|
TEST PLAY
Ako još uvek niste dobili tikove od Unreal 5 engine igara na PC-u, verovatno ste se tek probudili iz hibernacije ili ste juče pušteni iz zatvora. Svaka druga igra je secka-fest pre petog ili šestog peča, s lošim performansama koje, po pravilu, nemaju veze sa (preambicioznim) podešavanjima detalja i rezolucije. Takav je i Wuchang, novi souls-like koji dolazi iz Kine, a delo je nekih lokalnih superfanova Mijazakijevog lika i dela. U prvih nekoliko dana nakon launcha, momci su na brzaka izbacili „budž-peč” koji igru tera u manjoj rezoluciji i upscaleuje izlaznu sliku, što kao rezultat ima distinktivnu mljuzgavu patinu, kao da igru igrate sa blur filterom preko modela i tekstura okoline. Biće, sigurno, bolje za Y dana/nedelja/meseci, ali za sada je ovako. Konzolne verzije, koliko čujem, ne pate od tog problema, te ako ste baš zagrejani za Wuchang, potražite sreću tamo. Klasični brzi Soulsborne, koji po koncepciji i egzekuciji stoji negde između Sekira i Bloodbornea Elem. Wukong, Wuchang... Kineski igrački studiji trenutno su u fazi u kojoj su Xiaomi i Huawei bili pre nekih petnaest godina - imaju lovu, nemaju prestiž, hoće da rade, ali nemaju iskustva. Rešenje za to je kopiranje koncepata koji prolaze na tržištu, uz dodavanje specifičnih kineskih začina koji bi trebalo da maskiraju „nelicencirane pozajmice”, da ne upotrebim jači izraz. Mislim, svi kradu, nisu Kinezi jedini koji to rade, ali nekako su najmanje suptilni. Wuchang: Fallen Feathers je klasični brzi Soulsborne, koji po koncepciji i egzekuciji stoji negde između Sekira i Bloodbornea. Znači, nema štitova, samo eskiviranja i pariranja. Borićete se protiv „koruptovanih” nesrećnika u svetu koji je pogođen kugom, vodeći heroja koji pati od te iste kuge, ali i od amnezije, i traži obećani spas i srećući NPC-ove sa kriptičnim agendama i monolozima. Spremajući se da napišem ovaj review, igrao sam se idejom da napravim numerisanu listu stvari koje su blatantno kopirane iz igara From softwarea, ali odustadoh. Možda će vam biti zabavnije da te stvari prepoznajete sami. Mene je, recimo, kiselo nasmejala sekcija koja je preslikani Blightown iz Dark Soulsa, sa sve otrov buildupom, daščanim skelama i seckanjem - imao sam osećaj kao da sam se vratio 15 godina u prošlost i igrao verziju za Xbox 360. Istini za volju, u igri ima i nekoliko prilično originalnih momenata. Tu je, pre svega, koncept ludila, koji raste svaki put kad vas umlate - blizu maksimuma udarate jače i primate veći demidž, a kada se vraćate po dropovane soulse (ovde crvena živa), moraćete prvo da porazite svog doppelgangera u demonskoj formi. U igri postoje predmeti koji dozvoljavaju plansko budženje madnessa, što će vešti igrači koristiti da efikasnije čiste sve pred sobom. Zanimljiva ideja je i eskiviranje, koje vam budži metar za specijalne udarce i spellove i motiviše vas na konstantno dodžovanje. Iako je po konceptu slično kao pariranje u Sekiru, eskiviranje u Wuchangu je lakše zbog opuštenijih tajminga. Krupan adut igre, makar na papiru, jeste kombinacija kineske istorije i mitologije. Igrate kao mlada Wuchang, gusarka koja je zapatila feathering, misterioznu bolest čiji je prvi simptom amnezija, a terminalni transformacija u demonsku pticu. Smeštena u pozni period dinastije Ming, igra koketira s elementima epohe, ali i sa verskim tradicijama taoizma i budizma. Velika je šansa da će vam sve to biti bizarno i strano, ali vam možda bude zanimljivo ako ste konoser kineske varijante mangi (da, i to postoji). Igra je prilično obimna, mada je skockana kao lavirint putanjica koje idu na sve strane, umesto velikog otvorenog sveta kakav ima Elden Ring. Po mom mišljenju, autori su pomalo preterali s diversifikacijom puteva kroz igru - jako je lako prevideti neku bitnu stazu u pravom moru sokaka i bogaza koje se račvaju na sve strane. Ali nekome će baš ovo biti zanimljivo, jer istraživanje često daje plod u zanimljivom lootu i bizarnim susretima. Potrebno: Core i5-8400 / Ryzen 5 1600, 16 GB RAM, GeForce GTX 1060 / Radeon RX 580 8GB Poželjno: Core i7-9700 / Ryzen 5 5500, 16 GB RAM, GeForce RTX 2070 / Radeon RX 5700 XT / Arc A750 Ova igra je: souls-like RPG Platforma: Windows, Xbox Series S/X, PlayStation 5 Veličina: 60 GB Studio: Leenzee Izdavač: 505 Games Adresa: wuchanggame.com PEGI: 16 69
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Midjourney 7 • DALL-E 3.5 • Google Nano Banana 2.5 Flash • Sora 2 • Synthesia 2.0 • Suno 5.0 • Udio 1.5 • Voyages • Ultimate Vocal Remover 5 • Otter 3.7 • Fathom 1.42 • Lovable • ChatGPT- 5 • DeepSeek 3.2 • Claude Sonnet 4.5 • Google Gemini 2.5 Flash Najbolje AI alatke Probali smo šesnaest alata za generisanje slika, komponovanje pesama, transkribovanje teksta, brzu izradu aplikacija i mnogo toga drugog... AMD Ryzen 9 Pro 9945 Surovi profesionalac Kako i sama oznaka sugeriše, ovaj procesor prvenstveno je namenjen profesionalnoj, odnosno, poslovnoj upotrebi... Asus ROG Strix XG248QSG Ace Trenutni domaći zadatak Asus vraća TN panel na scenu, iz starih razloga: munjeviti odziv tačaka i minimalni motion blur, te postiže novi rekord sa osvežavanjem od čak 61... Lenovo Yoga Pro 7 14AKP10 Opamećeni univerzalac Model koji je sada sposobniji za AI zadatke, ali i bez toga je u pitanju odličan laptop za sve namene... Samsung Galaxy A17 5G Opušten , pouzdan, slabašan Obećana softverska podrška sve do Androida 21 prevazilazi sve što konkurenti nude u ovom rangu... Apple iPhone 17 Pro Max Vrh piramide iPhone 17 Pro/Max ove godine ne možete da kupite u crnoj varijanti... Novi kineski Petogodišnji plan Unapred pripremljeni plan dominacije Kina vidi postizanje veće samodovoljnosti i snage u nauci i tehnologiji kao jedan od stubova sledeće faze razvoja... Sistemi za hlađenje računarskih centara Izbegavanje „toplotnog zida” Razvoj veštačke inteligencije traži sve više struje, a to sve više zagreva serverska postrojenja na čijim leđima sve počiva... Heroes of Might and Magic: Olden Era Early Access verzija novih Heroja ostavlja više nego pozitivan utisak... Battlefield 6 Igrač Battlefielda 6 srećan je što igra nije smeće (poput BF 2042), ali se sa setom priseća visina Battlefielda 3 i 4... Silent Hill f Ideja da igrač nikada nije siguran šta je realnost, a šta tripčina, u Silent Hill f odvrnuta je „na 11”... |
||||||||||