodjem od ideje do "proizvoda" (posto ne radim po skicama nego onako iz glave).U 3D maxu kad se izgubim po onim opcijama zaboravim i sta sam hteo :)
Corel je u medjuvremenu kupio Micrografix i prestao sa unapredjivanjem samo tog programa. Po meni, imao je dosta potencijala (mane su mu bile staticna kamera, mali broj poligina), ali.... u Corelu nisu mislili tako.

Jel' neko zna sta se desilo sa ovim programom, i da li postoji neki slican?
(Bubanja, javi se :))

Evo postavio sam jednu slicicu radjenu u Simply 3D-u u 3D Galeriji....
Da dodam da je program "kompatibilan" sa 3D Max-om, Vue d'Esprit-om i mogu da se uvoze likovi iz Posera (posto je u Simply 3D-u gotovo nemoguce napraviti isti)

Highlander
13.12.2005, 18:26
@Bansek: Imaš jedan jednostavan program iz firme ULead, ima naziv 3D<nešto> ne mogu sad da se setim. Inače program je veoma jednostavan, možeš da ubaciš text, primitivne objekte (kocka, lopta, kupa...) a ima i vrlo siromašan editor za pravljenje drugih objekata (ako ti treba npr. kocka sa rupom na sredini...) Dobar je za početnike, koji tek treba da se upoznaju sa 3D-om, ali ako hoćeš nešto više, možeš odmah da ga baciš (ako nabaviš). Ah da, zaboravio sam, u njemu možeš da zaboraviš na modelovanje kompleksnijih objekata, jer ne možeš i da hoćeš, onda, mapiranje je nešto najstrašnije što sam video, a ni interfejs nije nešto intuitivan (imaš samo jedan prozor u kome je kamera fiksirana). Jedino što mi se svidelo jeste što na brzinu možeš da uradiš neku jednostavnu animaciju, kao npr. 'kocka se okreće oko svoje ose' :D

Bansek
14.12.2005, 0:51
Poenta je da li moze bolje od Smply 3D-a? On ima drag&drop animacije i to svakakve pa i slozenije, koje se kasnije mogu editovati prostim pomeranjem taca i dodavati morfing na objektu u razlicitim keyframeovima....
Ima preko stotinu animacija, od onih prostih do kombinacija- spin+wobble, i + predefinisani morfing npr. pulsing, wiggle,....Sve to kasnije moze da se edituje.
Cak ima i drag&drop animirane teksture, o mogu se dodavati i custom. Recimo paralelno otvoris win. explorer i drag&dropujes neki .avi ili .gif direktno na objekat. Svetlost se lako animira, a ima ih raznih - u boji, pulsiranje, itd.
Ono sto sam ja nasao je Cararra 3D studio, ali je DEMO veoma ogranicen, a nisam nasao "para" da ga "legalizujem".

P.S. Simply 3D jos uvek postoji po nekim firmama na prodaju i 2 CD-a kostaju SAMO 15-20 evra, a dolazi sa 1000 objekata, animacija, morfinga, svetl. efekata, itd. Moram pod hitno da izvadim neku karticu za placanje preko neta.

Highlander
14.12.2005, 15:10
Nikad nisam radio u Simple3D-u, niti sam čitao neki opis, ali prema ovome što kažeš (pišeš) vidi se da je bolji od ovog što sam ja koristio! Nego, ja ti iskreno, prijateljski preporučujem da predješ na neki bolji, veći (čitaj: skuplji) program u kome ćeš moći da uradiš nešto više od jednostavne wooble animacije! Naravno, to je samo moje mišljenje, niko te ne tera na ništa što ne želiš!:)
Takvi programi su dobri za početnike, da ih zainteresuju za predivan virtuelni svet u kome ništa nije nemoguće! Za svet gde smo svi bogovi, gde stvaramo ljude, stvari, što postoji i što ne postoji, gde stvaramo budućnost i rekonstruišemo prošlost...
Malo je offtopic, ali nisam mogao da se suzdržim!

Bansek
14.12.2005, 16:52
Nije stvar u zelji. Ja bih najvise na svetu voleo da naucim 3DS Max,Mayu ili Ligtwave, problem su obaveze i vreme, godine, nemam vise elana kao nekad da "cackam" programe po celi dan i noc.Neznam, nisam pametan....
Mozda da probam Mayu, kazu da ima intuitivniji interfejs, a i imam "original" 60 dana trial verziju koju su mi poslali iz Alias-a?

-Vertex-
14.12.2005, 19:52
Koristim MAYA 6.5 program...
Oko mesec dana sam poceo da radim u njemu...

Simke
15.12.2005, 0:57
Nije stvar u zelji. Ja bih najvise na svetu voleo da naucim 3DS Max,Mayu ili Ligtwave, problem su obaveze i vreme, godine, nemam vise elana kao nekad da "cackam" programe po celi dan i noc.Neznam, nisam pametan....

Jeste stvar u želji.
Obaveze: OK razumem
Vreme: OK razumem
Godine: ma daj čoveče, koje godine? ne razumem
šta bih ja koji sam prilično stariji od tebe trebalo, po tebi, da radim? Da sedim u parku, čitam novine i hranim golubove.

Simke
15.12.2005, 1:04
Nekad pre radio sam ponešto u 3DS Max-u, jedini razlozi što sam prekinuo su bili previše spor računar i previše obaveza u Corelu, Photoshopu ... koji su mi donosili prihode a odnosili vreme.
Sad ne radim jer sam pomalo lenj da počnem inače mi se program jako dopadao i uklapao sa svojim mogućnostima. Vrlo lepa i opasna igračka.

Bansek
15.12.2005, 18:54
Jeste stvar u želji.
Obaveze: OK razumem
Vreme: OK razumem
Godine: ma daj čoveče, koje godine? ne razumem
šta bih ja koji sam prilično stariji od tebe trebalo, po tebi, da radim? Da sedim u parku, čitam novine i hranim golubove.

Ocu da kazem da nemam vise onaj hajp, ne mogu sebi da priustim neprospavane noci zarad necega sto sutra realno nema neku upotrebnu vrednost. Nekad nisam spavao po nedelju dana radeci muziku u ACIDU, Reabirthu i Mixman Studiu (bio na RTS2 u "Garazi"), pravio mixove za proteste 96/97 (http://braindestruction.iuma.com), crtao karikature, pravio reklamu 3 noci u Simply 3D-u, prelazio igre nespavajuci po 5-7 dana, igrao po celu noc Riziko,..... Eeee, a sad "trista rabote" i obaveze....

Simke
17.12.2005, 9:52
Ocu da kazem da nemam vise onaj hajp, ne mogu sebi da priustim neprospavane noci zarad necega sto sutra realno nema neku upotrebnu vrednost. Nekad nisam spavao po nedelju dana radeci muziku u ACIDU, Reabirthu i Mixman Studiu (bio na RTS2 u "Garazi"), pravio mixove za proteste 96/97 (http://braindestruction.iuma.com), crtao karikature, pravio reklamu 3 noci u Simply 3D-u, prelazio igre nespavajuci po 5-7 dana, igrao po celu noc Riziko,..... Eeee, a sad "trista rabote" i obaveze....
Razumem te u potpunosti.
U osnovi problem je novac, jurnjava da se obezbedi koliko toliko pristojna egzistencija za porodicu i sebe.
U neko doba:
- Radio sam u državnoj firmi, stalno zaposlen
- Radio sam pripremu za štampu za par štamparija (na računaru, kad su to bili počeci i kad se to više isplatilo) pre toga sam radio klasično grafičko oblikovanje, peške.
- Radio sam firmopisačke poslove,
- Plus sam prilično slikao, izlagao i ponešto od toga se prodavalo
Slobodnog vremena nisam imao, stalno sam bio u cajtnotu.
Kad sam se sabrao u jednom momentu, plus-minus, ono srednja žalost.
Da sam živeo u nekoj normalnoj i urednoj državi imao bih dve kuće, dvoje kola, vikendice na moru i u brdima...
Sad nemam više toliko volje da radim baš zbog obezvređenosti kvalitetnog, pravog rada.

Lucic Nemanja
10.9.2006, 14:44
1.Kako ste poceli da se bavite animacijom
2.U kom programu radite
3.Koliko bi ste sebi za kvalitet radova (iskreno) dali ocenu
4.Shta ste sve napravili od sada?
1.Ma jednom sam kod brata video kako on radi u 3D max-u i svidelo mi se.Pozajmio sam ga od njega i od tad sam vezan za 3D max.Ne mih ga menjo ni za jedan drugi program za 3D animaciju.
2.U 3D max-u 5.Imam i osmicu ali mi je masina malo slabija pa mi je lakse u petici.
3.Od mogucis 5 1 na 2.
4.Svasta.Ali uglavnom bezveze.

kinteC
10.9.2006, 14:59
stavili ste na listu terragen? Pa zar to nije program samo za generisanje pejzaza? i to jos bez vegetacije...Mislim da je Rhino program vredan paznje. Program je zaista izuzetan, veoma lako se uci, jednostavan je za modelovanje. Render mu je ocajan, ali modeli mogu da se imortuju u max (ili ja nisam izvalio render) Ceo program ima nesto vise od 20-ak mb. Preporucio bih pocetnicima u modelovanju...( i u znjega ide jos tutorial...)

Djordje81
11.9.2006, 0:23
Šta je pojam "dongle" kod lightvejva,"Does LightWave v9 require the dongle?"
Da li su 3D max, Maya, i Lightwave programi koji imaju potpuno ekvivalentnu namenu, i da li je Blender komplikovan za korišćenje, da li se mogu praviti modeli , vozila, tenkova, aviona naprimer?

nesonjacc
11.9.2006, 0:33
Vidish DONGLE ti je stvarcica koju proizvodjachi softwera koriste uz naravno serijski broj( activation code ili sl) - kao zastitu
I ide u USB ili serijski port.( odnsono tu ga ubodesh) -Jer tvoj ORIGINALNI software nce da radi bez toga. :D

Djordje81
11.9.2006, 0:45
Vidish DONGLE ti je stvarcica koju proizvodjachi softwera koriste uz naravno serijski broj( activation code ili sl) - kao zastitu
I ide u USB ili serijski port.( odnsono tu ga ubodesh) -Jer tvoj ORIGINALNI software nce da radi bez toga. :D

Znači to je hardver, koji se dobija uz originalni softver !
Blender čini mi se nema altenativu što se besplatnih programa tiče, i kakav je za upoznavanje, i za modeliranje malo složenijih objekata npr aviona ?

s@le_19
14.8.2007, 9:33
1. Video sam komshiju da radi u bryce 5 pre jedno dobrih 4-5 godina, i reko ae i ja da probam. :]

2. Kasnije je komshija provalio LW, pa sad koristim njega (i povremeno odem do komshe da nauchim neshto novo), a uz LW koristim i Modo. :]

3. Od 1 - 10

Modelovanje - 8 (svakim danom bolje)
Texturisanje - 4 (i popravlja se)
Osvetljenje - 5 (i popravlja se brzo (sutra vetj 6))
Render - 8 (i zadovoljan sam)
Animacija - jedva 3 (to tje se tek popraviti)
Ali sve to nekako ukupno da neku jadnu 7-icu shto se radova tiche (nije sve u proseku). :]

4. Napravio sam svashta, ali se istichu Jabuke, i glava koju sam izmodelovao pre....... ..........davno, i josh je nisam iztexturisao, a tu je i, dodushe, po tutorijalu radjen landscape, koji prilichno dobro izgleda.

P.S. - Oluja, dodaj Modo i Rhinoceros. :]

\edit

P.S. 2 - I Z-Brush. Zaboravih ga i ja. :]

galebns
14.8.2007, 10:27
1. Animacijom jos nisam poceo da se bavim (ne znam sta cekam, valjda se bojim :) )
2. Najvise u 3ds Max-u, ali od skoro sam krenuo sa ucenjem Maya-e.
3. Osrednje, mozda sam preostar prema sebi ali u principu nisam nikad 100% zadovoljan sa onim sto uradim.
4. Svasta i nista. Ako ne racunam posao onda gomila zapocetih i nezavrsenih scena. Eto sad se nekako teram da budem aktivniji na licnom planu pa ucestvjem u SK Wallpaper konkursu.

fingerprint
14.8.2007, 10:55
Pre par godina (3-4) dobio sam na poklon CD Bryce-a. Malo sam se igrao u njemu, i svidelo mi se. Sad shvatam koliko je brajs sra*e, ali sta cu. Bah, ionako nisam zagrejan za rad sa 3d grafikom :D

bigbug
14.8.2007, 22:35
BLENDER je zakon svih open source programa. Vec dve godine zaradjujem po par stotina evra mesecno radeci ilustracije u njemu, ne razmisljajuci o problemu eventualne legalizacije. Da bih isto to postigao u 3DS max , Mayi isl. trebalo bi da godinu dana otplacujem softver ili da rizikujem "banovanje" iz posla.

Ne mora svaka ilustracija da bude "Gospodar Prstenova" realisticna. Mnogo cesce je bitna dobra ideja i osecaj za formu i estetiku. I naravno program se tako ubrzano razvija u zadnje dve godine da je to milina pratiti.

Priznajem da nemam gotovo nikakvo iskustvo sa animacijama i game engineom ali po onome sto sam nasao na internetu i ovaj segment obecava. Malo jos da porade na optimizaciji nekih procesa i integrisanju prakticnih skriptova i onda nece biti zime za one koji ovaj program profesionalno koriste u radu. Tako da moj glas ide za BLENDER.:aplauz:

DarkNemos
14.8.2007, 23:10
BLENDER je zakon svih open source programa. Vec dve godine zaradjujem po par stotina evra mesecno radeci ilustracije u njemu, ne razmisljajuci o problemu eventualne legalizacije. Da bih isto to postigao u 3DS max , Mayi isl. trebalo bi da godinu dana otplacujem softver ili da rizikujem "banovanje" iz posla.

Ne mora svaka ilustracija da bude "Gospodar Prstenova" realisticna. Mnogo cesce je bitna dobra ideja i osecaj za formu i estetiku. I naravno program se tako ubrzano razvija u zadnje dve godine da je to milina pratiti.

Priznajem da nemam gotovo nikakvo iskustvo sa animacijama i game engineom ali po onome sto sam nasao na internetu i ovaj segment obecava. Malo jos da porade na optimizaciji nekih procesa i integrisanju prakticnih skriptova i onda nece biti zime za one koji ovaj program profesionalno koriste u radu. Tako da moj glas ide za BLENDER.:aplauz:

Nesto se plasim da ce u skorije vreme i on biti komercializovan... daj boze da nebudem upravu...