PDA

Prikaži potpunu verziju : Game Maker


srdjan (KOSOVO)
30.1.2010, 22:47
Imam game maker 8 znam samo neke glupave stvari da pravim kao sto je covek da se krece levo desno gore dole, neprijatelja, da skuplja zivote i score
A neznam da namesti gravitaciju, da player neprelazi kroz blokove.....
pa bi vas zamolio da mi pomognete da neprelazi player blokove i gravitaciju. :n_klanja: :n_klanja: :n_klanja:
Gravitacija mi nije za sada toliko bitna pa to i nemora?
najbolje bi bilo da mi pokazati preko teamwiver 5 a moglo bi i ovde na forumu slikovito.
i kako namestiti da se zivoti prenose iz rooms u rooms
i za sta sluzi var i else?
nadam se da netrazim mnogo :D
unapred HVALA!

doctor
31.1.2010, 14:42
Imas Game Maker Community i tonu tutorijala na istom...

srdjan (KOSOVO)
1.2.2010, 19:13
ja stavim kao na jednom tutorialu ali nece
colecsion/blok
Move to contact in direction direction
Set the vertical speed
i ono samo predje brzo kroz zid
Na tutorialu je radilo a kod mene nece. :icon_scra :icon_scra
Ko moze mi ovo uraditi preko team ili ovde objasniti???
a mozete mi se javiti i na skype srdjan.petrovic8
a da i da se zivoti prenose iz rooms u rooms
LjUDI POMAGAJTE

irreal
1.2.2010, 19:18
e, znaci citam poruku i pomislim "aj da ti pomognem"
i onda vidim 20 prokletih smajlija bez ikakvog smisla i smuci mi se zivot.

i odustanem.

eto, nek mi se obrise ovaj post za offtopic, nek dobijem i opomenu, al hocu da izrazim zgrozavanje tim nizovima smajlija

holodoc
1.2.2010, 19:22
e, znaci citam poruku i pomislim "aj da ti pomognem"
i onda vidim 20 prokletih smajlija bez ikakvog smisla i smuci mi se zivot.

i odustanem.

eto, nek mi se obrise ovaj post za offtopic, nek dobijem i opomenu, al hocu da izrazim zgrozavanje tim nizovima smajlijaE ako ti je ovih nekoliko smajlija mnogo šta li bi rekao za stara dobra vremena od pre par godina kad su zbog smajlija postovi izgledali ko ciganjski plot :D

srdjan (KOSOVO)
1.2.2010, 19:33
hoce li neko pomoci ili da idem?
vise mi dosadilo proveravati temu:D

DylaN
1.2.2010, 19:55
Udji na jutjub ukucaj game maker tutorial gravity ;)

DylaN
1.2.2010, 19:58
qRa2xNNnFIo

srdjan (KOSOVO)
1.2.2010, 20:29
Hvala dylan sad sam razumeo
a da player neprelazi kroz blokove????

irreal
1.2.2010, 21:29
E ako ti je ovih nekoliko smajlija mnogo šta li bi rekao za stara dobra vremena od pre par godina kad su zbog smajlija postovi izgledali ko ciganjski plot :D

pa tih dana sam samo iz senki posmatrao, nisam se ni usudio da izlazim na svetlost da se ne bi zarazio do mere da me zaboli prst od kliktanja po smajlijima na kraju svake poruke
:eek::alealeee::dzavo::dedica::tapsh::nov_explo :odoK: :qliranje::rofl::nov_mad2:

doctor
2.2.2010, 0:35
Hvala dylan sad sam razumeo
a da player neprelazi kroz blokove????

Ubacis collision sa blokom za zeljeni objekat, u taj Event ubacis akciju "Execute Code" i uneses sledeci kod:

x = xprevious
y = yprevious

Najprostije moguce resenje.

ivan.a
2.2.2010, 1:25
Probaj i ovo gotovo resenje (u prilogu). Na tebi je samo da dizajniras mapu.

srdjan (KOSOVO)
2.2.2010, 17:24
hvala na pomoci sredio sam
onaj skripting mi je pomogao
uskoro cu zavrsiti igricu, pa cu je okaciti na yoyogames

srdjan (KOSOVO)
2.2.2010, 20:25
a da kako da namestim da se score i live prenosi iz rooms u rooms? :D
mogo bi neki skripting
jos jednom hvala na pmoc
ako mi i ovo pokazete bicu vam dozivotno zahvalan :D

DylaN
2.2.2010, 20:32
a da kako da namestim da se score i live prenosi iz rooms u rooms? :D
jos jednom hvala na pmoc
ako mi i ovo pokazete bicu vam dozivotno zahvalan :D

Pa taj objekat u kome se odvija radnja za skor i to ubacis u svaki room tj. sobu

srdjan (KOSOVO)
2.2.2010, 20:42
mozes li malo bolje objasniti posto mi nije bas jasno :D :confused:

DylaN
2.2.2010, 21:24
mozes li malo bolje objasniti posto mi nije bas jasno :D :confused:

Pa sigurno si napravio objekat u kome si namestio helte zivote i to pa samo taj objekat ubaci u svaki room (nivo,sobu)

srdjan (KOSOVO)
2.2.2010, 21:26
pa ubacio sam ja ali nece :confused:
npr:
u prvi rooms podjem sa 1 lives i o score, tokom igranja skupim 2 live i 200 score
predjem rooms ono opet imam 1 lives i 0 score i sve tako....

DylaN
2.2.2010, 21:55
pa ubacio sam ja ali nece :confused:
npr:
u prvi rooms podjem sa 1 lives i o score, tokom igranja skupim 2 live i 200 score
predjem rooms ono opet imam 1 lives i 0 score i sve tako....

E pa to ti je vec komplikovanije nisam ni ja neki pro za taj maker pokusaj da prilagodis igricu ili pitaj nekog iskusnijeg ;)

srdjan (KOSOVO)
2.2.2010, 21:59
ovo sam stavio u objektu za live i score. Dali treba da se doda jos nesto???

Geomaster
3.2.2010, 1:27
Ovo je žešći offtopic, ali to me nervira kod drag&drop interfejsa. Zašto lepo to nisu izostavili i napravili softver sa dobrim skripting jezikom i naterali ljude da nauče da programiraju pre nego što se vinu u nebesa (ne mislim na tebe) i krenu da sanjaju o svojoj AAA igri...

ivan.a
3.2.2010, 5:20
ovo sam stavio u objektu za live i score. Dali treba da se doda jos nesto???
Davno sam radio u GM, ali sećam se šta možeš uraditi...napravi novi objekat npr. Kontroler i preko njega kontroliši živote i score. Bitno je da mu staviš da bude persistent (štikliraj tu opciju kada klikneš na objekat). I na taj način ovaj objekat će pamtiti sve varijable kada menjaš sobe.

Moj ti je savet da učiš preko skripte, a ne drag and drop metodom: mnogo je preglednije i korisnije. Npr. kada hoćeš nešto da napišeš bolje je kliknuti na draw pa ubaciti kod i napisati draw_text (x,y,text) nego to uraditi sa ikonicom. Doći ćeš u situaciju kada ti je potrebno puno funkcija kod Draw event-a, pa je preglednije upisati kod od 10-20 linija, nego ubaciti 10-20 ikonica. Stisni F1 pa lagano čitaj help.
Kada savladaš taj cross platform programski jezik - gml - lakše ćeš učiti i shvatati druge prave programske jezike (ako te to uopšte interesuje) a i veće su mogućnosti u game maker-u.

Evo sad sam našao jedan primer koji sam baš davno radio ...sve je skriptovano i 100% moj rad.
download (.zipped .gm6) (http://www.2shared.com/file/11084856/1e325501/pixelWars.html)

irreal
3.2.2010, 8:27
...

slazem se u celosti, samo mi nije jasno otkud sada GML ispade cross platform? :)


@Geomaster
Koji oni ? Game Maker je od pocetka radio jedan jedini covek, Mark Overmars. Mnogo mnogo kasnije se udruzio sa Yoyo games, ali i dalje Mark sam samcijat radi na game makeru, Yoyo-vci su zaduzeni za promociju, community sajt, stvari kao sto je igranje u browseru preko plugina, i sl.

u svakom slucaju, s' obzirom da je poceo kao program za animiranje sprajtova, pa uzimajuci u obzir koliko je gml bio "slab" u najranijim verzijama, nije ni cudo sto je ubacen ceo sistem sa drag&drop ikonicama.
Sada je tesko otarasiti ih se, gomila ljudi koji nikada nisu ni pokusali da nauce gml bi digla veliku frku, pogotovo oni koji su platili za full verziju.

Geomaster
3.2.2010, 13:08
@Geomaster
Koji oni ? Game Maker je od pocetka radio jedan jedini covek, Mark Overmars. Mnogo mnogo kasnije se udruzio sa Yoyo games, ali i dalje Mark sam samcijat radi na game makeru, Yoyo-vci su zaduzeni za promociju, community sajt, stvari kao sto je igranje u browseru preko plugina, i sl.
Mislio sam da je od početka Game Maker radio YoYo Games, ali ok sad, poenta ostaje... A i mislio sam na to da je trebao da od početka izostavi to i da ne počinje sa drag&drop sistemom, ili bar da se na osnovu drag&drop ikonica generiše GML kod. Mislim da bi to bio dobar kompromis...

irreal
3.2.2010, 15:26
ili bar da se na osnovu drag&drop ikonica generiše GML kod. Mislim da bi to bio dobar kompromis...

od neke verzije (cini mi se od 5.0)
upravo to i radi, sve drag & drop ikonice su gml skriptice
problem je sto to korisnik ne moze nikako da vidi.

jedino sto moze korisnik da uradi je da napise gml skripte koje ce posati nove drag & drop ikonice.

inace, da je znao da ce gml postati jak jezik, i da ce game maker biti to sto jeste, mozda ne bi pocinjao sa Drag & Drop, ovako je u tom trenutku bilo savrseno logicna drag & drop fora a sada je veoma kasno za odustajanje.

srdjan (KOSOVO)
3.2.2010, 15:54
napravio sam da se prenosi live i score iz rooms u rooms dali je moguće nekako napraviti kada dođem do 1000 score da dobijem 1 život
ako je moguće KAKO????????

doctor
3.2.2010, 17:01
Pa razmisli malo covece, sutra ces da trazis pomoc i ga ugasis Game Maker? Nema smajlija za osecanje koje me obuzima (bes, tuga, fail-feeling), a ni ja ne znam sta je tacno, ali ja mislim da ti neces ni da aktiviras mozak...

srdjan (KOSOVO)
3.2.2010, 17:11
pa ja sam aktivirao mozak, pokusavam razne drangulije turam ali nece :D
ja nisam neki expert za GM pa da znam sve tek sam pocetnik pa bih zeleo nesto nauciti ali nece bez tutoriala i nekog ko dobro poznaje Game Maker da mi objasni
a i neznam engleski baš baš dobro skoro ič :)

doctor
3.2.2010, 17:17
Racunari bez Engleskog ne idu.

A kamoli bilo koji vid game deva bez poznavanja Engleskog jezika.

