PDA

Prikaži potpunu verziju : Browser based game


PeTkO
10.12.2006, 14:48
Vec nekoliko nedenja aktvno igram nekoliko browser based igara (diplomata, Travian, OGame...).Interesuje me sada kako su pravljene ove igre?U kom jeziku su programirane (ako su uopste programirane) i sta sve treba da se zna da bi se napravila ovakva igra?I da li postji neki program (nalik Game Maker-u) koji pomaze pri stvaranju ovakvih igara?

MG-RAY
10.12.2006, 14:51
HTML, XML, PHP, JavaScript...

samo me zanima, kako bi nesto ovako napravio bez programiranja... :D :D

PeTkO
10.12.2006, 15:18
Lupnuo sam.Neznam mozda postoji neki programi nalik GM koji prave takve igre bez programiranja.

edit: da li postoji neki sajt na kome je detajno objasnjeno kako se prave browser based igre.Ja sam googlao ali nista nisam nasao

al0cunit
10.12.2006, 18:52
heh pa boze .. kucaj php tutorial i mysql tutorial i lupaj .. siguran sam da ne postoji neki tutorial koji je direktno vezan za ono sto ti trazis ..

Marko_L
10.12.2006, 20:11
Izrada takvih igara se ni po čemu ne razlikuje od izrade bilo koje druge multiplayer igre, tako da sve što možeš naći o mp gamedev-u može da ti posluži i za to. Za programiranje možeš koristiti bilo koji skriptni web based jezik... php, vbscript, javascript...
Nego, je li Petko... otkud sad interesovanje za ovo ? U zadnja 2 meseca si hteo da modeluješ, da radiš PS, da napraviš običnu igru, da napraviš svoj OS, pa si se pridružio Andross-u, pa sad ovo... Uzmi bre čoveče usredsredi se na jednu stvar i to radi. Ovako ne znaš ni ti šta hoćeš, niti ćeš ikad znati ako tako nastaviš.

PeTkO
10.12.2006, 20:15
OK, hvala svima.Necu ja uopste da pravim BBG niti OS nego me cisto intersovalo.Znam da je za to potrebno dosta vremena i ljudi.Ja sam jos uvek jako privrzen modelovanju i programiranju.A sto se tice androssa...Mislim da od toga nece biti nista.Napomenucu "MISLIM"

mirk
10.12.2006, 21:04
Za ovakvu vrstu igrice ti treba puno znanja. Kao prvo baze podataka, onda php ili neki drugi skripting. Moraš paziti na loopholes. Onda server na kojem se ti podaci čuvaju. Jednostavno ima puno stvari koje treba odraditi da bi igra funkcionisala. Možeš napraviti takvu igru u c++-u u EXE formatu i onda da preko tog programa igraš igru.

quick
10.12.2006, 21:13
Izrada takvih igara se ni po čemu ne razlikuje od izrade bilo koje druge multiplayer igre, tako da sve što možeš naći o mp gamedev-u može da ti posluži i za to. Za programiranje možeš koristiti bilo koji skriptni web based jezik... php, vbscript, javascript...
cekaj ...
jesi li probao da pravis multiplayer igre pa dajes ovako glupu izjavu.
kakvu dodirnu tacku ima na pr. directplay multiplayer igra u c++ sa nekom php browser based igrom?

PeTkO
10.12.2006, 21:16
cekaj te ljudi.Necemo raspravu.Ja sam samo hteo da pitam kako se prave ove igre a ne da rasplamsavam raspravu i svadju.

quick
10.12.2006, 21:21
kakva svadja, samo sam mu postavio pitanje i pokusao da ispravim njegovu fatalnu gresku, da ti kasnije ne bi uzeo sa dx sdk ili winsock da pravis browser igru

PeTkO
10.12.2006, 21:30
stan'te ljudi!!!Meni je bilo jasno i posle 2 posta kako se prave browser based igre.I ja sam provalio da je marko pogresio ali i on je od krvi i mesa pa i on moze da gresi

Marko_L
10.12.2006, 23:29
cekaj ...
jesi li probao da pravis multiplayer igre pa dajes ovako glupu izjavu.
kakvu dodirnu tacku ima na pr. directplay multiplayer igra u c++ sa nekom php browser based igrom?
Mislio sam na princip po kome rade. U obe varijante mora da postoji server koji prima i po potrebi obrađuje podatke i prezentuje ih ostalim učesnicima u igri. Razlike svakako postoje i priznajem da sam se pogrešno izrazio kada sam rekao "ni po čemu", ali princip je svakako isti. Ilustracije radi... kada igraš NFS u mreži i skreneš recimo ulevo... taj podatak se šalje serveru koji potom isti prosleđuje ostalim učesnicima. Isto tako kada igraš recimo OGame, i napadneš nekoga, taj podatak se prosleđuje serveru koji on prezentuje ostalim igračima.

quick
11.12.2006, 0:40
ogromna je tu pukotina. valjda je nepotrebno objasnjavati samu razliku izmedju tih sistema komunikacije. real time (directplay, socket itd.) komunikacije i web page komuniciranja, za koje se za svaku promjenu za nekog igraca snimi/updatuje neki fajl na serveru, pa tek onda ovaj drugi igrac kad otvori novu stranicu vidi promjene kod prvog. ili nesto slicno tome. razlika je jasna u izvodjenju, a budi siguran i u izradi.
takodje postoji i peer-to-peer (mislim da su NFS, Fifa itd. bas na njemu uradjeni) koji predstavlja suprotnost server/client topologiji.

stan'te ljudi!!!Meni je bilo jasno i posle 2 posta kako se prave browser based igre.I ja sam provalio da je marko pogresio ali i on je od krvi i mesa pa i on moze da gresi
ne znam zasto tripujes da sam zauzeo neprijateljski stav.
naravno da svako pravi greske, ali bogu hvala da ima neko da ispravi

Marko_L
11.12.2006, 0:59
Ok, ajmo ovako... ti sad umrežiš 4 računara i pokreneš NFS. Jedan igrač mora da kreira igru, ostali se pridružuju. Samim tim taj koji je kreirao igru postaje server, a ostali su klijenti. Isto tako, kod browser based igara mora da postoji server i klijenti, s tim što zbog same prirode takvog načina igranja, promene nisu real-time već se beleže u fajl ili bazu, pa se prosleđuju onda kada igrač pristupi tom fajlu na neki način. Međutim, ono što im je zajedničko, jeste to što u obe igre mora da postoji kod koji reguliše game play i koji obrađuje akcije igrača. Samim tim, princip izrade je isti, svaka akcija izaziva određenu reakciju. Kako će se i kada to prikazati igračima je druga stvar koja čini mali procenat projekta. Recimo, kada igrač uđe u interakciju sa nekim drugim, to svakako izaziva određene promene koje se moraju evidentirati, a da li će to biti prezentovano igračima realtime ili biti upisano u bazu i čekati da joj neki od tih igrača pristupi da bi mu se prikazao rezultat interakcije, je nekoliko linija koda razlike. Ja samo hoću da kažem da je osnova ista. Mora da se osmisli igra, da se napiše engine, da se osmisli kakav tip podataka će se primati i slati, i kako će se taj podatak obraditi... a onda možeš razmenu tih podataka da prepustiš čemu god hoćeš.

quick
11.12.2006, 1:30
prvo ako moze, jedno pitanje za tebe:
jesi li IKAD napisao neki kod sto se tice multiplayer-a, ako jesi, kakav?
ako nisi, jesi li uopste probao da napravis igru? i u cemu?

Međutim, ono što im je zajedničko, jeste to što u obe igre mora da postoji kod koji reguliše game play i koji obrađuje akcije igrača.
no shit! :) zajednicko za SVAKU IGRU je to sto u svakoj MORA DA POSTOJI KOD koji regulise game play i obradjuje akcije igraca. to nije vezano samo za multiplayer. prema tome, ovim nista nisi rekao.


Kako će se i kada to prikazati igračima je druga stvar koja čini mali procenat projekta.
to sve zavisi od projekta, za neke aplikacije to je i 80% multiplayera, tako da o tome ne mozes da sudis.


Recimo, kada igrač uđe u interakciju sa nekim drugim, to svakako izaziva određene promene koje se moraju evidentirati, a da li će to biti prezentovano igračima realtime ili biti upisano u bazu i čekati da joj neki od tih igrača pristupi da bi mu se prikazao rezultat interakcije, je nekoliko linija koda razlike.
e ovo je vrhunac...
eto na primjer moj takav kod ima nekoliko stotina linija.

Marko, uz duzno postovanje
iz ovih tvojih poruka vidim da si veliki teoreticar a da nemas nimalo prakticnog iskustva. pricas o stvarima koje ne poznajes.

Marko_L
11.12.2006, 11:11
Izvini Brzi, ali mi se izgleda ne razumemo baš najbolje. Izukao si neke stvari iz konteksta i pokušavaš da kažeš šta ? Da ne treba da koristi DirectX i C++ za pravljenje tih igara ? Naravno da ne treba. Već sam pomenuo koji se jezici koriste za to. A što se tiče ostalih stavki
prvo ako moze, jedno pitanje za tebe:
jesi li IKAD napisao neki kod sto se tice multiplayer-a, ako jesi, kakav?
ako nisi, jesi li uopste probao da napravis igru? i u cemu?
Pisao sam dosta kodova koji rade preko mreže, doduše ne za igru, ali bila je bitna precizna sinhronizacija između klijenata, što mu dođe na isto. Peer to peer može da funkcioniše na kućnoj mreži (gde je opet poželjno da postoji server), ali u online mp-u mora da postoji server koji makar sadi bazu IP adresa klijenata (igrača). Kada govorimo o browser based igrama, tu svakako mora da postoji server sa kojim se komunicira, tako da je princip isti. Ono što se razlikuje jeste način igre, ali podaci o akcijama i reakcijama se obrađuju na gotovo istovetan način, a to je srž igre. Što se drugog pitanja tiče, jesam, radio sam na nekoliko sitnijih igara, i trenutno radim na jednoj ozbiljnijoj, koja će vrlo verovatno sadržati MP, naravno ukoliko se ne probiju rokovi, jer tada MP prvi dobija cutout :) Programski jezik, VB naravno, mada ne vidim kakve to veze ima sa bilo čim.
to sve zavisi od projekta, za neke aplikacije to je i 80% multiplayera, tako da o tome ne mozes da sudis.
Dobro, za ovo si u pravu. Ako praviš recimo MP "Iks-oks" gameplay može da stane u desetak linija koda :)
e ovo je vrhunac...
eto na primjer moj takav kod ima nekoliko stotina linija.
Primeti da sam rekao "nekoliko linija koda razlike", a ne "nekoliko linija koda".
Marko, uz duzno postovanje
iz ovih tvojih poruka vidim da si veliki teoreticar a da nemas nimalo prakticnog iskustva. pricas o stvarima koje ne poznajes.
Istina, ne mogu da kažem da imam preteranog praktičnog iskustva u pisanju multiplayer igara, ali daleko od toga da ne poznajem stvari o kojima pričam. Moja najveća greška je to što sam pokušao da uprostim stvari, a MP zapravo nije stvar o kojoj se može tako uopšteno i uprošćeno pričati. Postoje mnoge stvari koje treba da uđu u priču kada se priča o tome.

Predrag Banovic
28.2.2009, 21:03
Pozdrav svima! Imam u planu da finansiram pravljenje jedne browser igrice. Svi zainteresovani programeri za izradu iste, neka se jave na mail predragban@gmail.com.