PRVI UTISCI
Wayfinder
Dragan KOSOVAC
1. april 2023.

Nepuna tri meseca otkako su studiji Airship Syndicate i Digital Extremes svetu zvanično predstavili da rade na „MMO-lite” ostvarenju pod nazivom Wayfinder, taj naslov ušao je u fazu zatvorenog beta testiranja i, trenutno, sve teče u skladu sa planom da tokom proleća igra pređe u Early Access program, a zatim i u live, pre isteka 2023. godine. Ako ste jedan od onih igrača kojima se „pale lampice” pri pominjanju Digital Extremesa i/ili Airship Syndicatea, ne treba dodatno da vas ubeđujemo da je ovo veoma perspektivan naslov koji zaslužuje vašu pažnju. Ipak, ako vas zanima više detalja o igri Wayfinder ili ste voljni da vam naširoko objasnimo o kakvom naslovu i kojim razvojnim timovima se radi, dobrodošli, polećemo.

Akcioni RPG u trećem licu i fantasypunk okruženju koji u mnogim aspektima prati model igre Warframe
Gameplay svakog lika bitno se menja sa promenom klase oružja koje koristite

Kanadski studio Digital Extremes ove godine obeležava tri decenije postojanja, a najpoznatiji je po saradnji sa Epic Gamesom i radu na klasiku Unreal, kao i serijalu Unreal Tournament, a, zatim, i po tome što ovaj tim tokom poslednjih deset godina na nogama drži i neprestano unapređuje jedan od najboljih freemium naslova u istoriji igara - Warframe. Sa druge strane, studio Airship Syndicate osnovan je u Ostinu, u Teksasu, tek godinu dana nakon što je DE pokrenuo Warframe, ali to ovaj mlađi tim nije sprečilo u tome da za relativno kratko vreme privuku pažnju publike naslovima kao što su Battle Chasers: Nightwar, Darksiders Genesis i Ruined King: A League of Legends Story. Ova tri pomenuta naslova imaju veoma karakterističan vizuelni stil, za koji je odgovoran jedan od koosvnivača studija, slavni crtač i autor stripova, Džo Madureira („Battle Chasers”, „Deadpool”, „Vanguard”) tako da ne čudi da i Wayfinder izgleda veoma lepo, sa stripoliko nacrtanim i animiranim likovima. Zaista, vizuelni stil u igri Wayfinder trenutno podseća kako na ranija ostvarenja ovog studija, tako i na druga zvučna imena. Ovde, pre svega, mislimo na serijal Warcraft ili, još bolje, Torchlight i nikad prežaljeni Wildstar, koji na impresivan način kombinuju cartoony izgled sa čudnom estetikom fantasypunka u kom se prožimaju magija i tehnologija. Sve to, ali sa jasnim vlastitim šmekom - to je Wayfinder.

Nakratko ćemo se osvrnuti na okruženje koje nam dočarava ta specifična i dopadljiva grafika ove igre. Radnja je smeštena u fantazijski svet Evenor, čija, relativno miroljubiva, svakodnevica biva razorena napadom snaga haosa koje po svetu šire Gloom, oblak mračne energije koji, naizgled, bespovratno proždire regione i žitelje ovog sveta. Kao pripadnik organizacije Seekera, zaštitnika Evenora, dali ste svoj život da bi zaštitili grad Skylight, jedno od poslednjih uporišta čovečanstva, ali onda se desilo nešto neverovatno. Uspevate da nađete put nazad iz Glooma u stvaran svet. To znači da ste Wayfinder, osoba sa natprirodnom sposobnošću da ulazi i izlazi iz Glooma bez trajnih posledica. Na vama je da započnete borbu za spasavanje Evenora.

Prilikom odlučivanja da li je Wayfinder nešto za vas ili ne, izgled i lore igre nisu na prvom mestu, već su najbitniji mehanika i primarni game-loop. U slučaju ove igre, to je akcioni RPG u trećem licu koji se pretežno odvija u proceduralno generisanim dungeonima, takozvanim lost zonama. Da, igra ima i overland koji, u stilu Destinyja, delite sa drugim igračima i u kom izvršavate kvestove, istražujete misteriozne predele i udružujete snage sa drugim igračima da biste se uhvatili u koštac sa world bossovima. Takođe, tokom avantura u regionima overlanda, otkrivaćete kapije do lost zona, čije farmovanje je „meso” igre. Štaviše, da bi se igračima olakšala ta aktivnost, nakon što jednom otkrijete neku lost zonu, ona postaje dostupna iz glavnog haba Skylighta, a njen stepen težine i izazovnosti možete da podešavate putem specijalnih resursa. Sve što radite vodi vas ka otključavanju i unapređivanju sve većeg broja wayfindera u vašoj „ergeli”, kao i oružja i opreme koje oni koriste.

Pomenuti Warframe često ćemo u ovom članku koristiti za povlačenje paralela sa Wayfinderom, i to ne samo zato što je WF laka skraćenica za obe igre. Zapravo, mnoge aspekte Wayfinder nasleđuje od Warframea, od opšte logike stvaranja sveta, preko mehanike gameloopa i sistema dugoročne progresije likova, pa sve do, za današnje standarde, prilično pitomog načina monetizacije (mikrotransakcije bi trebalo da budu ograničene na kozmetiku i „quality of life” dodatke). Same klase Wayfindera su kompletni likovi, čije ime i izgled ne možete da menjate (naravno, bez obzira na to sa kojim junakom igrate, drugi igrači vide vaš „account name”), ali možete da birate koje su vam aktivne veštine i koje oružje koristite, što znatno menja način na koji se neki od likova koristi u borbi. Na kraju kratkog tutorijala, igra nas upozorava da će nas nastavak sa istim likom vezati za njega (ili nju) i da neko vreme nećemo moći da igramo sa sledećim junakom. Ponovo, slično Warframeu, svaka klasa otključava se kao frameovi, postepenim prikupljanjem resursa, a u ovom specifičnom slučaju najbitnije su retke „uspomene” koje ćete pronalaziti skrivene u lost zonama i overlandu.

Kada igra bude puštena u live fazu, u njoj će biti šest potpuno razvijenih likova i na desetine različitih oružja. U ranoj beti, igrači su na početku mogli da biraju između troje junaka. Windgrave funkcioniše kao paladin, sa veštinama koje pored oštećivanja protivnika privlače aggro protivnika i leče saigrače. Njegovo početno oružje, mač i štit, defanzivno je orijentisano, ali uzimanjem dvoručnog mača ili sekire Windgrave postaje ofanzivna zver. Drugi lik je Niss, ubica iz senki, pripadnica rase mračnih Eldrena (analog dark elfovima u ovoj igri), čiji stil borbe podrazumeva brzo kretanje po bojnom polju i seckanje protivnika, najbolje bodežima sa kojima počinje igru. Treći lik, Silo, stručnjak je za mašine u čijem arsenalu se nalazi širok asortiman gadžeta, od bombi, preko dronova, pa sve do holograma. Silo počinje igru sa puškom, ali niko vas ne sprečava da koristite neko od oružja za obračun izbliza. Pored ovo troje likova, u finalnoj verziji igre biće još jedan trojac. Gladiator Senja, naoružana ogromnim dvoručnim mačem i Kyros, mag posvećen borbi protiv Glooma čije telo se pretvorilo u čistu energiju, predstavljaju suprotne polove ofanzivnog spektra. Poslednji lik još uvek nije zvanično najavljen, ali to bi trebalo da bude alhemičarka.

Dok svaki od navedenih junaka ima jedinstveni skup veština, njegov ili njen gameplay najviše zavisi od trenutnog oružja koje, pored toga što određuje distancu sa koje se borite, omogućava korišćenje dodatne specijalke vezane za to specifično oružje. Tako, na primer, sve puške koriste mehaniku sa nišanjenjem u ranjive zone protivnika i reload u odgovarajućem trenutku za otključavanje bonusa, ali od vrste puške zavisi da li vam je specijalka AoE napad, nalik na sačmaru, kratkotrajni stun, otrovni DoT ili nešto peto.

