TEST PLAY
XEL
Aleksandar DINIĆ
1. avgust 2022.

Biser mudrosti od davnina, koji glasi: „Bolje je ćutati i biti smatran budalom, nego progovoriti i otkloniti svaku sumnju,” savršeno opisuje najnoviju uzdanicu nemačkog Tiny Roara, pod nazivom XEL. U pitanju je neinspirativna, ograničena, previše jednostavna i previše zastarela 3D akciona avantura, lišena bilo kakvih ambicija da bude nešto više od sume svojih bazičnih delova, dodatno se srozavajući svojim narativnim „bravurama” koje mogu izazvati ozbiljne digestivne poremećaje.

Neinspirativna, ograničena, previše jednostavna i previše zastarela 3D akciona avantura

U ulozi ste baksuza zvanog Reid, svemirskog devojčurka čija se letelica ruši na površinu misterioznog sveta iz naslova igre, sa zadatkom da što pre pronađete orijentire ka bezbednim zonama i zaputite se u pravcima koji će dati više odgovora nego pitanja. Ispostaviće se da je XEL modularna svemirska platforma, nastanjena gomilom kripova, mutanata i drugih opasnosti, ali i NPC-a različitih agendi i stepena poverljivosti prema junakinji koja će pokušati da pronikne u tajne koje dotična instalacija krije u svojim najnepristupačnijim regijama i dubinama.

Dizajn igre i mehanika onoga što vas očekuje viđeni su milion puta bolji u sličnim naslovima, te se nećemo previše zadržavati na tome: bazično kretanje, šibanje/lockovanje/izbegavanje protivnika, korišćenje nekoliko alatki za transverzalu terenom, susreti sa imbecilnim bossovima, zamorno tumaranje dosadnim i previše lavirintskim nivoima i „rešavanje” prostih terenskih zagonetki dodatno je obogaćeno određenim fičersima na koje su autori igre nezdravo i nekritično ponosni. Ovo se odnosi na bombastično najavljivane „time bending puzzles”, koje se u praksi svode na sporadična šaltanja između sadašnjosti i prošlosti XEL-a (na tesnim i unapred definisanim delovima mape koje se u skladu sa time menjaju) radi elementarnog pronalaženja puta za dalji napredak. Vau.

Sa druge strane, XEL je stvor koji konstantno iritira svim pratećim nedostacima, bagovima, propustima i debilnim odlukama u dizajnu, do te mere da imate potrebu da sve to taksativno zapišite na parčetu papira i podelite sa čitaocima u ovom opisu, dok ne ponestane predviđenog prostora. Bez nekog naročitog redosleda, here it goes: Konfuzne mape regiona koje možete da konsultujete (kada igra otvori onu na kojoj se, zapravo, i nalazite) prepune su ikonica koje ne apdejtuju ono što ste odradili na dotičnim lokacijama. Skakanje je moguće samo na tačno određenim mestima (na ivicama između dve platforme), pri čemu će igra to nekada obavljati i automatski, ne obazirući se na vaše inpute. Skupljanje raznih predmeta i materijala nekada je bazično i normalno (jednostavnim prelaskom preko njih), a nekada će igra zamrznuti tekuću akciju na ekranu kako bi vas obavestila da ste upravo, sigh, pokupili nešto (što zdravo zna da nervira tokom sukoba sa protivnicima). U sličnom stilu su i postupci aktiviranja određenih mehanizama, povlačenja poluga i sličnog, gde će kripovi nastaviti da vas šibaju dok traje sinematik dotične radnje(!), bez mogućnosti da ga prekinete. Očekivano, „junakinja” će često imati standardnu potrebu da krene da melje i izbacuje svoje mudrosti u nasumičnim momentima, često onda kada želite da budete skoncentrisani na okršaje koji su u toku, a o anomalijama, kao što su potpuno ili delimično neiscrtavanje nivoa u koji ste ušli ili propadanju kroz njih da i ne pričamo.

Vrhunac svega tiče se onoga sa čime smo i počeli tekst. Jedina stvar gora od Nemca koji nije duhovit je Nemac koji pokušava da bude duhovit, što se ovde ogleda u dijalozima i monolozima od kojih krvare uši, uz intonaciju i način na koji likovi izgovaraju tekst koji više priliče nekom čitanju bajke od strane vaspitačice u zabavištu, a ne „intrigantnoj SF-fantazijskoj priči”. Ovome kumuje i arhaičan dizajn i animacija svih likova, koji kao da su ispali iz nekog niskobudžetnog CGI crtaća od pre deceniju i po koji se prodavao po trafikama. XEL je grbavi gubavac od igre, a na cenu koju su mu zakačili dodajte još toliko i pazarite Stray na neviđeno. To je svakako bolja odluka u ovom trenutku.

Potrebno: četvorojezgarni Core i5 na 3.0 GHz, 8 GB RAM, GeForce GTX 1080 Ti / Radeon RX Vega 64, Windows 10 64-bit

Ova igra je: akciona 3D avantura koja „više smrdi, neg’ što miriše”

Platforma: Windows, Nintendo Switch

Veličina: 9 GB

Studio: Tiny Roar

Izdavač: Assemble Entertainment

Adresa: tinyroar.de

PEGI: nema

33


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
DECEMBAR 2023
Microsoft Windows 11 23H2
Sveže oprani Prozori
Windows Copilot, ugrađeni AI pomoćnik, već sada je daleko više od toga što je Cortana ikad bila i mogla da bude...
Asus ROG Maximus Z790 Formula
Hladna zimi, hladna leti
Uz Raptor Lake Refresh generaciju Intelovih Core procesora paralelno je „osvežena” i ponuda modela matičnih ploča...
Apple Watch Ultra 2 i Apple Watch Series 9
Ovogodišnji „ vršioci dužnosti”
Oba sata dolaze sa preinstaliranim WatchOS-om 10.x i to je jedna od značajnih novina...
Asus ROG Ally Z1 Extreme
Saveznik je stigao!
Ovo je Windows PC, oličen u formi ručne igračke konzole, što ga već na prvu loptu razlikuje od najvećeg konkurenta, Valveovog Steam Decka...
Estetska vizija Pavela Surovog
Arhetipsko kulturno nasleđe i AI
Kako to izgleda kad AI u svoje ruke uzme neko ko i te kako ume da ga iskoristi kao alatku?
Razvoj traktorskog snopa
Svemirski čistač
Naučnici su na korak od stvaranja tehnologije koja je donedavno bila sastavni deo naučne fantastike...
Samsung Galaxy Tab S9 FE+
Povoljan kvalitet
Uređaj laserski fokusiran na zonu gde se preklapaju vrh srednjeg dela tržišta i početak onog najvišeg...
Borba YouTubea protiv adblockera
Reklamokalipsa YouTubea
Alphabet očekuje da mu se vrati uloženo, što je sasvim normalno, ali sam kvalitet usluge na svim nivoima opada u svim Googleovim proizvodima...
Regulacija kripto-trgovanja
Kripto-tržište u paklenoj kuhinji
Tržište kripto-valuta i srodnih finansijskih instrumenata pretrpelo je još jedan veliki i razočaravajući potres...
Alan Wake II
Ovo je hrabar, na momente lud i superpretenci-ozan, ali nikada dosadan eksperiment kombinovanja naracije i gejmpleja...
The Talos Principle 2
Bolju, impresivniju, zarazniju i produkcijski napucaniju glavolomku u ovome trenutku nećete naći...
Call of Duty: Modern Warfare III
Kampanja je kratka, multiplayer recikliran, a glavna novost je zombi režim DMZ, posuđen iz Warzonea...
© 2023 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama