PDA

Prikaži potpunu verziju : Pravljenje igre...


b.boy Lilou
21.6.2009, 0:54
E ovako: moze li se napraviti igrica poput Colin McRae Rally (http://pc.gamespy.com/pc/colin-mcrae-rally-5/)
na obicnom kompjuteru tj.
Pentium (R) Dual-Core CPU
E5200 @ 2.500GHz
2.50GHz, 3.00 GB ram-a

Jasno mi je koliko za ovakvu igicu treba programiranja i modeliranja ...

plz. help !:confused:

Andross
21.6.2009, 1:15
Pitanje je totalno glupo, ali da moze da se napravi.

doctor
21.6.2009, 1:16
Igrica "kao" ova igrica "kao ona". Stvarno ne bih znao da ti kazem, mislim da bi moglo (sto da ne), ali to je besmisleno...:p Raditi sam jednu igru "kao CMR" je zahtevan posao i zahteva iskustva, volje itd. itd.

b.boy Lilou
21.6.2009, 1:33
Pitanje je totalno glupo, ali da moze da se napravi.

Zasto mislis da je pitanje glupo ? Pa mislio sam da se takve igrice prave na jacim masinama ...

b.boy Lilou
21.6.2009, 1:36
I jos nesto , zna li neko sta sve treba od programa da bi se uradila -!!- igrica???
Koliko ja znam treba : C++ (da se zna savrseno)
DirectX
za modeliranje 3ds Max ,Maya i td.
I sta jos treba ? plz help!

Sun Tzu
21.6.2009, 1:49
Pare... dosta para... ;)

Ketchua
21.6.2009, 2:30
Pitanje je totalno glupo, ali da moze da se napravi.

Ne glupo, ali nesuvislo. Mislim, gugl, i to...

I jos nesto , zna li neko sta sve treba od programa da bi se uradila -!!- igrica???
Koliko ja znam treba : C++ (da se zna savrseno)
DirectX
za modeliranje 3ds Max ,Maya i td.
I sta jos treba ? plz help!

Kao što ti rekoše već, gomile novca, ako hoćeš baš sa tim alatima da radiš. Dx, 3ds i Maya su papreno skupi. Što ne znači da nemaju besplatnu (a ako se ja pitam, u neku ruku i bolju) alternativu.

Eni
21.6.2009, 2:58
Pa sad, zahvaljujući besplatnom M$ frejmworku za dizajn igara XNA 3.1 i besplatnom RAD okruženju Visual Studio Express 2008 i njegovoj komponenti za C#, u suštini ti treba dosta volje, vremena, živaca i još 2 druga - jedan da nauči recimo Blender, a drugi da se baci na audio... što se tiče programiranja, 2 boldovane stvari će ti biti dovoljne, imaš resursa za učenje na netu krša, samo navali...

irreal
21.6.2009, 3:19
Koliko ja znam treba : C++ (da se zna savrseno)

zasto ljudi uporno misle da je najtezi deo programiranja nauciti jezik ?

mozes da memorises ceo ISO c++ standard, ali to ti ne znaci nista ako dobro ne poznajes logiku, ako nemas dobre ideje, ako ne umes da se snadjes kad iskrsne problem, itd.

isto kao sto mozes srpski jezik "perfektno" da naucis. ali to ne znaci da si automatski pesnik ili pisac.


inace, za "pravljenje" igre ti treba dovoljno jak kompjuter koji moze da pokrene najzahtevniji od tvojih alata. (pretpostavljam neki od programa za 3d modeliranje)

drugim recima, daleko ispod toga sto si naveo.

Jasno mi je koliko za ovakvu igicu treba programiranja i modeliranja ...

ne, nije. nemoj zavaravati sam sebe.

mozes da imas neku ideju koliko otprilike treba rada kada napravis nesto slicno.
a da ti bude apsolutno jasno za tu konkretnu igru ne moze, jer je nisi ti pravio.

DonCorleone91
21.6.2009, 3:43
I za takve igre kao sto si vec naveo treba gomila ljudi, njih rade citavi timovi.
Necu da te sputavam u bilo kakvoj ideji i masti :) ali budi realniji.

EDIT: :)
Evo na primer koliko je ljudi radilo NFS 2 koji je radjen pre vise od 10 godina (sluceno naleteh na ovo googlajuci :) )
CREDITS
DEVELOPMENT TEAM
Lead Programmer Laurent Ancessi
Senior Programmers brad Gour, Wei Shoong Teh
Programmers David Lucas, Doug Deardorff, Danel Teh, Shelby Hubick, Gerry Rempel, Nenad Jankovic, Ryan Ho, Chuck Walters, Ned Wallace, Mike Kiernan, Ted Zuvich, David Bullock, Greg D'Esposito, gordon Ludlow, Geoffrey Heller, Wes Potter
Senior Artists Scott Jackson, Kent Maclagan
Track Creators Peter King, Robert Sculnick, Kent Maclagan, Scott Jackson
Track Artists Ken Thurston, Mike Vanaselja, Steve Suhy, Beau folsom, Sheila, AllanNash, Andy Fuller, Norie Miura, Casey O'Brien, Ian Gilliland, Sal Melluso, Stefan Schwartz, Gregg Haggman, Adam Myhill
Car Creators Gordon Redmond, Kim Gill, Giovanni Sasso, Adam Myhill
Graphical Interface Art Eduardo Agostini, Scott Jackson, Greg Allen, Victor von Beck, Shelley Armstrong
Dashboards and Special Effects Simon Craghead
Lead Audio Alistair Hirst
Music Saki Kaskas, Jeff Dychk, Alistair Hirst
Audio Programming Robert Ridihalgh
Voice Talent Jim Conrad
Development Director Brett Bradstock
Sr. Development Director Brian Wideen
Production Assistants Serena McCabe, Xenia Mul
Assistant Producers Scott Blackwood, Richard Mul, Adam MacKay-Smith
Associate Producers Gregg Giles, Ivan Allan
Game Design Scott Blackwood, Hanno Lemke
Producer Hanno Lemke
Executive Producer Sam Nelson
LOCALIZATION TEAM
Associate Producers Marcus Lindblom, Foster Hall
Translator Erik Sigvardsson
Language Testing Jonas Bingtenstam
Quality Conrol Ulf Thor
MARKETING
Product Managers Peter Royea, Clive Downie
DOCUMENTATION & PACKAGING
Documentation bill Scheppler, David Lee
Documentation Design/Layout Corinne Mah
Package Design Corey Higgins
Package Art Direction Nancy Waisanen
Package Front Photography Benedict Redgrove, Des Jensen
QUALITY ASSURANCE
QA Cooridinator Steve Livaja
QA Lead Martin McQueen
QA Assistant Leads Andrew Chan, Eric Bertram
Testers Kyle Seller, Richard Lambert, Greg Williams, Lorne Wilson, Matt Kernachan, Jeremy Ferguson, Greg Chan-Eather, Bib Kronbauer, Jamey Brewster, Verne Siebert, Mike McCartney, Andy Teal, Pete Pearson, Tim Dale, Derek LeClair, Ryan Savella
Mastering Peter Petkov, Cary Chao, Jeff Hutchinson
QA Tech Bill Kim, D'arcy Gog, Colin Cox, Paul Breland, Chris Wallace
FILM SHOOT
Producer Howard Shaw
Director of Photography Robert Edesa
Video Designer Scott Jackson
Line Producer Antonella Ibba-Hartog
Production Manager Burges Patterson
1st Assistant Director Peter Gordon
1st Camera Assistant Nick Infield
2nd Camera Assistants Oona Menges, Ted Loncto
Gaffer Robert McCarthy
Key Grip Mark Stanley
Grip David Hutton
Best Boy David Canestro
Grip Assistant David Weare
Editors Tom Raycove, Bill Morrison
Special Effects David Laviolette
Sound Recordist Alistair Hirst
Production Assistants Serena McCabe, Xenia Mul, Adam Rudd, Luca Pirodda, Linda McKinnon

EDIT/p.s.
Zamisli sada koliko ljudi radi danasnje igre ili pregledaj jednom ceo "kredit" filmic bilo koje igre na kraju :) ima da se smoris dok prodje :)

boshkodj
21.6.2009, 11:06
Off topice: :opanachke
Ja se i dalje divim Androssu kako je uspeo sam da uradi onakvu perfektnu igru. On sam radi,a NFS 2 je radilo toliko njih. :D

Andross
21.6.2009, 12:55
Pa bosko to je malecni tech demo, dok se uradi cela igra bez makar jos 2-3 coveka ce se otelavimo :kreza:

Pa pitanje je glupo jer kao sto je vec receno konfiguracija zavisi od samih alata i kompleksnosti stvari (tj poligonaza modela, velicina sveta, optimizacija enginea). Onda trebace ti minimum 2 godine za engine igre, sem ako ne licenciras neki koji valja - sto je veoma skupo, pa jos par godina za samu igru, pri cemu ce se javljati dosta problema usput (fizika, AI etc). To sve podrazumeva da imas jos par programera i modelera.

Ne znam sta si radio do sada ali pocinjanje od CMR-a je totalno nenormalno.

b.boy Lilou
21.6.2009, 14:26
CMR sam naveo kao primjer... Ona je sigurno veoma teska za napraviti ali recimo da imam ekipu od 20 ljudi i svi znaju raditi u 3ds max-u ,fl studio(audio) ,i njih 5 znaju c++ perfektno... ???

Ketchua
21.6.2009, 14:40
FL Studio? Zaobiđi slobodno, to nije program, to je igračka...

Eni
21.6.2009, 14:42
Ma može da se radi na običnim kompjuterima, pa za njih se i pravi.

irreal
21.6.2009, 14:43
opet ti sa tim perfektnim znanjem c++-a :)

pa kako majku mu takav tim od 20 profesionalaca ne zna koja ti konfiguracija za sta treba ?

boshkodj
21.6.2009, 14:57
Ja C++ sintaksu znam skoro perfektno. Na ovom kvizu sam imao 93% ,evo uradite i vi : http://www.cprogramming.com/cgi-bin/quiz.cgi ... iako znam "skoro perfektno" c++ ,ne umem ni obican tetris da napravim :p a to ne zbog ne znanja C++-a ,nego zbog "programerske logike" koju jos nisam stekao :rolleyes:

doctor
21.6.2009, 15:31
..nego zbog "programerske logike" koju jos nisam stekao :rolleyes:

E, to ljudi nikako da shvate :D bravo :)

maxo93
25.6.2009, 23:36
FL Studio? Zaobiđi slobodno, to nije program, to je igračka...

Pa nebih rekao da je bash igrachka...:mad::mad::mad:

Ketchua
25.6.2009, 23:53
Pa ti nemoj da kažeš, ja ću. Ok, imaš ti pravo na svoje mišljenje, ali, prijatelju, to je igračka.

maxo93
26.6.2009, 0:36
To je naj program za komponovanje i pravljenje elektronske muzike...Pritom je lak za nauchiti i namenjen je i pochetnicima i porofe...:n-cc2::icon_stud:n-cc2::n-cc2:

Ketchua
26.6.2009, 0:53
Ne, nije. To je igračka. To može biti dobro za početnike, ali za iole ozbiljan rad je smešan. Za početak, Sibelius za šije za pet dužina na polju komponovanja.

DonCorleone91
26.6.2009, 1:26
Ne, nije. To je igračka. To može biti dobro za početnike, ali za iole ozbiljan rad je smešan. Za početak, Sibelius za šije za pet dužina na polju komponovanja.

Slazem se delimicno :) msm svaki program moze da koristi :) ali sto se tice fl studia on je i napravljen za ljude koji "ne znaju" notni sistem.

Kao sto je Ketchua rekao, sibelius je za komponovanje, a za pravljenje "elektronske" muzike se koriste malo ozbiljniji programi i malo ozbiljniji efekti/vst sintovi itd...


Ne kazem da ne moze da se napravi nesto "full" sa frutijem ali se ne koristi profesionalno :)

Ketchua
26.6.2009, 1:51
Pa to... MIDI klavdža u kombinaciji sa Nuendom i 25kg vst-a završava svaki posao...:D

doctor
28.6.2009, 0:32
Ne, nije. To je igračka. To može biti dobro za početnike, ali za iole ozbiljan rad je smešan. Za početak, Sibelius za šije za pet dužina na polju komponovanja.

FL je bash super..ne za ozbiljnu muziku... mada o5 sta da ti kazem mnogi ga koriste za komponovanje. Btw, ja komponujem (ako se to tako moze nazvati) muziku u njemu, i mogu da kazem da je za pocetnike super, naravno Nuendo i npr Reason ga shiju, ali ni FL nije naivcina ako znas sta radis... :)

holodoc
28.6.2009, 0:33
FL je bash super..ne za ozbiljnu muziku... mada o5 sta da ti kazem mnogi ga koriste za komponovanje. Btw, ja komponujem (ako se to tako moze nazvati) muziku u njemu, i mogu da kazem da je za pocetnike super, naravno Nuendo i npr Reason ga shiju, ali ni FL nije naivcina ako znas sta radis... :)
Hm... Ne vidim download link za Pacmana :icon_scra

Ketchua
28.6.2009, 0:37
Druže doktore, 'vako stoje stvari:
1. Ja sam muzičar;
2. Drug DonCorleone91 je tonac;

Veruj nam.:) Ti mnogi što ga koriste su ljudi koji sami rade celu igru (npr. ti), a ne ljudi koji rade samo (i namenski) muziku za tu igru...

doctor
28.6.2009, 1:23
Hm... Ne vidim download link za Pacmana :icon_scra

S obzirom na to da sam se bacio na C ozbiljnije nego ikada, neces ga ni videti uskoro, a zamolio bih te da to sto si sad uradio, ne radis vise; ukoliko si imao u planu da me i dalje provociras i da se ovako ubacujes na totalno bezvezan nacin, na dalje me se kloni. Hvala na razumevanju, ako ga uopste ima ovde, jer se mnogi modovi ponasaju slicno. Ova tema nema blage veze sa mojom osim sto su u istom PDF a pacman nije pomenut nijednom.. pritom ti se neki zahvaljuju na tome sto glumis nekog i nesto. Stay away from me.

Ti mnogi što ga koriste su ljudi koji sami rade celu igru...

Tacno, ali sam i napomenuo da ga Nuendo i Reason shiju. Ni u jednom trenutku nisam rekao da je FL bolji od ta dva niti sam pokusao da te demantujem kao ni corleonea.

irreal
28.6.2009, 5:23
uredu je sve to doctore, ali zasto, za ime boga, ako vec traje samo pola sata, ne napravis tog prokletog pacmana i zatvoris svima usta.

eto, pola sata sa engine i 10 minuta za ubacivanje placeholder grafike.
zvuk ne treba.


p.s.
gde je grafika za futuristicki logical ?

DonCorleone91
28.6.2009, 12:01
Da igra bude dobra ne treba ti neka full grafika i full zvuk. Kao sto rekose ljudi Pacman nema nista od toga ali je i dalje jako zanimljiv, kao npr i tetris, pinpong. Smisli nesto slicno ;)

Schnak3
28.6.2009, 12:12
Evo na primer koliko je ljudi radilo NFS 2 koji je radjen pre vise od 10 godina (sluceno naleteh na ovo googlajuci :) )
CREDITS
DEVELOPMENT TEAM
Lead Programmer Laurent Ancessi
Senior Programmers brad Gour, Wei Shoong Teh
Programmers David Lucas, Doug Deardorff, Danel Teh, Shelby Hubick, Gerry Rempel, Nenad Jankovic, Ryan Ho, Chuck Walters, Ned Wallace, Mike...

Toliki spisak i jos rade npr. 8 sati dnevno, nekih godinu dana. Izracunaj koliko je to radnih sati.

doctor
28.6.2009, 13:10
uredu je sve to doctore, ali zasto, za ime boga, ako vec traje samo pola sata, ne napravis tog prokletog pacmana i zatvoris svima usta.

eto, pola sata sa engine i 10 minuta za ubacivanje placeholder grafike.
zvuk ne treba.


p.s.
gde je grafika za futuristicki logical ?

Eto odradicu pacmana sa spriteovima koji dolaze uz Gm da svima zatvorim usta, jedan level ce biti dosta.

P.S: Nece je ni biti u skorije vreme, rekoh ucim C, ali ovaj put ozbiljno.

holodoc
28.6.2009, 14:30
Eto odradicu pacmana sa spriteovima koji dolaze uz Gm da svima zatvorim usta, jedan level ce biti dosta.

P.S: Nece je ni biti u skorije vreme, rekoh ucim C, ali ovaj put ozbiljno.E al štopuj vreme :D

EclipsE
28.6.2009, 14:45
http://img10.imageshack.us/img10/6346/levelm.png
http://img193.imageshack.us/img193/3052/charsu.png

nemoj da ispadne da sam ti dzabe crtao :/ ajde sada da vidimo tog pakmena

doctor
28.6.2009, 15:29
http://img10.imageshack.us/img10/6346/levelm.png
http://img193.imageshack.us/img193/3052/charsu.png

nemoj da ispadne da sam ti dzabe crtao :/ ajde sada da vidimo tog pakmena

Nazalost dzabe si crtao, implementirao sam sprajtove iz GM-a... shtopam vreme ne brinite dacu vam tacno vreme za koje sam je odradio :P

DonCorleone91
28.6.2009, 20:41
http://img10.imageshack.us/img10/6346/levelm.png
http://img193.imageshack.us/img193/3052/charsu.png

nemoj da ispadne da sam ti dzabe crtao :/ ajde sada da vidimo tog pakmena

Trebao si umesto ovih duhova da stavis slike forumasa :D

p.s.
Doktore jel si procitao moj post o zanimljivosti igara? :)

sasha vukelic
28.6.2009, 20:52
mislim da bi neko (iskusniji) trebao napraviti sticky temu pod nazivom: "kako napraviti igricu", u kojem ce biti navedeno sta je sve potrebno od softvera i koliko ljudi je potrebno za:

-jednostavnu igru tipa iks-oks (npr. ovo moze da napravi jedan covjek u vecini programskih jezika)
-malko komplikovanju igru tipa pacman, tetris (ovdje bi bilo vec fino da su 3 covjeka; po jedan za grafiku, zvuk i programiranje)
-jos komplikovanije, npr. platformsku igru, ili arkanoid klon

itd...

Ketchua
28.6.2009, 20:57
Pa ti možeš, ako imaš vremena, da napišeš tutorijale, pa da se dogovoriš sa nekim od modova/supermodova/admina, da temu prilepi i zaključa....

Schnak3
29.6.2009, 12:24
Imam ja samo jedno pitanje: da li je lakse i brze napraviti igru u flashu ili je pisati u nekom programskom jeziku (npr. ako hocu da napravim jedan nivo PackMana)?

Patton
29.6.2009, 12:57
Zavisi sad koliko imas iskustva sa programskim jezicima, odnosno flashom.

sasha vukelic
29.6.2009, 12:59
sto se tice flash-a... po meni, trebas znati da ti je granica npr. http://www.thewayoftheninja.org/ tj. tesko da ces moci napraviti sta kvalitetnije od toga (iako je u pitanju odlicna igrica), dok ti je sa programiranjem u nekom programskom jeziku samo nebo granica :)

Pa ti možeš, ako imaš vremena, da napišeš tutorijale, pa da se dogovoriš sa nekim od modova/supermodova/admina, da temu prilepi i zaključa....hmm... vjerujem da ima dosta kvalifikovanijih ljudi, al ajd da se okusam. mozda i ostali da doprinesu sa primjerima/prijedlozima, pa da zaokruzimo u jedan fin post.

doctor
29.6.2009, 15:13
Trebao si umesto ovih duhova da stavis slike forumasa :D

p.s.
Doktore jel si procitao moj post o zanimljivosti igara? :)

Jesam procitao... :D Tema mi je obrisana, verovatno ste primetili zato sto ogroman broj forumasa ima ego veci od svog HMM i nisu mogli jednostavno da prihvate da sam ja to napravio.. ko ih shisha.

hmm... vjerujem da ima dosta kvalifikovanijih ljudi, al ajd da se okusam. mozda i ostali da doprinesu sa primjerima/prijedlozima, pa da zaokruzimo u jedan fin post.

Evo npr ja sam tu, mada, opet ne mogu da doprinesem preterano jer nisam strucan u bilo kom pogledu, ali svejedno potrudicu se da pomognem ako nesto zatreba, na raspolaganju sam :)

sasha vukelic
29.6.2009, 15:15
eto napisao sam nesto osnovno, pa cemo editovati...

Ketchua
29.6.2009, 15:22
Svaka čast Saša.:) Meni ovo deluje kao odličan početak. Sad samo da ne počnu na se gomilaju neki off postovi i slične baljezgarije, i biće dobra tema. E, da, i da se uključi još neko ko zna zanat.:D

MilanZZZzzz
27.12.2009, 18:38
Pozzz,ja imam veliku zelju da napravim igricu.Citao sam dosta komentara ali mi dosta stvari nije jasno.Nemam nekog iskustva sa pravljenjem igre ali oduvek mastam o tome.I svestan sam da moram da krenem od samog pocetka,i bio bih veoma srecan kad bih napravio naj jednostavniju igru.Ako neko ima strpljenja da mi kaze i pomogne odakle da krenem bio bih veoma zahvalan. Ko se razume pomozite da napravim bilo sta jer imam volje da pocnem pa dokle stignem :alealeee:....

MilanZZZzzz
27.12.2009, 18:43
Doktore jel imas nekih 10-tak minuta da te pitam nesto plizzz.

MilanZZZzzz
27.12.2009, 18:47
Mozes li da mi pomognes oko par stvari:confused:

doctor
27.12.2009, 18:48
Ako si se vec zagrejao da pravis nesto a da bude brzo i da radi za nekih pola sata, skini Game Maker i poigraj se, i onda kreni da ucis C++ ako zelis da se iole ozbiljnije bavis game dev-om.
Evo ja sam tek juce poceo sa pravim OOP (citaj: C++) jer sam (doduse odavno) video prednosti i mogucnosti...

MilanZZZzzz
27.12.2009, 18:51
[QUOTE=doctor;811610]Jesam procitao... :D Tema mi je obrisana, verovatno ste primetili zato sto ogroman broj forumasa ima ego veci od svog HMM i nisu mogli jednostavno da prihvate da sam ja to napravio.. ko ih shisha.



Evo npr ja sam tu, mada, opet ne mogu da doprinesem preterano jer nisam strucan u bilo kom pogledu, ali svejedno potrudicu se da pomognem ako nesto zatreba, na raspolaganju sam :)[/QUOT

Mozes li da me uputis kako da krenem da previm naj jednostavniju igru zelim da pocnem od pocetka jer imam bas malo iskustva,a imam zelju i volju...:icon_stud

MilanZZZzzz
27.12.2009, 18:57
Ako si se vec zagrejao da pravis nesto a da bude brzo i da radi za nekih pola sata, skini Game Maker i poigraj se, i onda kreni da ucis C++ ako zelis da se iole ozbiljnije bavis game dev-om.
Evo ja sam tek juce poceo sa pravim OOP (citaj: C++) jer sam (doduse odavno) video prednosti i mogucnosti...

Mozes li mi dati adresu od Game Maker,izvini mozda davim,nadam se da cu ja jednog dana nekog klinca nauciti i pomoci mu oko ovoga sto ti cinis meni. hvala unapred.:D

EclipsE
27.12.2009, 19:05
Mozes li mi dati adresu od Game Maker,izvini mozda davim,nadam se da cu ja jednog dana nekog klinca nauciti i pomoci mu oko ovoga sto ti cinis meni. hvala unapred.:D

Game maker (http://tinyurl.com/n28zon)

irreal
27.12.2009, 19:14
Ako si se vec zagrejao da pravis nesto a da bude brzo i da radi za nekih pola sata, skini Game Maker i poigraj se, i onda kreni da ucis C++ ako zelis da se iole ozbiljnije bavis game dev-om.
Evo ja sam tek juce poceo sa pravim OOP (citaj: C++) jer sam (doduse odavno) video prednosti i mogucnosti...

da li to treba da znaci da je, po tebi, jedini "pravi" oblik OOP-a C++ ?

boshkodj
27.12.2009, 19:54
Ako si se vec zagrejao da pravis nesto a da bude brzo i da radi za nekih pola sata, skini Game Maker i poigraj se, i onda kreni da ucis C++ ako zelis da se iole ozbiljnije bavis game dev-om.
Evo ja sam tek juce poceo sa pravim OOP (citaj: C++) jer sam (doduse odavno) video prednosti i mogucnosti...
Zasto C++?

doctor
27.12.2009, 20:14
da li to treba da znaci da je, po tebi, jedini "pravi" oblik OOP-a C++ ?

Ne ne, taman posla :) Setio sam se kasnije sta sam napisao i shvatio sta sam zapravo rekao ali mi se nije gasio Batman :D

Mislio sam na VB(6) u kome radim, i nije bas OOP :)

Zasto C++?

Zasto da ne? :p
Salu na stranu, zato sto sam tako odlucio. Smatram da cu posle lako moci da radim i sa, npr C#, Javom i slicnim jezicima.
A koji drugi jezik da ucim?

Mozes li mi dati adresu od Game Maker,izvini mozda davim,nadam se da cu ja jednog dana nekog klinca nauciti i pomoci mu oko ovoga sto ti cinis meni. hvala unapred.:D

Ne gledaj na to sto sam ti pomenuo Game Maker kao uslugu :)

irreal
27.12.2009, 21:13
ja sam samo hteo da ti objasnim da nije C++ jedini "pravi" OOP a ostali donekle.

C++ ima neki cudan status medju narodom kao otac i majka programiranja i ako to naucis mozes slobodno da nakrivis kapu i kuliras a pare ce same stici.

jeste, C++ je OOP, ali nije jedini pravi, ima i drugih u potpunosti objektno orijentisanih jezika.
sto opet ne znaci da ti ja savetujem da ucis nesto drugo ili da sam rekao bilo sta protiv samog C++-a.

doctor
27.12.2009, 21:38
Da, znam ja sve to o cemu pricas, ali meni se trenutno "najisplativijim" za ucenje cini bas C++.

Na koje OOP jezike sve mislis?

player1
27.12.2009, 21:42
C i C++ su najefikasniji ako oces optimizovan kod. Jepo se sve iskompajlira i to je to. :D

Java i C# su isto OOP ali zbog drugacijeg pristupa nepogoni ako se zahtevaju dobre performanse. S razlikom da je C# vezan za Microsoft, a Java nije.

Ako performanse nisu bitne (pravis malu igru), bilo koji ce da posljuzi. Pa i Adobe Flash, koji je najpopularniji za "male" igre (samo pogledaj koliko mnogo malih igara ima uradjenih na istom).

doctor
27.12.2009, 22:02
Sve sam to znao sto si rekao :)

irreal
27.12.2009, 23:33
Da, znam ja sve to o cemu pricas, ali meni se trenutno "najisplativijim" za ucenje cini bas C++.

zaista ne znam kako si to zakljucio, svaka ti cast, al ja to ne vidim tako.

po meni ne postoji jedan najisplatljiviji jezik.
zavisi od mnogo faktora, pricali smo o tome puno puta...

doctor
27.12.2009, 23:52
Jesmo, na osnovu toga sam i zakljucio :)

Pa pazi, evo da te pitam za preporuku kada smo vec tu, posto imas daleko veca znanja i iskustva od mene itd, koji jezik da ucim?
Game development nije u prvom planu. U prvom planu je "pravi" software.

I, jos jedno pitanje, da li se u C++ mogu pisati OS-evi, tako da je ceo kod u C-u? (ne necu da pravim bilo kakav OS samo pitam :))

Geomaster
27.12.2009, 23:58
Programski jezik koji koristiš je totalno irrelevantan. Sve dok znaš da rešavaš probleme i imaš potrebnu logiku, možeš u teoriji sa bilo čime da postigneš odlične rezultate.

Što se tiče OS-a, mislim da ne. Mada nisam siguran, a i mene zanima, pa eto, ako neko zna.. :)

boshkodj
28.12.2009, 0:03
Jesmo, na osnovu toga sam i zakljucio :)

Pa pazi, evo da te pitam za preporuku kada smo vec tu, posto imas daleko veca znanja i iskustva od mene itd, koji jezik da ucim?
Game development nije u prvom planu. U prvom planu je "pravi" software.

I, jos jedno pitanje, da li se u C++ mogu pisati OS-evi, tako da je ceo kod u C-u? (ne necu da pravim bilo kakav OS samo pitam :))
Evo ja cu da ti odgovorim ( a skoro sam siguran da ce ti to i irreal reci :D ) , uci C#. Vece ces koristi imati od c# za te tvoje "prave" programe.

player1
28.12.2009, 0:07
Ako je u pitanju pravi software, onda su Java i C# savim dovoljni i laksi za rad i ucenje. Samo pazi da si sa C# vezan za windows (tj. NET Framework), dok je java cross-platform.


P.S.
Si video neke linux distribucije? I kakao imaju gomilu C datoteka. Sta mislis zasto?

doctor
28.12.2009, 0:29
Programski jezik koji koristiš je totalno irrelevantan. Sve dok znaš da rešavaš probleme i imaš potrebnu logiku, možeš u teoriji sa bilo čime da postigneš odlične rezultate.

Što se tiče OS-a, mislim da ne. Mada nisam siguran, a i mene zanima, pa eto, ako neko zna.. :)

Tako sam i ja razmisljao do skoro, ali opet, mora da postoji neka razlika.

@player1
Znam sve to, opet :)


Sto se tice C# racunam na to da je on samo jos jedan derivat C-a tako da cu lako preci sa C++ na C# ako se ne varam?

Znam za Linux OS-ove, ali bas sve je pisano u C?

Od boot loadera pa do GUI-a?

player1
28.12.2009, 0:37
Pa sasvim je moguce da je nesto bas bitno pisano u asembleru. Mada i ti delovi mogu da budu deo C koda (tj, da neka funkcija uradjena u asembleru bude pozvana od glavnog programa u C-u).

doctor
28.12.2009, 0:42
Tako sam i mislio. :)

Joj taj assembler... I gave it a shot pre god-dve i nista nisam naucio :D

irreal
28.12.2009, 9:54
ajd idem u nazad, do originalnog pitanja.

Assembler ne mozes "tek tako" da naucis, kad kazes "i gave it a shot" ja odmah zamisljam kako si otvorio neki tutorial u kojem si napamet naucio par prvih lekcija, ne kapirajuci sta to zapravo znaci i kada si video da bas ne ide narocito dobro odustao.

da bi poznavao assembler trebao bi da poznajes elektroniku, sam rad racunara na vrlo vrlo niskom nivou.

po meni, najbolji nacin za ucenje assemblera je neka visa skola / fakultet :)
em tamo imas obrazovanje iz same elektronike, em te stisnu pa nemas kud nego da lupas glavom dok ti ne postane jasno, a kada ti postane jasno, na sve to ces gledati sasvim drugim ocima.


dalje:
Sto se tice C# racunam na to da je on samo jos jedan derivat C-a tako da cu lako preci sa C++ na C# ako se ne varam?

kao prvo, ne znam zasto ti je faktor za odlucivanje sta ces da ucis mogucnost da lako predjes posle toga na nesto drugo.

nauci jezik koji ce ti se svideti, u kojem ces moci da napravis nesto sto je zaista upotrebljivo i nece te smoriti (a ne da se zaustavis kod racunanja zapremine prizme u konzoli)

kao najocigledniji kandidati se naravno predstavljaju C# i Java
e sad, to moras ti sam da odlucis, niko ne moze pravilno da odluci umesto tebe.
neki se kunu u Javu, neki u C#.
Ja sam probao oba, i to ozbiljno probao, i zakljucio da mi se jednostavno neke stvari ne svidjaju kod Jave.
.NET framework i sintaksa C#-a su me osvojili. C# mi je i dan danas glavni alat koji koristim na poslu (a radim sam samcijat na razvoju internog softvera u jednoj domacoj kompaniji koja broji oko 200 zaposlenih i klasifikovana je kao "veliko" preduzece, dakle nije zezanje)

inace, ja sam, recimo, prvo naucio C#, pa tek onda C i C++. s' tim sto ja dobro razumem koncepte i teoriju C i C++-a, i radio sam po malo u njima, ali nikada ne bi mogao da tvrdim da ih zaista poznajem, za to su potrebne godine i godine sto ucenja sto prakse.

eto, oduzi se objasnjenje, al pokusao sam da ti pomognem najbolje sto mogu : da ti opisem svoja iskustva, pa ti izvuci sta mozes iz toga.

dalje,
Apsolutno je tacno ovo sto ti je napisao Geomaster, logika je najbitnija.
medjutim, gledajuci mnoge mlade programere kako uce, isto tako mi se cini da logika i programersko razmisljanje dolaze iskljucivo uz iskustvo. vrlo je tesko njih nauciti unapred, napamet, kao lekciju u skoli.

i na samom kraju, odgovor na tvoje pitanje da li je moguce napisati operativni sistem u C++-u - jeste, moguce je.
za "ozbiljne" pokusaje, potrebno je sve i svasta, ali za dokaz da je tehnicki izvodljivo mozes u raznoraznim jezicima da napises operativni sistem.
(i u c#-u mozes, jedan koncept je bio kroz prevod IL-a u X86 kod i pustanje kroz assembler, microsoft ima svoj projekat u necemu sto zovu SpeC#, superset C#-a Detaljnije o C# i OS (http://www.brokenwire.net/bw/Programming/80/singularity-c-operating-system))
isto tako je moguce biciklom otici na odmor u italiju, al i to ti savetujem da prepustis ekstremnim ljudima koji jednostavno zele nesto da dokazu, ne nesto da postignu.

Izvinjavam se svima za dubok offtopic, mozda bi cela ova diskusija mogla u neku drugu temu da ide :|

player1
28.12.2009, 11:09
da bi poznavao assembler trebao bi da poznajes elektroniku, sam rad racunara na vrlo vrlo niskom nivou.

Ajd ne bas elektronike, nego "arhitekture racunara". Registri, DMA kontroleri, pipeline i slicne stvari (a ne tranzistori, otpornici i diode). Eto kod mene na ETFu asembler smo radili i iz programiranja i iz arhitekture racunara, svaki na svoj nacin.

irreal
28.12.2009, 11:29
bleh, pogresno se izrazih, al upravo tako.

doctor
28.12.2009, 13:27
Assembler ne mozes "tek tako" da naucis, kad kazes "i gave it a shot" ja odmah zamisljam kako si otvorio neki tutorial u kojem si napamet naucio par prvih lekcija, ne kapirajuci sta to zapravo znaci i kada si video da bas ne ide narocito dobro odustao.


Samo na ovo imam odgovor sve ostalo je na mestu. :)

Nije bas tako bilo :) Bio sam se potrudio da naucim sto sam vise mogao o arhitetkturi racunara, a i pre toga sam znao osnove elektronike, keva mi je inzinjer elektrotehnike, svasta covek nauci usput ;) Elem, mislim da su mi najvise glavobolje zadali registri, nije mi to islo u glavu, tek parcijalno, pa sam pokusao da radim nesto u assembleru, ali ni to nije islo, pa sam batalio, rekoh sta ce meni ovo.

Eto, sada C++... To sto kazes za C# si najverovatnije u pravu, ali zar ne bi trebalo svejedno da prvo savladam osnove OOP? To mogu i uceci C++, pa nece da skodi u svakom slucaju a "tranziciju" na C# cu obaviti kasnije, ako budem smatrao da ima potrebe za time.

Hvala na savetima.

Geomaster
28.12.2009, 13:34
Došao sam na ovaj forum, i od početka sam branio VB6 od kritika drugih koji su bili u pravu od početka - sve zato što nisam hteo da učim nešto drugo i pokušavao da sve rešim starim Visual Basicom 6.

Onda sam naučio C++ po preporukama mnogih forumaša.

A sada sam došao u stanje da moram da "branim" C++ od kritika drugih koji toliko promovišu C#. Ne, ne mislim na irreala, ti koje spominjem će se prepoznati.

Mislim stvarno.

doctor
28.12.2009, 13:39
Ja VB6 i dalje branim... A po preporukama sam se i uhvatio C++-a, mada su mi preporucivali i C#, ali smatram da cu kasnije lako da predjem na C# ako budem morao...

I, da ne zaboravim, C++ je unmanaged, sto mu daje jos jedan + :)

Geomaster
28.12.2009, 13:43
Ne mora to da bude +, sve zavisi od toga šta targettuješ. Mada pogledaj ovo (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_game_engines) i vidi za koji programski jezik su pisani skoro svi open sauce endžini - to je C, C++ ili ponegde C#/Java. I po jedan za VB.NET i Lua. :P

Nego, BTW, Irrlicht Engine - bindings: Java, Perl, Ruby, Python, FreeBASIC, Lua, Delphi, Game Maker, WTF?!

irreal
28.12.2009, 14:13
to sto je C++ unmanaged ces videti koliki je + kada pocnes da juris memory leakove po nekoj ozbiljnoj aplikaciji :)

aj da pokusam da predstavim ovako.

VB je voznja automobila sa automatskim menjacem,
nemas uvek potpunu kontrolu, ali ti i dalje vozis auto, ti upravljas njime, i stizes od jednog mesta do drugog.

C#/Java mu dodje voznja automobila sa manuelnim menjacem,
dosta je teze, ali kada jednom ukapiras i steknes osecaj, posle ide lako a imas vecu kontrolu, manju potrosnju, itd.

C++ je voznja reli automobila,
mozes neverovatno brzo i precizno da vozis, ali moras jako dobro da poznajes automobil i samu voznju i kostace te mnogo para za gorivo (vreme).


naravno, da bi ovo imalo nekog smisla, zamislite onu malo stariju generaciju automatskih menjaca. ovi novi ultra moderni mogu i vise goriva da ustede od manuelnog, i sigurno su u svakom pogledu (osim u osecaju) bolji izbor od manuelnog.

boshkodj
28.12.2009, 15:23
A sada sam došao u stanje da moram da "branim" C++ od kritika drugih koji toliko promovišu C#.
Ne vidim da ovde iko govori nesto lose o C++. Samo mislim da je C# mnogo bolji izbor ( a skoro sam siguran da ovde jos puno njih to misli ), osim naravno ako ne radis AAA igru sa budzetom 10000000$ :D

doctor
28.12.2009, 19:43
Aham, upio sam sve sto ste rekli :)

Bila je jednom rasprava o ovome cini mi se, ali, koliko su C# programi sporiji od C++ programa (znate sta hocu da kazem) prilikom run-time?

--ComputerBoy--
28.12.2009, 21:26
Ono sto je potrebno, ne samo za pravljenje igre, nego i za bilo sta, je ideja i sta tacno treba da se radi.
FL Studio nije igracka, ali posto je mnogi koriste, ona je to postala i program je maksimalno zaglupljen. Ne spomenuste Cubase. ;) Ja sam fenomenalne stvari pravio u FL-u, mozda samo jednu techno stvar, a ostalo sve balade. Najvise sto tu mrzim su instrumenti, jako su glupi, ne mozes konkretno neki naci, nego moras skidati. Sve su neki instrumenti koji se retardiranu cuju, u skladu sa elektronskom muzikom, gde pesmu napravis u roku od 1,5 minuta. Nema nijedan instrument, osim mozda gitare i klavira. Ja sam cak manual-no dodao i sempl 'armonike, sto sam odsvirah! :D U redu je to za pocetnika, a ako hoces nesto kvalitetnije, FL ce dobiti nogu.
Ti sam da napravis igru, nema sanse. Valjda imas predstavu koliko je tu potrebno rada, truda, para i mnogo iskustva... To je za tebe preveliki zalogaj...

doctor
29.12.2009, 2:11
To je bilo namenjeno Petru-for the record. Zar ne? :)

--ComputerBoy--
29.12.2009, 9:43
Pa sad... :dzavo:
Salim se ;)

doctor
29.12.2009, 16:21
Hehe, ali uostalom bio si u pravu, sto se tice vecine nas kada si rekao:
Ti sam da napravis igru, nema sanse. Valjda imas predstavu koliko je tu potrebno rada, truda, para i mnogo iskustva... To je za tebe preveliki zalogaj...:D