Softver Internet Vesti Steam nas uči novim pravilima digitalne džungle
Dosadašnja nagađanja i neogdovanja, skandali i odbijanja da se uskladimo sa načinom razmišljanja korporativnih „glavonja” su predstavljala uvod u suštinski najznačajniju promenu za način shvatanja digitalnog posedovanja igara. Najpopularnija platforma za distribuciju igara, Steam, jasno nam je, poslednjim ažuriranjem korpe, stavila do znanja da kupujemo digitalnu licencu, a ne vlasništvo. Najznačajniji uticaj na odluku jeste novi zakon države Kalifornija, AB 2426, koji stupa na snagu prvog januara naredne godine, a nalaže svim digitalnim trgovcima da jasno naznače tip kupovione, kao i prateće licence. Zakon uvodi zabranu korišćenja termina „kupi” ili „kupovina” (buy/purchase) ukoliko se ne odnosi na licencu, zahtevajući jasno i uočljivo saopštenje prikazano tokom završnog procesa kupovine. Ažuriranje Steam platforme je obogaćeno banerom na stranici za naplatu koji navodi da se kupovinom ostvaruje pravo na korišćenje digitalnog proizvoda, pružajući nam licencu za željenu igru. Odluka kompanije Valve je donesena kako bi preduhitrila potencijalne pravne probleme u Kaliforniji, gde se zakon, inspirisan Ubisoft i PlayStation incidentima, ustremio na rešavanje „nesporazuma” u vezi sa digitalnim vlasništvom. Tanka linija između pojmova licenciranja i posedovanja jeste prisutna i sporna već duže vreme, pogotovo u igračkoj industriji. Model koji kompanija Valve upotrebljava znači da će korisnici, ukoliko se igra ukloni sa platforme, biti lišeni pristupa proizvodu dokle god on nije prisutan u Steam biblioteci. Tome dijametralni stav kompanije GOG nudi igre slobodne za preuzimanje (DRM–free) nakon kupovine, garantujući trajni pristup i vlasništvo kupcima, dok su svojim ažuriranjem iskoristili priliku da na „anti–baneru“ prikažu svoju šaljivost. Kalifornijski zakon bi trebalo da postavi promenljivu prirodu vlasništva nad digitalnim sadržajem na pijedestal, kako bi svi onlajn potrošači postali svesni novog koncepta koji, polako, zamenjuje tradicionalne „modernim“ licencama. Digitalna distribucija proizvoda će nastaviti svoj rast, dominaciju, te će shvatanje pojmova i uslova biti presudno za snalaženje na digitalnom tržištu. Steam Valve GOG
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Doom: The Dark Ages Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom... Clair Obscur: Expedition 33 Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama... Computex 2025, Tajpej, Tajvan AI NEXT Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C... Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G Višak samopouzdanja Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”... Asus ProArt P16 (H7606WP) Pronalazak neverovatnog Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom... Logitech ProX Superlight 2 Sve udvostručeno Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta... Winhance 25.05 Popravka Prozora U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa... .rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije Unapređeno e Zakazivanje Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti Uspon tihog softvera Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao... Fatal Fury: City of the Wolves Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao... Arc Raiders Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)... |
||||||||||