PDA

Prikaži potpunu verziju : 3DS Max tutorijali za početnike


PeTkO
7.8.2006, 17:24
Imam dva pitanja:

1. Sta znaci ono 3dS Max.Koja je razlika izmedju 3d Max i 3ds max.
2. trebaju mi neki tutorijali za pocetnike.Najbolje bi bilo video tutorijali, posto neznam ama bas nista u vezi programa????

nesonjacc
7.8.2006, 18:08
3ds Max = 3d studio max= sto skraceno neki vole da zovu 3d max ili samo MAX

E bese jednom davno Program koji se zvai 3D STUDIO - I radio je u DOS okruzenju i bese modularan( odnosno zaseban prozor Modeler, Zaseban animator...)
Zatim prelaskom na WINDOWS -Program dobija ime 3d studio MAX

U procesu evolucije do trenutne verzije 8( a 9 je najavljena ovog leta od strane autodeska)- ono 3d studio je Skraceno u 3ds( sto je inace i ime grafickog formata 3d studia za dos -*.3ds. Dok max koristi *.Max)

I ako mene pitas( kao nekog ko dotichi program koristi skoro 7 godina) -Najbolji nacin za pocetak su Tutorijali koji dolaze uz MAX.( Samo eliminisi ono MRZI ME DA CITAM)

Program je izuzetno obiman i pocetnik ce se lako izgubiti u gomili opcija
A ako resis da ga UCIS - JA i Drustvance sa ovog foruma cemo ti drage volje pomoci da se uhodas

Jos jedan domaci clan MAX comunitija je uvek dobrodosao :}

madhatterYU
7.8.2006, 19:10
mada trebao si malo i da ohrabris coveka, tutorijali pokazuju razne tehnike, nije potrebno sve ih znati da bi modelirao/animirao (ili ko zna mozda te vise interesuju skripte) vec se ograniciti na one koje ti najvise leze i vezbati oko/ruku.

bobi
7.8.2006, 19:32
mada trebao si malo i da ohrabris coveka...
Hahaha :)
Pa ovo je bilo nesto najneznije sto sam cuo od nesonjacc-a do sada. (mora da mu se nesto lepo desilo) :)

madhatterYU
7.8.2006, 19:35
malo linkova sa tutkama http://www.3d-palace.com/index.php?option=com_wrapper&Itemid=133

nesonjacc
7.8.2006, 20:01
Hehehe:rofl:

Udarila mi letnja vrucina u GLAVU:boodala:
Elem Uvideo sam da nasoj 3d sceni treba Inekcija ADRENALINA - Pa sam stoga resio da budem FIN- I da uradim sta mogu da pomognem- spasavajte ko sta moze

Sto se Tice OOHRABRIVANJA moram da budem Surovo Realan

1-3ds max je (PRE)obiman program, ali su mu mogucnosti neogranicene.

Dakle reci -"hocu da ucim 3ds max" - je Ogrooooman posao

Prvo odluci sta hoces da radis sa njim :
-Po koja slicka ponekad
-Low poly za igre
-Movie industrija
-Nesto cetvrt

Dakle MOMAK jesi spreman za OBUKU???

P.S -Nadam se da imas instalaciju programa

PeTkO
7.8.2006, 23:17
Sto se tice instalacije imam ceo program vec instaliran.A sto se tice sta cu da radim u tom programu, to je vec nesto drugo.Ja bih zeleo da u tom brogramu pravim npr. neke robote (animacija) pa onda neki mali deo mog grada (kao neka 3d slika) ili neki deo svemira, pa da malo graficki modelujem neke igre....OBUKA MOZE DA POCNE!!!!!!!!!!!!!!!:to_care: :to_care:

nesonjacc
8.8.2006, 0:58
Roboti a:D -Thats My Man

E ovako. Prva i najvaznija stavka - A ujedno i tvoj najbolji prijatelj kad je MAX u pitanju su

Help->User reference
Help->Tutorial

Uvek ih konsultuj. Verovao ili ne taj refference pokriva bas sve mogucnosti programa
Elem - Interfej programa kao sto si video izgleda Ovako
http://img343.imageshack.us/img343/3546/interfacevf5.jpg
Gde je

1. Menu bar

2. Window/Crossing selection toggle( objasnicu malko kasije)

3. Snap tools( sluze za pomoc u modeliranju)

4. Command panels(najbitniji alati)

5. Object categories(osnovni objekti )

6. Rollout

7. Active viewport

8. Viewport navigation controls

9. Animation playback controls

10. Animation keying controls

11. Absolute/Relative coordinate toggle and coordinate display

12. Prompt line and status bar

13. MAXScript mini-listener( zlat za rad upotrebom Maxovog internog scripting jezika)

14. Track bar( poziva TRack View(za rad sa razlicitim parametrima))

15. Time slider

16. Main toolbar( pa zna se sta je)


Po Defaultu Imas - 4 view segmenta - 3 su 2d( top, front, left) a jedan je 3d- Perspectiva( mozes ih menjati po svom nahodjenju al o tome kasnije)

Dakle - prvo malo o modeliranju

Na modeliranje u maksu mozes da gledas kao na Modeliranje u stvarnosti- Npr pravljenje skulpture od gline ili klesanje ( ili sklapanje mehanickih delova nekog ROBOTA:D )

http://img504.imageshack.us/img504/8830/interface2ch1.jpg

Ovi ti je primer POLY modelinga iz Max Refferencea--Poly modelingom modifikujes neke od ponudjenih osnovnih objekata( kocka, sfera, cilindar, piramida...nalaze se u 4 Command panels)- da bi dobio rezultat koji zelis- upotrebom najrazlitijih alata

Prosetaj se malo po interfejsu - A ja cu ti jos reci ponesto i o animaciji, i renderingu

DorianGrey
8.8.2006, 1:37
U pravu su ljudi gore sto ti kazu, program je preobiman, ali i svemoguc, i ja sam odnedavno poceo da ga ucim sve uz pomoc tutorijala, i ide polako... Ali preporucujem ti da prvo krenes od osnovnih stvari, pa kasnije na malo kompleksnije, bar ja tako radim

Sto se tice tutorijala, evo ti par adresa, a inace ima ih mali milion, potrazi po google-u

http://www.3dkingdom.org/modules.php?op=modload&name=News&file=index&catid=1&topic=&allstories=1

http://www.tutorialized.com/tutorials/3DS-MAX/1

holodoc
8.8.2006, 1:51
Slažem se da MAX ima odličan i poprilično detaljan tutorijal i da bi možda trebalo da svaki početnik prođe njegove tutorijale pa onda krene na ostatak. Uostalom većina sajtova koja nudi napredne tutorijale napominje da bi bilo dobro da se prvo pređu osnovni tutorijali pa onda ovi malo napredniji;)

PeTkO
8.8.2006, 9:05
@holodoc
Hvala ti za ono objasnjenje

Sto se tice tutora iz helpa, posto sam ovaj program skidao sa torrenta, on ima help ali nemam potrebne materjale, teksture ili nesto drugo pa nemogu da ih radim.Jedino ako moze (i hoce) neko da mi posalje.Ako ima takvog mail ikai@ni.sbb.co.yu

uros@3D
8.8.2006, 11:38
Rado bih ti poslao da nisam dial-up:n-cc2: Ali evo ti jedan tut koji je mene postavio na noge:opanachke
Modelovanje basket lopte....

http://www.tutorialized.com/tutorial/Modeling-a-Basketball/11618

Remedy
9.8.2006, 22:41
Ako se prvi put sreces sa modelovanjem, downloaduj (desni klik, save target)ovo (http://www.zmodeler2.com/docs/program/zmodeler_manual.zip). Ja sam modelovanje poceo u tom programu, sad radim (i ucim) u max-u. Ne moras da ucis taj program, ali procitaj tutorijal jer je covek lepo objasnio neke osnovne pojmove (vertex, poligon, normale, texture...) i strategiju kod modelovanja (da se ne bi izgubio u max-u). Ima i jedan dobar tut (za max) o osnovama polymodelinga koji se nalazi medju tutorijalima koje je postavio bobi.

