PDA

Prikaži potpunu verziju : Koji mi engine preporucujete???


PeTkO
25.7.2007, 14:10
Posto sam potpuno poludeo trazeci neki dobar "2D via OpenGL" engine koji koristi C++ ili C, molim vas da mi kazete neki sa kojim imate iskustva ili ste culi da je dobar.Znam da je najbolje napisati svoj engine, ali 'ocu da prvo pogledam da nadjem neki pa tek onda da pocnem da pisem svoj engine

Andross
25.7.2007, 14:41
Pa engine koji je dobar, a i jednostavan ces vrlo tesko (ili nikako) naci.
Ja sam krenuo da pisem svoj engine i zadovoljan sam njime.
I da o pygame-u necu ni da cujem jer ko oce tako nesto, a radi u C++-u neka uzme SDL pa nek pici.
OpenGL rulez :D

MilanGM
25.7.2007, 16:44
Evo ja ti toplo preporucujem Torque Game Builder (TGB) od www.garagegames.com . Neki na ovom forumu su pokušali da ga skinu, ali su skinuli Torque engine koji je za 3D igre, a raditi 3D i 2D igre je nebo i svemir.

TGB 2D možeš da skineš peko torrenta sa neta, i radice ti bez kreka. Samo nemoj da skidas neku "laku" verziju, nego full koja ima oko 50Mb. Kada ga otpakujes imaš i opširnu dokumentaciju unutra, i njihov forum za sva pitanja. A mozes i mene da pitas i ja cu ti pokazati sve sto ti treba.

TGB radi na principu openGL-a i (ako sam ja dobro skapirao mog ortaka) opred njihovog torque scripta, mozes i direktno da pises C++ redove kôda, i on ce ga prepoznati. A mozes i da modifikujes njihov torque script i da dodajes nove funkcije ako znas C. TGB je napravljen i za win, i mac i linux patformu.

TGB ti nudi:
- izuzetno lak rad sa 2D sprajtovima (resize, rotacija, move, transparencija...)
- imas resen input interaction (tastatura i mish komande + joistik, joyped...)
- u njemu mozes da radis fenomenalne animirane particle efekte (spec efekti, vatra, struja, magla, dim...)
- ima resenu koliziju objekata
- ima ugradjenu fiziku. Recimo mozes bilijar da uradis za jedan dan bukvalno.
- ima dobro resen tile map editor (za redjanje kockica, ponavljajucih segmenata u pozadini) što štedi memoriju.
- ima path engine (zadas krivolinijsku putanju objektu, zadas mu brzinu, i kazes samo: GO)
- podrzava intarakciju sa fajlovima (za rad sa save-gejmovima i cuvanje profila)
- ima ugradjenu LAN podrsku za multiplayer
- i ... ne mogu vise ni da se setim sta sve ima. Funkcije za kretanje kamere... itd.

PeTkO
25.7.2007, 19:16
Posle dugog i opsirnog predavanja milana o torque na MSN-u a kasnije i preko telefona, odlucio sam da za svoju igru uzmeme ovaj engine, tacnije torque.

Stevvan
25.7.2007, 21:48
I da o pygame-u necu ni da cujem jer ko oce tako nesto, a radi u C++-u neka uzme SDL pa nek pici.
OpenGL rulez :D
Upotrebio bi jednu rec ali mi to moje vaspitanje ne dozvoljava:dzavo: Odakle ti to za pygame??? Ako nisi dovoljo informisan ne treba da lupas gluposti vec bolje pogledaj http://pyopengl.sourceforge.net/
@Petko: Ja bih ti preporucio da procitas jos neku knjigu ;)

Andross
25.7.2007, 21:53
Ahem, PyGame je Wrapper za SDL.
I sada kad vidim ovaj PyOpenGL dodje mi da placem...
Podrska za OpenGL v1.1 o boze.
Ovako:
OpenGL versions:
1.0
1.1
1.2
1.3
1.4
1.5
2.0
2.1
(and soon) 3.0
Pa sada ti vidi koliko je to "napredno"...

M.Silenus
26.7.2007, 11:44
U vezi OpenGL-a... Čini mi se da je sam GL razvijan do verzije 1.1, ostale verzije se razlikuju po ekstenzijama ( prosto, kada se nakupi dovoljan broj kvalitetnih ekstenzija, ARB ili ko-god-da-je-bio-zadužen-za-OpenGL-standard ih samo ubaci u standard i proglasi to novom verzijom ).

Elem, ARB je puk'o, celu priču je preuzeo neko drugi, i otud najava za potpuno drugačiji OpenGL 3.0 ( koji će se opet zvati malo drugačije ). Potražite po netu za više informacija, ovo je bila samo gruba pričica.

Tako da mi nije jasno čemu frka oko toga što je nešto wrapper za OpenGL verzije 1.1... makar dok ne izađe 3.0 :dzavo:

Andross
26.7.2007, 12:52
Long Peak je 3.0 i kazu da ce biti revolucionarno, lakse, bolje, drugacije...

MilanGM
26.7.2007, 13:45
Ja ne silujem nikoga da koristi ovaj ili onaj engine. Ali ako se neko odluči za torque game builder 2D (dakle ne radi se o torque ENDžINU ili SDK) rado ću mu pokazati osnovu :dedica:, i pružiti svaku dalju moralnu :alealeee: i tehničku podršku. :icon_stud

(Što ne znači da i drugima neću pružiti moralnu podršku :alealeee: ali drugima samo to mogu da pružim.)

I u vezi Flasha i action scripta, šta god vam teba javite. Tu sam xpert, :dedica: od flaše sam i počeo, pa sam se preko njega lako navikao na torque jer im je struktura objektnog orijentisanja slična.