Nauka
Vesti
Projekat „Primenjena muzika za muzeje”
Slučaj muzeja Nauke i tehnike u Beogradu
Svet kompjutera
15. septembar 2021.

Primenjena muzika za muzeje: Slučaj muzeja nauke i tehnike u Beogradu, naziv je naučno-umetničkog projekta koji je pokrenuo Centar za primenjenu muziku - Beograd, uz podršku Muzeja nauke i tehnike – Beograd i Zavoda za proučavanje kulturnog razvitka, a pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije.


Projekat se bavi razvojem pod-žanra primenjene muzike kroz komponovanje originalne permanentne primenjene muzike za stalnu postavku Muzeja nauke i tehnike u Beogradu, ispitivanjem integracije muzičke kompozicije sa prostorom i eksponatima, kao i istraživanjem njenog uticaja na posetioce muzeja i razvoj publike.


Na konferenciji su prisustvovali Aleksandar Vl. Marković, predsednik Centra za primenjenu muziku, Rifat Kulenović, direktor Muzeja Nauke i tehnike, i Marko Krstić, direktor Zavoda za proučavanje kulturnog razvitka, koji su potpisali protokol o poslovno tehničkoj saradnji i prisutne predstavnike medija upoznali sa inovativnim aspektima projekta i njegovim potencijalima.


Marko Krstić, Zaprokul; Aleksandar Marković, CAM; Rifat Kulenović, MNT;


Istraživanje uticaja primenjene muzike na muzejske posetioce osmišljeno je kao pilot projekat koji treba da izmeri efekte primenjene muzike za muzeje na razvoj muzejske publike u Muzeju nauke i tehnike, što bi moglo da doprinese kreiranju održivog modela razvoja muzejske publike u svim muzejima. Istraživanje efekata muzike na doživljaj muzejske publike sprovešće se pre i posle uvođenja muzike u vidu intervjua i ankete u štampanoj i digitalnoj formi. Originalnu muziku za tri stalne postavke muzeja komponovaće Aleksandar Vl. Marković, istoričar umetnosti i autor primenjene muzike za brojne izložbe, kompozitorka Misha Cvijović i mladi kompozitor Dušan Đorđević, koji će svojim iskustvom i primenom metodologije komponovanja permanentne muzike za muzeje i galerije, doprineti daljem razvoju ovog pod-žanra primenjene muzike.
Istraživački projekat u Muzeju nauke i tehnike je jedinstven po tome što će se po prvi put istražiti uticaj specijalno komponovane primenjene muzike na sadržaj i eksponate muzeja. Do sada je u svetu sprovedeno par istraživanja, ali samo o uticaju popularne klasične muzike, već komponovane za druge namene. Koliko je ideja inovativna govori i činjenica da je već formiran evropski konzorcijum od 12 partnera iz 7 zemalja koji želi da primeni koncept permanentne primenjene muzejske muzike uz testiranje njenog uticaja na publiku u 5 evropskih muzeja.


Za Muzej nauke i tehnike biće komponovano 3 kompozicije za 3 prostorno odvojena segmenta muzeja. Svaka kompozicija će biti komponovana prosečnom dužinom obilaska određenog segmenta i staln e postavke muzeja. Glavna stalna postavka u galeriji Aleksandar Despić, u najvećem prostoru muzeja imaće najdužu kompoziciju (oko 45 minuta), postavka Galerija igračaka oko 15 minuta, i stalna postavka Naučna igraonica oko 15 min.


Projekat u saradnji sa Muzejem nauke i tehnike će omogućiti da se pripremi i razvije novi koncept primenjene muzike za muzeje koji će biti adekvatan za prezentaciju stalne postavke muzeja. Ovim projektom će se muzički prezentovati Muzej nauke i tehnike kao jedan od prvih muzeja u svetu koji će imati svoju permanentnu muziku i zvučnu sliku koja, kao i primenjena muzika za film ili pozorište, ima ulogu da utiče na raspoloženje i osećanja posetilaca, ali gde je glavni fokus na povezivanju prostora, eksponata i posetioca u jedinstvenu sinestezijsku celinu.


Inovativnost projekta ”Primenjena muzika za muzeje: slučaj Muzeja nauke i tehnike u Beogradu” Centra za primenjenu muziku ogleda se u potpuno novoj zvučnosti muzeja u formi permanentne komponovane muzike na sadržaj stalne muzejske postavke koja će da ozvuči ceo muzej i stalnu postavku i da joj udahne novu dimenziju delovanja na publiku.


Projekat je počeo u 15. jula i završava se u decembru kada će biti predstavljeni rezultati.

Beograd
muzej
Republika Srbija
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
SEPTEMBAR 2021
Humankind
Humankind je kompleksna zver, složenija nego Old World i zaguljenija nego Civilization VI sa obe ekspanzije...
AMD Ryzen 5 5600G i ASRock B550 Taichi
Gejmerski survival kit
Novi APU modeli predstavljaju „survival kit” za igrače, da mogu kako-tako da se igraju dok se situacija na tržištu ne normalizuje...
Asus ROG Strix Radeon RX 6600 XT Gaming OC
Brz, hladan, tih... i preskup
Odlična kartica koja bez ikakvih problema izlazi na kraj i sa maksimalno nasviranim zverkama od igara i u rezoluciji od 2,5K...
Gigabyte Aorus 17G KD
Takmičarski laptop
Gejmerski laptop za one kojima u igranju nije bitna puka lepota grafike, niti priča i istraživanje, već - brzina...
Asus ROG Zephyrus M16 (GU603HR)
Više piksela, više akcije
U kućištu koje odgovara standardnom laptopu sa ekranom od 15,6 inča, ovde je upotrebljen WQXGA ekran koji je veći po visini za 11 odsto...
Šesta generacija mlaznih lovačkih aviona
SF u stvarnosti
Avioni koji će uskoro gospodariti nebom podsećaju na nešto iz naučne fantastike...
Novi standard veb-protokola i mnogo više od toga
QUIC i HTTP/3
U proteklih četrdeset godina možda se najmanje menjao HTTP protokol koji je odgovoran za prenos svega onoga što gledamo na vebu...
Nokia X10
Pouzdani 5G srednjak
Nokia X10 je deo programa Android One i ima garantovanu trogodišnju podršku za sistemska i bezbednosna unapređenja...
King’s Bounty II
Taktička dubina, izazovnost i zabava tokom poteznih bitaka i dalje su na očekivano visokom nivou...
Psychonauts 2
Osim kompleksnijeg gejmpleja i „mekših” fazona, igra se od keca prvenstveno razlikuje po spektakularnoj, modernoj grafici...
Diablo II: Resurrected
Igra stvorena za ljubitelje aRPG žanra kojima je Diablo III bio previše šaren...
© 2021 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama