PDA

Prikaži potpunu verziju : najozbiljnije


Vozdovac89
7.1.2006, 18:17
Posto vidim po ovom forumu da ima mnogo likova koji znaju da programiraju, uce da programiraju, zele da programiraju... razmisljao sam zasto se ne bismo svi nekako skupili i poceli da radimo nesto ozbiljno. Da ne bude zablude o programiranju pojma nemam, i voleo bih da naucim, ali sam suvise lenj tako da od toga nema nista. Ali imam ideja za igre, i pravim muziku (a svi znamo da je u igrama bitan faktor i zvuk).
Bilo bi lepo kad bi i mi Srbi napravili nesto, ali svi zajedno (kad su hrvati mogli mozemo i mi bar tri put bolje). Ako neko ima neku ideju kako bi mogli da se skupimo, da vidimo ko zna sta da radi, i ko hoce da ucestvuje, slobodno moze da je iznese ovde.
Mogli bismo da pocnemo sa nekim glupostima cisto da vidimo gde smo i sta smo, pa da radimo sve teze i teze dok ne odradimo nesto pravo.
Rekoh pojma nemam o programiranju, i sta je tesko, a sta lako uraditi, ali mi se cini (od igara kojih ja igram) da su menadzeri relativno laki da se naprave, a po meni su to najzanimljivije igre (football manager). Da ne spominjem to sto ima jos mali milion stvari koji bi mogle da se urade kao menadzeri. Odlican primer je rock manager www.dreamcatchergames.com/dci/rock_manager/index.html (ovo je samo sajt od igre).
Pa ako neko ima pitanje, ili samo zelju da napravi nesto, ili ideju kako da se okupimo pozvan je da sto vise napise

voodoo_
7.1.2006, 18:36
Da ne bude zablude o programiranju pojma nemam...
I vidi se, jer u suprotnom ne bi ni izlazio sa ovim predlogom ;)
Šalu na stranu, ko god nešto zna ozbiljnije, taj je ili nešto radi ili je zauzet faksom, tako da good luck...

sucur_87
7.1.2006, 18:39
E dobri moj prijatelju, pocni sa programiranjem i pokusaj nesto da odradis, nesto sasvim jednostavno (igru recimo), nakon toga dodji ovdje i pogledaj svoj post.
Pozdrav

bobi
7.1.2006, 18:46
Pogledaj malo bolje forum.
Ima vec ljudi (klinaca) koji pocinju kao nesto zajednicki da rade.
Ko zna?
Ako budete uporni, kroz 5-6 god,ko zna, mozda ugledam Marka Kraljevica, Milosa Obilica, Bas Celika i druge, kao glavne licnosti u nekom super odradjenom RPG/FRP-u, sa sve kosovkom djevojkom.
Samo inat srbina spasava, zato knjigu u ruke i uci programiranje :)

Pantelija
7.1.2006, 19:09
Sto ne otvorite mail nalog neki na kome bi mogli da se interno dogovarater i da pozovete sve zainteresovanje da vas kontaktiraju uradite npr. isto sto su i studenti FDU-a otvorili mail kod Yahoo-a. Mogo bi da se nazove programiranjeSK @

Vozdovac89
7.1.2006, 19:53
Vidim da sam pomalo pogresno shvacen. Ja programiranje necu uciti, i u zivotu necu napraviti nijedan program. Kod racunara me jedino zanima zvuk, 3d, i obrada video fajlova (kojima, osim zvuka, nisam vican). Jedino sto zelim je da se mi Srbi okupimo i zajednickim snagama napravimo nesto dobro. Ko hoce hoce, ko moze moze, ko nece ne mora. Hvala Panteliji za predlog, ali ja sam buzdovan za to, tako da treba postojati objasnjenje kako se to radi, ili jos bolje da neko drugi to odradi

AxeZ
7.1.2006, 20:13
Jedino sto zelim je da se mi Srbi okupimo i zajednickim snagama napravimo nesto dobro.

Wow....mi srbi...koji moronski razlog da se uradi bilo sta....

A da ti uradis sam nesto i da kazes da si uradio zato sto si dobar u tome, zato sto volis, zato sto ti prija, zbog para na kraju krajeva......a ne zato sto si srbov?

Ova omladina je definitvno skrenula...

bobi
7.1.2006, 20:23
Wow....mi srbi...koji moronski razlog da se uradi bilo sta....


Uhh... Ne mogu da se uzdrzim.

Pa ko ce onda da napravi igricu koja je motivisana nasom istorijom?
Indijanci?
Ne budi smesan, da se tako razmisljalo, ni u nasoj knjizevnosti ne bi bilo dela poput recimo Andricevih dela.
Tako i za igrice.

Nego... odosmo od teme.

AxeZ
7.1.2006, 20:46
Uhh... Ne mogu da se uzdrzim.

Pa ko ce onda da napravi igricu koja je motivisana nasom istorijom?
Indijanci?


Hehe, pa da, ako su dobri programeri, sto da ne. Na "vama srbima" je samo da platite tu igru i nema ko je ne bi napravio.....:)
Ali poznato je koliko srbi vole da plate neciji tudj rad...;)

Ili bi ti to mozda radio besplatno?
Evo postavljac topica bi to radio za dzabe ali pod uslovom da to neko drugi radi za njega....;)

bobi
7.1.2006, 21:04
Gluposti.

Ja ti samo kazem da je normalno da iz podneblja iz koje dolaze programeri, ili mozda ne programeri, ali idejni tvorci igara, isti neretko budu inspirisani istorijom svog naroda.
A sto se para tice, najbolje igre su pravljene upravo kada je igracka industrija bila u povoju t.j. kada nisi mogao da znas da li ce ti igra doneti profit.
Takva vremena su i izdigla face poput David Brabena i Sid Majera.
Kazem samo, ako se drugi ne bi stideli da istoriski potkuju svoje igre, sto bi mi to radili.
Seti se jos samo Defender of the crown-a.
Nesto ne vidim da je ista inspirisana alzirskom istorijom.

Reci mi jos jedno molim te: " Je li ti srce uzdrhtalo, kada smo amere zadnjim kosem porazili u sred amerike".
Meni jeste.
Ajd' u pozdrav...

voodoo_
7.1.2006, 22:04
Kod racunara me jedino zanima zvuk, 3d, i obrada video fajlova (kojima, osim zvuka, nisam vican).
E tu nam je i problem. Svi hoće da crtkaju i snimaju, niko neće da fizikališe. I na kraju kad igra i izađe posle svog prolivenog programerskog znoja i dioptrije, ko biva nagužen ako pathfinding ne radi kako treba ili spellovi baguju i igra ispada u Windows? Programeri, naravno. A dal' neko kaže dizajnerima kako su mu teksture i modeli neujednačenog kvaliteta? To se eventualno spomene u reviewu ako reviewer traži dlake u jajima, i to je to...
E zato niko ko zna da programira neće da se za*ebava u projektima koji se rade zadžabe...

sasha vukelic
8.1.2006, 0:37
E tu nam je i problem. Svi hoće da crtkaju i snimaju, niko neće da fizikališe. I na kraju kad igra i izađe posle svog prolivenog programerskog znoja i dioptrije, ko biva nagužen ako pathfinding ne radi kako treba ili spellovi baguju i igra ispada u Windows? Programeri, naravno. A dal' neko kaže dizajnerima kako su mu teksture i modeli neujednačenog kvaliteta? To se eventualno spomene u reviewu ako reviewer traži dlake u jajima, i to je to...
E zato niko ko zna da programira neće da se za*ebava u projektima koji se rade zadžabe...

istina, svaka rijec.
jos sto se tice programera, svaki programer ce prije naci nekakav posao programiranja knjigovodstva koji se relativno dobro placa (da ne spominjem sad cifre, ali je od hiljade pa na gore), nego da se muci mjesecima na nekoj igri i ne zaradi prebijene pare i bude glavni krivac uz sve to! (sto kaze voodoo_nbgd - cim nesto krene naopako)

no u svakom slucaju, ako neko krene raditi neku igru sa bilo koje strane (tj. grafiku, engine, itd... pa makar bila samo ideja, al dobra) neka se javi ovdje, sigurno ce se naci dosta ljudi koji ce htjeti pripomoci

ovdje = dio foruma za programiranje, a ne ovaj post :)

Magneto
8.1.2006, 20:18
Svi će te prekinuti sa iskazivanjem nacionalizma ili antinacionalizma.
Ako neko hoće, neka odgovori u mirnom tonu bez ocena kakav je koji narod.

bobi
8.1.2006, 20:30
Svi će te prekinuti sa iskazivanjem nacionalizma ili antinacionalizma.
Ako neko hoće, neka odgovori u mirnom tonu bez ocena kakav je koji narod.
De...de... vec smo bili i zavrsili, samo je SuperG uleteo eto tako...emotivno.

Sad sto se tice same igrice,Vozdovce, rece da bi se bavio svima od 3 sveobuhvatne oblasti.
Slucajno sam i sam zahvacen istim oblastima, te mozes slobodno da pitas ako te nesto zanima. Ja sam u zadnje vreme malo zapostavio muziku zarad 3d-a i video obradom.
Ali vec me peckaju prsti, pa se spremam da uskoro ponovo upalim svoj sinth i opalim akord sa orguljama ili harpsikordom.

B.T.W. reci u kojem muzicom programu radis?
Q-Base?

Marko_L
8.1.2006, 20:32
Ja ti samo kazem da je normalno da iz podneblja iz koje dolaze programeri, ili mozda ne programeri, ali idejni tvorci igara, isti neretko budu inspirisani istorijom svog naroda.
Naravno, nema ničeg lošeg u tome, ali takva igra jednostavno ne može da računa ni na kakav profit. To može eventualno da bude nekakav besplatan, entuzijazijski projekat, ali komercijalan nikako. Kao prvo, takva igra bi imala prođu jedino u Srbiji, a kako bi prosečan Srbin pre pojeo go*no, nego li platio igru, onda ti je jasno zašto od toga nema 'leba, a prosečnom zapadnjaku ne bi palo na pamet da igra nešto o čemu verovatno nikada nije ni čuo. Ako pogledaš igre koje su rađene na zapadu, niko nije obrađivao neki nepoznati deo svoje istorije, već opšte poznate istorijske fakte iz različitih uglova, recimo drugi svetski rat, osvajanje amerike, američki građanski rat...teme koje su poznate širom sveta.

bobi
8.1.2006, 20:46
Naravno, nema ničeg lošeg u tome, ali takva igra jednostavno ne može da računa ni na kakav profit.

Bilo koja stvar, koja se uradi pedantno, moze racunati na interesovanje, pa najzad i na profit. Kako onda objasniti uspeh Secret of the monkey islanda i jos gomile(vecine) drugih igrica koje su bile cista mastarija programera. Sta onda sada reci. Pa nece to interesovati amerikance. Pa fora je u tome servirati svetu igru koja ce naoko biti pitka i koja ce kroz igru polako uvuci svakog igraca i ne terati ga da prihvati, neke istorijsko-objektivne cinjenice, bilo kog naroda... :)
Znam da je (mnogo)lakse reci nego uciniti.

Momci za sada i ne trebaju da racunaju na profit, vec da se vezbaju. Ako se posle treninga od par godina ne uvezbaju, onda ne znam sta...

Pantelija
8.1.2006, 20:55
Slazem se sa Markom L, mogli bi da napravite igru tipa II SR pa da postoje tri kampanje sa partizanima, cetnicima i okupacionim snagama, Ali mislim da bi takva prica vec dozivela debakl na pocetku, jer smo kao narod podeljeni oko istorijske uloge partizana i cetnika. Zato bi mozda bilo bolje da se napravi pandan AOE serijalu koji bi pratio razvoj Slovenskog (ako mozda neko nezna ko su Sloveni, neka obnovi istoriju iz 5.raz.OS) drustva od pocetka do najnovijih dana u tome bi mogli da se nas igrac nadje u ulogama nasih neosporenih heroja: Stefana Nemanje, Cara Dusana, Milosa Obilica... a da se kroz celu igru provuku i Slovenski odnosi sa svojim (ne)prijateljima i susedima kako su na njih reagovali Vizantija, Mletacka republika, Otomansko Carstvo, Austro-Ugarska... Ovo bi proslo na zapadu i na istoku sigurno.

hacker_aca
9.1.2006, 4:13
Zato bi mozda bilo bolje da se napravi pandan AOE serijalu koji bi pratio razvoj Slovenskog (ako mozda neko nezna ko su Sloveni, neka obnovi istoriju iz 5.raz.OS) drustva od pocetka do najnovijih dana u tome bi mogli da se nas igrac nadje u ulogama nasih neosporenih heroja: Stefana Nemanje, Cara Dusana, Milosa Obilica... a da se kroz celu igru provuku i Slovenski odnosi sa svojim (ne)prijateljima i susedima kako su na njih reagovali Vizantija, Mletacka republika, Otomansko Carstvo, Austro-Ugarska... Ovo bi proslo na zapadu i na istoku sigurno.

Mislim da se slažem sa tobom. To bi bilo nešto najbolje što bi moglo da se uradi. Samo ne bi moralo da se pravi samo kao strategija. Moglo bi i nešto kao imaš svog lika, gledaš taj svijet u trećem licu, i da se stavi da imaju posebna razdoblja, ili možda samo jedno, pa onda nešto kao prolaze godine, pa situacije koje se dešavaju u svijetu ima efekta i na narod, ili nešto tako.

3dM@niak
9.1.2006, 10:59
bolje je (lakse) kao strategija, jer u acinom izvodjenju postaje malo WOW-ichno... Mozda je to malo preteshko za ovakav projekat? Aco, ideja je na mestu, samo je mozda malo previshe komplikovano... Sve zajedno, Pantelijina je extra ideja...

AxeZ
9.1.2006, 17:08
Evo imam ja bolji predlog.
Na netu postoje gomila open source projekata, ukljucujuci i igre koje prosto vape za za mladjarijom zeljnoj dokazivanja.

Evo par igara

http://www.wesnoth.org/
http://www.flightgear.org/
http://vegastrike.sourceforge.net/
http://www.nexuiz.com
http://www.scorched3d.co.uk/
http://www.freeciv.org
http://www.heptargon.de/gl-117/gl-117.html

Ovde mozete najbolje da se pokazete koliko vredite.

Ako vam to nije dosta, ima toga koliko vam dusa iste.

Naprimer
http://freshmeat.net/browse/80/
http://www.happypenguin.org/

...izvolite, pa nadjite svog favorita

quick
10.1.2006, 23:05
nikada necete naci nekog programera da vam radi za dzabe a da zna nesto.
i da nadjete, projekat i tim bi se raspao na 5% igre zbog nedostatka organizacije

3dM@niak
11.1.2006, 0:39
Mrzim se shto ovo kazem, i MOLIM vas da mi igrostvaralackim delima kontrirate, ali... quick je upravu... :(

AxeZ
11.1.2006, 0:50
nikada necete naci nekog programera da vam radi za dzabe a da zna nesto.
i da nadjete, projekat i tim bi se raspao na 5% igre zbog nedostatka organizacije


Edukuj se malo oko pojma Open Source pre nego sto sledeci put izvalis nesto zbog cega ce ti se smejati.

quick
11.1.2006, 3:50
Nek se smeje ko god hoce.
Kakve veze ima open source sa ovim sto ovi momci hoce da naprave? Drzi se teme, likovi traze tim za izradu igre, nece nigdje da se prikljucuju.
Dakle, reci mi koji ce im sad ozbiljan programer doci da radi sa njima igru koju jedan lik bez imalo iskustva u game dev-u ima u glavi, i to besplatno (budget = $0)?

djboris
11.1.2006, 13:05
Kakve veze ima open source sa ovim sto ovi momci hoce da naprave?

Paz vako.. ako ce da naplacuju igru, to vec nije 0% za programera, a ako nece... to vec u neku ruku spada u open source, a tu se podrazumeva da se pravi nesto iz licnog zadovoljstva. i zato takvi poduhvati cesto uspeju bolje od naplacivanog...


Drzi se teme, likovi traze tim za izradu igre, nece nigdje da se prikljucuju.

:D :D mislim da nisi svatio.. prikljuciti se nekome ili da se neko prikljuci tebi, to je relativno. U ovom slucaju, posto se radi o pocetniku pre bi se moglo reci da ce se on prvo morati prikljuciti nekome ko ima malo vise iskustva. U suprotnom ce pregristi jezik. Ili proci kao kinezi sa njihovim zidom ;)

A osim toga na osnovu cega te pojam open source asocira na prikljucivanje?

quick
11.1.2006, 21:18
mislim da vi niste shvatili

U ovom slucaju, posto se radi o pocetniku pre bi se moglo reci da ce se on prvo morati prikljuciti nekome ko ima malo vise iskustva.
naravno da bi se reklo
On hoce da pravi igru sa Markom Kraljevicem, Musom Kesedzijom i ostalim likovima, kome to da se prikljuci? Sumnjam da postoji tako nesto u izradi bilo ono O.S. ili ne. Zato rekoh da se "drzi teme".

mislim da nisi svatio.. prikljuciti se nekome ili da se neko prikljuci tebi, to je relativno.
Vece su sanse da se pocetnik prikljuci ljudima sa iskustvom nego obrnuto
A ovdje se radi upravo o ovom drugom.

A osim toga na osnovu cega te pojam open source asocira na prikljucivanje?
Ne asocira me na prikljucivanje.Ja samo odgovaram na njegovu temu.
Sto znaci da on kao jedan "developer" bez imalo iskustva MORA da se prikljuci nekom timu, sanse da on okupi tim oko sebe da valja su 0.0001%.

AxeZ
11.1.2006, 22:08
mislim da vi niste shvatili


naravno da bi se reklo
On hoce da pravi igru sa Markom Kraljevicem, Musom Kesedzijom i ostalim likovima, kome to da se prikljuci? Sumnjam da postoji tako nesto u izradi bilo ono O.S. ili ne. Zato rekoh da se "drzi teme".



Ma da..on misli da pravi igru a nema pojma o pravljenju igara.....lovely

Nek prvo nauci recimo sa nekim Open Source projektom pa da vidi kako se to radi pa tek onda da sanja o ozivljavanju kraljevica marka.

Mozda nisi znao ali ljudi radom na Open Source projektima sticu reputaciju, i ako on posle x godina rada na raznim drugim projektima kaze: "E, zapoceo sam novi projekat ekranizacije mitskih junaka kod srbalja", ljudi ce reci, E vidis, to je onaj koji je radio grafiku za XYZ. Ono je bila dobra igra, da vidimo sta ima tu...

Tako se to radi..

A ne, dodje napaljeni klinac i kaze ajde da pravimo igru samo sto ja ne znam da programiram..i tacka.

quick
11.1.2006, 22:28
u tome je i poenta
on moze (i treba da se prikljuci) nekom open source projektu, ali nikako da ocekuje da ce neko sad raditi nesto po njegovoj ideji
o okupljanju ozbiljnog tima da ne govorim
osim ako nema $1000000 u dzepu, u tom slucaju povlacim ovo sto sam do sada govorio
ili ako nece da ucestvuje nigde najbolje da radi dizajn za neki tetris koji bi mu programirao mozda neki drug takodje pocetnik u programiranju tako bi ucili i imali bar nesto iza sebe

Vozdovac89
12.1.2006, 0:36
Uf, bre... izvin'te, dugo nisam imao pristup kompu, a vidim da je rasprava poodmakla, pa zato...

za AxeZ-a: Kladim se da na ovom forumu 95% ljudi misli da nije "moronski razlog" da se odradi igra zbog naseg zajednickog srpskog porekla.
I ja ne mislim da se igra odradi zato sto smo mi srbi, nego mi kao srbi da odradimo nesto. (razlika se da primetiti)

Takodjer, primecujem da se stice utisak da igra za temu treba imati Marka Kraljevica, Musu Kesedziju, kosovku devojku... a rekao bih da je to prvi pomenuo bobi, jer svakako nisam ja.
Slazem se sa Markom L. Mislim da je to lose, jer osim nas (srba), tu igru niko ne bi igrao, a od nas (srba) to niko ne bi stvarno kupio.

(Za bobija: Zbog toga sto radim rep, i ne moram nista da sviram, treba mi samo Fruity Loops, Sound Forge i Acid)

Za Pantelijin predlog za igricu samo rec: fantasticno. Ono sto sam imao na umu, samo jos bolje.

Onda, ne mislim da se ja prikljucim nekome ili neko meni, nego da se ljudi okupe. Glupo mi je sto ispada da JA hocu da uradim igricu. Ja uopste i ne moram da ucestvujem u projektu. Nego me je uvek cudilo sto u nasoj zemlji gde piraterija cveta i gde npr. AutoCAD od 4000$ moze da se kupi za 200 din. kod cigana na ulici, i gde smo samim tim u ogromnoj prednosti u odnosu na zapadnjake, nijedan pravi veliki projekat nije napravljen. Naravno da ima puno pokusaja pravljenja necega, a ima i onoga sto je napravljeno pa ima los, a mozda cak i dobar kvalitet, ali opet nema pravih velikih igrica i programa.

Znaci zakljucak:
Ovu temu sam postavio samo zbog toga da bi se ljudi skupili i poceli stvarno nesto da rade, a ne samo da vezbaju (jer po ovom forumu, najcesci su odgovori koji pocinju sa: uzmi ti lepo vezbaj, pa za tri-cetiri godine...), i zbog toga sto imam zelju da vidim neku SRPSKU igru. I jedina uloga koju ja zelim je da budem pokretac akcije, jer ovde svi pricaju kako je nemoguce ovo, nemoguce ono, pa kako niko nece ovo, niko nece ono. I moje ucesce tu se zavrsava, da ne ispadne da sam napaljeni klinac koji hoce da napravi svoju igricu, a ne zna nista o programiranju.

I imam ja jedno pitanje. Mislite da su svi ti likovi koji prave sada igrice i programe imali u pocetku $1000000 u dzepu, ili da su, pak, isto krenuli ni iz cega, iz samo ideje, koju im se cinilo da nikad nece moci da realizuju, pa su dosli do toga sto su danas?

Marko_L
12.1.2006, 2:43
Nego me je uvek cudilo sto u nasoj zemlji gde piraterija cveta i gde npr. AutoCAD od 4000$ moze da se kupi za 200 din. kod cigana na ulici, i gde smo samim tim u ogromnoj prednosti u odnosu na zapadnjake, nijedan pravi veliki projekat nije napravljen. Naravno da ima puno pokusaja pravljenja necega, a ima i onoga sto je napravljeno pa ima los, a mozda cak i dobar kvalitet, ali opet nema pravih velikih igrica i programa.
Pa nema tu šta da te čudi. Mislim da je stvar više nego jasna. Isto kao što ti možeš da kupiš AutoCad koji košta 4000$ dolara za 200 dindži (ja bih mogao da nađem i za 100 :)), tako i tu veliku igru koju ti napraviš i za koju si ti procenio da vredi 10-15$, neko će da iskopira i prodaje za 50 dinara, a tebi od toga neće ići ni para, a ti da bi izbacio igru na tržište moraš nešto da potrošiš, sve i da koristiš piratski softver i da nemaš nikakvih dažbina (a imaćeš sigurno, barem internet ili telefon koji koristiš za kontakt sa saradnicima, i to nekoliko meseci, jer velika igra se toliko i pravi, možda i duže), opet na kraju treba i da distribuiraš taj projekat, jer ti ništa ne vredi ako nešto napraviš i to nešto ne dospe na tržište, a ni to nije džabe. Doduše, možeš da postaviš neki sajt na nekom besplatnom hostu i reklamiraš svoju igru, ali koliko će ljudi to da vidi ?
Tako da, kad sagledaš činjenice, postaje sasvim jasno zašto se stoji u mestu. Niko neće na opštu besparicu još da ide u minus i daje iz svog džepa samo da bi eto izbacio na tržište neku igru. Onaj ko to bude uradio, imaće pravo da se nada da će za par godina od toga lepo zarađivati. Nažalost, mnogi nisu toliko strpljivi, već bi voleli da od prve igre inkasiraju milione, a ova industrija tako ne funkcioniše. Već smo u par navrata na ovom forumu pominjali hrvatski tim i njihov veliki uspeh sa Serious Sam-om, ali oni su pre izdavanja Serious Sam-a, radili osam godina zajedno, vežbali se, učili, sticali iskustvo i napravili buum. A koliko ti ljudi u Srbiji znaš koji bi bili spremni da čekaju 8 i više godina na uspeh ?

voodoo_
12.1.2006, 12:52
I imam ja jedno pitanje. Mislite da su svi ti likovi koji prave sada igrice i programe imali u pocetku $1000000 u dzepu, ili da su, pak, isto krenuli ni iz cega, iz samo ideje, koju im se cinilo da nikad nece moci da realizuju, pa su dosli do toga sto su danas?
Kad se sastavljao ID software, John Carmac je već tada kidao programiranje i to za platforme za koje mogu da se kladim da današnja omladina u životu nije čula. Programeri Croteama su proveli dve godine "monaškog života" (kako sami kažu) dok su sastavili engine. Cenim da je za sve ostalo trebalo pola godine max.

Stevvan
12.1.2006, 14:42
Mislim da vreme i distribucija igre nisu veliki problemi. Bitno je da tim ili čovek koji radi na nekoj igri ima volju i želju da je uradi, a ne da je radi zbog para (znajte da 10% ljudi u svetu radi posao koji voli a ostali rade posao koji mogu i sa kojim mogu da prehrane porodicu). Znači da ako radiš nešto što voliš imaš želju da to ispadne dobro a ako radiš zbog para onda uradiš svoj deo posla i baš te briga. Nisam ovo baš najbolje sročio ali mislim da je većina vas shvatila šuštinu:) Ja nisam uradio Farm war da bi zaradio pare već iz zadovoljstva i onda mi je drago kad ljudi hvale moje delo:)
Još nešto:
u poslednih 10-15 poruka pominjana je tema o igri koja bi govorila o prošlosti našeg naroda. To bi trebalo da se uradi i još da bude džabe! Zašto? Zato da bi smo bar kroz kompjutersku igru prestavili prošlost našeg naroda. Mi smo na ovim prostorima skoro 1000 godina dok Amerika postoji 200!!! Imamo takvu prošlost da bi smo mogli da napravimo igru od 20 Gb (mozda sada malo preterujem:) ). Ja imam knjigu o kulturi stasrih slovena (tačnije opis njihovih bogova) i mogu reći da je to verovanje bilo prilično zanimljivo (umalo da počnem da verujem u te bogove:icon_mrgr ). Igru koju bih ja napravio o našoj prošlosti izgledala bi kao igre(Zevs ili Cezar III)

Andross
24.1.2006, 16:36
Malo vishe preterujesh.Koja ti igra na kugli zemaljskoj ima 20GB???

Marko_L
29.1.2006, 23:15
Mislim da vreme i distribucija igre nisu veliki problemi.
Jes da je prošlo mnogo vremena, ali ne mogu da se suzdržim da ne pitam , kako to vreme i distribucija nisu veliki problem ? Znaš nekog ko će distribuciju da uradi za dž. ? Aj me spoj sa njim.

MilanSM
10.2.2006, 23:31
Kad vec ne znas da programiras, zasto ne napravis neki mod. Iskoristis gotov proizvod i samo ga uoblicis po ukusu, dodas svoju muziku itd. To je najbolje resenje za one koji ne znaju da programiraju. Ima puno igara koje imaju opciju pravljenja kampanja (AoE, npr, kao i Aurora koja ide uz Neverwinter Nights-a), tj editor. ti treba da smislis pricu, da iscrtas mape, ubacis NPC-ove itd. Pa ako vide ljudi da je igrivo, ko zna.
Mozes da napravis recimo rimejk kosovskog boja koristeci Age of Empires II (ne znam da li na trojci ima editor, ako ima: gde bi ti bio kraj :) ).
eto, ne-programeri, ako hocete da pravite nesto, ne mozete da kazete da vas sprecava samo to sto ne znate da programirate. ali druga stvar je ako ste lenji, pa bi da drugi odrade posao za vas, a vi samo da dodate po predlog i da pokupite kajmak kao rukovodioci "projekta"... ;)