Ghil
22.10.2006, 20:47
Zdravo , i ja sam se odlucio da pocnem uciti 3ds max , zamolio bih vas da mi date neke linkove sa video tutorijalima po mogucnosti domacim (a ako ne VALJA STA ima) hwala

nesonjacc
22.10.2006, 21:12
Ne moze linkovi ka video tutorijalima. :D

Razlog 1 - Pa razlog je :domacih ( ili prevedenih) video tutorijala nema) - Bez engleskog NEMA vajde . Tako nesto ne postoji :D
Razlog 2 - tutovi NISU BESPLATNI( osim retkih izuzetaka)


+ ne pocinje se sa video tutorijalima. Vec sa MAXOVIM tutorijalom koji dolazi uz max.
Ovo je Axiom ucenja 3ds maxa. Nema da te mrzi da citash pa hoces video
To smo toliko puta rekli na ovom forumu da se stvarno pitam koja je svrha ponavljanja - Ali dobro ponavljace se dokle god neko pita 'glupa pitanja'

Maxov tut +reference su br 1 + citanje sta pise na forumu pre postovanja ovakvih pitanja je br 2
+ engleski je br 3

And so on

Highlander
22.10.2006, 21:27
Kako ko dođe i nešto pita, nesonjacc ga tako lepo dočeka da smo srećni ako ikada više ostavi post...:D

nesonjacc
22.10.2006, 21:30
Pa da - Mora da me stave u SK odbor za dochek :)

Samo malko glupo da po 100 000 puta objasnhavamo kako nema tutova na srpskom za max. Kako se ne pocinje sa video tutovima ---kad sve vec pishe -Samo treba da se chita :)

Hm -Da napravimo mi leoo pravilnik podforuma a? Tipa -Read first , post later.

Ako se Oluja slozi :D

Highlander
22.10.2006, 22:04
Može ako ti pišeš pravila... :D

Ghil
23.10.2006, 0:19
pa mislim ako uz max dodju tutke dje se nalaze posto je program komplikowan do jaja:alealeee:

DorianGrey
23.10.2006, 0:28
otvoris help, pa tu pogledaj, ne mozes promasiti:D

nesonjacc
23.10.2006, 19:33
Najbolja stvar koju mozesh da uradish je

help -> tutorials...

To ti je dobitna kombinacija za najbolji nacin za pocetak u Maxu :D

pozz

Ghil
23.10.2006, 19:56
cao o5 ja da was pitam ? napravio sam svoju animaciju i kako sad da je sacuvam kao video

nesonjacc
23.10.2006, 20:22
Tako sto ce da je izrenderujesh

F10 -> skroluj nadole do render output - klik na files - pa izaberi format( .avi) -save

Pa udri- Render- na dnu istog dijaloga.

I cekaj da se izrenderuje

Ghil
23.10.2006, 20:30
znam da je tako al MOJ MAX IMA NEKU FELU (gresku) fali mi neki fajl NULL

nesonjacc
23.10.2006, 20:42
Deder pojasni malo to.

Da li ti max izbacuje gresku samo kad hoces da renderujesh ili kako? + sta tachno kazhe

Ghil
23.10.2006, 21:27
pa izrenderuje samo jedan frem a i kad nadjem nacin kako da sve izrenderuje prijavi gresq

bobi
23.10.2006, 21:39
Pritisnes F10, i u common parametars cekiras range (po defaultu je single).
Sto se greske tice, verovatno je do codeca.
Elem, idi ponovo na files ukucaj ime tvog file-a sa ekstenzijom .avi i idi na setup. Tu izaberi cinepac codek by Radius, sa njim bi moralo da ti radi.

Lucic Nemanja
29.10.2006, 23:23
Jel bi mogao neko da mi kaze za sta se tacno koristi editable poly,editable mesh i editable patch.:n_klanja:
Znam samo da poly sluzi za dobro modelovanje.:)

bobi
30.10.2006, 9:06
Editable mesh:
Mozda najstariji nacin modelinga u max-u. Obimno se koristio do verzije 3, a radi tako sto baratas poligonima sa tri temena (trouglovima). Tacnije, uvek ce bolje raditi smooth, ako imas na meshu poligone sa 3 temena. Danas je tu iz razloga kompatibilnosti sa predjasnjim verzijama max-a, tako da bi mogli da bez problema uvezemo objekte koji su radjeni u max-u do verzije 3. Koliko znam, kada se radi game dev, treba uvek objekat konvertovatii u edit mesh i zatim eksportovati u format za engine.

Editable poly:
Isti princip se koristi kao i kod editable mesha, samo sto je ovde potrebno voditi racuna da vam ostanu 4 temena po poligonu, ukoliko zelite da na kraju meshsmoothojete objekat. Dosao je sa verzijom max-a 4 i od tada se, za razliku od edit mesh-a, konstantno unapredjuje novim opcijama. Edit/poly je najkorisceniji nacin modelovanja u max-u.

Spline:
Ovo je vrlo zanimljiv ( i vrlo tezak) nacin modelovanja. Radi tako sto sa max-ovim linijama koji su u stvari vektori (znaci sa sve koriscenjem bezierovih kriva), mozete da napravite mrezu 3D objekta. Sad ako ste uspeli da sa sve krivama napravite model, a da vam svi verteksi budu spojeni (tacnije ne mogu bas svi da budu spojeni, ali oni verteksi koji nisu, treba da budu jako blizu jedan drugome) mozete da spline modelu dodate modifikator surface da bi oblozio povrsinu poligonima (samo pazite da opet imate 4 temena po poligonu), ako eventualno ostane neka rupa u modelu, mozete da dodate modifikator cap-holes.

Pach:
Ovo vam je nesto izmedju editable-poly i spline-ova. U principu to jeste edit-poly, ali njegovi verteksi rade na principu spline verteksa. Znaci mocicete da pomerate verteksima beziereve krive i tako uticete na nagib povrsine.
Sve je to lepo, ali jako puno jede memoriju. Koliko ja znam ovo se koristi uglavnom za vodu, terene, brda, planine i ni za sta drugo.

Nurbs:
Zaboravite na nurbs modelovanje u max-u, jer ono duugo nije unapredjivano. Bolje uzmite neki program poput rhinoceurusa, tamo izmodelujte objekat, i zatim ga importujte u max.

Lucic Nemanja
30.10.2006, 20:12
Hvala sad mi je sve jasno:) :alealeee: .

madhatterYU
30.10.2006, 20:32
samo ti koristi editable poly, ne treba ti nista od ovih drugih podopcija, samo zbunjuju mlade "mozgove":D

Lucic Nemanja
1.11.2006, 10:20
:( Zar ne znate nijedan dobar tutorijal za lensflare?

bobi
1.11.2006, 11:58
:( Zar ne znate nijedan dobar tutorijal za lensflare?
Pa sta ce ti tutorial za lens flare? To ti je kao da pitas da ti daju tutorial kako da napravis standardni maxov cajnik, koji je u primitivima.
Upali index, vidi sta koja opcija znaci, cackaj malo, uradi neke test rendere i provali ga skroz.

Lucic Nemanja
1.11.2006, 12:43
Pa sta ce ti tutorial za lens flare? To ti je kao da pitas da ti daju tutorial kako da napravis standardni maxov cajnik, koji je u primitivima.
Upali index, vidi sta koja opcija znaci, cackaj malo, uradi neke test rendere i provali ga skroz.
OK.:)
Nego uvek me je zanimalo zasto li je u max stavljen taj cajnik:confused: .

Ghil
3.11.2006, 21:02
hej zelim da vas jos nesto pitam sto se tice 3DS maxa naime situacija je ovakva: napravio sam jedan oblik i na njega sam pricvrstio kameru 1 i zelim da spojim ta 2 predmeta ( taj oblik i kameru 1) da se ponasaju kao jedan obblik jel moze neko da mi pomogne ? hwala

Highlander
5.11.2006, 15:59
hej zelim da vas jos nesto pitam sto se tice 3DS maxa naime situacija je ovakva: napravio sam jedan oblik i na njega sam pricvrstio kameru 1 i zelim da spojim ta 2 predmeta ( taj oblik i kameru 1) da se ponasaju kao jedan obblik jel moze neko da mi pomogne ? hwala
Selektuj oba, meni Group: Group i onda daj ime grupi, klikni OK i gotovo.
Zašto bi želeo da ih spojiš?:icon_scra

Lucic Nemanja
5.11.2006, 16:37
Selektuj oba, meni Group: Group i onda daj ime grupi, klikni OK i gotovo.
Zašto bi želeo da ih spojiš?:icon_scra
Pa odgovor je jednostavan!!!Zeli animaciju u kojoj ce kamera da prati oblik.:)

3dM@niak
9.11.2006, 11:43
Chajnik je ubacen u Max jer je jedno od prvih tela na kojima su davno davno stvarali 3d.... na nekim istrazivanjima su prvo u 3d formate stavili krive cajnika, pa su na tome ispitivali... tako neka prica... :D ima u helpu maxovom :D

nesonjacc
9.11.2006, 12:17
Pa odgovor je jednostavan!!!Zeli animaciju u kojoj ce kamera da prati oblik.:)

E da mi je znati sta si ovim hteo da kazes?. Kamera moze da prati objekat. Kamera moze da ima putanju( trajectory).

@Higlander
Ako hoce da mu kamera prati objekat bolje da koristi " select and link " opciju. Jer ako je grupishe - To moze da do dovede do par nepozeljnih rezultata. + Ako sluchajno odgrupishe sve to - nestaju i keyframeovi.

Lucic Nemanja
9.11.2006, 19:08
Jer ako je grupishe - To moze da do dovede do par nepozeljnih rezultata. + Ako sluchajno odgrupishe sve to - nestaju i keyframeovi.
Dobro upravu si,ali uvek pustoji undo:) .

GOKSIMASTER
9.11.2006, 19:18
Pa ne bas uvek evo meni sada izbacuje the undo queue is turned off i ne mogu da vracam nazad:D

Lucic Nemanja
11.11.2006, 14:14
Jel moze neko da mi da neki link tutoirijala za pravljenje munja.Gledao sam u max-u i nije bilo nista:confused: .

madhatterYU
11.11.2006, 15:10
www.google.com i upises -lightning tutorial 3ds max- i nadjes.

Lucic Nemanja
12.11.2006, 0:34
www.google.com i upises -lightning tutorial 3ds max- i nadjes.
Mislis da nisam pokusao?Upisao sam i to i jos 50 kombinacija,a on mi izbaci tut za osvetljanje.

madhatterYU
12.11.2006, 0:49
je li a sto ne isprobas da napravis u photoshopu pa udaris opacitiy maps, a iz 3d pogleda bi isho model, ocigledno da se radi o glow efectu, plus munja se uvek pojavljuje na sekundu.

nesonjacc
12.11.2006, 1:35
Ili lepo nabavish Digimationov LIGHTNING plugin( koji nije besplatan) -pa ne mogu bash da ti dam link:a_bleh: - I lepo sve to uradish u dva klika.


Imas i alternativan nacin

Na brzaka napravish nesto ovako.

http://www.HotFile.us/HF/Na brzaka munja.avi/120aa1758

Evo ti i max fajl pa vidi kako. Ako nesto nije jasno pitaj

4240

Pozdrav

Lucic Nemanja
12.11.2006, 13:30
Hvala care:to_care:

Lucic Nemanja
12.11.2006, 13:34
je li a sto ne isprobas da napravis u photoshopu pa udaris opacitiy maps, a iz 3d pogleda bi isho model, ocigledno da se radi o glow efectu, plus munja se uvek pojavljuje na sekundu.
Ma znam ja da se pojavljuje na sekund,ali hocu da napravim efekat kao kad u star wars-u imperator baca lighting na Luka i ostale.

Lucic Nemanja
12.11.2006, 13:38
Evo sad sam malo provrteo scenu,ali ne znam kako da dodam glow na line.Pretostavljam da si to uradio preko video post-a.Nazalost jos ne znam da radim na njemu,ali pogledacu u tutorijalu.Hvala jos jednom:)

Child_of_Bodom
15.3.2007, 1:23
Da li neko moze da mi da savet u vezi vatre???

Naime presao sam mali milion tutova za pravljenje vatre, ali nikako mi ne ispadne kao sto bi trebalo ispasti (ni priblizno).

bobi
15.3.2007, 5:30
Kakva vatra?

Child_of_Bodom
15.3.2007, 10:18
Kakva vatra?

???

Vatra koja gori i kaze gor, gor, spal, spal.

Napravio sam neki mac, pa sam mislio da bude u plamenu (ostrica).

I tako, obicna vatra koja neradi nis drugo nego gori!!!

PS. kakva vatra jos moze da bude???

3dM@niak
15.3.2007, 11:04
moze da bude:
plamicak, plamen, vatrena lopta, explozija, veliki pozar, realna simulacije vatre kao fluida, vatra tipa u kaminu....

stoga "koja vatra" je prilicno dobro pitanje:D

Sto se te "vatre koja gori sa macha" tiche, mislim da je najbolje da je napravish od particlesa... znaci nadjes neke dobre mape za diffuse i opacity particlesa, podesish ih da se krecu razbuktano, kao vatra kad gori, dash im jak blur... i to bi trebalo da bude ok... jos dash i glow i - trebalo bi bude vrh..

Postoji i vatra u maxu kao atmosferic, ali ta ne valja nista... sa njom mozes napravis neku exploziju, ili neki plamichak, ali da gori razbuktalo - to mislim da zaista ne moze...

bobi
15.3.2007, 16:14
Particles kao što Manijak reče...
Pazi kad sam pre nekoliko meseci radio mač koji ima vatru na oštrici, ali ne mogu da nađem file... ipak našao sam nekog vatrenog charactera koga sam radio pa baci pogled na file.
Ako ne razumeš šta sam odradio, viči...

Evo kako izgleda...
http://www.imagehosting.com/show.php/340706_testvatra.gif.html

evo ti dole max file...

Edit:
Ovaj vatreni karakter bi oduvao onog tvojeg fire elementala manijače. :)

Child_of_Bodom
27.5.2007, 18:58
Imam 1 molbu:

Treba mi pomoc (citaj:uputstvo) da texturisem avion (bojing 747)!!!

Ja znam jedino da mu stavim belu boju:boodala: :kreza:

Ako ima zainteresovanih, cu okacim sliku modela!!!;)

GOKSIMASTER
27.5.2007, 19:03
Pa posto nema nikoga da ti pomogne trenutno aj okaci fotku ( perspektive ) pa cemo polako

nesonjacc
27.5.2007, 19:06
AJ okachi pa cemo da vidimo sta se mozhe...

GOKSIMASTER
27.5.2007, 19:21
U sustini to ide ovako:
SEcas se onog Bobijevog uwv tuta u maloj skolici za max , e pa ovako ono sto treba da uradis za pocetak je da podelis avion u nekoliko delova. tako ti najlakse. podelis ga na mestim gde se krila lepe na cilindricnu sredinu i podelis ga na pocetku repa. E sad za taj srednji cilindricni deo iskoristis isto sto je Bobi radio za cilindar .krila opet mozes da podelis u dva dela ( donju i gornju stranu) i da koristis ono sto bi radio da imas plane , znaci da generises uwv kordinate iz recimo levog ili desnog pogleda. Isto to uradis i za rep. E onda dodaj checker texturu na sve objekte ( najbolje crvenu shaovnicu ) i pomeras tacke uwv mape dok ti crvena i bela polja ne budu priblizno iste shirine i duzine ( dok ne bude cista mapa)


i da ako neces da delis model na vise delova itexturises mozes jednostvano da selektujes zeljene faseove i na njih da mapiras, znaci umesto prvo da odvojis krila od sredisnjeg dela ti samo selektujes sve fasove koje zelis da unwarpujes:). Na dam se da je jasno ovo sto pricam...

I zaboravih ad dodam za deo kod pilotove kabine , naj ti je i da to podelis , tako da ga svedes na izduzenu polu lopt gledano sa strane. Znaci tamo gde pocinje da se krivi ka unutra i zatvra povrsinu. Za taj deo mislim da bi tebi bilo najlakse da unwarpujes po principu sfere

Child_of_Bodom
27.5.2007, 19:43
Evo slike:

http://img512.imageshack.us/img512/7797/vionkg6.jpg

Child_of_Bodom
28.5.2007, 13:39
U sustini to ide ovako:
SEcas se onog Bobijevog uwv tuta u maloj skolici za max , e pa ovako ono sto treba da uradis za pocetak je da podelis avion u nekoliko delova. tako ti najlakse. podelis ga na mestim gde se krila lepe na cilindricnu sredinu i podelis ga na pocetku repa. E sad za taj srednji cilindricni deo iskoristis isto sto je Bobi radio za cilindar .krila opet mozes da podelis u dva dela ( donju i gornju stranu) i da koristis ono sto bi radio da imas plane , znaci da generises uwv kordinate iz recimo levog ili desnog pogleda. Isto to uradis i za rep. E onda dodaj checker texturu na sve objekte ( najbolje crvenu shaovnicu ) i pomeras tacke uwv mape dok ti crvena i bela polja ne budu priblizno iste shirine i duzine ( dok ne bude cista mapa)


i da ako neces da delis model na vise delova itexturises mozes jednostvano da selektujes zeljene faseove i na njih da mapiras, znaci umesto prvo da odvojis krila od sredisnjeg dela ti samo selektujes sve fasove koje zelis da unwarpujes:). Na dam se da je jasno ovo sto pricam...

I zaboravih ad dodam za deo kod pilotove kabine , naj ti je i da to podelis , tako da ga svedes na izduzenu polu lopt gledano sa strane. Znaci tamo gde pocinje da se krivi ka unutra i zatvra povrsinu. Za taj deo mislim da bi tebi bilo najlakse da unwarpujes po principu sfere

Ne mogu da nadjem taj tutorial:mad: (koristio sam pretragu:) ) Dali mozes da stavis link ka toj poruci, ja stvarno nemogu da nadjem!!!:boodala:

Evo sad :icon_stud od pocetka "3DS MAX skola za pocetnike" temu, pa cu valjda naci!!!

GOKSIMASTER
28.5.2007, 23:37
Neka 2 ili 3 strana , nacices sigurno

DarkNemos
28.5.2007, 23:39
Neka 2 ili 3 strana , nacices sigurno

Što ne napišeš tut za unwarp uvw pa da ostane i za buduća pokolenja koja će doći na ovaj forum. Iskreno ni ja neznam unwarp uvw. Nemoraš zbog mene...

co4f
14.1.2010, 15:30
E ovako, imam tri pitanja, koji sve programi trebaju da bi uradio ovako neshto?

http://www.youtube.com/watch?v=ft0dZdkGwGw

I koliko znanje, i imali tutorijala za to?
I jel mogu koristiti 3ds max?

nesonjacc
14.1.2010, 16:08
VFX :)

Poprilicno znanja..... Dosta razlicitog softvera .... i pre svega snalazljivost.

3ds max (ili bilo koji drugi 3D paket)... ti moze obezbediti elemente (U ovom slucaju, Avioni, rakete.dim...). Zatim u "compositing" aplikaciji (Nuke, Fusion, After, Combustion...) svi ti elementi formulisu kadar..

Svaki kadar je spoj razlicitih elemenata (2D.. ili 3D). I nema tu step by step tutoriala... vec to funkcionishe po principu "snadji se" . I na najbolji (i cesto najbrzi nacin) stvori ono sto se od tebe trazi :)

co4f
14.1.2010, 18:52
Aha otprilike razumem, hvala.
Jel si radio ti neshto slicno ili pokusavao?

nesonjacc
14.1.2010, 19:17
Hehe.. Bavim se ja time vec duuuze vreme :)


Baci pogled na www.united-earth-group.com

Kao i na


http://www.youtube.com/watch?v=so87Now1bxE&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=90Ubu0rpq6s
http://www.youtube.com/watch?v=stcUZuK2ty0
http://www.youtube.com/watch?v=egFwS_erMoI

co4f
14.1.2010, 21:15
E svaka cast za reel i film jel tako!!:tapsh:
A da ti ne radish na onom projektu genesis??

nesonjacc
15.1.2010, 0:30
Tako pise na trejleru zar ne :cool:

co4f
15.1.2010, 14:00
Aha, jel radis sa nekim ljudima iz inostranstva online ili??

evanghelion
15.1.2010, 15:51
Hehe.. Bavim se ja time vec duuuze vreme :)


Baci pogled na www.united-earth-group.com

Kao i na


http://www.youtube.com/watch?v=so87Now1bxE&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=90Ubu0rpq6s
http://www.youtube.com/watch?v=stcUZuK2ty0
http://www.youtube.com/watch?v=egFwS_erMoI


Svaka čast čoveče, lepo napreduje ovo. Skroz sam zaboravio na tebe i tvoj projekat.

nesonjacc
16.1.2010, 4:27
Hvala :) Dosta je rada ulozeno u to.

Hm.. razmisljao sam da ovde napravim temu u stilu THE MAKING OF...GENESIS ako ima zainteresovanih ? :)

co4f
16.1.2010, 12:14
Da ima, naravno!

madsrdjan
8.3.2010, 16:37
Da li je neko ovdje radio sa granny (.Gr2) formatima?
Silent Hunter igra je do zadnjeg dijela koristila .dat formate za 3d objekte. Preko S3D editora koji je imao opciju export 3d model into .obj bilo je lako iz .dat formata iscupati 3d objekte i onda ih importovati u max.
Medjutim SIlent Hunter 5 koristi .Gr2 format:(
Interesuje me da li je neko vec radio sa ovim formatima? Da li ste 3d objekte iz .Gr2 importovali u 3d max i kako?

Nikola16789
8.3.2010, 20:29
Mozda da probash 3D Ripper DX, da on pokusa da iscupa model?

madsrdjan
8.3.2010, 22:27
Heh, SH5 je dosta zahtjevan a ja imam kantu od compa :nov_mad2:

purke62
23.3.2010, 17:56
3DS Max tutorijali za pocetnike
Hahahahahaha, dobar naslov za topik.Ja bi ga radije nazvao "Vašar taštine i samoljublja".Koliko su ljudi zaljubljeni u sopstveno znanje da čovek prosto požali što je otvorio stranu.Sve u stilu, muči se ko ja pre 7 godina, šta bi ti , leba bez motike, sve na gotovo,kako sam ja morao da čitam, sad moraš i ti.Nema video tutorijala, nema tutorijala na srpskom, umri, šta ti tražiš mesto među nama prosvećenima, koji ćeš nam đavo, osim da ti se podsmevamo.
Umesto da tema bude stvarno ono što treba, barem po naslovu, tema je sve osim toga.Mesto gde će se "kačiti" sopstveni tutorijali za početnike u 3Dsmax, naglašavam početnike ili davati linkovi za te iste za koji oni , sticajem okolnosti znaju.
Većinom se svede na mučno, guglaj bre, snađi se, šta bi ti, sve na tacnu.E neće da može, što bi rekao Šojić.
Ima dobrih tutorijala , čak na srpsko, hrvatskom, bosanskom , bantu svahili i ko zna kakvom jeziku.Ima i dosta intuitivnih video tutorijala , kojih na nesreću (ili sreću) "elitnih" 3D modelara sa ovog podforuma, nije bilo i "njihovo" vreme.
Ja sam n00b u ovoj oblasti, tako da nije na meni da procenjujem koji je video tutorijal ili tutorijal na srpskom OK, tako da ne želim da kačim linkove za neke na koje sam "naguglao".
Pre svega, na ovu sam temu kliknuo , upravo da bih našao valjanu informaciju o tome.Tema je na svega 4 strane, ali je nju teže pročitati, iako je na spskom , nego ceo help i ostalo iz Maksa na engleskom.
Treba imati užasno jak stomak.Suviše je taštine za moj ukus.

balu
24.3.2010, 23:18
Napisao si poveci pasus na temu tutova, a noob si, tj nisi gledao tutove. Na cemu zasnivas sve ovo. Bas bih voleo da vidim gde to ima tutova na srpskom koji su toliko bolji(ili uopste), nego na engleskom i ne razumem zasto moraju da budu na srpskom. Ako ne znas engleski, ni neces daleko dogurati. Stvarno nisam primetio ko to ljubomorno cuva svoje znanje, i zasto bi (da nece mozda taj pocetnik da mu ukrade posao i upropasti mu zivot). Poenta foruma je deljenje ideja i sugestija i ne treba da se svede na prevodjenje helpa i kukanju kako je to teko i kako niko nec da pomaze... Odgovor na 99% pocetnickih pitanja je help koji dolazi uz program, a to sto nekoga mrzi da sad tu nesto pretura po njemu je jedini problem.

Da ne bude potpuni off

http://boards.polycount.net/forumdisplay.php?f=43 ovde su skupljeni fazoni koji se ticu modelovanja, kako se resavaju razni problemi koji mogu da iskrsnu...

http://www.subdivisionmodeling.com/forums/showthread.php?t=8000 slicno prethodnom, mozda malo vise teorije

http://www.game-artist.net/forums/vbarticles.php?do=article&articleid=38 unwraping, dosta mi je pomogao ovaj

http://www.game-artist.net/forums/spotlight-articles/10055-tutorial-texturing-cannon.html texturisanje i uvw, ovaj je takodje odlican

purke62
25.3.2010, 5:52
@balu
Super je to što si ti znalac, veruj mi.Verovatno spikaš englski, do bola dobro.Ja ne.Ni maternji mi nije jača strana.Pored toga što ne stojm baš najbolje sa engleskim, ruskim i mojim maternjim, srpskim, to me nije sprečilo da budem vođa projeta prevođnja jedne igre.Reč je o igri S.T.A.L.K.E.R. - Зов Припяти ili na engleskom, ako ti je lakše, S.T.A.L.K.E.R. - Call of Pripyat.
http://www.sk.rs/forum/showthread.php?t=52117
Čak postoji tema na ovom Forumu.Veruj mi na reč, ni engleski ni ruski ne poznajem toliko da bih sebe ubrojao u one koji znaju.Za prevod smo kao "source" koristili engleski i ruski predložak.Tačnije, ruski sam jedini ja koristioa on je bio jedini original , engleski je bio prevod nekih volontera iz Rusije.
A veliš da neću daleko dogurati bez znanja engleskog.Znam.Trudim se da ga naučim , međutim , to nije tema.Niti je tema "šta će vam tutorijali na srpskom, kad već imaju odlični na engleskom".
U pravu si, šta će nam uopšte srpski.Niko vas ne tera da prevodite help i bakrače na srpski, ko je to vama tražio.Ako imate neku informaciju o tome, uključite se na temu, inače čemu vaš boravak i postovanje na temi.
Poenta mog prethodnog posta je bil na taštini "eksperata" koji posećuju temu a ne žele da daju ni jedan valjan ogovor na postavljeno pitanje.A Pitanje je jednostavno, "3DS Max tutorijali za početnike".Uprkos tome oni uzimaju učešće na temi.Izuzetno konstuktivno, sve u stilu, pročitaj help iz Max-a i ne davi.
Mučno je čitati takve nadmene postove.Pre svega, taj help, nije tutorijal samo za početnike.Izuzetno je obiman i jednom početnik je užasno teško u svemu tome da se snađe, barem za krako vreme.Zašto se ljutite na one koji bihteli brzo da dođu do nekog opipljivog rezultata kad ste i vi bili takvi na početku.Zašto bi novajlije učile tako sporo kao vi, zar nije ništa napredovalo u tom smislu.Jeste, to sam siguran.Samo nek se sete oni koji su počinjali pre 5-6 godina koliko su teško dolazili do kvalitetnih textura, a sada na netu ima toga koliko hoćeš.Banalan primer, ali je tako.Na Youtube entuzijasti kače svoje "vratolomije" a toga ranije nije bilo i što bi mi prolazili vaš trnoviti put?Zar je to preduslov da budmo kreativni.Ne bih rekao.
A tema je trebala da bude, lagani uvod u svet 3Ds Max-a i 3D modeliranja.Da, i uvod u sam help i tutorijele iz Max-a,što da ne.Ovako je sve osim uvoda u magični svet 3Ds Max-a.Opet kažem, Vašar taštine i ništa više.
Niko vama konkretno nije tražio pomoć i nema potrebe da je javno odbijate, jer nije vama ni bilo namenjeno.Forum jeste, kako ti kažeš mesto za "deljenje ideja i iskutava" ali je ova tema nije.
Sasvim bi bilo OK da ste svi vi iskusni dali svoju "ispovest"u stilu "Kako sam učio i odakle", čak i neku anegdotu, nebi bilo loše.Ovako je ništa više od vašara taštine.

balu
25.3.2010, 23:14
Odakle tebi bilo kakva informacija o mom znanju engleskog, cini mi se da si ti jedini koji nipodastava ovde.

Predpostavljam da to sto si ti protumacio da je neko nadmen i da nece da pomogne proistice iz cinjenice da nisi upucen u celu stvar(kako si sam rekao). Poenta je da vecina odgovora jeste u helpu i da apsolutni pocetnici mogu da pomisle kako bi sve to trebalo da bude mnogo brze i krace, tj ceo proces ucenja programa. Neke stvari mogu da se savladaju uz pomoc tutova koji dolaze uz program i ja mislim da su oni sasvim dovoljni za osnovu. Poprilicno je smesna kritika(ili sta li je) da je help obiman, pa kakav bi trebalo da bude, s obzirom na program. Stvar je da ne treba da jurisas na ne znam kakve rezultate na pocetku. Eto to bih voleo da sam cuo kad sam pocinjao, a ne da posle par sati kukam kako nije ispalo kako sam ja mislio. Postavis sebi neki cilj, ali ne mozes da ocekujes cudo posle par dana ucenja programa... Jednostavno sedi, radi, gledaj tudje radove i uci. Nema brzog i lakog nacina da naucis ovako nesto slozeno, mislim da je svako ko trazi neku tajnu 3d-a u velikoj zabludi. Ako si vec na pocetku preokupiran trazenjem precice, a ne ucenjem, zapitaj se zasto se uopst bavis ovim.

Ako znas 3ds max(koliko je to moguce), ne znaci da si kreativan, znaci da si uporan. Preduslov da budes kreativan je da budes kreativan, ne mozes mnogo toga da promenis(kao talenat), a preduslov za ispoljavanje te kreativnosti je vestina koja moze da se nauci.
Evo kako sam ja poceo (pre oko 3 ipo godine) Gledao sam tv i slucajno sam naleteo na mislim studio b, neka devojka je cini mi se pricala o igri na kojoj je radila i pomenula je 3ds max... Tata mog druga radi u njemu, pa sam ga zamolio da mi nareze... Naravno u pocetku nisam imao pojma o cemu se radi, nesto sam nabado sam, a imao sam spor net, pa je i ucenje bilo sporije nego sto sam je hteo. Nalazio sam tutove gde sam stigo i radio jedan po jedan, malo kasnije kupio sam knjigu 3ds max kroz primere (koju ne bih preporucio, ali to je licni stav), ali je poenta da sam se ubijao od modelovanja, citanja tutova i ostalog i cini mi se da je to jedini nacin. Ali ako neko nadje brzi nacin, neka slobodno javi, voleo bih da cujem

purke62
27.3.2010, 17:45
@balu
Sam si sve rekao, osim da nisi u pravu.Ne mora sve baš sporo kao u tvom slučaju i ostalih "experata".Mnogo se toga promenilo od vremena kad ste počinjali sa učenjem i modeliranjem.Brži net, mnogo više tutorijala i slično.Ko spori to da ovakav kopleksan program traži puno vremna i upornosti da bi se njime, koliko-toliko ovladalo.
Ja jednostavno srpki kažem, čemu postujete na ovoj temi bez konkretnog predloga za dobar tutorijal za početnike.To je tema a ne help, ni mukotrpni rad da bi se došlo dao opipljivog rezultata.U redu je napomenuti da se naj više nauči iz helpa, ali čemu izričitost.Veliš da help nije velik i obiman.Hehehehe.Veličina help fajlova (.cxm) je za 3Ds max 8 nekih 136Mb, što je za jedan tekstualni fajl ogroman broj stranica i pored toga što u sebi sadrži dosta slika.Svaka ti časta ako si sve to pročitao.
Nije ni čudo što su teme o 3D tematici na SK Forumu polumrtve.Sve vrvi od pametnjakovića koji svojom arogancijom odbijaju one koji bi hteli nešto da pitaju.Većina njih forum doživljava kao mesto za šepurnje svojim perjem.
Ima tu dosta toga intersantnog i nebih generalizovao ali užasno gorak ukus ostavljaju pojedini komentari upravo na mestima gde im nije mesto.Primer je ova tema koja bi trebala da budu prva vrata za svakog početnika.

balu
27.3.2010, 23:53
Haha, da mi koji duze vreme radimo nemamo pojma kako se uci, ali vazno da si ti koji blage veze nema s programom, dosao nam pokaze da smo pogresili. Procitaj moj post, pa ces da vidis da nisam rekao da je help kratak, nego da odgovara programu. Ajde nam pokazi, molim te, koji je to caroban nacin da se nauci max 10 puta brze i koji su to famozni tutorijali.

Evo jos dobrih, ko hoce da proba 'staromodan', spor nacin...

http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/joanmenu.php odlican tut o modelovanju, topla preporuka

http://3dessentials.com/tutorials/learn-the-inorganic-modeling-fundamentals-in-3ds-max-with-hard-suface-modeling-guru-grant-warwick-part-1/ isto je tema modelovanje, mislim da mora da se uclanite da bi pogledali...

http://area.autodesk.com/accessdenied?/tutorials/inorganic_modeling_fundamentals_part_2 drugi deo prethodnog, ima i treci, ali ne znam link...

http://cg.tutsplus.com/tutorials/3d-art/an-introduction-to-subdivision-high-poly-modeling-tools-and-techniques/ opet modeling, nije za potpune pocetnike, ali ga vredi odgledati

http://www.zbrushcentral.com/showpost.php?p=653209&postcount=54texturing u zb, jako korisna fora

http://bit.ly/alv7Qk making of (lik pokazuje workflow, ovo nije korak po korak), ali zanimljivo

http://www.youtube.com/user/GuerrillaCG#p/u/9/PMgjVJogIbc ovo je tut koji bih voleo da sam video dok sam pocinjao, (razne stvari koje vecina ljudi zanemari, pa im to posle pravi probleme). Smoothing grupe, normale poligona... ima jos korisnih linkova okolo...

purke62
30.3.2010, 15:52
@balu
Jel znaš nešto oko .ogf formata?Tu mi treba pomoć.Znam to da ga ni jedan Max ne podržava, ali ako znaš nešto .....

balu
30.3.2010, 17:54
Ovo sam izguglao, pretpostavljm da ti to treba

http://three.homeip.net/files/OGFViewer104.rar (http://three.homeip.net/files/OGFViewer104.rar)

.ogf su stalkerovi fajlovi, tj modeli(tako ih on pakuje), e sad nisam nasao konverter, ovime mozes samo da ih otvaras

purke62
9.4.2010, 0:59
Ovo sam izguglao, pretpostavljm da ti to treba

http://three.homeip.net/files/OGFViewer104.rar (http://three.homeip.net/files/OGFViewer104.rar)

.ogf su stalkerovi fajlovi, tj modeli(tako ih on pakuje), e sad nisam nasao konverter, ovime mozes samo da ih otvaras
Ma nije problem u veiwer-u.Imam ih 5-6 verzija.taj 1.04 ima opciju da sačuva u .obj formatu (Wavefront ) ali je problem što ne exportuje materijal i animaciju, samo meshes.Postoji jedan drugi alat koji kovertuje .ogf u .smd koji koristi Half Life 2.Taj konverter sačuva i animaciju i materijal.Postoji plugin za import i expot za 3Ds Max 7, 8 i 9.Imam i plugin za export u Stalkerov SDK format .object koji treba posle u X-Ray SDK da se doradi i konveruje u .ogf a meni to nikako ne polazi za rukom..To sve meni kompliovano jer sam ipak n00b.To malo tutorijala što ima je većinom na ruskom i jako je šturo.Ipak se oni u tutorijalima obraćaju malo naprednijim korisnicima 3Ds Max-a.
Ipak hvala na trudu.

Aleks
31.5.2010, 20:21
Znam da je ovo pitanje za padanje sa stolice ali sta cu. Proucio sam desetine tutoriala, predloga drugih i sl. i dalje ne mogu da mrdnem sa pocetka. Vezbam cajnik, pocnem od lopte, sad treba da par polja selektujem i odatle napravim nastavak za usne, surlu kako god zovete cajnika.
Sta god pokusam nove vertekse nece da kreira, extrude opcija mi napravi neke siljke sa obe strane cije vrhove ne mogu da spojim u ravan. Znam da je ovo pitanje za osnovu osnove ali sta cu kad max jednostavno ne da ni sa poduzim eksperimentisanjem.

DarkNemos
31.5.2010, 20:49
Druze a sto modelujes cajnik kad vec imas primitiv cajnik? :confused:

Anyway stavi sliku problema slobodno. Veca je verovatnoca da ti tako neko pomogne kad vidi o cemu se radi ;)

Aleks
31.5.2010, 21:04
Vezbam ali max mi ne da nista da uradim, opcije ili zakljuca ili ne izvrsi ili nesto trece. Sliku ne mogu da stavim jer ne mogu ni da je eksportujem niti screenshot. Probam da napravim drsku preko hinge from the edge opcije (iz tuta) i on nista ne uradi.
Pukom slucajnoscu sam uspeo da zavrsim model solje i renderovao je i sad mi ne da da snimim.

DarkNemos
31.5.2010, 23:23
Hehe joj ti si nesto tu pomesao nacisto :)

Za screenshot ti ne treba max. Samo stisnes printscreen dugme na tastaturi i paste-ujes sliku u photoshopu. Za hinge from edge treba da budes u modu za poligone i da odaberes ivicu sa koje da cepa. A za snimanje rendera imas ikonicu koja izgleda kao flopi (valjda) :)

Aleks
11.6.2010, 10:16
Kako se koristi opcija extrude, pratim tutorijal ali nemogu nikako da postignem deo sa slike.
http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/images/image05.jpeg

Pocnem od kocke kao u uputstvu i tu staje jer extrude ne moze da uradi ovo sa slike. Evo i stranice na kojoj je tut: http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/body1.php
Ne govorite mi na foru sto si poceo tako nesto komplikovano jer ova opcija se za skoro svuda koristi, pa cak i sa osnovnim box modelingom.

galebns
11.6.2010, 10:38
Pa ako ocekujes da extrude odmah namesti vertekse kao sto je na slici onda se varas. Izaberi jedan fejs kocke i uradi na njemu 4 puta extrude. Nakon toga podesi odgovarajuce vertkese prema crtezu tako sto ih pomera u odgovarajucem vjuportu (levi pogled il koji vec).

Aleks
11.6.2010, 11:05
Pa ako ocekujes da extrude odmah namesti vertekse kao sto je na slici onda se varas. Izaberi jedan fejs kocke i uradi na njemu 4 puta extrude. Nakon toga podesi odgovarajuce vertkese prema crtezu tako sto ih pomera u odgovarajucem vjuportu (levi pogled il koji vec).


Nisam tolko glup za ovo prvo a sto se tice drugog kazem da je extrude nemoguce kontrolisati. Izaberem stranu i povucem a ona ode u piiiiiiii. Nemogu da pogodim kako ce se ponasati, on izvuce jednu ravan iz kocke umesto da deformise kocku, probao sam i sa simetrijom i nece. Naknadna korekcija polozaja vertkesa je ko da sa jednog kraja lista A4 vracam na suprotno cose. Jos nesto kako da naknadno dodam vertekse?

balu
11.6.2010, 12:12
Kad ides na extrude klikni na mali kvadratic pored same opcije extrude. Otvorice se mali prozor preko kojeg upravljas opcijama i tu mozes da upises tacnu vrednost. Mozes sa cut toolom da dodajes vertexe...

Aleks
14.6.2010, 18:00
Cut tool ne mogu da nadjem, extrude ovo ne moze da postigne. Stavlja nove ravni gde hoce koje mi ne da da spojim u "suplje telo".

galebns
14.6.2010, 18:25
Vidi jel ovako malo jasnije

http://www.youtube.com/watch?v=Uqxo6BqZFow

cicko100300
2.7.2010, 19:20
Poceo sam sa 3ds maksom pre 5 godina , citajuci postove mogu da vam kazem da su neki ljudi u pravu a neki ne.
Sto se tice tutorijala na srpskom imate neke ovde:http://www.dizajnzona.com/forums/index.php?showforum=26
Moje iskustvo sa bilo kojim programom ,ne samo sa maksom ,kaze mi da treba da koristite vise izvora da bi ste naucili bilo sta.
Svaki 3d modelar resava problem iz svog ugla .Ja sam konkretno ucio iz knjige 3ds Max 8 kroz primere od Ted Bordmana medjutim tu su samo osnove koje ce vas uvesti u svaki deo programa po malo.Koristio sam i neke Lynda video tutorijale i naravno maksove tutorijale koji su se pokazali kao najkorisniji ,ali naj naj korisniji je maksov User Reference (Help). Napravio bih ja neke tutorijale i okacio bi ih negde,ali nazalost niko me nije uputio kako da to uradim. Pa ako bi smo se slozili i otvorili jednu ovakvu temu svako od nas bi sigurno imao mnogo toga da pokaze.
:)

