PRVI UTISCI
Oaken
Dragan KOSOVAC
1. jul 2022.

Visoka koncentracija uspešnih timova za razvoj igara, kao što je, recimo, slučaj u Poljskoj, stvara uslove u kojima nije retkost da se mala grupa ljudi sa iskustvom okupi pod zastavom novog studija i pokrene rad na vlastitoj igri. Upravo takav slučaj je sa indie timom Laki Studios, čiji članovi za pojasom imaju staž sa naslovima kao što su Divinity: Original Sin 2, Seven: the Days Long Gone, Thronebreaker, Gamedec, pa čak i stona strateška igra Neuroshima Hex. Taj mali studio nedavno je lansirao svoju prvu igru, taktički roguelite Oaken, u Early Access na Steamu i GOG-u, a mi smo imali prilike da se pozabavimo ovim naslovom i pogledamo kako izgleda u ranoj fazi razvoja.

Prosečan nivo Oakena može da podseća na rešavanje šahovskog problema ili prostorne zagonetke

Svet Oakena smešten je u krošnju Velikog hrasta (engl. oak - hrast), magičnog drveta prepunog života, mističnih bića i duhova koji su u neprestanom kontaktu, zahvaljujući Hrastovoj pesmi, natprirodnom glasu koji povezuje drvo i sve njegove stanovnike. Kada Veliki hrast napadne nepoznata tama, zvuk Hrastove pesme nestaje. Dok većinu žitelja ovog sveta hvata panika, nekolicina hrabrih šumskih duhova rešava da se bori za svoj dom do poslednjeg daha.

Dok je priča Oakena krajnje prepoznatljiva i već viđena nebrojeno mnogo puta, ona je savršeno funkcionalan okvir za „meso” ovog naslova, a to su taktičke bitke. Njihova „fizička” veličina prilično je mala, ali je nivo strateških izazova sa kojima ćete se sretati tokom nivoa ove igre pohvalno visok.

Kao što to često biva u roguelite naslovima, svaka partija vas stavlja pred razgranatu mapu nasumično generisanih čvorišta, koja kriju sedam osnovnih encountera, svaki sa svojim nagradama, ali za najvrednije od njih, nove borbene karte, moraćete da se borite. Same bitke odigravaju se na prilično malim bojištima, podeljenim na heksove. To što su bojišta mala, ne znači da su borbe lake, naprotiv (samo pitajte fanove igre Into the Breach). Tokom svakog poteza, na bojno polje postavljate nove i pomerate postojeće duhove, stvorenja sa specifičnim borbenim statistikama, karakteristikama i mogućnostima. Zadaci koji vas očekuju tokom bitaka pokrivaju sve favorite, od potpune eliminacije protivničkog tima ili specifičnog duha, preko defanzivnog opstanka određeni broj poteza, sve do zauzimanja i kontrolisanja specifičnih polja. Pored osnovnog i specijalnog napada, najbitnija karakteristika svakog stvorenja na bojištu je njegova orijentacija. Naime, prednje tri strane šestougaone pločice na kojoj se nalazi neki duh predstavljaju takozvani prednji luk, zonu napada, ali i automatizovanog uzvraćanja udarca. Zbog te „retally” mehanike, uspešno rešavanje izazova koji predstavlja neka mapa postaje igra mačke i miša - ko će bolje da postavi svoje jedinice i iskoristi propuste u protivničkim odlukama. Ipak, to nadmudrivanje ne može da traje večno, zahvaljujući još jednoj mehanici, zvanoj „fatigue”. Naime, kada protivnik postavi sve svoje duhove na bojno polje, ceo vaš tim, svakog poteza gubi hit poene. Kada se sva pravila uzmu u obzir, igranje nivoa Oakena može da podseća na rešavanje šahovskog problema ili prostorne zagonetke. Svemu tome treba dodati i magije, veštine, vispove i trinkete, čijim specijalnim mogućnostima možete da lečite, bafujete i štitite svoje duhove, odnosno, oštećujete, debafujete i pomerate protivnike.

Pored robusnog i kvalitetnog sistema borbe, Laki Studios dobija dodatni veliki plus na konto audio-vizuelne prezentacije. Crteži mističnih šumskih stvorenja, muzika i efekti stvaraju zaista autentičnu atmosferu. Ipak, Oaken nije finalizovana igra, nego naslov u Early Accessu, a najveći razlog za to ogleda se u oskudici sadržaja, to jest, nedostatku raznolikosti tokom partija. Jasno je da u ovakvim igrama balans svakog stvorenja, veštine ili magije mora da bude veoma pažljivo odmeren, ali bez dovoljno „duboke klupe” igrači nemaju mnogo razloga da se vraćaju novim partijama kako bi naišli na nešto novo. Srećom, na osnovu onoga što igra pruža sada, imamo poverenja u ovaj mladi studio da će do verzije 1.0 Oakenu biti dodato mnogo kvalitetnog, zanimljivog i zabavnog sadržaja.


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
APRIL 2024
Gigabyte Radeon RX 7900 GRE Gaming OC 16G
Zlatni zeka
Model koji je izvorno namenjen kineskom tržištu, i koji se tamo pojavio još prošlog leta, lepo je popunio prazninu između modela RX 7800 XT i RX ...
Asus ROG Zephyrus G16 (GU605MY-QR085X)
Najkompaktnija zverka
Uz sve kompromise, ovo je verovatno najsnažniji laptop smešten u manje od dva kilograma i 18 milimetara visine...
Honor Watch 4
Savršeno upakovan
Sat koji donosi veoma malo pravih noviteta, ali kod kog je uklapanje poznatog i očekivanog dovedeno do savršenstva...
Mobile World Congress 2024
Ovde i AI ima AI
Utisak je da MWC „na nogama” drže isključivo velike kineske kompanije, a praksa predstavljanja flegšip telefona na sajmu je sve ređa...
Inovativni motori i reaktori
Bolji pogon
Električni motori uskoro stižu u putničke avione, samo da se reši nekolicina konstruktorskih prepreka...
Honor Magic 6 Pro
Magična Šestica
Sistem kamera oslanja se na tehnički sofisticiran dizajn sa promenjivim otvorom blende...
Apple, AI i nova tužba za monopol
Kisela ili slatka jabuka
Apple će uvek da koristi sopstveno rešenje, ukoliko može da ga napravi dovoljno brzo i kvalitetno...
Dragon’s Dogma 2
Nastavak dvanaest godina stare igre koja odavno ima kultni status, naoko, jednostavan akcioni RPG koji se trudi vas angažuje, ali i pomalo namuči...
Rise of the Ronin
Rise of the Ronin izuzetno podseća na Ghost of Tsushima, kako po izgledu, tako i po konceptu...
Highwater
Ugodan koktel postapokaliptične komike i poetične melanholije...
Microsoft Windows 3.0
Prisećamo se treće iteracije operativnog sistema baziranog na grafičkom korisničkom okruženju, koja je konačno mogla da izađe na crtu takmacima...
© 2024 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama