TEST PLAY
Na gaming sceni ne manjka 2D akcionih avantura/platformera (manje ili više kvalitetnih), a tvorci igre Nocturnal (iz švajcarskog razvojnog tima, ironično, zvanom Sunnyside Games), problem prezasićenja na tržištu sličnih igara pokušali su da reše unikatnim elementima. Štaviše, odvrnuli su doživljaj sa inventivnom osnovom mehanike na 11/10. Na sreću, ta osnova je dobra ideja, a izvedba je utegnuta poput švajcarskog sata... Majstorski izvedena destilacija jedne ideje Razvojni tim iza sebe već ima dve solidno prihvaćene igre, 2D shoot ’em up Towaga: Among Shadows, sa, takođe, inovativnim konceptom da je junak najveći deo igre nepokretan u centru ekrana, te The Firm, igru za mobilne telefone u kojoj brzometno kupujete i prodajete deonice na Vol Stritu. Te dve igre nismo i lično igrali, ali reklo bi se da znaju šta rade. Dakle, igra je smeštena u kraljevstvo Nahran, prekriveno zlokobnom, crnom maglom, koja ima izraženi uticaj na gameplay. Naime, nama nanosi damage, a protivnike čini neranjivim. Jedini način da je odagnamo je pomoću vernog, vatrenog mača, a nevolja je u tome što je vatra na maču ograničeno vremenski aktivna. Zato su posebne baklje, smisleno razmeštene duž nivoa i služe za „paljenje” mača jednom kada ih prvobitno kresnete, odnosno, paljenjem nekih od baklji otvarate vrata, pokrećete liftove i sl. Tako, akciono-platformski izazovi ove igre su, generalno, propulzivni i uvijeni u stalnu trku sa vremenom da stignete do naredne baklje dok se vatra na maču ne ugasi. Oko ove srži igre izgrađen je niz raznolikih izazova - Nocturnal ćete završiti za svega tri sata igranja, ali zato repeticije nema ni u tragovima. Raspolažete osnovnim udarcem, zatim, bodežima za bacanje (a koji, takođe, figurišu u rešavanju prostorno-platformskih prepreka), dodge potezom, osnovnim i dvostrukim skokom. Kao upravljački sistem, i borba je jednostavna i precizna, mahom se zasnivajući na brzim udarcima scimitarom, hitro izbegavanje udaraca i povremeno lečenje (takođe, moguće samo kad je mač upaljen). Što se samog izvođenja tiče, ono je, a što je veoma važno, nadasve udobno. Različitih vrsta protivnika ima sasvim dovoljno, a družina stvorenja iz magle upečatljivi su negativci. Tu su i mestimični boss okršaji, koji su mogli da budu vizuelno spektakularniji - jedna od retkih, konkretnih zamerki ovom naslovu. Postoji i, očekivano, nerazgranat sistem za unapređivanje junaka. Ubijanjem protivnika i razbijanjem (skrivenih ili ne) urni stičete poene kojima uvećavate zdravlje, trajanje buktanja vatre, brzinu kretanja kada je mač upaljen... S obzirom na brz tempo igre koja vas gura ka sledećoj baklji kako ne biste postali još jedna žrtva tame (naročito se ističu uzbudljive deonice kada kombinujete platformske i borbene veštine dok nepobediva magla hrli neprestano ka vama), usmrtiti sve protivnike, otključati većinu unapređenja i naći sve tajne igre poseban je izazov koji zahteva visoku veštinu. Replay vrednosti doprinosi i speedrun/permadeath režim koji se otključava nakon što jednom završite igru. Sve to upakovano je u tehnički, grafički dražesnu oblandu. Ručno crtane palate, tamnice, šume i drugi predeli kraljevstva Nahran, nadahnutog arhitekturom i opštim vajbom Persije, konstantno su prijatni oku, ali i igrački pregledni, a likovi precizno animirani. Nažalost, priča o ratniku koji se vraća u Nahran kako bi odagnao maglu i spasio nestalu sestru je opskurna, nerazumljiva i nezanimljiva. Pripovedana je kroz malobrojne dokumente i vrlo koncizne dijaloge sa NPC-ima, pri čemu je teško odupreti se porivu da sve to, prosto, preskočite u potrazi za narednom bakljom. Ukratko, Nocturnal je majstorski izvedena destilacija jedne ideje, tačno svedena da se iz nje izvuče maksimum „soka”. Uz efektno dizajniranu borbu, isto takve nivoe i dinamično „platformisanje”, radi se o kompaktnom naslovu koji zrači kompetencijom. Mada, podstiče da, ipak, priželjkujemo novi akcioni platformer istih autora, a koji bi bio složeniji i smešten u interesantniji svet, ni to nikako nije malo. Potrebno: Core i7-3610QM / Ryzen 5 3500U, 8 GB RAM, GeForce GT 650M ili Radeon HD 4870 X2, Windows 7 64-bit
Ova igra je: akcioni platformer zasnovan na inovativnoj mehanici sa maglom i vatrom Platforma: Windows, PlayStation 5, Xbox Series X/S, Switch Veličina: 1,6 GB Studio: Sunnyside Games Izdavač: Dear Villagers Adresa: i.sk.rs/359128 PEGI: nema 80
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Microsoft Windows 11 23H2 Sveže oprani Prozori Windows Copilot, ugrađeni AI pomoćnik, već sada je daleko više od toga što je Cortana ikad bila i mogla da bude... Asus ROG Maximus Z790 Formula Hladna zimi, hladna leti Uz Raptor Lake Refresh generaciju Intelovih Core procesora paralelno je „osvežena” i ponuda modela matičnih ploča... Apple Watch Ultra 2 i Apple Watch Series 9 Ovogodišnji „ vršioci dužnosti” Oba sata dolaze sa preinstaliranim WatchOS-om 10.x i to je jedna od značajnih novina... Asus ROG Ally Z1 Extreme Saveznik je stigao! Ovo je Windows PC, oličen u formi ručne igračke konzole, što ga već na prvu loptu razlikuje od najvećeg konkurenta, Valveovog Steam Decka... Estetska vizija Pavela Surovog Arhetipsko kulturno nasleđe i AI Kako to izgleda kad AI u svoje ruke uzme neko ko i te kako ume da ga iskoristi kao alatku? Razvoj traktorskog snopa Svemirski čistač Naučnici su na korak od stvaranja tehnologije koja je donedavno bila sastavni deo naučne fantastike... Samsung Galaxy Tab S9 FE+ Povoljan kvalitet Uređaj laserski fokusiran na zonu gde se preklapaju vrh srednjeg dela tržišta i početak onog najvišeg... Borba YouTubea protiv adblockera Reklamokalipsa YouTubea Alphabet očekuje da mu se vrati uloženo, što je sasvim normalno, ali sam kvalitet usluge na svim nivoima opada u svim Googleovim proizvodima... Regulacija kripto-trgovanja Kripto-tržište u paklenoj kuhinji Tržište kripto-valuta i srodnih finansijskih instrumenata pretrpelo je još jedan veliki i razočaravajući potres... Alan Wake II Ovo je hrabar, na momente lud i superpretenci-ozan, ali nikada dosadan eksperiment kombinovanja naracije i gejmpleja... The Talos Principle 2 Bolju, impresivniju, zarazniju i produkcijski napucaniju glavolomku u ovome trenutku nećete naći... Call of Duty: Modern Warfare III Kampanja je kratka, multiplayer recikliran, a glavna novost je zombi režim DMZ, posuđen iz Warzonea... |
||||||||||