PDA

Prikaži potpunu verziju : Domaća verzija popularnog "GameMakera" -> kodno ime "2D Game Studio"


darko78
29.6.2007, 0:36
Pozdrav svima... :ciao:


Vec duže vreme razmišljam o ovoj (i vrlo sličnim) problematikama kada se radi o pravljenju 2D igara. Prošao sam kroz više tema postavljenih na ovom forumu i raduje me što interesovanje za razvoj igara postoji i kod nas (odnosno vas - članovi foruma SK). :)

Među vama sigurno ima dosta iskusnih programera, ali i onih drugih koji su zainteresovani za pravljenje igara, pa se ja obraćam svima onima koji dele ovu zajedničku ideju sa mnom. :dedica:

Naime, činjenica je da nije nimalo lako "napraviti" bilo kakvu IGRU (ili nešto što liči na to) krenuvši od samog početka (tj. od same nule) i doći za neko razumno Zemaljsko vreme do povoljnog rezultata. Jednostavno, ima previše stvari o kojima treba voditi računa: grafika, zvuk, priča itd. Ovde ne pominjem detalje vezane za razvoj bilo koje igre (poznavanje programskih jezika, matematike, fizike itd.). :opanachke

Ovde se vrlo lepo uklapaju gotovi proizvodi koji bi trebalo da omoguće jednostavno "štancovanje" igara. Idealan primer za to je GameMaker. Ali avaj... Surova je istina: čak i GameMaker zahteva poznavanje Lua script jezika da bi se u njemu napravilo nešto iole zanimljivo. A taj script, kako igra odmiče, sve više počinje da liči na klasično programiranje. :eek:

Mislim da nedostaje baš ono rešenje kome GameMaker bezuspešno teži, a koje ja (zajedno sa svim zainteresovanim ljudima sa ovog foruma) imam nameru da napravim - gotova igrica ali bez ijedne jedine linije napisanog koda. :alealeee:

Ako neko ima svoj stav oko ovog pitanja, bio bih mu veoma zahvalan za odgovor.


PS.
Svoje ideje (i postojeća rešenja) izneću svim zainteresovanim...


Pozdrav,
Darko

EclipsE
29.6.2007, 0:47
Ideja je dobra, ali ju je tesko sprovesti u delo. Kako ti to zamisljash da napravish igru bez ijedne linije koda? Cak i da je to moguce(moguce je naravno, ali treba puuuno posla), kako to mislish da se izvede? Mislim, ima tu puno stvari o kojima bi trebalo da se vodi racuna, pa onda performanse?? Sta mislish kako bi to sve radilo?? Kako da se napravi exe fajl od tog projekta?? Previse pitanja, a malo odgovora(ili imash i odgovore)...

:ciao:

darko78
29.6.2007, 7:43
Hvala na brzom odzivu !!! :)


OK, sada mogu nešto više da kažem o predloženom projektu.
Igra bez ijedne linije koda je de-facto moguća ukoliko se koristi napredno vizuelno okruženje za razvoj te igre (baš poput GameMakera). O veličini projekta ne mogu da dam baš preciznu procenu, ali moglo bi nešto grubo da se kaže na osnovu sledećih delova iz kojih bi se ovaj projekat sastojao. Dakle, evo generalnog opisa sastavnih delova beta-verzije 2D Game Studio projekta:

1) Izdvojeni modul za dizajn igre (baš kao u GameMaker-u):
- SpriteEditor za generisanje sprajtova na osnovu tile-setova
- BackgroundEditor za generisanje pozadina
- ObjectEditor za opis objekata
- RoomEditor ili LevelEditor za opis "soba" ili "nivoa"
- ExeEditor za definisanje osnovnih parametara generisanog exe-fajla

2) Izdvojeni modul za rendering (ovo je novo i ključno):
- Generalni softverski renderer za vektorsku i rastersku grafiku
- Podrška za Win32 aplikacije koje će koristiti GDI podsistem
- Podrška za Win32 aplikacije koje će koristiti DirectX podsistem
- Podrška za Win32 aplikacije koje će koristiti OpenGL podsistem
- Ove poslednje tri stavke za neku drugu platformu (UNIX, MAC, itd.)

Ovo bi bila generalna podela u okviru predloženog projekta. Kao što se vidi, uopšte nisam ulazio u detalje oko izbora programskog jezika kojim bi se radilo (zbog specifičnosti projekta mislim da bi C++ bio idealno rešenje, ali mogla bi se raditi i paralelna rešenja u drugim programskim jezicima radi testiranja brzine odziva sistema - naravno, svako rešenje bi išlo sa svojom implementacijom navedenih modula). Takođe, druga pitanja vezana za fiziku i interakciju u igri spadaju u deo implementacije pa ih ovde iz tih razloga ne iznosim. :dedica:

Da li bi ovo bilo tehnički izvodljivo? Mislim da definitivno DA. Što se tiče performansi, izborom odgovarajućeg grafičkog podsistema može se doći do vrlo kvalitetnog konačnog rešenja. :qliranje:

EXE fajl koji bi se na izlazu generisao je više nego jednostavno dobiti i inače, a ne samo u ovom slučaju. Dovoljno je da se napravi kostur aplikacije koji se izvršava, a da on poziva preko nekog engine-a sve ostalo što mu treba iz nekih drugih fajlova ili čak i iz svog sopstvenog RESOURCE dela (u okviru EXE fajla). Akcije mogu biti skriptovane ili generičke. :D


Pozdrav,
Darko

EclipsE
29.6.2007, 8:14
Evo, sad ide nagradno pitanje: Znash li koliko je tesko odraditi skriptovanje?

darko78
29.6.2007, 8:58
Pozdrav,


Mislim da za sada ne bi trebalo da se previše udubljujemo oko implementacionih detalja. Moj cilj je prvenstveno animiranje zainteresovanih ljudi oko projekta za koji mislim da ima realne šanse za dobar uspeh (kod nas i u svetu). :ciao:

Pošto je jedan deo posla odrađen sa moje strane (SpriteEditor kao i veći deo za BackgroundEditor), rešio sam da postavim screenshot-ove da bi se svi zainteresovani uverili da sam oko ovog projekta zaista ozbiljan. :)


Darko

Andross
29.6.2007, 15:01
Pa lepo ce ovo izgledati kada se zavrsi... ;)
... ako se zavrsi :Freddy:

Generalno tu ideju smo imali i ja i Stevvan, verovatno i mnogi drugi ljudi na ovom forumu, ali za3bano je to uraditi, tako da ti zelim puno srece :alealeee:

tab503
29.6.2007, 15:06
da li si pogledao rpg maker?

http://www.enterbrain.co.jp/tkool/RPG_XP/eng/

darko78
29.6.2007, 15:26
Zdravo,


Drago mi je da ima još nekoga koga ovakve stvari interesuju. Šta je bilo sa vašim projektom? Kako je završio? Dokle se uopšte stiglo? :confused:

Slažem se da ima dosta komplikovanih stvari koje treba rešiti, ali mislim da, ako se ide pravim putem, to i nije tako neizvodljivo. Ja sam već predstavio globalni koncept na ovom forumu i otvoren sam za sva pitanja i ponude. :opanachke

Onom ko bude želeo da se pridruži spreman sam da omogućim kompletan uvid u dosadašnji tok projekta. Za sada radim samo generalne stvari koje se tiču izgradnje uopštenog 2D game engine-a (za bilo koju 2D igru). Ideja je da se projekat podeli na više delova (tj. razvoj engine-a) tako da na kraju budu podržani neki glavni tipovi 2D igara, npr.:

- horizontalno/vertikalno skrolujuće platformne igre
- izometrijske RPG i TBS/RTS igre
- avanture izometrijske ili sa pogledom sa strane

Znam da ovo u startu deluje kao veliki (ne... više ogroman) zalogaj za jednog čoveka, ali tu ste svi vi zainteresovani da se priključite projektu u bilo kom trenutku. :)

Sada trenutno radim na softverskoj rasterizaciji bitmapa što čini osnovu svega što će se uopšte videti u bilo kojoj igrici. Engine za sada sadrži samo metode za iscrtavanje i manipulaciju objektima na ekranu (skaliranje i klipovanje). U planu mi je izgradnja kostura budućeg EXE-fajla koji će pokretati ovaj engine. On će biti temelj bilo koje dizajnirane igre u okviru ovog projekta pod imenom "2D Game Studio". :dedica:


Pozdrav,
Darko

MG-RAY
29.6.2007, 15:43
A... je'l vam treba level editor... imam vec jedan gotov, namenjen za Pacman The RAGE...mada znamo kako se to zavrsilo :D

darko78
29.6.2007, 16:46
Hvala na interesovanju...


O kakvom se tu level-editoru zapravo radi?


Pozdrav,
Darko

MG-RAY
29.6.2007, 17:19
klasicni 2D, iz "pticije" perspektive...

Verovatno ima bugova... daaaavno je to bilo :D

Andross
29.6.2007, 19:26
Na mom vec zaboravljenom forumu. Kada se setim "Forum Team - Pacman The RAGE" :D

@darko78: Pa mi nismo to ni krenuli da radimo ali smo imali ideju o tome. Btw. koji jezik koristish (C++ pretpostavljam) i koji low-level api koristis za hardwersku akceleraciju, a sta za softversku?

Patton
29.6.2007, 19:28
Veoma lepo izgledaju screenshotovi i mislim da ces uspeti u ovome u svakom slujcaju posto si jedan od retkih koji je prvo nesto napravio, pa tek onda postuje ovde i sakuplja dodatnu ekipu za realizaciju projekta. Obicno su teme bile: "E cao, hocu da napravim Quake VIII, nemam pojma da programiram, pa skupljam ljude".

+Reputacija od mene!

Nemesis
29.6.2007, 20:03
Evo i ja da se priključim sa pohvalama. Po onome što si naveo, vidi se da si ozbiljno pristupio jednom ovakvom poduhvatu. Želim ti prvenstveno puno snage da izguraš do kraja.

Jedino nisam shvatio šta je cilj ovog projekta?
U slučaju da razmišljaš o komercijalizaciji, navešću da je moj prijatelj još 2002 pokušao nešto sa sličnom idejom. Preciznije napravio je "jezik" u kome bi se crtao problem a na osnovu crteža bi se formirao program. U osnovi bio je zamišljen kao sredstvo za učenje u osnovnim i srednjim školama, kako bi deca odmah mogla da se pozabave logikom programiranja, bez "rvanja" sa sintaksama i deklaracijama. Čak je dogurao i do verzije koja je mogla da generiše pascal i java kod.

Nažalost, za ovim nije bilo interesovanja pa je projekat napušten. A bilo je u planu i dodavanje modula za pravljenje igara. Ja sam radio testiranje (uh što je bilo naporno ovako nešto testirati) verzije u kojoj je napravljen Space Invaders.



Nadam se da ćeš imati više uspeha. Žao mi je što ne mogu bar malo da ti pomognem ali ja odavno nemam vremena za hobi projekte.

nika100
29.6.2007, 21:44
Super je do sada. Imas +rep od mene.
Trenutno nisam u mogucnosti da pomognem, ali sutra instaliram VB i tad mozes da ocekujes moju pomoc.

EDIT:
Palo mi je nesto napamet kad sam citao nemesisov post.
Sto ne bi uradio neku vrstu skripting jezika u programu u kojem ne postoji sintaksa, vec algoritamski znaci, i u njima da budu ispisani imena promenljivih i objekata na koje se to odnosi. Ako me kapiras, ja sam sam sebe jedva ukapirao :). Oko toga mogu da ti pomognem

darko78
29.6.2007, 22:39
Hvala vam svima na pohvalama i pitanjima !!! :alealeee:


Odgovor za MG-RAY-a: sviđa mi se tilemap editor koji ste napravili. Sitni bagovi i nisu neki problem (a i ne sećam se da sam na neki naleteo kod testiranja). U ovom projektu bi bio izgrađen tilemap editor sa podrškom za dva osnovna tipa grid-a: pravougaonim i izometrijskim (sa mogućnostima za proširenjem recimo nekim heksagonalnim gridom). Sve u svemu, ukoliko ste zainteresovani (i imate višak slobodnog vremena) eto dela koji bi ste mogli da unapredite.

Odgovor za ANDROSS-a: isključivo koristim C/C++ (i ponekad C#) programski jezik. Za hardversku akceleraciju na Windows platformi i ne postoji baš neki veliki izbor: OpenGL ili DirectX. Radio sam vrlo malo u OpenGL-u, a dosta dobro poznajem DirectDraw (2D grafički podsistem DirectX-a). Hm, "softverska akceleracija"? Mislim da ovde podrazumevaš softverski engine koji koristim za renderovanje sprajtova. Pa, u fazi je nastanka u okviru ovog projekta. Na njemu se zapravo i zasniva cela ova ideja. Interesantno je ovde pitanje akceleracije. Odgovor je sledeći: nema takmičenja sa bilo kojim hardverskom opcijom, softverska akceleracija se prvenstveno zasniva na optimizovanom kodu. U krajnjem slučaju to može biti i asemblerski kod, mada je i C++ (ili njegov inline asembler) prilično brz.

Odgovor za Nemesis-a: Cilj projekta je vizuelno okruženje za razvoj 2D igara na (za sada) Windows platformi. Nisam uopšte razmišljao o komercijalizaciji cele ove stvari jer (ukoliko bi projekat bio završen) ne bi bilo tako jednostavno formirati cenu nečega što bi od korisnika zahtevalo samo malo mašte i slobodnog vremena za dobijanje konačnog rezultata, pri čemu se od njega ne zahteva nikakav projektantski niti dizajnerski rad (a niti će to 2D Game Studio da podržava). Dakle, u suštini cele ove priče je kako doći do igre - igrajući se. Komercijalizovani mogu biti samo pojedini delovi ovog softvera na koje autori polažu isključiva prava (pomoćne biblioteke, resursi itd.).

Odgovor za nika100: skiptovanje je isuviše daleko iz ove perspektive. Naravno da mora postojati neka forma skripta ali nikako slična sa klasičnim skript jezicima. Interakcija između objekata u igrama koje će nastajati iz ovog projekta mora biti zasnovana na inteligenciji samih objekata koji vrše interakciju. Naime, ako dizajnirate npr. vojnika, definisaćete neke njegove ključne osobine na osnovu kojih će se on kasnije i ponašati u igri (borba, formacija, patroliranje itd.). Ali za sada mislim da je rano diskutovati o ovom pitanju.

Odgovor za tab503: hvala za link. Sigurno ću ga posetiti. :ciao:

Odgovor za Patton-a: hvala za pohvalu. I ja se nadam iskreno u uspeh ovog projekta jer ga planiram već duže vreme. :)


Pozdrav,
Darko

MG-RAY
30.6.2007, 10:44
Pa...sve se da srediti, uskoro, nadam se...

btw. da li svi tile-ovi trebaju da budu iste velicine, ili ?

darko78
4.7.2007, 0:19
Pozdrav,

Da, za sada je ideja da svi tile-ovi budu iste veličine. Naravno, svi tile-ovi na jednom tileset-u. Na nekom drugom mogu biti i neke druge veličine, ali tile-grid u igri mora imati iste veličine blokova radi lakšeg i bržeg iscrtavanja.

Potrebno je za sada optimizovati algoritam za iscrtavanje tile-grida. On i sada radi relativno brzo (softverski naravno), pa ću uskoro postaviti prvu verziju aplikacije generisane iz 2D Game Studia, koja je pokretana od strane novog engine-a.

Darko

nika100
11.7.2007, 19:02
I dokle si stigao sa projektom?

darko78
12.7.2007, 7:30
Pozdrav,

uskoro ću postaviti link ka demo-aplikaciji koju pokreće novi 2D engine.
Trenutno radim završavam BackgroundEditor i prelazim na novi editor - tzv. ObjectEditor.
Takođe, razvijam one delove programa koji su sastavni deo buduće demo-aplikacije:
- mod rada aplikacije
- učitavanje podataka vezanih za tip igre, itd.


Pozdrav,
Darko

Aksic Srdjan
12.7.2007, 14:48
Jedva čekam(o)!! :)

nika100
13.7.2007, 0:25
Slazem se!
Kad je odprilike mozemo ocekivati?

darko78
13.7.2007, 12:01
Pozdrav svima,

mislim da ću biti u mogućnosti da je završim do kraja jula.


Pozdrav,
Darko

MG-RAY
18.7.2007, 7:51
OK, krenuo sam da radim editor... od 0... bolje je tako :D ... nesto sam bio zauzet ovih dana pa nisam imao vremena :)

fingerprint
18.7.2007, 8:02
Wow, pa ovo super izgleda :)
Svaka cast darko78

EclipsE
22.7.2007, 13:57
I ja sam poceo da radim nesto, ETC 3 days :)

EclipsE
22.7.2007, 21:19
Imam jedno pitanje... U kom jeziku si odradio sve dosad? Ja trenutno radim u C# .NET i pitam se kako cesh da ubacish u engine ovo sto radim...

EclipsE
23.7.2007, 5:13
MG, sad sam se setio, mogao bi da odradish viseslojni teren... to bi bilo kul :)

and btw, da li sam rekao bese ETC 3 days... I meant 3 hours :P

Malo objasnjenje... Ovaj programcic sluzi za pravljenje BoundingBox-eva kako bi se detekcija kolizije olaksala. Ako proveravate veliki bounding box koji obuhvata ceo sprajt, neprecizno, ako radite pixel-perfect, presporo, i dakle, ovde mozete da dodajete boxove, brishete, pomerate, resize-ujete itd...

evo vam i screen
http://img337.imageshack.us/img337/1163/bboxmakerpi8.th.png (http://img337.imageshack.us/my.php?image=bboxmakerpi8.png)

full source included - C# .NET 2005

e sad, za developere, vi n00b-ovi mozete da preskocite ovo (lol, shalim se naravno :D)

u paketu se nalaze 3 klase, BoundingBox, BoundingGroup i SpriteObject. BoundingBox klasa predstavlja jedan BoundingBox, BoundingGroup predstavlja grupu celog box-a sprajta i listu malih BoundingBoxeva, a SpriteObject sluzi za predstavljanje objekta kom pripadaju grupe. Znaci, kako se proverava za koliziju? grupa1.Intersects(grupa2.) Prvo se proveravaju glavni boxovi, ako se sudaraju, proveravaju se mali, ako ima kolizije vraca true, ako nema, false. Box-evi se mogu exportovati u *.bbx koji bi trebalo da se importuje u igru i "zakaci" na neki objekat... naravno, ako nam darko postavi source mi cemo to uraditi za njega :D

e da, mozete da selektujete bilo koji bbox tako sto predjete iznad plavog centra misem, i on se sam selektuje... mozete da povecate/smanjite taj centar pomocu onog polja sa strane, preciznost...

MG-RAY
23.7.2007, 9:45
MG, sad sam se setio, mogao bi da odradish viseslojni teren... to bi bilo kul :)

Da, naravno, to mi je palo na pamet pre par dana, kada sam zavirio u RPG Maker, trebale mi neke tex :) :)

MG-RAY
23.7.2007, 16:01
Evo sta je za sada zavrseno, uputstvo je na slici :)

TileSet pomerate tako sto drzite MMB... zaboravio sam da napomenem :D...verovatno i jos par stvari :)

da... javite koje bugove nadjete... znam za 1 :D.

App. je za .NET.

EclipsE
23.7.2007, 17:16
Ok je, bagove nisam pronasao, a dodaj jedno dugme Fill With Texture, koje sluzi da se cela mapa popuni jednom teksturom...

evo ga bag, stvari na formi se previse resize-uju, tako da ne vidim slajder za zoom do kraja i nema ga property editor...

EclipsE
23.7.2007, 22:51
Sad nesto razmisljam, mislim da bi trebao iz editora da izbacish heksagonalne mape dok josh nisi uradio... previse je... glupo :)
to je to od mene... supplise is coming...

MG-RAY
24.7.2007, 8:07
Ok je, bagove nisam pronasao, a dodaj jedno dugme Fill With Texture, koje sluzi da se cela mapa popuni jednom teksturom...

evo ga bag, stvari na formi se previse resize-uju, tako da ne vidim slajder za zoom do kraja i nema ga property editor...

1.A sta mislis cemu sluzi FloodTool (sada je disable -ovan :)) :D

2a. hm... slajder se lepo vidi uvek, bez obzira koliko si promenio velicinu forme. stavi screenshot da vidim na sta mislis...

2b. Moras da selektujes tile iz liste da bi mogao da mu menjas properties, Add i Remove dodaju i skidaju vrednosti za zve tile -ove, toogle menja vrednost samo jednog.

Sad nesto razmisljam, mislim da bi trebao iz editora da izbacish heksagonalne mape dok josh nisi uradio... previse je... glupo :)
to je to od mene... supplise :) is coming...

ne znam zasto bih... posto samo treba da ispravim par linija da bi i one radile :) ... no, dok pronadjem onaj bug... i upucam ga...

EclipsE
24.7.2007, 8:47
W.E.I.R.D.
na jednom hardu mi radi dobro, na drugom ne :eek:
evo sad sam primetio da za jedan mouse scroll slajder za zoom se poveca/smanji 2 puta... stavi na 1!! :) il daj opciju za rucno podesavanje

MG-RAY
24.7.2007, 9:30
za svaki podeok na slajderu zoom se poveća/smanji duplo. Svaki put kada okreneš točkić na mishu vredost se promeni za 1...makar kod mene :)

EclipsE
25.7.2007, 8:55
Kod mene se slajder poveca/smanji za 2

MG-RAY
25.7.2007, 10:42
Kod mene se slajder poveca/smanji za 2

hm... menjao sam nesto sada... we'll see...

darko78
30.7.2007, 8:28
Pozdrav MG-RAY i EclipsE,

vidim da rad na tileset-editoru polako odmice...
Ovako, voleo bih ako su MG-RAY i EclipsE zaista zainteresovani da malo koordiniramo akcije. Tileset-editor kao i BoundingBox-collision su dovoljno dobare aplikacije, ali .NET platforma u ovoj fazi razvoja nije predvidjena. Zasto?
OK, 2D Game Studio aplikacija je integrisano korisnicko okruzenje za razvoj 2D igara, pa s toga se ne mogu (ili bar po mojoj nekoj ideji ne bi trebalo) kombinovati razlicite razvojne platforme. Narocito je tu bitno pitanje instalacije .NET aplikacija na masinama koje nemaju instaliran .NET Framework. Mozda ne morate da radite citave module u .NET-u, ako je to vase primarno razvojno okruzenje. Dovoljno je da se razradi pseudo-kod koji ce se posle lako prevesti u C++. Izvorna aplikacija se radi u C++ jeziku, pa i svi njeni dodatni moduli moraju biti pisani u tom jeziku.
BackgroundEditor je vec razvijen u nekoj meri i ima podrsku za ortogonalni i izometrijski grid (postavio sam screenshot-ove). SpriteEditor u sebi takodje implicitno sadrzi i kolizione maske (regione za pixel-perfect koliziju ili bounding-box koliziju, takodje postoje screenshot-ovi). Ono sto je na redu je RoomEditor ili (LevelEditor kako ko voli) kao i ObjectEditor. Dakle, da li ima zainteresovanih da rade na ovim delovima koda, ali uz kooperaciju sa mnom, razume se?
Ako ima zainteresovanih, postoje neki detalji oko koordinacije i nacina rada koji su veoma vazni za napredak projekta. Za svaki deo projekta (za onog koji je zainteresovan, naravno) sastavicu detaljnu specifikaciju kao i dinamiku i plan rada po kome cemo se upravljati (naravno ne 100% jer je ovo ipak projekat koji trazi volontere). Naravno, strogi rokovi ne postoje vec cemo po potrebi teziste prebacivati sa jednog posla na drugi.


Informacija za sve zainteresovane:
- Mislim da ce demo aplikacija morati da saceka kraj avgusta... Zao mi je zbog toga, ali obaveze u firmi i godisnji odmor uzimaju svoj danak.


Pozdrav,
Darko

Stevvan
30.7.2007, 10:02
Sta je sad Object Editor? Level editor sam ja krenuo da pravim jos ranije za neki svoj projekat ali ga vrlo rado mogu postaviti ovde. Radjeno je u pythonu ali to ne bi trebalo da smeta jer kada napravim .exe uz njega stigne jos nekoliko dll-ova koji se mogu koristiti za svaki naredni tool koji napravim, a sam exe programa se moze pozivati preko glavnog programa. Takodje sam napravio jednu korisnu alatku koju raanije nigde nisam primetio a mogla bi biti korisna. Tacnije, potrebno je da postavite sliku koja vam treba za sprite, i on ce je cropovati tacno kao okvir sprite-a i uspt obrisati sve razmrljanje pixele oko ivice slike ako ih ima. Ovo generalno nije problem naraviti tako da jos neko drugi ko zna C++ moze to da odradi

EclipsE
30.7.2007, 10:16
Ja sam zainteresovan i za RoomEditor i ObjectEditor. Ti napisi sta sve treba, i uradicemo. E sad, sto se tice jezika, ja sam izabrao C# .NET, a ako pogledash kod videcesh da je sintaksa slicna C++-u, tako da za nekog ko se razume u c++ GUI ne bi bio problem da "konvertuje" projekat... Sa druge strane, mi pisemo tool-ove u .NET-u, a za igranje igre nece biti potrebni.. Ako neko hoce da pravi igre, nek skine .NET :kreza:

darko78
30.7.2007, 10:52
Pozdrav EclipsE,


drago mi je zbog tvog izbora (.NET), poznajem vrlo dobro C# zajedno sa ASP.NET-om, ali koncept mesanja razlicitih tehnologija ovde se ne uklapa. Pokusao sam to da objasnim i u prethodnoj poruci.

Vi pisete tool-ove u .NET-u za potrebe pravljenja igara? Da li sam vas dobro razumeo?
Za igranje jedne igre tool-ovi nece biti potrebi (slazem se).
Za pravljenje jedne igre oni ce biti potrebni (ne slazem se).

Ovaj projekat u startu nije zasnovan na .NET tehnologiji jer je ovo tek alpha-verzija "jednostavnog" game development IDE-a. Ovaj projekat pretpostavlja da ce korisnik praviti igre sa njim. Igranje igre vise ide u fazu testiranja prethodno napravljene igre.
Mozda vi zelite da napravite .NET verziju 2D Game Studia? Ili gresim...
Ako je ovo poslednje, stojim vam na raspolaganju sto se tice prosledjivanja bilo kakvih informacija vezanih za projekte ovog tipa.

Za sada .NET ne vidim kao sredstvo za pravljenje bilo kakvih pomocnih alata zbog poznate zavisnosti sa .NET Framework-om. Isto, tool-ovi ce svakako (kao sto rece Stevvan) biti zasebni DLL-ovi, ali moraju biti gradjeni po istim principima kao i glavna aplikacija, jer ce tesno saradjivati sa njom. Nema smisla generalisati stvari u ovog trenutku ako se govori o pojedinacnim tool-ovima. Postoji pisana specifikacija o tome kako ce se projektovati svati pomocni alat. On u sebi moze imati neke generalne stvari, ali sigurno je da ce ulaz i izlaz podataka morati da budu prilagodjeni konkretnim stvarima. Ovo nije projekat koji ce biti zavistan od drugih alata (slicno omotacu koji sam za sebe nema neku funkciju). Svaki modul mora biti podredjen konceptu glavnog projekta (programa).

NAPOMENA:
Jedan od kljucnih razloga zasto insistiram na prethodnoj stvari je to sto ce alpha-verzija imati cist "softverski 2D game engine" koji ce pokretati kreirane igre. Kasnije verzije mogu se prilagoditi razlicitim harverskim akceleratorima (DirectX-u ili OpenGL-u).


Pozdrav,
Darko

MG-RAY
30.7.2007, 14:11
Ne znam u cemu je frka, ionako svaki .Net .exe mozete konvertovati u standardni W32 .exe bez problema tako da ne zahteva .NET.

voodoo_
30.7.2007, 14:23
Gde? Kako? Zašto? :)
Šalim se, ali ako je to istina i postoji neki konverter, daj link.

MG-RAY
30.7.2007, 14:52
www.xenocode.com ... but, evaluation period je 14 dana, posle toga dolazi otvaranje novcanika + zahteva internet konekciju za download najnovijih paleta za virtualizer , ali je odlican.

Ima jos jedan takav prog. samo sam mu zaboravio ime, videcu da ga pronadjem.

MG-RAY
30.7.2007, 18:10
Evo vam nove verzije, nesto novo, nesto na cekanju :opanachke ... bavio sam se "pametnijim" stvarma, kao sto je stavljanje jednog Easter Egg-a :a_bleh: u program, a vi treba da ga nadjete...

btw. flood tool radi samo kada je "opkoljen" :a_whistli sa svih strana... dodao sam i podesavanje kvaliteta rendera, kao i isometric (sa sada bez edita, dok odradim maskiranje...)...

EclipsE
30.7.2007, 18:33
Unhandled exception, index was out of array bounds, flood tool :D

MG-RAY
31.7.2007, 8:14
Unhandled exception, index was out of array bounds, flood tool :D

Pa rekoh da ima bug... :)

EclipsE
31.7.2007, 9:07
pa bar stavi try i catch :)

MG-RAY
31.7.2007, 12:01
pa bar stavi try i catch :)

Bolje mi je da popravim taj bug, nego da ga catchujem :D ... anyway, kako ige sa Egg -om ? >:)

EclipsE
31.7.2007, 12:55
nema ga......... :)

MG-RAY
31.7.2007, 14:13
...Ima ga, samo ga nisi nasao... mislio sam da ce biti lakse :D

Upotrebio sam XenoCode na programu, radi i bez .NET -a, ali ima jedan mali problem... velicina .exe -a je sa 128KB porasla na 12.2 MB :)

EclipsE
31.7.2007, 14:42
Bash kul :D

EclipsE
1.8.2007, 16:04
Koje je dugme na tastaturi 0x139 ?? Ili cemu je jednako 0x139... kad to provalim, provalio sam easter egg :)

nika100
1.8.2007, 19:23
to je KC_RWIN konstanta ali nemam pojma za koje dugme
@MG_RAY:
E ajde mi objasni kako radi ovaj tvoj program...
Ja nemogu ni liniju da nacrtam...
EDIT:
Provalio sam...

EclipsE
2.8.2007, 13:50
provalio sam!!! mwaahahhahahahahhahahahah kako je kul :rofl::Freddy:

Eris
2.8.2007, 13:52
Jel ispalo nesto od tog vaseg GameMakera ili se jos radi ?

darko78
2.8.2007, 14:59
Pozdrav Eris,

Projekat napreduje, ali ne moze bas toliko brzo. Rokovi su, kao sto rekoh, ipak labavi jer projekat nema neko striktno vremensko ogranicenje. Nadam se da cu, ipak, u toku ovog meseca (Avgusta) postaviti link ka demo-verziji.


Pozdrav,
Darko

nika100
2.8.2007, 15:02
A kako se pali taj easter egg?

MG-RAY
2.8.2007, 15:08
provalio sam!!! mwaahahhahahahahhahahahah kako je kul :rofl::Freddy:

:aplauz: :icon_evil:icon_evil:icon_evil

Jel ispalo nesto od tog vaseg GameMakera ili se jos radi ?

Editor radim, za darka78 ne znam, radi valjada, njegov je projekat :).

Eris
2.8.2007, 15:26
Pa ok valjda ce ispasti nesto dobro od tog vaseg game makera.
Bilo bi lepo:)

nika100
2.8.2007, 18:13
Provalio sam da se easter egg nalazi u 4. formi, ali nemam pojma kako se pali.
PLEASE TELL ME :D

darko78
3.8.2007, 8:16
Pozdrav svima, :)


želim da vam se zahvalim na strpljenju i da vam prosledim link ka prvoj alpha-verziji 2D Game Studia. Ova verzija programa obuhvata sve stvari koje su do sada odrađene, izuzev onih na kojima se trenutno radi.

Adresa je:
http://rapidshare.com/files/46669654/2D_Game_Studio_IDE_-_apha_release_v0.1.zip.html



Pozdrav,
Darko

EclipsE
3.8.2007, 8:24
Isho sam na sprite editor -> load, izabrao sliku i odjednom crash! :D
Samo sam ishao na background editor -> CRASH! :D

MG-RAY
3.8.2007, 8:54
Isho sam na sprite editor -> load, izabrao sliku i odjednom crash! :D
Samo sam ishao na background editor -> CRASH! :D

Meni je ucitao sliku, ali kada kliknem na Apply nista se ne desava.

Background Editor, takodje crash.

darko78
3.8.2007, 9:49
Pozdrav,


želeo bih samo da skrenem pažnju na nekoliko sledećih stvari oko pokretanja i korišćenja demo-aplikacije:

- aplikacija radi isključivo sa BMP fajlovima (priložio sam nekoliko slika sa sprajtovima i tileset-ovima koje se mogu koristiti u test svrhe)
- za sada ne postoji mogućnost nikakvog snimanja projekta ili editovanih sprajtova i pozadina (TreeView kontrola u levom delu glavnog prozora aplikacije ne funkcioniše, tj. ne "pamti" podešavanja)
- funkcionišu samo editori čiji su screenshot-ovi postavljeni ovde na forumu SK, dakle SpriteEditor i BackgroundEditor.


Pozdrav,
Darko

MG-RAY
3.8.2007, 10:04
Uspeo sam da pokrenem BG Editor... nekako.

MG-RAY
4.8.2007, 15:15
Isomteric...

LoneWolf
11.8.2007, 1:41
Pozdrav svima, :)


želim da vam se zahvalim na strpljenju i da vam prosledim link ka prvoj alpha-verziji 2D Game Studia. Ova verzija programa obuhvata sve stvari koje su do sada odrađene, izuzev onih na kojima se trenutno radi.

Adresa je:
http://rapidshare.com/files/46669654/2D_Game_Studio_IDE_-_apha_release_v0.1.zip.html



Pozdrav,
Darko

Skinuo sam ovo i testiracu ga dugo i bolno na bagove pa cu javiti rezultat :D
U svakom slucaju,bravo :alealeee:

MG-RAY
21.8.2007, 11:15
Vreme je za mali update...

Dodao sam SaveAs i Open... Undo i Redo vise ne postoje.
Format izlaznog fajla:


[tilesetType {byte}(ortho-1, isometric-2, hex-3)]
[tilesetSizeX] {int32}
[tilesetSizeY] {int32}

[tileCount] {int32}
-> [tilePosX] {int32}
[tilePosY] {int32}
[tileImgRefrence] {string}
<- for each tile

[tileImagesCount] {int32}
-> [tileImageName] {string}
[propertyCount] {int32}
->[propertyName] {string}
[propertyState] {bool}
<- for each property
<- for each tile

MG-RAY
9.9.2007, 8:59
I... sta bi sa projektom... ?

darko78
9.9.2007, 13:49
Pozdrav,

sto bi neko rek'o:
"...Patience, Highlander..."

PS.
Radim i dalje, samo nisam u mogucnosti da postavim link ka novoj verziji...jos uvek.


Darko

MG-RAY
19.9.2007, 17:30
e, da... pretpostavljam da ce sam editor koristiti node-network kao sistem (nesto kao u TG2 npr.) ? Pretpostavljam da bi to bilo najbolje resenje, zar ne ?

MG-RAY
4.1.2008, 16:30
Nego, Darko, radis li nesto oko ovoga?

MG-RAY
8.1.2008, 9:47
Posto Darko ne odgovara, doslo je vreme da predstavimo prvu funkcionalnu .NET verziju programa :alealeee: :opanachke ...

Nego, u arhivi postoji i jedna igra uradjena njim, vrlo prosta naravno, ali bez i jedne jedine linije code-a ... :)

OK, raspakujte arhivu i pokrenite NodeNet.exe.

Meni trenutno ne radi, tako da - File > Open, izaberite game002 iz game foldera...

Sad dobijate nesto... sto ne razumete sta je, jel ? :) ... To sistem procesiranja podataka poznat kao Node Network... (ako ste ikada radili sa necim ovakvim - super...)

Node-ovi koji trenutno postoje:

Constant - Scalar, Vector, Boolean
Variable - Scalar, Vector, Boolean
Get - Vector Component X, Y
Add, Subtract, Divide, Multiply, Power - Scalar, Vector (tek sad vidim da sam pogresno napisao Subtract u programu :))
Sqrt Scalar
Sin, Cos, Tan, Asin, Acos, Atan - Scalar
Abs Scalar
Convert - Scalar To Vector
Boolean AND
Conditional Equal
Intersect Rectangle
Scalar, Vector, Boolean - Result Test
Conditional Gate
Mouse Position,
Mouse LMB State
Text
Sprite
Random Number Generator - Scalar, Vector
CancelCallback
Timer


44 ako sam dobro izbrojao... objasnjenje igre sledi...


Naravno, lista se prosiruje, a bice i dodati Loaderi za EclipsE -ov i moj editor...

MG-RAY
8.1.2008, 10:02
Pokrenite igru preko Project > Run, ili sa F9...

Cilj igre je da kliknete / prevucete pointer preko "loptice", tj. sunca koje sam "pozajmio" iz TeeWars :)

OK,

1.

Sadrzi glavni Sprite objekat, kao sliku uzima random vrednost izmedju 0 - 2 iz managera. Poziciju cita sa Variable Vector Node-a iz 3. grupe.

Odmah na pocetku, CancelCallback se koristi uvek u skolopu sa Variable Node-om, i sluzi da bi oznacio doticnoj Variable funkciji da ne cita vrednost na ulazu, vec samo da vrati trenutnu vrednost, jer bi svako citanje pokrenulo sistem koji je povezan na ulaz Variable, tj. u slucaju da pokusavate da npr. inkrementirate njenu vrednost, kao sto je uradjno u 4. sekciji, bez CCB, javice se Stack Overflow Exception.

2.
Osnova same igre. Proverava da li se pravougaonik u kome je sprajt sece sa pravougaonikom koji pravi mis (njegova pozicija, sa dimenzijama 0).

Ukoliko se seku, tj. izlazna vrednost Intersect Rectangle funkcije je true, i pritisnuto je levo dugme misa (koje oznacava LMB State funkcija), prelazi se do 4. sekcije, gde se vrednost promenjive inkrementira.

U 4. sekciji postoj Scalar Result test. U ovom trenutku sluzi samo da bi aktivirao ono sto je na njega prikaceno, inkrementaciju tj. Naravno, ovo ce biti promenjeno... malo sam zurio da nateram sve da radi kako treba :)

3. Tajmer "otkucava" na svakih 500 ms. , i za svaki njegov otkucaj pozicija sprajta oznacena Variable Vector Node-om uzima random vrednost.

5. Text objekat. 1. ulaz je sam text koji ce biti prikazan (trenutno uzima vrednost koja pise na Node-u na koji je prikacen), dok je 2. ulaz pozicija teksta.

Nemam vremena da zalazim u detalje, ali ako vas nesto zanima pitajte...

I nesto o samom editoru...

Meni se otvara desnim klikom.
node -ovi se pomeraju levim, dupli klik na node otvara njegove opcije, ako postoje.
Node -ovi i konekcije se brisu srednjim klikom.

Kako vam se svidja ? :)

EclipsE
8.1.2008, 13:22
BUG:

Poshto se tebi sprajtovi nalaze na c:\do blablabla, meni pokushava tu da ih nadje i ne moze, pa izbacuje exception kad hocu da pokrenem igru. Onda sam krenuo u sprite manager da obrishem te sprajtove i dodam nove, i opet nije htelo, izbacuje exception i kad kliknem na njih, i kad idem na remove... Odradi da ne pamti celu putanju do sprajta, nego samo od game file-a do sprajta, snacicesh se :)

MG-RAY
8.1.2008, 21:48
Hmmm... zar nisam to ispravio... ocigledno ne...

Probaj sad... ako ne proradi, sredicu ga sutra :D (je'l se meni cini, ili apsolutno uvek pravim ove bugove :))

MG-RAY
9.1.2008, 11:49
Probao neko da li radi?

MG-RAY
20.1.2008, 15:17
Jos i screenshot iz igre treba da vam stavljam... OK :)

http://stingermssl.googlepages.com/gamesc.PNG

Pavle Rohalj
29.1.2008, 13:31
Skinuo sam ovo i testiracu ga dugo i bolno na bagove pa cu javiti rezultat :D
U svakom slucaju,bravo :alealeee:
Meni ne radi ono sto sam skinuo sa one adrese
Sta da radim?