DarkNemos
2.7.2010, 21:29
cicko u kom formatu su ti ti tutovi? Pisani? Video? Ako su pisani napravi temu pa tu stavi, ako su video naravno okaci na youtube pa stavi link :)

cicko100300
4.7.2010, 16:57
Pravio bih video tutorijale i tekstualne sa slikama,ali imam samo veb kamericu.medjutim da bi to bilo valjano avi format posle mora da se konvertuje u flash video format da bi mogao da bude na Utubeu i tu nastaje problem , a i slike tesko je da ih stavim ovde jer treba prvo da ih stavim negde na net a onda url slike da izbacim ovde (jedna velika zamerka kreatoru foruma).Bilo bi mnogo bolje da mogu direktno da uploadujem slike u post. ali evo da ne bude da nisam pokusao .napravio sam galeriju na imageshack pa cu probati nesto da izbacim ovde cisto radi prome nadam se da ce mi neko dati par saveta za taj video fajl....kako da.Pa ako uspe pokrenucu temu.

http://yfrog.com/0gtermitmtllavacrustjhttp://yfrog.com/3znijegonegoprecka0000j
:confused:

Nikola16789
4.7.2010, 17:22
Sto se tice video tutoriala, imas opciju da koristis neki od "screen capturing" programa, koji snimaju ono sto ti radis i pakuju u neki video fajl, ili da koristis kamericu, sto je losije resenje.
Kad snimis to sve na bilo koji nacin, obradis u nekom movie makeru (WMM, vegas, premiere...), dodas glas, ili tekst ako neces da pricas ti.
Odes n YouTube i okacis to, nema potrebe nista da konvertujes, jer oni prihvataju vecinu standardnih formata.

Za tekst tutorial, najbitnije da sredis screenshotove da budu jasni.
Posle mozes da ih okacis bilo gde, recimo imageshack ili photobucket, sve odjednom i da prebacis linkove u temu, treba 3 minuta maksimum... napises tekst u wordu i posle kopiras u temu, malo formatiras da tekst bude uz odgovarajucu sliku i eto. Eventualno mozes sve da sasavis u wordu i konvertujes u PDF, okacis na neki sajt i das nam link :)

DarkNemos
4.7.2010, 19:30
Camtasia je najbolja za snimanje ali se placa. Imas i besplatni cam studio pa probaj sa njim da snimas. Snima sve sto vidi na ekranu (ili region imas opcije) a moz i glas da snima, napakujes u neki format i na youtube ili jos bolje vimeo.

okan 1988
1.9.2010, 13:20
Ćao svima,

Ja sam skinuo sa interneta neku fuš verziju 3d Maxa i u njemu nemam apsolutno ništa.Ni tutorials ni referenci itd.Naročito me boli što nemam ni jedan jedini ponuđeni materijal u MTL library, pa bi zamolio neke dugogodišnje korisnike da te materijale na neki način razmijenu sa nama.da naprave torrent :).

Pošto sumljam u vjerovatnoću ovakvog ishoda :opanachke zamolio bi nekoga da mi objasni kako da napravim zid od kamena ili cigle .Naime, ja pravim jednu video igru pa moram da nacrtam neke objekte u 3d max-u koi su mi neophodni. Uspio sam nekako da nacrtam zgradu američke ambasade u Saigonu ali kad je stavim u igru drastično se razlikuje od tamošnjih zgrade.dizajn sam uspio izvesti ali zidovi su toliko bijeli da me je to sramota postaviti.Ne izgleda baš uvjerljivo i shvatio sam da ne mogu bez materijala.Usput, mogu li te materijale da primjenim na već dizajnirane objekte, ili ću morati onovo crtati?

P.S.

Imam ja neke fazone na našem jeziku za početnike 3D maxa.Negdje sam ih skinuo.To je dobro samo za početak, i to onaj apsolutni, nekih 30-ak strana kroz primjere.Ako neko hoće poslaću mu na email.Nisu video, mora se čitati :facepalm

POZZZZZZZ

Highlander
5.9.2010, 13:05
Te tutorijale imaš online ovde (http://download.autodesk.com/us/3dsmax/2011/help/index.html).
Kako misliš nemaš materijale? Praviš sam materijale, nabaviš teksture (barem to imaš na netu k'o pleve) i cepaš.
Evo ti neki tutorijali o material editoru i uopšte o materijalima (naravno, već imaš neke stvari na prvom linku).
http://www.tutorialized.com/view/tutorial/Material-Editor/59132
http://www.tutorialsphere.com/tutorials/3ds-max/materials

Nikola16789
26.9.2010, 1:43
Ne znam 'el bilo ovde vec, ali evo nekoliko dobrih videoclipova bas za pocetnike (a i oni napredniji mogu da nahvataju po koji "fazon") sto se tice poly modelovanja. Ako je bilo brisite :)

http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3ds-max/an-introduction-to-3ds-max-polygonal-modeling-tools-day-1/

http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3ds-max/an-introduction-to-3ds-max-polygonal-modeling-tools-day-2/

andrej09
28.9.2010, 12:44
Ovaj tutorijal se može naći na netu kao torent.
https://www.cg-academy.net/es_catalog/product_info.php?products_id=63

Ima skoro 70GB, 133 sati.

cicko100300
8.10.2010, 14:18
Evo jednog kratkog tipa za sve one koji se igraju sa kostima, s obzirom da je meni trebalo 5 dana da ovo izcackam vi ne morate da se mucite toliko.
http://img812.imageshack.us/img812/4152/sqashiscale.png

cicko100300
8.10.2010, 14:37
Nemoguća misija (http://vukajlija.com/nemoguca-misija)

Добити користан и тачан одговор за неки проблем на српским форумима.
Уместо решења добићете шаљиве, а често и урнебесно смешне одговоре који су смешни свима осим особи која пита.

-Људи много ме стеже кондом кад га навучем, шта да раадим???
-- Стерилиши се и карај без кондома! хахахаха
-Телефон ми пао са 5ог спрата, нема слике на екрану, помоћ?!
--Упали га, синко.
-Mного муцам и срамота ме је да изађем са де-девојком, шта да радим?
--Реци јој "док туцам не муцам!"
-Изашле су ми беле тачкице по пенису, шта је то?
--Ништа не брини, убаци га у киселе краставце и мућкај га 10 минута..кад извадиш као нов!
-Доживим ерекцију сваки пут кад погледам у неку девојчицу, то је тако ружно и непријатно, шта да радим?
-Почни да гледаш дечаке...


Ovo sam jednostavno morao da postavim....moderator neka obrise ako nije u skladu s propisi....:rofl:

balu
8.10.2010, 15:04
@cicko100300 Kakve to veze ima s ovom temom, imas posebnu sekciju za zaebancije?

JJ92
29.11.2012, 11:01
Ima li neki sajt sa referencama za modele ljudi,kao ovo

http://www.youtube.com/watch?v=IKtXZj7iq_4

i ako ima neki pdf sa tutorijalima za pocetnike,bacite na privatnu poruku

Kleo
30.7.2014, 22:12
Imam problem pri instaliranju programa. Konkretno, cela instalacija je išla ok ali na kraju kada pokrenem program preko prozora sa radnom površinom otvori se još jedan potpuno beo prozor sa nazivom "welcome screen".
Postoji li neko rešenje za ovaj problem? :confused: