PDA

Prikaži potpunu verziju : AAA hitovi?! U chemu....


rudar
7.3.2007, 21:17
AAA hitovi?! U chemu su oni radjeni. Napr. Counter-Strike, u kojem programskom jeziku je pisan?
CS sam dao kao primjer...Nebitno, znachi velike igre, hitovi, da li se negdje moze prochitati u kojim su jezicima radjeni, pojedinachno...? Na oficijalnom sajtu ili tako nedje. Ili se to moze prepoznati po igri.. Neznam... Zna li ko?

Stevvan
7.3.2007, 21:50
Koliko ja znam za CS je koriscen OpenGl

EclipsE
7.3.2007, 22:08
pa mozesh da izaberesh i directx kao renderer

skoro svi hitovi su radjeni u c++-u...

rudar
7.3.2007, 22:13
Koliko ja znam za CS je koriscen OpenGl

pa mozesh da izaberesh i directx kao renderer

skoro svi hitovi su radjeni u c++-u...

Malo me blam ovo da pitam ali moram... Moze li neko na srpski ,ne definiciju, nego da mi nekako objasni shta su directx, opengl... Znam da nisu prog. jezici :boodala: :D

MG-RAY
7.3.2007, 22:25
he...gde ode onaj ANDROSS-ov forum...tamo sam sve napisao...ok, ponovo...

DX , DirectX je komplet API-ja za rad sa 3D, 2D grafikom, zvukom, muzikom, mreznim povezivanjem, ulazima...
OpenGL je samo graficki API.

razlog is kog je DX napravljen...jednostavno, pristup je u mnogome olaksan preko api-ja nego standardnog ASM code-a... na pocetku se zvao gamesSDK, kasnije dobija naziv DirectX, sa dolaskom naprednije grafike...

Sve do verzije 8.0 postojao je samo Fixni pipeline (znaci nepromenjivi Vertex Transformation and Lightning)... tada se pojavljuje programabilni pipeline i shaderi, u obliku shaderskog code-a (slican ASM)...no, kako su svi shvataili da to nece ici lako, sa verzijom 9.0 dolazi High Level Shader Language, slican C-u, i naravno kompajlirao se u shaderski kod...
shader modeli verzije 1.0 bili su poprilicno ograniceni, pa se uskoro preslo na 1.1...bla, bla...do finalne verzije 3.0 za DX9, i sada 4.0 za DX10...
naravno, pojavljuju se i varijacije HLSL-a, kao sto je npr. Cg (C for graphics)...
OpenGL takodje koristi nesto slicno, GLSL...ali vise od toga ne znam :D:D...

voodoo_
7.3.2007, 23:21
Sve lepo piše ovde:

http://en.wikipedia.org/wiki/DirectX
http://en.wikipedia.org/wiki/OpenGL

U svakom slučaju, DirectDraw/3D i OpenGL su samo dva različita putića koja vode od istog izvora do istog odredišta.