|
TEST PLAY
Svaki ljubitelj prostorno-logičkih igara koji se, u bilo kom trenutku tokom poslednjih jedanaest godina, susreo sa fenomenalnim ostvarenjem Monument Valley (bilo mobilnim originalom, bilo nastavkom ili različitim verzijama reizdanja) bio je trenutno oduševljen njegovom nesvakidašnjom atmosferom i gameplayem, koji istovremeno žulja vijuge i izaziva bujice oduševljenja u trenutku kada prokljuvite kako neki nivo funkcioniše. Kako je autor ovih redova imao identičnu reakciju na Monument Valley, vest da dobijamo treći deo franšize izazvala je dodatni talas sreće, koji je samo povećan u trenutku kada je potvrđeno da će razvojni indie tim ustwo, nakon što su u službi Netflixa lansirali igru na Androidu i iOS-u za mobilne uređaje krajem prošle godine, sredinom ove godine, u vlastitoj režiji, predstaviti igru i u verzijama za PC i poslednje dve generacije svih aktuelnih konzolnih sistema (Switch, PS, Xbox). Kombinacija vrhunske atmosfere, pripovedanja i, najbitnije, gameplaya Monument Valley 3 vraća nas u mistični svet ispunjen čudnim transformacijama perspektive. Protagonista novog naslova ponovo je jedna devojčica, ovaj put mala Nuur. Ona šegrtuje u obližnjem svetioniku u službi lokalnog čuvara svetlosti, stare žene čiji je najveći strah da brojni mornari mogu da nastradaju ako se svetionik ugasi. Nažalost, čuvar stari, a svetlost polako gubi svoj intenzitet. Čuvar i Nuur rešavaju da krenu u potragu za načinom da svetlosti vrate snagu pre nego što ona potpuno izbledi, sakupljajući energetske fragmente u čuvarev čarobni štap. Kada nesrećni slučaj razdvoji ovaj par, Nuur odlučuje da nastavi sama i pomogne kako god je to moguće. Bilo da govorimo o atmosferi, pripovedanju ili, najbitnije, gameplayu, Monument Valley 3 nastavlja utabanim stazama prethodnika. Pred nama se smenjuju virtuelne diorame, manje ili više kompleksnih lokaliteta, kroz koje je potrebno da provedemo naše likove da bismo odmotali još koji metar klupka priče. To pomeranje ostvarujemo manipulacijom njihovom okolinom. Diorame imaju pomične delove koji mogu da se pomeraju na različite načine (rotiranje, klizanje, transliranje...) i na taj način sklope stazu (bilo celovitu, bilo segmentisanu) kojom Nuur može da stigne do željene lokacije ili prekidača u okviru nivoa. Tradicionalno i najzabavnije, čak i cele diorame ili njihovi veći segmenti mogu da se rotiraju, što dovodi do neočekivanih i veoma zabavnih promena perspektive usled kojih „niču” novi putevi za prelaženje nivoa koji ranije nisu postojali. Dok opšta radost tokom igranja ne napušta igrače, pogotovo ako se radi o ljubiteljima ovog serijala, Monument Valley 3 ima isti „problem” kao i njegov direktni prethodnik (MV2). Naime, prva igra u franšizi neočekivano je zapljusnula publiku tako velikom bujicom „wow-momenata”, da je dvočlanom timu koji vredno razvija ove naslove neverovatno teško, tehnički nemoguće, da ikada u potpunosti ponovi takav doživljaj. Jednostavno, što više igrate bilo koji Monument Valley, to je veća verovatnoća da ste svoje vijuge polako navikli čak i na najtvrđe moguće kosketine koje autori mogu da postave na vaš put do završetka igre. Ipak, to ne znači da se tandem iz ustwo ne trudi da stvori takve trenutke. Naprotiv, i