Bolje skini neki recnik i pocni da citas... If you know what I mean :D

ivan.a
3.2.2010, 17:21
slazem se u celosti, samo mi nije jasno otkud sada GML ispade cross platform? :)

Verovatno ne znam tačnu definiciju. :) Ali uglavnom, mislio sam da je gml programski jezik, koji je rađen u drugom programskom jeziku i omogućuje direktno korišćenje drugih npr. Pacal ili C++. Cross-platform vervatno znači da je moguće korišćenje na više kompjuterskih platformi (npr. Win, Linux, Mac...).

GML je možda pojednostavljen programski jezik. Npr. ne moraš da kucaš score=score+1, već score+=1. Zato nije loše da se nauči :)

doctor
3.2.2010, 17:24
već score+=1. Zato nije loše da se nauči :)

Pa takva mogucnost postoji i u drugim programskim jezicima, valjda, I don't get it? :)

irreal
3.2.2010, 17:42
Ali uglavnom, mislio sam da je gml programski jezik, koji je rađen u drugom programskom jeziku i omogućuje direktno korišćenje drugih npr. Pacal ili C++.

gml jeste programski jezik koji je radjen u drugom jeziku (u delphiju)
ali ne vidim kako iz gml-a mozes direktno da koristis C++, Paskal ili bilo sta drugo osim samog GML-a.

doctor
3.2.2010, 17:46
Da. Jedina opcija prosirivanja mogucnosti GML-a i samog Game Makera moze se uraditi uz pomoc podrske za DLL fajlove. E, to je vec "real deal" :)

ivan.a
3.2.2010, 17:49
napravio sam da se prenosi live i score iz rooms u rooms dali je moguće nekako napraviti kada dođem do 1000 score da dobijem 1 život
ako je moguće KAKO????????

U step (ako se tako beše zove) eventu ubaci kod:
if score=1000
lives+=1;
Ali pazi, ako imaš npr. score 990 pa dobije 50 poena neće dobiti život jer će imati 1040 score, a ne hiljadu. Ako hoćeš da dobijaš život na svakih 1000 poena onda je to druga priča.
npr.
create event
dodajzivot=1;
step event
if score >= 1000 && score <2000 && dodajzivot=1
{lives+=1;dodajzivot=0;alarm[0]=2}
pa onda za score veci od 2000
if score >= 2000 && score <3000 && dodajzivot=1
{lives+=1;dodajzivot=0;alarm[0]=2}
itd.
alarm0 event
dodajzivot=1
ili
if dodajzivot=1
dodajzivot=0;
else
dodajzivot=1;

To je prosta logika (mislim da nisam pogrešio sintaxu, pošto dugo nisam radio gml), mada može i bolje da se uradi:)...npr. kroz nizove

doctor
3.2.2010, 17:52
Verujem da covek trazi samo copy/paste varijante, ako me razumes :)

ivan.a
3.2.2010, 18:00
gml jeste programski jezik koji je radjen u drugom jeziku (u delphiju)
ali ne vidim kako iz gml-a mozes direktno da koristis C++, Paskal ili bilo sta drugo osim samog GML-a.
Moguće je uz pomoć .dll-ova koji su pravljeni u drugom programskom jeziku, učitavanjem dll-a i pozivanjem funkcija.
Primer:
OGRE - 3D engine (http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=455439)
GM Engine - OGRE (http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=455439)

Ima još mnogo primera, npr. Irrlicht (http://irrlicht.sourceforge.net/), zatim FTP mogućnosti, Video capture itd. GM uopšte nije naivan, ako ste upoznati. :)
Verujem da covek trazi samo copy/paste varijante, ako me razumes :)
OFC :)

Geomaster
3.2.2010, 18:06
GM uopšte nije naivan, ako ste upoznati. :)Ali je svakako potrebno bolje rešenje za neke ozbiljnije projekte ;)

ivan.a
3.2.2010, 18:14
Ali je svakako potrebno bolje rešenje za neke ozbiljnije projekte ;)
Naravno. :) Gotovo je nemoguće uraditi neke ozbiljnije projekte. Ali za ozbiljnije projekte potreban ti je tim ljudi, pare i pre svega znanje/iskustvo. Video sam nekoliko komercijalnih GM projekta koji stvarno izgledaju profi. S druge strane siguran sam da se može uraditi npr. neka avanturistička igra (avantura), koja odgovara današnjim standardima u GM, ako imaš dobrog dizajnera, story makera i gfx editora itd.

Geomaster
3.2.2010, 18:17
Ali za ozbiljnije projekte potreban ti je tim ljudi, pare i pre svega znanje/iskustvo. .
Donekle se slažem, mada pogledaj devsh-a sa Irrlicht foruma i njegov Project Ninja Star. On sam radi modeling, animaciju, shadere, zvuk, programiranje i sve ostalo, a opet ima odlične rezultate. Mada sve zavisi od toga šta smatraš pod "ozbiljnijim projektom". I još nešto što me nervira - sva takmičenja u Srbiji kod kojih se donose gotovi radovi podrazumevaju samo jednog člana tima. Da li je to zato što većina učenika osnovnih škola od igara radi samo osmosmerke/ukrštenice/kvizove pa zato i nije potreban neki tim, ili je možda zbog nečeg drugog, ali dobra, mislim stvarno dobra igra ne može da se napravi samo sa jednim članom tima a pogotovo ako je on u osnovnoj školi. Odosmo mi malo u offtopic, ali ok :)

doctor
3.2.2010, 18:19
http://ultimate3d.org/ Nije los engine (DLL fajl), ali uopste nije los ;)

I još nešto što me nervira - sva takmičenja u Srbiji kod kojih se donose gotovi radovi podrazumevaju samo jednog člana tima. Da li je to zato što većina učenika osnovnih škola od igara radi samo osmosmerke/ukrštenice/kvizove pa zato i nije potreban neki tim, ili je možda zbog nečeg drugog, ali dobra, mislim stvarno dobra igra ne može da se napravi samo sa jednim članom tima a pogotovo ako je on u osnovnoj školi. Odosmo mi malo u offtopic, ali ok :)

Potpuno se slazem. Sva takmicenja za djake osnovnih i srednjih skola, koja se ticu programiranja se svode na rad pojedinaca.

Zamisli 10 talentovanih programera neke srednje skole u jednom timu kako rade igru za takmicenje? I da ima jos 50 takvih timova? To bi bilo fantasticno. :)

Cak i RAF Challenge potencira rad pojedinca. Aman ljudi, ja imam dobru logiku, i kodiram. Ortak zna da crta i pravi mi skice modela. Treci zna 3D modeling. Cetvrti ima talenta za dizajn. Peti ima talenta za muziku, sesti se bavi zvucnim effektima, sedmi necim drugim itd... To je vec proveravanje sposobnosti, a ovo... Pih. Nemaju pojma ljudi... Vecinu tih takmicenja organizuju matorci ciji je razvoj sto se tice racunara zapeo kada je bio "aktuelan" Pascal i resavanje problema tipa: zameni vrednosti dve varijable bez koriscenja trece.

Ne vazi ovo samo za igre... Sta bi sa razvojem pravih aplikacija? Ovde, u Srbiji, se prave samo kvizevi i neke slicne gluposti. I hate this.

Imam jos puno toga da kazem na ovu temu, ali necu, offtopic :)
Gotovo je nemoguće uraditi neke ozbiljnije projekte.

Ali ne i nemoguce ;)
Uz neke od pomenutih DLL-ova (ili uz pisanje sopstvenih) i ako na igri radi neki talentovan tim onda moze da se napravi kvalitetna igra. :) Game Maker moze da posluzi kao podloga za developing, sto da ne :)

srdjan (KOSOVO)
3.2.2010, 18:47
U step (ako se tako beše zove) eventu ubaci kod:
if score=1000
lives+=1;
Ali pazi, ako imaš npr. score 990 pa dobije 50 poena neće dobiti život jer će imati 1040 score, a ne hiljadu. Ako hoćeš da dobijaš život na svakih 1000 poena onda je to druga priča.
npr.
create event
dodajzivot=1;
step event
if score >= 1000 && score <2000 && dodajzivot=1
{lives+=1;dodajzivot=0;alarm[0]=2}
pa onda za score veci od 2000
if score >= 2000 && score <3000 && dodajzivot=1
{lives+=1;dodajzivot=0;alarm[0]=2}
itd.
alarm0 event
dodajzivot=1
ili
if dodajzivot=1
dodajzivot=0;
else
dodajzivot=1;

To je prosta logika (mislim da nisam pogrešio sintaxu, pošto dugo nisam radio gml), mada može i bolje da se uradi:)...npr. kroz nizove

stani ove kodove da napisem u now objects ili da stavim u objects gde sam napravio za zivote ili... :confused:

srdjan (KOSOVO)
3.2.2010, 18:56
uradio sam sa kodovima treba da se stave u objects gde sam uradio za score i live. :D
Ali ja dodjem do 1000 score i ono pocnu zivoti da se pune ko ludi :D
jos sta trebam ukucati da bih dobio samo 1 zivot a ne MNOGOOooOOo???? :confused:

ivan.a
3.2.2010, 19:20
Ovaj kod iz step eventa izbriši i stavi u objekat gde ti se score povećava.

Npr. kada "ubiješ" neki objekat dobijaš skor? Tako? Napravi destroy event za taj objekat i kucaj kod:
score+=1
if score=1000
lives+=1

EDIT:
Lol, naterao si me da startujem GM ponovo...evo ti prost primer

doctor
3.2.2010, 19:35
Zadnji put: ukljuci logiku i nauci Engleski.

U Create Event objekta dodas "Set a new variable" i varijablu stavis da se zove life_counter a vrednost da bude 0.

Dalje, u Step dodas akcije:

"If variable has a value", Variable: score, Value 1000, "Larger than"
---Otvoris block---
"If variable has a value", Variable: life_counter Value: 0, "Equal to"
"Set a variable value", Variable: life_counter Value: 1
"Set a variable value", Variable: lives, Value: +1, Relative stiklirano
---Zatvoris block---

"If variable has a value", Variable: score, Value 2000, "Larger than"
---Otvoris block---
"If variable has a value", Variable: life_counter Value: 1, "Equal to"
"Set a variable value", Variable: life_counter Value: 2
"Set a variable value", Variable: lives, Value: +1, Relative stiklirano
---Zatvoris block---

Eto primer kako izgleda dodavanje jednog zivota na score 1000 i na score 3000 dalje ces shvatiti valjda sam. Ako ovo nisi skapirao, idi obradjuj njivu, ili seci bukovu sumu :D

Nemoj da me shvatis pogresno, i ja sam sa Kosova poreklom, ali '99 je ucinila svoje...

irreal
3.2.2010, 21:33
pozivanje spoljasnih dll-ova je nesto sasvim drugo.

inace, kakvi crni nizovi, kakvi > 1000 < 2000, > 2000 < 3000 itd

omg.

sta ako moze da dodje do milion poena, hoces za svakih hiljadu do milion da kucas kod ? :S

napravis varijablu kad je zadnji put dodeljen zivot.
nazovimo je zadnjizivot

u step eventu (ili gde god je pogodno, ne znam na koliko razlicitih mesta dodajes "poene")

if (score mod 1000 = 0 && zadnjizivot < score)
{
lives +=1;
zadnjizivot = score;
}

gotovo, resen problem, 3 linije :/

ivan.a
3.2.2010, 22:00
sta ako moze da dodje do milion poena, hoces za svakih hiljadu do milion da kucas kod ? :S
Zapravo, takav je onaj primer koji sam stavio u prilog, samo malo drugačije (možda preglednije) :)
addscore=1000

score+=1
if score=addscore
{lives+=1;addscore+=1000;}Na svakih hiljadu poena dobija se život. Prosto da ne može biti prostije :) A nizove možeš koristiti (i array) ako imaš više sistema za bodovanje...

doctor
3.2.2010, 22:04
pozivanje spoljasnih dll-ova je nesto sasvim drugo.

inace, kakvi crni nizovi, kakvi > 1000 < 2000, > 2000 < 3000 itd

omg.

sta ako moze da dodje do milion poena, hoces za svakih hiljadu do milion da kucas kod ? :S

napravis varijablu kad je zadnji put dodeljen zivot.
nazovimo je zadnjizivot

u step eventu (ili gde god je pogodno, ne znam na koliko razlicitih mesta dodajes "poene")

if (score mod 1000 = 0 && zadnjizivot < score)
{
lives +=1;
zadnjizivot = score;
}

gotovo, resen problem, 3 linije :/

Ama, covece, znam :)
Veruj mi logika mi radi na daleko vecem nivou nego sto ti mislis, ali ovaj covek verovatno ne kapira to sto si napisao, a ja pokusavam da mu dam nesto sto ce (mozda) skontati i (valjda) lako upotrebiti...

ivan.a
3.2.2010, 22:15
Ama, covece, znam :)
Veruj mi logika mi radi na daleko vecem nivou nego sto ti mislis, ali ovaj covek verovatno ne kapira to sto si napisao, a ja pokusavam da mu dam nesto sto ce (mozda) skontati i (valjda) lako upotrebiti...
Ja mislim da je čoveku lakše da shvati ovo napisano preko coda, nego ubacivanjem ikonica. :)
"kada_dodati_zivot" je na 1000.
ako je skor jednak "kada_dodati_zivot"
život uvećati za 1 i "kada_dodati_zivot" uvećati za još 1000.

doctor
3.2.2010, 22:22
Ok, ako ne zeli da radi pomocu koda onda ovako moze drag n drop: :)
1) U Create Event dodas "Set a variable value" Varijabla kada_dodati_zivot i podesis Value na 1000.

2) Dodas Step Event i onda sledece:
"If variable has a value"
Varijabla: kada_dodati_zivot
Value: score
"Smaller than"

---Otvoris "Block"---

"Set number of lives"
Value: +1
stiklirano Relative

"Set a variable value"
Variable: kada_dodati_zivot
Value: +1000
stiklirano Relative.

---Zatvoris "Block"---

To je pomocu drag n drop sistema, ista stvar. Ja bih je uradio pomocu koda, naravno, ali covek mozda jos ne zeli/ne ume da "barata" kodovima.

Eto sada ima dve solucije. Ne moze da skodi ;)

srdjan (KOSOVO)
3.2.2010, 22:24
hvala ljudi sto pokusavate da mi objasnite :)

ja trebam da ukucam u step event???
;}score+=1
if score=addscore
{lives+=1;addscore+=1000

ILI

if (score mod 1000 = 0 && zadnjizivot < score)
{
lives +=1;
zadnjizivot = score;
}
ili????
ja ukucam ono mi izbaci eror :to_care:

srdjan (KOSOVO)
3.2.2010, 22:37
Ok, ako ne zeli da radi pomocu koda onda ovako moze drag n drop: :)
1) U Create Event dodas "Set a variable value" Varijabla kada_dodati_zivot i podesis Value na 1000.

2) Dodas Step Event i onda sledece:
"If variable has a value"
Varijabla: kada_dodati_zivot
Value: score
"Smaller than"

---Otvoris "Block"---

"Set number of lives"
Value: +1
stiklirano Relative

"Set a variable value"
Variable: kada_dodati_zivot
Value: +1000
stiklirano Relative.

---Zatvoris "Block"---

To je pomocu drag n drop sistema, ista stvar. Ja bih je uradio pomocu koda, naravno, ali covek mozda jos ne zeli/ne ume da "barata" kodovima.

Eto sada ima dve solucije. Ne moze da skodi ;)

e thank you very much uradio sam :D :D :D

ivan.a
3.2.2010, 22:39
ja ukucam ono mi izbaci eror :to_care: irreal (http://www.sk.rs/forum/member.php?u=19233) ti je samo naveo kao primer da bi shvatio kako funkcioniše, a moguće da izbacuje grešku zbog sintakse.
ja trebam da ukucam u step event???Ne, već u trenutku kada se dobije score. Pa poslao sam ti primer gore u prilogu. :D

Edit:
doctor expert za drag'n drop. :D

doctor
3.2.2010, 22:42
e thank you very much uradio sam :D :D :D

Nema na cemu.:)

Eto, covek razumeo d&d... On ce ako bude zeleo (citaj: shvatio da je kodiranje bolje) da kodira sve sam pitati za pomoc, i citati help fajlove i tutoriale. Vidi se da je dibidus pocetnik klinac, pa nek' se zeza, sto da ne. Vremenom ce shvatiti sta je sta i kako stvari stoje (ne pricam o GM) pa ce biti drugacije :)


Edit:
doctor expert za drag'n drop. :D

Zasto kodirati nesto sto je neko vec iskodirao za tebe? :)
Bar u ovom slucaju d&d je bolji ;)

Elem, Srdjane, vidim u tvom profilu "ucis programiranje ali nikako da naucis." Sa GM-om se zezaj neko vreme slobodno, ali nemoj da se upustas previse u taj d&d sistem, mislices da game dev ide tako lako, onda ces pozeleti da napravis 3D igru i zapeces samo tako, onda ces pozeleti da radis u, npr C++ i shvatices kako je to krvav posao. (iskustvo od pre nekoliko godina)

Ako ces vec da se zezas sa GM, zezaj se u pravom smislu te reci; ako zelis da programiras, za pocetak se do'vati neke dobre knjige za pocetnike u programiranju (postoji tona samo treba naci pravu) i baci se na neki jezik.

Eto, posto ne znas Engleski, pocni sa Visual Basicom, naucices neke osnovne fraze usput :)

Ako vidis da imas kapaciteta i da ti ide, kreni nesto advanced i prebaci se na Javu, C++, C#... Pisano je o tome ovde u vise navrata, prelistaj "Programiranje" i naci ces mnogo tema.

Da nije bilo ovog foruma ja bih ostao glupi klinac koji bi dan-danas najverovatnije radio u GM i pravio zezancije, a ne ucio C++. :)

irreal
3.2.2010, 22:50
Ama, covece, znam :)

haha, opet nisam odgovarao tebi, vec genijalnom predlogu da je mozda od navodjenja na svakih hiljadu bolje koristiti nizove :)

doctor
3.2.2010, 22:52
haha, opet nisam odgovarao tebi, vec genijalnom predlogu da je mozda od navodjenja na svakih hiljadu bolje koristiti nizove :)

Heh, sta da radim mislio sam da je upuceno meni :)
Ali i ja sam napravio istu "gresku" pa sam se pronasao. Nema niceg loseg da se pronadjes u tudjim recima, bar si iskren prema sebi i drugima ako nista drugo. :)

srdjan (KOSOVO)
3.2.2010, 23:01
Nema na cemu.:)

Eto, covek razumeo d&d... On ce ako bude zeleo (citaj: shvatio da je kodiranje bolje) da kodira sve sam pitati za pomoc, i citati help fajlove i tutoriale. Vidi se da je dibidus pocetnik klinac, pa nek' se zeza, sto da ne. Vremenom ce shvatiti sta je sta i kako stvari stoje (ne pricam o GM) pa ce biti drugacije :)



Zasto kodirati nesto sto je neko vec iskodirao za tebe? :)
Bar u ovom slucaju d&d je bolji ;)

Elem, Srdjane, vidim u tvom profilu "ucis programiranje ali nikako da naucis." Sa GM-om se zezaj neko vreme slobodno, ali nemoj da se upustas previse u taj d&d sistem, mislices da game dev ide tako lako, onda ces pozeleti da napravis 3D igru i zapeces samo tako, onda ces pozeleti da radis u, npr C++ i shvatices kako je to krvav posao. (iskustvo od pre nekoliko godina)

Ako ces vec da se zezas sa GM, zezaj se u pravom smislu te reci; ako zelis da programiras, za pocetak se do'vati neke dobre knjige za pocetnike u programiranju (postoji tona samo treba naci pravu) i baci se na neki jezik.

Eto, posto ne znas Engleski, pocni sa Visual Basicom, naucices neke osnovne fraze usput :)

Ako vidis da imas kapaciteta i da ti ide, kreni nesto advanced i prebaci se na Javu, C++, C#... Pisano je o tome ovde u vise navrata, prelistaj "Programiranje" i naci ces mnogo tema.

Da nije bilo ovog foruma ja bih ostao glupi klinac koji bi dan-danas najverovatnije radio u GM i pravio zezancije, a ne ucio C++. :)

OK. ja mislim da imam neku knjigu za c++ skripting :D
imam brata starijeg on ide na fakultetu u mitrovici i uci HTML i C++ pa mozda bih mogao uzeti neku njegovu knjigu da prelistam :D
a videcu sa visuel basic potrazicu neki tutorial i NARAVNO NAUCITI

doctor
3.2.2010, 23:06
C++ nije skripting jezik, skripting je drugi pojam ;)

Warning: nemoj da mislis da ces "nauciti" (nemoguce je nauciti neki programski jezik vec samo poznavati ga - i to sam ovde naucio, ha :D) za neko kratko vreme, tipa mesec dana i to bilo koji programski jezik. Za to vreme ces savladati osnove i sintaksu, posle toga je lakse, ali zalazis dublje u jezik.

Odosmo u offtopic ali kad smo vec poceli...

Evo, iz iskustva, najbolji nacin da ucis nove stvari u Visual Basicu, na primer, jeste da krenes da radis na nekom programu koji koristi funkcije koje nikad nisi koristio i radi nesto sto nijedan tvoj prethodni program nije radio. Garantovano uspeva ovaj nacin ucenja, bar kod mene :)

Ne preporucujem ti te "skolske" udzbenike. Na netu imas tonu e-knjiga i tutoriala, samo izguglaj ono sto te zanima.

Sto se tice razvojnih okruzenja, skini Microsoftova Express Edition (ekspres izdanja) onih alata za koje se budes opredeljivao/specijalizovao, dok se ne naucis.

Over and out, sada moze da se nastavi diskusija na temu Game Makera :)

holodoc
3.2.2010, 23:27
Ne preporucujem ti te "skolske" udzbenike.I to tvrdiš na osnovu svog bogatog developerskog iskustva jel? :opanachke

doctor
3.2.2010, 23:31
Ne nego zato što sam i sam pokušavao da učim iz njih. Nikada mi nije išlo dobro, išle su mi na živce te knjige oduvek, nisu "user-friendly", bar po meni.

