PDA

Prikaži potpunu verziju : Online browser game.Team


Ivan-94
29.3.2009, 12:12
E ovako,zelim da napravim online igricu nesto slicno travianu.
Aj dajte neke dobre price za igricu,predloge.Takodje neka se jave programeri,oni koji znaju da rade u photoshopu, koji dobro poznaju C++,C#,js...Ja znam VB,ali to nije dovoljno.Nadam se da ce biti uspesno i izvodljivo.:alealeee::alealeee::alealeee::alealeee :

Ivan-94
29.3.2009, 12:16
Do pocetka letnjeg raspusta imacemo sve na papiru,a posle kucanje koda, kucacu i 8 sati dnevno da bi zavrsio do 1 septembra.Naravno uz pomoc.:ciao::ciao:

Ivan-94
29.3.2009, 12:18
Pisite price ,kako da se odvija igra i to..

EclipsE
29.3.2009, 14:01
... ljudi nikad ne nauche...
npr. pogledaj http://www.sk.rs/forum/showthread.php?t=5166
prochitaj do kraja (i obrati paznju na moje postove)
eto znao sam VB, imao sam ideju kako da odradim igru... smislio ceo plan, detalje, gluposti, i na kraju nije ispalo nishta... zbog chega? uvek postoje stvari na koje ne obracash paznju... bar sam nauchio da nikada ne krecem od "hocu da napravim igru, treba mi taj i taj, ja to mogu da odradim!" vec od toga da sve stavim na papir
ne bih da zvuchim grubo, i znam kako cesh se osecati jer upravo sam se tako osecao i ja zbog dosta ljudi koji su vec proshli kroz tu fazu i videli da igra ne moze da se napravi tek tako, i pokushavali da me savetuju ali nisam poslushao
konkretno za ovu igru, necesh uspeti da odradish zbog toga shto prvo, ne koristi se VB nego php/mysql, a shto se tiche izgleda morash da znash i html/css...
drugo, projekat je veoma kompleksan i ono shto sam ja odradio izgleda ovako nekako
http://img16.imageshack.us/img16/7251/pecho.th.png (http://img16.imageshack.us/my.php?image=pecho.png)
pa ti vidi, koliko izgleda prosto a koliko je ustvari komplikovano... i josh nije gotova :/

Ivan-94
29.3.2009, 14:49
Nista se ti ne brini,naucicu ja php,Mysql.Do kraja polugodista,a i ono cu posle za vreme raspusta.

Ivan-94
29.3.2009, 14:52
A i necu sam da radim imacu i pomoc.

M.C.
29.3.2009, 14:56
Počni od toga da ne pišeš postove jedan za drugim, već ih edituj!
P.S. Prvo se uči html/css pa onda php/mysql.

Radiant
29.3.2009, 15:15
Sto PHP? Možes i neki drugi dinamički jezik, npr. Python ili Ruby, samo što bi teže za njih našao hosting, a bio bi i skuplji...

Stevvan
29.3.2009, 17:19
Pa verovatno iz tih razloga i uzima php :D

Ivan-94
30.3.2009, 9:41
Ajde pricajte neku pricu,za igricu.

Patton
30.3.2009, 9:55
Koliko sam ja shvatio ti bi za 5 meseci da napravis igru, ides u skolu (tj. nemas puno vremena), nemas nista na papiru, ne znas u kojim jezicima se radi browser igra, a ne znas ni te jezike?

Ostavicu temu u zivotu jos malo u slucaju da ti se neko javi da ti pomogne. Obicno se ovakve teme zakljucavaju dok kreatori ne sastave ili neki tim, ili urade neki koncept na papiru.

Ivan-94
30.3.2009, 10:23
Ok hvala,i ne bi za 5 meseci,vise.A i valjda ce neko da pomogne.Ajde ljudi ko hoce da pomogne,javljate se.

boshkodj
30.3.2009, 11:40
Za to vreme dok ti se neko ne javi da zajedno radite,pocni da ucis taj prog. jezik u kome hoces da uradis tvoju browser igru.. Vidim da ti u profilu pise da igras travian... E pa dzaba si se ponadao :) ... Bez godina iskustva neces moci da napravis nesto tako,veruj mi...
Preporuka : Ako hoces vec to da napravis,ostavi travian i uzmi knjigu u sake.Od traviana nista neces dobiti , a od knjige mnogo. A tu zabavu koju dobijas na travian-u mozes dobiti i uz knjigu samo ako volis to sto radis.

Srecno :ciao:

Ivan-94
30.3.2009, 11:57
Travian mi nije uzor.A vec ucim HTML.

holodoc
30.3.2009, 12:48
@Eclipse
Pobogu pa otkud pišeš PHP kod u NetBeans-u pored fantastičnog PDT-a :kreza: Ja sam iskreno probao da ga koristim za PHP ali koliko je to čudo tromo jednostavno sam odustao i vratio se na stari dobri provereni PDT (Eclipse). Mislim PDT za novi Ganymed (Eclipse 3.4) jednostavno leti u odnosu na prethodne verzije (info kako da nakačiš novi PDT 2.0 na Ganymed imaš na zvaničnom PDT wiki-ju).

Što se tiče izrade online browser igara nažalost moram da vas razočaram jer je za jedan takav poduhvat potrebno mnogo više od puke želje da se napravi igra koja bi i prismrdela Travianu.

Na prvom mestu stoji problem sa organizacijom ljudi koji će raditi na projektu. "One man show" taktika je obično (mada ne nužno) osuđena na propast. Dakle jedan član tima bi svakako morao da bude vešt sa grafikom jer džaba koderskih perverzija ukoliko igra izgleda ružno kao da je izašla iz Resavske pećine ;) Njemu slobodno možete da nalepite etiketu "web designer". Jedan od članova bi svakako trebalo da bude zadužen za client-backend kodiranje tj. da (X)HTML/CSS/Javascript poznaje u prste i da bude sposoban da napiše sopstvenu JS biblioteku funkcija koje će da podržavaju sve funkcionalnosti sa klijentske strane. Njemu možete da stavite nalepnicu "client backend web developer". Treću osobu svakako treba predstavlja čovek koji će biti zadužen za server backend odnosno za stvari koje se odigravaju na samom serveru. PHP, JSP, ASP .NET you name it... Pri tom ako ne postoji posebna osoba za dizajn baze koja će sve to da podrži onda obično teret dizajna baze pada na ovog "serverka"...

A najvažnija stavka... Čovek koji će celu tu priču da vodi jer bez glave telo ne služi ničemu pa makar bilo i Švarcenegerovo :)

A sad jedna demotivišuća stavka. Da bi ste bili uspešni u radu na jednoj online browser "igrici" slobodno zaboravite na proceduralno programiranje. Bez dooobrog poznavanja objektno-orijentisanog programiranja nemojte ni da pokušavate da napravite bilo kakav projekat koji ima pretenziju da bude popularniji van prostorija u kojoj se izrađuje. Ovde pre svega mislim da morate da ovladate design patternim-a tj. da u prste znate kako da svoj OOP kod napravite što fleksibilnijim. Ako vam reči kao što su Singleton, Factory, Abstract Factory, Prototype, Composition, Decorator ili Strategy ne znače ništa trenutno onda to znači da imate jako dug i zanimljiv put pred sobom dok ne budete u prilici da objektivno radite na nekoj ozbiljnijoj (ne samo browser based) igri. Dakle, browser igre, kao i svaka druga, moraju da budu u samom startu fleksibilno koncipirane tako da omoguće lako dodavanje novih karakteristika, jedinica i svega što bi u toku kasnijeg razvoja moglo da bude od interesa potencijalnim igračima.

Na ovom mestu bih sada mogao da razglabam i dalje priču zbog čega su design patterni neophodno sredstvo za bilo kakav ozbiljna rad i zbog čega kada ih jednom spoznate možete za sebe da kažete da ste pravi programer koji može da radi u bilo kom programskom jeziku ali ću se zadržati samo na jednoj od poznatih izreka "Gang of Four" grupe koja je u velikoj meri zaslužna za demistifikovanje design patterna: "Code to an interface not to the implementation". Šta? Jel to čujem nekoga u publici da pita šta je interfejs? :D

Ozbiljno sada... Za početak usmerite svu svoju koncentraciju na sitnije projekte za koje znate da ćete biti u stanju da ih završite. Ničeg lošijeg nema od grandiozno zamišljenog a nikako završenog projekta. Počnite sa običnim HTML-om, dizajniranjem stranica koje se baziraju na čistom CSS-u, zatim pređite malo na Javascript ali tako da što pre pređete na objektno-orijentisano pisanje koda u JS-u a zatim možemo da popričamo o nečemu "serverskom" kao što je recimo PHP. Posle toga logično sledi AJAX u kombinaciji sa XML-om, JSON fizikalije itd. itd. Dakle za svakog početnika par godina je apsolutni minimum da može da se kaže da je postao sposoban da se uopšte prihvati razmišljanja o browser based igrama.

I da... Design patterni su vaš prijatelj. Kada ih jednom naučite shvatićete zbog čega je kodiranje objektnim modelom drugačije od proceduralnog. Poznavanje samog jezika kao i koncepta klasa, objekta, abstraktnih klasa i interfejsa ne čini programera moćnim nego vladanje tehnikama kako sve ove stvari primeniti u okviru programerskih recepata poznatijih kao design patterni.

Opet se raspisah...

EclipsE
30.3.2009, 15:04
Ma probao sam PDT, nije mi se svideo, a dreamweaver me nervira pa rekoh da vidim da l' ima netbeans za php poshto ima za javu, i eto kako se sve zavrshilo :D
Inache moj glavni problem (a to sam uvideo tek skoro) je shto nisam krenuo odmah OOP i sad me vec malo kolje, ali bar da zavrshim ovo kako tako da radi jer mi je to projekat za http://www.fit.edu.rs/index.php?idstr=654 ... a ne verujem da ce neko imati toliko kompleksan projekat, i zelim da osiguram sebi pobedu :P
Mada, razmishljam da kad zavrshim sve napravim kopiju projekta samo OOP, jer imam rok do 1. maja ali videcemo shta ce biti..
btw jQuery konza, kakvo pisanje svojih biblioteka :D

holodoc
30.3.2009, 17:46
Pazi...jQuery jeste moćan ali ćeš ponekada zaista želeti da određena ograničenja koja on ima eliminišeš pisanjem sopstvenih biblioteka koje imaju za cilj da sadrže samo kod koji je zaista potreban biblioteci. Drugim rečima možeš da se pozabaviš i njegovim proširivanjem, jer je za to jako pogodan, ali po meni to samo još više produbljuje problem i dodaje sloj nepotrebnog bloat-a konačnom kodu u određenim situacijama.

Mislim ako ti je potrebno da ti biblioteka sadrži samo funkcije za referenciranje objekta ili želiš isključivo da radiš tri ili četiri operacija nad njima kao što su recimo da ih $ (referenciranje), move(), denyAccess(), selfdestruct() nema potrebe da učitavaš celu jQuery biblioteku od 19 000 karaktera umesto autorskog koda koji staje u pedesetak redova. Evo dole primera neke najbezveznije verzije objekta koji podržava sve što sam gore naveo od metoda.
Unit = {
positionX : 1,

positionY : 1,

denied : false,

$ : function(element){
return document.getElementById(element);
},

move : function(direction){
switch (){
case 'left' :
positionX--;
break;
case 'right' :
positionX++;
break;
case 'up' :
positionY++;
break;
case 'down' :
positionY--;
break;
default :
return false;
}
},
denyAccess : function(){
this.denied = true;
},

selfdestruct : function(){
delete this;
}
}

I to je to :) Ovaj kod podržava par osnovnih metoda koje su ti potrebne i pri tome ne sadrži ništa od funkcija koje ti eventualnio ne bi trebale kao što su AJAX itd. To ipak ne znači da JS biblioteke nisu itekako zgodne. Ja inače više preferiram Prototype biblioteku valjda zato što sam na nju navikao mada i jQuery nije daleko.

Kao što gore možeš da vidiš OOP je stvarno "a must" za bilo kakav ozbiljniji projekat tipa browser igre ili sl. Jednostavno ono što sam gore napomenuo u vezi design patterna je do te mere istinito da iskreno prvi put kada budeš shvatio kako rade neki od osnovnih patterna udarićeš samog sebe u glavu i reći ćeš "kako sam bio slep pred očima"...Ja jesam :D

Elem samo jedan mali hint... U terminologiji design patterna postoje dva izuzetno korisna patterna koja bi tebi ovde legla kao salivena... Prvi je Factory pattern ili u još boljem slučaju Abstract Factory dok je drugi Prototype. Da ne zalazim u detalje gde su oni primenjljivi shvatićeš sve to kada budeš došao do određene tačke u svom razvoju (čak i klasičnim OOP-om) i onda ukapiraš da si napravio previše nefleksibilnu koncepciju i da ti je sve teže da držiš pod kontrolom sve veći broj objekata i njihovih metoda pod kontrolom. Factory pattern ti je dobar da radi upravo ono po čemu je dobio ime tj. da proizvodi tvoje jedinice (vojnike, brodove itd.) dok ti Abstract Factory omogućava da praviš cele grupacije svih tih objekata a da se kasnije ne lupiš po glavi da si nešto prevideo i da će ti to zadavati glavobolje u kasnijem radu. Prototype je dobar za kloniranje i ponekad stvarno može da bude pravi life saver :)

Mogao bih sada da nastavim sa ovom svojom pričom i da navedem čak i neke primere kako korišćenje pattrena umnogome olakšava rad na projektima ali ću se ovde zaustaviti sve do trenutka kada se osnove OOP-a ne savladaju kao što su abstraktne klase, interfejsi, nasleđivanja i pomorfizmi jer je to osnova za dalju priču.

EclipsE
30.3.2009, 18:15
Mozesh za mene ^^ Ma OOP je full, dok sam radio u VB-u mislio sam da je najbolji ali kada sam video pravu moc OOP-a u C# pao sam u nesvest :O

EDIT:

wikipedia ftw
http://en.wikipedia.org/wiki/Factory_method_pattern
http://en.wikipedia.org/wiki/Abstract_factory_pattern

Ivan-94
31.3.2009, 0:25
Ok ljudi,ima li neko voljan da stane samnom pred ovaj veliki izazov???:confused::confused::confused:

Deusdies
31.3.2009, 6:43
Ok ljudi,ima li neko voljan da stane samnom pred ovaj veliki izazov???:confused::confused::confused:
Pazi, Ivane, ja ne bih da ti rušim snove, ali ću baš to uraditi.

Za razvoj takve igre potrebno je puno vremena, para, znanja, tim stručnjaka, vremena i para.

Za sad se baci na neki manji poslić, npr. pravljenje comment skripte ili guestbook-a u PHP/MySQL ili nekom drugom dinamičnom jeziku.

boshkodj
31.3.2009, 8:34
Ok ljudi,ima li neko voljan da stane samnom pred ovaj veliki izazov???:confused::confused::confused:
Da li dete od mesec dana moze hodati i trcati kao dete od 5 godina?
Sam si napisao u svom postu - veliki izazov - , za tebe isto vazi kao i za dete od mesec dana , ne mozes odmah raditi neke stvari sto jos ne znas , prvo radi nesto sto je relativno lako , pa posle nekog vremena radi ono sto si naumio. :p
P.S. kakvo poredjenje :D

Ivan-94
31.3.2009, 9:20
Dobro ajde brisite temu.Gotovo:mad::mad::mad:

Patton
31.3.2009, 13:23
Dobro ajde brisite temu.Gotovo:mad::mad::mad:
Znaci ti si zacrtao sebi... ili pravis Travian ili nista, jel tako?

Ne zelis ni da pocnes od sitnijih programa / igara u php-u?

Ako je tako, onda je tema stvarno za kantu.

holodoc
31.3.2009, 13:27
Dobro ajde brisite temu.Gotovo:mad::mad::mad:
A bre komšo nemoj da si na kraj srca. Lepo ti ljudi i ludi (:D) kažu... Treba se za to pošteno namučiti a ne možeš da očekuješ da u celoj priči samo komanduješ osim ako nećeš da budeš onaj prodžekt menažer :D

Ivan-94
31.3.2009, 13:38
Na nikog se ne ljutim,a ja cu se vratiti kad naucim ono sve jezike,pa cete da vidite.xaxa:boxing::boxing::boxing:

I nego sta da sam prodžekt menažer.

Patton
2.4.2009, 13:52
Ko hoce da pomogne u izradi igre, neka kontaktira autora teme na PM.

Lock!