uz Monument Valley 3 će vam nekoliko puta zastati dah kada se suočite sa istinski inovativnim zagonetkama, a posledično oduševljenje kada ih rešite biće srazmerno veće u odnosu na ostali, veći deo igre. Mada, pošto igranje MV3, poput prethodnika, uspešno uljuljkava publiku u kontemplativno raspoloženje, tokom trenutaka razmišljanja o ovom naslovu (ili baš dok je igrate u svojevrsnom zen-stanju) nije isključeno da ćete, poput autora ovih redova, sebi da postavite pitanje koje zvuči nešto nalik na sledeće: „Da li je uopšte bitno što igra ne uspeva da razbije limite inovativnosti u paramparčad, već joj je dovoljno da publiku umotava u topli pokrivač prijatne atmosfere i logičkih izazova sa kojima se družite kao sa starim prijateljem?” Od vašeg ličnog odgovora na ovo pitanje zavisi koliko će vam se MV3 svideti. Od nas ova igra ima samo reči preporuke, a njeni vrsni autori naklon poštovanja. Potrebno: Core i5, 8 GB RAM, GeForce GTX 460, DirectX 11, Windows 7 (SP1+) 64-bit Ova igra je: novi korak u serijalu atmosferičnih prostorno-logičkih igara Platforma: Windows, Xbox One/SXS, PlayStation 4/5, Switch 1/2 Veličina: 2 GB Studio: ustwo games Izdavač: ustwo games Adresa: monumentvalleygame.com PEGI: 3 86
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Midjourney 7 • DALL-E 3.5 • Google Nano Banana 2.5 Flash • Sora 2 • Synthesia 2.0 • Suno 5.0 • Udio 1.5 • Voyages • Ultimate Vocal Remover 5 • Otter 3.7 • Fathom 1.42 • Lovable • ChatGPT- 5 • DeepSeek 3.2 • Claude Sonnet 4.5 • Google Gemini 2.5 Flash Najbolje AI alatke Probali smo šesnaest alata za generisanje slika, komponovanje pesama, transkribovanje teksta, brzu izradu aplikacija i mnogo toga drugog... AMD Ryzen 9 Pro 9945 Surovi profesionalac Kako i sama oznaka sugeriše, ovaj procesor prvenstveno je namenjen profesionalnoj, odnosno, poslovnoj upotrebi... Asus ROG Strix XG248QSG Ace Trenutni domaći zadatak Asus vraća TN panel na scenu, iz starih razloga: munjeviti odziv tačaka i minimalni motion blur, te postiže novi rekord sa osvežavanjem od čak 61... Lenovo Yoga Pro 7 14AKP10 Opamećeni univerzalac Model koji je sada sposobniji za AI zadatke, ali i bez toga je u pitanju odličan laptop za sve namene... Samsung Galaxy A17 5G Opušten , pouzdan, slabašan Obećana softverska podrška sve do Androida 21 prevazilazi sve što konkurenti nude u ovom rangu... Apple iPhone 17 Pro Max Vrh piramide iPhone 17 Pro/Max ove godine ne možete da kupite u crnoj varijanti... Novi kineski Petogodišnji plan Unapred pripremljeni plan dominacije Kina vidi postizanje veće samodovoljnosti i snage u nauci i tehnologiji kao jedan od stubova sledeće faze razvoja... Sistemi za hlađenje računarskih centara Izbegavanje „toplotnog zida” Razvoj veštačke inteligencije traži sve više struje, a to sve više zagreva serverska postrojenja na čijim leđima sve počiva... Heroes of Might and Magic: Olden Era Early Access verzija novih Heroja ostavlja više nego pozitivan utisak... Battlefield 6 Igrač Battlefielda 6 srećan je što igra nije smeće (poput BF 2042), ali se sa setom priseća visina Battlefielda 3 i 4... Silent Hill f Ideja da igrač nikada nije siguran šta je realnost, a šta tripčina, u Silent Hill f odvrnuta je „na 11”... |
||||||||||