U praksi, bilo da koristite melee ili ranged oružje, akcija je veoma prijatna i dinamična, a pozicioniranje i kretanje posebno su bitni. Pored četiri veštine, specijalke vezane za oružje i osnovnih napada na levom tasteru miša (zamah ili hitac vašeg oružja), imate i mogućnost double-jumpa, kao i dasha za izbegavanje napada koji koristi sistem stamine.

Tokom bete, iskusili smo i lice i naličje zlatne medalje Wayfindera. Sa jedne strane, igra izgleda prelepo, implementirani junaci ostavljaju utisak da su spremi za finalnu verziju igre, a game-loop je zarazan i, najbitnije, vrlo zabavan (ponovo, pod uslovom da volite ovakav tip igara). Negativne strane su, očekivano, tipične stvari za ovako ranu betu: povremeni diskonekt sa servera ili crash Unreal Enginea 4 iz kog igra zaista izvlači impresivne svari. Lični utisak je da je najbitnija stvar vezana za ovo ostvarenje upravo to što je studio Digital Extremes deo njenog razvojnog tima, jer njihov višegodišnji angažman na evoluciji Warframea svakako predstavlja primer koji bi više kompanija trebalo da pokuša da oponaša.

Kada se igra pojavi pred publikom u svom finalizovanom obliku, trebalo bi da ima dovoljno sadržaja da mesecima zabavi publiku istraživanjem regiona i, naravno, otključavanjem sve većeg broja likova i oružja. Paralelno sa tim, Airship Syndicate i Digital Extremes nastaviće sa dodavanjem novog sadržaja, kao i, poučeni Warframeom, novih mehanizama koji će pleniti pažnju igrača. Kao što smo naveli na početku teksta, Wayfinder bi tokom nekoliko narednih nedelja trebalo da pređe u Early Access i tada će uspeh ovog naslova postati samo pitanje vremena.


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
DECEMBAR 2023
Microsoft Windows 11 23H2
Sveže oprani Prozori
Windows Copilot, ugrađeni AI pomoćnik, već sada je daleko više od toga što je Cortana ikad bila i mogla da bude...
Asus ROG Maximus Z790 Formula
Hladna zimi, hladna leti
Uz Raptor Lake Refresh generaciju Intelovih Core procesora paralelno je „osvežena” i ponuda modela matičnih ploča...
Apple Watch Ultra 2 i Apple Watch Series 9
Ovogodišnji „ vršioci dužnosti”
Oba sata dolaze sa preinstaliranim WatchOS-om 10.x i to je jedna od značajnih novina...
Asus ROG Ally Z1 Extreme
Saveznik je stigao!
Ovo je Windows PC, oličen u formi ručne igračke konzole, što ga već na prvu loptu razlikuje od najvećeg konkurenta, Valveovog Steam Decka...
Estetska vizija Pavela Surovog
Arhetipsko kulturno nasleđe i AI
Kako to izgleda kad AI u svoje ruke uzme neko ko i te kako ume da ga iskoristi kao alatku?
Razvoj traktorskog snopa
Svemirski čistač
Naučnici su na korak od stvaranja tehnologije koja je donedavno bila sastavni deo naučne fantastike...
Samsung Galaxy Tab S9 FE+
Povoljan kvalitet
Uređaj laserski fokusiran na zonu gde se preklapaju vrh srednjeg dela tržišta i početak onog najvišeg...
Borba YouTubea protiv adblockera
Reklamokalipsa YouTubea
Alphabet očekuje da mu se vrati uloženo, što je sasvim normalno, ali sam kvalitet usluge na svim nivoima opada u svim Googleovim proizvodima...
Regulacija kripto-trgovanja
Kripto-tržište u paklenoj kuhinji
Tržište kripto-valuta i srodnih finansijskih instrumenata pretrpelo je još jedan veliki i razočaravajući potres...
Alan Wake II
Ovo je hrabar, na momente lud i superpretenci-ozan, ali nikada dosadan eksperiment kombinovanja naracije i gejmpleja...
The Talos Principle 2
Bolju, impresivniju, zarazniju i produkcijski napucaniju glavolomku u ovome trenutku nećete naći...
Call of Duty: Modern Warfare III
Kampanja je kratka, multiplayer recikliran, a glavna novost je zombi režim DMZ, posuđen iz Warzonea...
© 2023 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama