PDA

Prikaži potpunu verziju : Pitao bih za saradnju....


marko river
6.2.2008, 7:41
Nas par vec duze vreme pravimo nesto, i trenutno smo u fazi da bi sto pre trebalo da privedemo kraju (recimo za mesec dana) i naravno, rak rana nam je grafika.

Potrazio bih na forumu pixelartiste, ali nisam siguran da li to smem da uradim, posto bi to zvucalo bas kao oglas. Ovo pitam ovde jer samo ovaj podforum ima u imenu "pravljenje igara"...

Dakle, da li smem negde da trazim pixelartiste na forumu SK-a??? Ne bih da trazim na stranim sajtovima jer bih vise voleo da radim sa nasim ljudima... a i voleo bih da trazim medju citaocima SK-a :)

fingerprint
6.2.2008, 7:48
Ne vidim zasto ne bi smeo, mnogi su vec trazili saradnike ovde na forumu.
Nadam se da cete uspeti sa tim sto ste zamislili! :ciao:

Patton
6.2.2008, 10:22
Nema problema da trazis "saucesnike" vaseg projekta. Mozes to putem ove teme (ali ne bi bilo lose da joj malo promenimo naziv), ili da pitas u sobi vezanu za grafiku. Imali smo ranije jednu pixelart temu (http://www.sk.co.yu/forum/showthread.php?t=3118), pa ti to moze dobro doci kao referenca ko na forumu ume dobro da crta.

marko river
6.2.2008, 12:14
Je je, videh tu temu, pa sam i pretpostavio da artiste treba da trazim u sobi za grafiku, ali posto nema konkretno razvoj igara rekoh da prvo pitam ovde kako ide.

Nego, lepo je to sto ima podforum za programiranje igara u programiranju, ali zar ne bi bilo bolje da ima u onoj sekciji o igrama ceo jedan segment o domacem razvoju igara.... a ta sekcija se zove test play, mozda je i bolje samo ovako.... ovo samo moze i pod navodnicima :)

Patton
6.2.2008, 12:18
Interesantna ideja sto se tice domacih igara... bice predlozena visim instancama.

marko river
6.2.2008, 13:02
Pa ko velim, ako SK vec podrzava i definitivno posvecuje malo paznje (citaj prostora) domacim razvijacima, sto se sve cesce pojavljuje pred kraj casopisa posle opisa igara, ocekujem da naidjem na poseban forumcic posvecen tome. To i ne mora da ima veze sa programiranjem igara, niti sa grafikom koja nije nuzno za igre, vec za saradnju i upoznavanje ljudi.
Tu onda mogu da svracaju ljudi koji su nesto vec uradili, koji nesto rade, koji bi nesto da rade i oni koji nista ne rade vec ih zanima sta se radi. Dobro, bice i onih koje nista ne zanima vec su samo dokoni :D
E tu onda prste neke ideje, saveti, iskustva, sta se pokazalo onde, kako je proslo ovo ovde... Sekcije tipa Alo Pozega, tj nekog zanima da li u njegovom mestu ili okolini ima istomisljenika... Sekcije tipa beta testing, gde ljudi mogu da isprobaju nesto sto je pri kraju pre nego sto se pusti u promet radi nalazenja bagova i decjih bolesti... Sekcije tipa saradnja ljudi, npr ako neko ovako trazi nekog artista ili npr nekog da mu pomogne sa mreznim programiranjem i tome slicno... Sekcije gde ce verovatno manje biti onih koji vec rade velike i "ozbiljne" projekte a vise onih koji su pri pocetku, ali je valjda njima i potrebnija pomoc.

Mislim da bi jedan veliki community bio super stvar. Ako SK to ne moze, nema ko moze :D

sasha vukelic
7.2.2008, 22:34
nadam se da cete brzo naci nekog pixelasha!
iskreno, radujem se tako nekom projektu, jer pocinju da me smaraju ovi napredni 3d prostori ;)

Marko_L
9.2.2008, 23:27
Mislim da bi jedan veliki community bio super stvar. Ako SK to ne moze, nema ko moze
Pa ima community-ja koliko hoćeš, SK Forum, Elitesecurity, Dizajn Zona... Svi ti sajtovi okupljaju izuzetne programere, dizajnere, pixel artiste, 3d modelare... SK Forum i ES (za dizajn zonu ne znam) čak imaju i posebne podforume namenjene razvoju igara. Preko svih tih foruma ljudi mogu da se upoznaju, stupe u kontakt, dogovore saradnju... dakle, nije problem u comunity-ju, već u parama. Mnogi razvoj igara shvataju neozbiljno i kao nešto što treba da bude zabavno, pa misle da će neko to da radi za džabe. Razvoj igara je sve samo ne zabava... to je posao kao i svaki drugi, samo još teži. Sure, zabavno je smišljati priču, kreirati likove i svetove... no to je samo 10% posla. 90% posla otpada na mnogo manje zabavne aktivnosti kao što je pisanje sirovog koda. Razvoj igara je takođe posao koji zahteva puno vremena i truda, što znači angažovanje od najmanje 8-10 sati dnevno, što je već puno radno vreme, svaki dan. zato sam i pomenuo pare. Ne možeš očekivati od nekoga da odvoji toliko vremena ako ne možeš da mu pružiš neku nadoknadu za to. Naravno, može da se krene sa poslom, pa čak i da se odradi jedan deo grafike, napiše deo engine-a, ali već tu negde počinju problemi, jer neko iz tima ima problema sa školom, mora da uči, isksao mu je drugi posao, i slično... Onda se projekat ostavlja za kasnije, i naravno pukne. Dokaz tome je barem 50 započetih projekata za koje sam čuo, što na ovom što na drugim forumima, koji su sve do jednog nezavršeni, a nezavršen projekat je ekvivalentan projektu koji nije ni započet, dakle, duplo golo, ništa. I uvek ista priča "Mi nismo kao drugi, mi smo zagrejani za ovo, mi ćemo ovo da završimo..." i onda na 10% obično ide obaveštenje tipa "formatirao se hard disk", "stisle obaveze oko škole/faxa", "nema se vremena"... tako da... izvinjavam se što sam malko skeptičan kad god čujem da je neko rešio da pravi igru i traži saradnike. Jedini način da se napravi igra bez para jeste:
1. Da uzmeš sam da uradiš igru
2. Da je radiš sa nekim dobrim ortakom koji živi blizu tebe i za koga sigurno znaš da nema pametnija posla u životu
Sve ostalo je bez keša osuđeno na propast.

sasha vukelic
10.2.2008, 1:03
pa ova igra je (cini se) poprilicno daleko u razvoju
samo treba neko dobre volje da poradi malo na grafici...

3dM@niak
10.2.2008, 2:24
potpisujem sto je Marko_L rekao...
ja kolko sam radio igre sam upravo do toga dosao - bez para ne ide, a cak i ako ide - ne sme nista veliko bez para. znaci stvar jednostavno uvek pukne. pukli su svi oko mene, puko sam i ja.
jedino sto se ne slazem sa Markom je da je
"nezavršen projekat ekvivalentan projektu koji nije ni započet, dakle, duplo golo, ništa."
to se ne slazem, jer se pri radu nauci jakooo mnogo, i takvo znanje nije za podcenjivanje. Bolje cak i sesti pa raditi sa komsijom WoW2, neko ne raditi nista. WoW2 ne mozete da napravite, pucicete, ali cete mnogo nauciti. :)

sasha vukelic
10.2.2008, 5:03
Bolje cak i sesti pa raditi sa komsijom WoW2... nemas pojma koliko bi mi bilo drago kad bi neko sa nasih prostora napravio bar pribliznu zarazu ko warcraft 2 (na njega si mislio?)

jos jedan od problema je sto mi srbi (a i ostali sa ex-yu prostora) bas volimo da pametujemo, pa na svakom uglu se moze cuti "ma pusti war2 (doom3, itd), takvo sr*nje od igre mogu sam da napravim za tri dana..."

Marko_L
10.2.2008, 5:28
pa ova igra je (cini se) poprilicno daleko u razvoju
samo treba neko dobre volje da poradi malo na grafici...
A to si zaključio na osnovu izjave
Nas par vec duze vreme pravimo nesto, i trenutno smo u fazi da bi sto pre trebalo da privedemo kraju
Ajde sad iskreno, koliko puta si čuo ovu rečenicu samo na ovom forumu, gde je igra "skoro" završena... samo treba grafika ili samo treba malo da se doradi :) Pa gde su sad te igre ? Što se tiče ovog konkretnog projekta, za sada stvari stoje isto kao i sa svim ostalim... nismo videli nikakav demo, nikakav screenshot (nek je i sa nekom place holder grafikom, valjda toliko imaju), nikakav video... dakle, igra ne postoji. Kad to bude moglo da se skine i isproba, makar i sa placeholder grafikom, onda možemo da pričamo o nekakvom "skoro završenom projektu". Ovo pričam zato što i sam imam 2 oko 70-80% završena projekta koje se vuku eto već godinu dana, čak imam i igrive demoe, ali ne želim da ih kačim i hvalim se nečim što ne znam da li će ikada biti završeno, a svestan sam da neće ni završiti dok lepo ne uletim kintu, platim ljudima mesec dana rada na grafici. Drugačije ne može.
jedino sto se ne slazem sa Markom je da je
"nezavršen projekat ekvivalentan projektu koji nije ni započet, dakle, duplo golo, ništa."
Nisam mislio u tom kontekstu. Naravno da se na svakom projektu, bio on završen ili ne, ponešto nauči. Ali gledano na globalnom nivou, nezavršena igra ne znači ama baš ništa osim da je neko eto imao volju da je napravi, ali nije uspeo u tome. Tek kada završiš igru možeš da kažeš da imaš dovoljno iskustva i znanja da nešto privedeš kraju. Ako gledamo iz perspektive nekoga ko treba da finansira ili izda igru, ili sarađuje na izradi igre... pre će izabrati nekoga ko je napravio prostu igru (tipa tetris ili pacman), ali je odradio od početka do kraja, nego nekoga ko je počeo da radi super modernu 3d igru, ali nije odmakao dalje od par screenshotova i dela engine-a.
nemas pojma koliko bi mi bilo drago kad bi neko sa nasih prostora napravio bar pribliznu zarazu ko warcraft 2 (na njega si mislio?)
Rekao bih da je mislio na pravljenje novog World Of Warcrafta :)
A što se tiča Warcrafta 2, ni takvu igru nije nimalo jednostavno napraviti. Mnogi koji bi hteli da prave takvu igru misle da istu čini selektovanje i slanje vojnika u napad, izgradnju zgrada i jedinica... i onda im se čini da je igru lako napraviti. Međutim, problemi počinju kada treba da se odradi pathfinding, AI tvojih i protivničkih jedinica (šta će da gradi, kada će da napadne, kako će da reaguju na napad...). Dakle, nimalo jednostavno.
jos jedan od problema je sto mi srbi (a i ostali sa ex-yu prostora) bas volimo da pametujemo, pa na svakom uglu se moze cuti "ma pusti war2 (doom3, itd), takvo sr*nje od igre mogu sam da napravim za tri dana..."
Da, to jeste problem u dosta slučajeva. Mnogima je sve lako, svi imaju neke ideje, a ljude koji imaju dovoljno iskustva da završe igru možeš da izbrojiš na prste jedne ruke. A takvi ljudi obično već imaju dobro plaćene poslove, tako da se opet vraćamo na ono... ako hoćeš da napraviš igru, ili je napravi sam ili uleti keš.

marko river
10.2.2008, 6:55
Ufffff, odakle da pocnem.... To sto moj imenjak prica je u pravu i ja se sa tim nikada necu sloziti.
OK, sigurno je van svake pameti pokusavati da napravis Half-Life bez para ili sa vrlo malo para, ali za ovo ostalo nemam nameru da prihvatim. Moje misljenje je da nije problem u parama nego upravo u neozbiljnosti koji je Marko pominjao.

Kao prvo, mislim da o ljudima koji "imaju dobru ideju za igru" ne treba nista govoriti, svi bi trebalo da znamo da je to pri vrhu neozbiljnosti. Kao drugo, mislim da sasvim normalno mogu da ocekujem da neko posveti vise sati dnevno radeci na igri od koje verovatno nece dobiti novac. Zasto? Pa zato sto to isto ocekujem od sebe. Ako ja mogu da ulozim dosta vremena radeci na necemu, ne vidim zasto to ne bi uradio neko drugi. Zasad ne ulazimo u to kakvi su ljudi uglavnom.

Stvar je u ozbiljnosti. Ja ne polazim od toga da cu zaraditi velike pare, cak stavise igra ce verovatno biti freeware, ali zelim da se bavim ovim poslom. Jedini nacin da to uspem je da zasucem rukave. Isto vazi za bilo kog drugog. Ako se nesto radi, onda se radi. Realno, koliko je ozbiljan taj koji polazi od novca a ne od toga da li je projekat vredan rada? Ozbiljan je zato sto razmislja o zaradi?

Sto se tice moje izjave da smo pri kraju, naravno da mi smeta kada me stavljaju u isti kos sa "svima njima", ali ne mogu da krivim nikoga sto mu tako delujem. Istovremeno nemam nameru da to ne govorim jer ja tako zaista mislim i ne zanima me sto su to govorili ovakvi i onakvi. Nikakav demo ili screenshot necete ni videti. Sasha svoje misljenje nije formirao na osnovu izjave vec je igrao igru, doduse neku mnogo stariju verziju. Otvorio sam topic gde trazim pixelase, onaj koji se javi treba da dodje, pogleda igru i dokle se stiglo, porazgovara sta treba i koje su nam zamisli i onda odluci da li hoce ili nece da radi na tome. Na nepoverljivost ljudi vec ne mogu da uticem.

Dakle, Marko_L, ono sto si rekao za pare je po meni upravo suprotno onome sto si rekao za coveka koji je sam napravio neki tetris. Ja znam da mnoge nece zanimati koliko ja sebe ulazem u ovo vec ce ih i dalje zanimati kes, narano, nisam dosao iz bajke ;) Ali i ja sam mogao da ne radim na ovome, vec da trazim kome treba programer na netu i da trazim lovu. A mogao sam i da se odma zabodem u neku firmu i da radim baze podataka:paranoia:
Odlucio da mi je ovo pametnije. Ne razumem kako neko ko nije napravio nekoliko ovakvih igara, narocito crtac, moze da se nada dobrom angazmanu. Cak planira da u pocetku radi za manje pare. Meni je to isto kao resenje "baze podataka" tj. brza prodaja za manju lovu. Mislim na to da bogatiji CV (iskustvo i radovi koje imas da pokazes) otvara vise vrata. Plus sto u firmi ne odlucujes sta se pravi, dok u manjim projektima imas vecu slobodu za kreativnost.

Naravno, ne poricem da si u pravu. Ljudi i dalje ocekuju naknadu. Samo mislim da tu grese, barem neki. Kasnije, kada steknu iskustva i ime mogu zaradjivati onoliko koliko zaista ocekuju. Sta mislis da cu da pomislim kada se pojavi klinac koji je voljan da radi, isproba nesto i onda slozi pricu kako ocekuje novac jer ipak on tu ulaze neko svoje vreme? E sad, mozda gresim, ali da li zaista sutra kada odlucim da placam treba takvog lika da unajmim? Moja iskustva takodje govore da onaj koji prvo razmislja o novcu nece stvoriti magiju i nece saradnja sa njim biti prolecna pesma.
Tu se doticemo i onoga sto je Sasha rekao, da svi vole da pametuju. Dakle i onaj bez iskustva i onaj sa iskustvom oce naknadu jer vrednuje svoj rad. Pa ako treba da nekoga platim, koga cu zaista izabrati? Pa bolje da platim nekoga ko je je radio na 10 zavrsenih projekata. Ali, takav je valjda svet danas. Ocekivao sam da ce se javiti neko ko zeli da radi, a onda treba i on sam da proceni koliko smo mi ozbiljni.

Na kraju ipak mislim da ima jos pravih ljudi koji imaju dovoljno entuzijazma i kreativnosti. Cak sam i vidjao ljude sa poslom i porodicom kako i dalje imaju motiva da rade neke projekte bez naknade, s' tim da to bude kako treba. Tu naravno ne ocekujem da ce uvek raditi za dzabe. Ali poceo sam da se okruzujem ljudima koji zele da stvaraju i kojima novac nije primarni motiv. Nazalost, to su uglavnom programeri i logisticari, ovih crtaca stvarno nema nigde :( A to okruzivanje ima za cilj da budem deo ekipe koja je istovremeno i dovoljno ozbiljna i dovoljno kreativna. Mozda sam glup, ali vise sam gladan stvaranja nego novca. To nece ici preko noci, ali ja sam uvek vise voleo tezi put :)
Da li sam drugaciji od drugih koji su nesto krenuli? Da li je ova igra pri kraju ili "pri kraju"? Pa, svima nama ostaje da sacekamo par nedelja i saznamo...

sasha vukelic
10.2.2008, 12:43
jedan od mojih problema je sto mislim da svi znaju sve i prate sve moguce teme na ovom forumu ;) dakle, kratak feedback sam, po sjecanju, dao ovdje: http://www.sk.co.yu/forum/showthread.php?t=26293
medjutim, ono sto nisam htio tamo da kazem je da se igra i sa onakvom grafikom mozda mogla prodati (da sam ja pravio, sigurno bih pokusao) - neki manji shareware... mada tesko je sad povuci neku granicu... da se igra prodaje, mozda je niko ne bi kupio i sve bi propalo, al opet: nekada igra bolje uspije samo zato sto se placa! (poznato je da mnogi ljudi manje vrjednuju nesto sto je besplatno) s druge strane, ako bude freeware (sto je po marku vjerovatnije), evo vam ovdje prvog igraca :) a pokusacu i nekoliko prijatelja privuci ;)

situacija je takva je kakva je... mozda nisam u pravu, al mislim da iole dobar crtac bi mogao da vas opskrbi sa kompletnom grafikom za svega nekoliko dana - siguran sam da ima onih koji ionako dangube :kreza: pa ljudi javite se! zar ne bi neko volio da ima igru sa svojim potpisom?