Speaking of expirience, mani me se te rasprave holodoče, znam da to vodi ka mojoj inferiornosti u odnosu na tvoju superiornost, if you know what I mean. ;)

No hard/bad feelings. :)

ivan.a
3.2.2010, 23:44
haha, opet nisam odgovarao tebi, vec genijalnom predlogu da je mozda od navodjenja na svakih hiljadu bolje koristiti nizove :)
pa čovek je pitao samo za skor do 1000. Zato je kao alternativa navedeno rešenje za 2000, 3000 itd...da bi shvatio kako funkcioniše, ako me razumeš? Možda mu ne treba za 2000, 3000 itd. Treba razmotriti sve varijante, i uzeti u obzir da je početnik. :) A rešenje je već dobio još pre par postova u vidu skripte (koje sam priložio) i doktor-ove d'n drop metode, koja je autoru najlakša varijanta.
I da...rešenje jeste "genijalno" (čitaj jednostavno) ako mu treba dodavanje života samo do određenog score-a, a ne više. ;)

srdjan (KOSOVO)
4.2.2010, 0:22
samo jedno pitanje nije u vezi GM
gde mogu skinuti VB 6.0
trazim po netu svi imaju po 2 ili ispod 1 MB i nista nema u njime samo neki dokumenti i neke gluposti :D

doctor
4.2.2010, 0:32
Pretrazi The Pirate Bay torrente ;)

A, bolje skini Visual Basic 2008 Express Edition - besplatan je, noviji, i imas vise knjiga za njega.

Nemoj sa VB6 da se bakces nije to za tebe ;)

srdjan (KOSOVO)
4.2.2010, 0:34
ako sam tobro nasao na net Visual Basic 2008 Express Edition ima oko 154MB
a meni nije neka brzina da bi skinuo to :D
266mb

doctor
4.2.2010, 0:35
E pa nema manje ;)

Pusti neka se skine i instalira i uzivaj :)

irreal
4.2.2010, 1:57
Speaking of expirience
E, pitaj profesorku i za to "expirience" :)
i bet da znam sta ce ti reci.


@ ivan.a
ja nisam komentarisao sta njemu treba ili ne treba, vec tvoje resenje.
gde je bilo navedeno za 1000, za 2000, za 3000 itd.
takodje i komentar da je to lakse moguce odraditi pomocu nizova.

a sta njemu treba ili ne treba - ne tice me se, odustao sam jos kod posta koji je imao vise smajlija nego reci

ivan.a
4.2.2010, 2:19
ja nisam komentarisao sta njemu treba ili ne treba, vec tvoje resenje.
gde je bilo navedeno za 1000, za 2000, za 3000 itd.
takodje i komentar da je to lakse moguce odraditi pomocu nizova.

a sta njemu treba ili ne treba - ne tice me se, odustao sam jos kod posta koji je imao vise smajlija nego reci
Pa čemu onda pišeš uopšte? Ne razumem logiku...lik je dobio rešenje još pre tvog komentara sa nizovima (prvo od mene u vidu koda - u attachmentu/prilogu, a posle je to doctor "prebacio" u drag and drop), ti i dalje pišeš da zbog tih smiley nećeš da daš rešenje i da si odustao od posta. :icon_scra
Na šta ti mi ovde ličimo?...Ti želiš da ismevaš one koji hoće da pomognu, trolluješ forum ili šta, ...A pri tom nemaš ama baš nikakve argumente, niti daješ bolja rešenja...

No hard feelings, ali ipak kada je nešto meni upućeno direktno ili indirektno (za šta smatram da nema potrebe da se upućuje niti postoje adekvatni argumenti), ja to moram da komentarišem. Opet odosmo u offtopic. :(

irreal
4.2.2010, 8:11
o cemu ti pricas ?

resenje sa nizovima mu nije dato do sada ni jednom, i hvala bogu da nije, jer su nizovi potpuno pogresan nacin da se resi ovaj problem.

dalje, to sto ja necu da pomognem njemu i sto sam odustao od pomoci NJEMU, ne znaci da mi je zabranjeno da odgovorim nesto tebi.

ja nikoga nisam vredjao ili trollovao, ja sam TEBI objasnio zasto ti je lose resenje koje si mu dao, i kako to moze bolje, i da su nizovi nepotrebni

i to je to, niti te niko napada, niti je istina da nisam dao bolje resenje, a najmanje je istina da nemam argumente.

ivan.a
4.2.2010, 10:00
:boodala: Ovako možemo do sutra...bre čoveče, kapiraš li ti da je rešenje već dobio i da nema potrebe da pišeš postove tipa "onom ko je smislio genijalnu ideju" itd.? A bolju ideju nisi dao. Ne znam odakle ti to (napisao si isto kao ono što sam je u prilogu, samo koristeći druge nazive i još uz sintaksne greške).

Što se tiče nizova, mogu se iskoristiti za komplikovaniji sistem bodovanja, što je već pomenuto (npr (http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=308756&mode=threaded&pid=2180204).)

Ako imaš nešto konstruktivno, napiši (tvoju genijalnu ideju)...Mi smo pisali postove sa dobrom namerom da pomognemo, a ne samo da se pravimo da nešto znamo i da pišemo sarkastične komentare.
Zamolio bih te da ubuduće gledaš da zaobiđeš komentare u vezi mene, ako nemaš nešto konstruktivno da napišeš.

Pozdrav.
:)

irreal
4.2.2010, 11:11
kada budem smatrao da ne pisem nesto konstruktivno, necu nista ni napisati, do tada bih ja tebe zamolio da me izvines, al cu nastaviti da branim svoj stav.


da li ima potrebe da ja pisem nesto je na meni da odlucim, a ako sam prekrsio neko pravilo (pored offtopica, koji se sirom ovog foruma koliko toliko tolerise jer ga korisnici u zdravoj dozi primenjuju) onda je na moderatorima da moje postove edituju ili obrisu.

bolju ideju jesam dao, jer u trenutku mog pisanja, tvoje resenje sa varijablom koja pamti kada treba da bude sledece povecanje nigde nije bilo napisano.
ne racunajuci .zip attachment (i dalje ne znam sta se u njemu nalazi)
jer smatram da resenje treba da bude vidljivo odmah, a ne nakon skidanja attachmenta i otvaranja nekog proprietary fajla u nekom editoru. (probaj nekada da otvoris .gm6 u notepad-u, ako ne razumes sta hocu da kazem)

kada sam ja napisao moje ispravno resenje, tvoj najbolji pokusaj u tom trenutku je bio u destroy event-u neprijatelja povecati score za 1 i proveriti da li je 1000, pa povecati zivote.

to resenje je lose ukoliko postoji vise nacina da se dobiju poeni, a ne samo ubijanjem neprijatelja, jer onda kod mora da ide copy & paste gde god se povecava score.

niko nikada (osim tebe par puta) nije spomenuo neki komplikovaniji sistem bodovanja, tako da to sto uporno ponavljas da nizovi mogu da budu korisni u ovom slucaju jednostavno ne drzi vodu.

inace, to sto si aludirao da ja pisem samo da bi se pravio nesto da znam i da pisem sarkasticne komentare, to je tvoje misljenje.
mogao bi da te pitam - sta ja imam od toga da se pravim da nesto znam ? da li zaista mislis da mene zanima sta ce Srdjan, ti, doctor ili bilo ko drugi da misli o meni ?

mene zanima sta o meni misli devojka, direktor, uza porodica i najbolji prijatelji, za ostale mi je tako svejedno da ti ne mogu opisati.
a sarkasticni komentar je bio samo da bi naglasio suludost nabrajanja 1000, 2000, 3000, 4000 .... i nije bio namenjen kao uvreda, sto bi trebalo da je ocigledno, al eto, izgleda da moram da objasnjavam poentu sarkasticnih komentara ubuduce.

ivan.a
4.2.2010, 11:26
Ja potpuno razumem tvoj stav, ali opet napominjem ne uzimaš sve stvari u obzir. Šta je ko reko nebitno je, niti ikoga zanima.
Kada se ljudi direktno obraćaju jedni drugima, onda znam da se radi o iskrenoj osobi. Kada se spominje preko sarkastičnih komentara, onda dobijam utisak da je nešto drugo u pitanju, pogotovo jer nema povoda. Nadam se da ovo razumeš. Svoj stav branim ne iz principa, već argumenata.

Pojasniću, ono što je u attachmentu je primer da kada držiš SPACE score se povećava i dinamički na 1000 poena povećava se 1 život (što si i ti posle sa gml sintaksnim greškama napisao na sličan način). Sledeći komentar sam dao na pitanje gde da stavi taj code koji sam napisao (kod mene u primeru je na SPACE)...odgovor je bio u DESTROY event. Druga stvar, i ono prvo rešenje nije loše ako hoćeš samo jednom ili dva puta da se poveća život. Ako imaš više načina za bodovanje, samo postaviš parent objekat koji važi za sve neprijatelje.

Ja sam inače često koristio komplikovan sistem za bodovanje, pogotovo kada sam pravio multiplayer igre pa je score vezan za ID.

Dakle, čitao si između redova i shvatio tako (razumem da nisi video attachment).:D

DylaN
4.2.2010, 12:11
Imam problem nemogu da instaliram VB zbog SP 1 a service pak nece da se instalira radi celu noc ali opet instalacija sa polovine nece ni da mrdne :(

irreal
4.2.2010, 12:12
Ako imaš više načina za bodovanje, samo postaviš parent objekat koji važi za sve neprijatelje.

ovo vazi za vise vrsta neprijatelja, ali ce uvek to biti on destroy event nekog objekta.

sta ako hocu negde drugde ?

sta ako hocu negde sasvim drugde, create event necega, keypress pod odredjenim uslovima, ko zna gde sve.

ja samo hocu da kazem da je u trenutku mog pisanja, imalo smisla dati ono moje resenje (koje si hiljadu puta ponovio da ima sintaksnu gresku, i ako je greska neka glupost, mozda treba dva seta zagrada ili && zameniti sa AND, zaboravih kako tacno ide u gml-u, a editor bi vrlo lepo oznacio sta je problem i kako ispraviti)
a prethodna resenja (pre .zip attachmenta) nisu ni imala logike, ikakve.

doctor
4.2.2010, 16:25
E, pitaj profesorku i za to "expirience" :)
i bet da znam sta ce ti reci.


Joj koja ispala :facepalm
"Experience" je ako opet ne gresim... :D
Elem, pitao sam je i za "I can bet..." i ok je recenica :)
Nisam ja tada napisao "I bet" nego "I can bet" ako se dobro secam...

Kako god, mislim da preterujes, ako 'ocete pomozite coveku ako ne nema potrebe da se raspravljate i postujete bzvz (sto i ja upravo radim)...

irreal
4.2.2010, 17:22
haha, pa ponavljam ti, upravo i can bet je fraza koja se ne koristi i zvuci lose (sto ne znaci da je striktno gramaticki neispravna)

a fraza i bet je i gramaticki ispravna ali isto tako i fraza koja se koristi u engleskom jeziku svakodnevno.

ako tvoja profesorka kaze da su oba ispravna slazem se.
medjutim, ako kaze da je "i can bet" pravilan oblik svakodnevne fraze, posalji profesorku kod neke druge profesorke :)

doctor
4.2.2010, 17:30
Rekla je da je fraza ispravna ali da se ne upotrebljava toliko cesto... Dakle ipak nisam pogresio :opanachke

srdjan (KOSOVO)
4.2.2010, 18:27
Imam problem nemogu da instaliram VB zbog SP 1 a service pak nece da se instalira radi celu noc ali opet instalacija sa polovine nece ni da mrdne :(

i ja imam isto takvi problem

doctor
4.2.2010, 19:05
Skinite Service Pack 3 onda ljudi...:facepalm