PRST NA ČELO
Gotovo je. Slack je kupljen. Alat koji je u periodu pandemije odigrao veliku ulogu na svim teritorijama, konačno je našao tim u kome može zabeležiti najbolje rezultate. Salesforce je kupio Slack za neverovatnih 27,7 milijardi američkih dolara i ne namerava da stane Kupovina Slacka ima neverovatno mnogo smisla za kompaniju Salesforce. Na svom putu ka zaokruživanju ultimativne poslovne platforme, Salesforce je imao jedan važan nedostatak, a to je bila platforma koja bi kolaboraciju različitih zaposlenih u različitim sistemima - usmerila u smeru koji donosi maksimalnu vrednost za jednu od najvrednijih kompanija sveta. Salesforce u poslednje vreme u radi jako dobar posao. Godišnji prihodi im prevazilaze 20 milijardi dolara i to je odličan rezultat za kompaniju nastalu 1999. godine. Ako u obzir uzmemo da je pre samo četiri godine prihod ove kompanije bio dvostruko manji, jasno je koliki je put napravila kompanija izvršnog direktora Marka Beniofa (Marc Benioff). Tada, kada je Salesforce bio apsolutni rekorder u brzini dostizanja prihoda od 10 milijardi dolara godišnje, Mark je predvideo da će se prihod od 20 milijardi desiti do kraja 2022. godine. Kao što je sada jasno, ne samo da je kompanija uspela da ostvari prihode godinu dana pre roka, već u 2022. godinu ulazi sa jednim od najvrednijih alata u svetu korporativne kolaboracije. Ovakav pedigre potvrđuje i kupoprodajna cena, ali i brojka od 12 miliona aktivnih korisnika dnevno, koliko Slack beleži u ovom trenutku. Ono što će Salesforce morati da razume u ovoj akviziciji jeste i način korišćenja. Naime, preko 90 odsto korisnika Slacka ovu aplikaciju koristi u njenom besplatnom obliku, dok je samo 10 odsto korisnika koji za usluge ove platforme plaćaju. Nije poznato koliki broj organizacija koristi plaćenu verziju ovog alata, ali je poznato da njih oko 750 hiljada aktivno koristi neku od verzija. Neke od ovih organizacija su u potrazi za alatkama koje novi kupac u svojoj ponudi ima i predstavljaće „laku metu” za akviziciju korisnika. Neke analize pokazale su da preko 65 kompanija sa „Fortune 500” liste koriste upravo Slack, a aplikacija se koristi u preko 150 zemalja sveta. Dobra vest za novog kupca jeste brzina kojom je Slack počeo da prebacuje korisnike na plaćenu verziju. Naime, upravo je tekuća godina najbolja u istoriji kompanije po ovom aspektu. Prema dostupnim podacima, samo u dosadašnjem delu tekuće godine, Slack je dobio preko 122 hiljade korisnika koji plaćaju upotrebu platforme, što je povećanje od 28 odsto u odnosu na 2020. godinu. Dodatno, Slack ima jednu od najboljih vrednosti kada je u pitanju zadržavanje korisnika. Poslednji podaci govore da preko 90 odsto korisnika koji probaju i aktivno koriste Slack ostaju na ovoj platformi dugoročno, a u slučaju kada se posmatraju samo platežni korisnici, ta se brojka penje na neverovatnih 98 odsto. Iako Microsoft Teams, zahvaljujući drugačijem „gazdi” i poziciji koju on uživa, ima i veći broj aktivnih korisnika na dnevnom nivou (preko 13 miliona), ova aplikacija se ne može pohvaliti tako visokim brojkama zadržavanja korisnika. Salesforce će, akvizicijom Slacka, postati veoma zaokružena tehnološka ponuda, ključna za projekte digitalne transformacije širom planete. Uzimajući u obzir akvizicije kompanija Mulesoft i Tableau, Salesforce ima sposobnost da zaokruži bilo koji poslovni proces i obezbedi kvalitetnu kolaboraciju i prezentaciju podataka, bez obzira na industriju ili lokaciju. Slack je kao kompanija bio veoma zreo za akviziciju. Početak 2020. godine doneo je značajan pad u vrednosti ove kompanije, usled nemogućnosti da skalira brzinom kojom su neki od konkurenata (a posebno Microsoft Teams i Zoom) rasli u osvit pandemije. Vrednost kompanije bila je u padu, a procenjeni gubici u protekla dva kvartala iznosili su skoro 170 miliona američkih dolara. Otkako je izašla na berzu, kompanija je izgubila preko 40 odsto vrednosti početkom pandemije, da bi se u poslednjih nekoliko kvartala vratila na solidan, ali i dalje neodrživ put. Naposletku, ova akvizicija je odličan potez za Salesforce, ali i korisnike širom sveta. Pristup koji Salesforce forsira je takozvani low-code i sposobnost koju ima Slack, a koja se ogleda u mogućnosti integracije sa velikim brojem alatki, omogući će dodatnu vrednost i korisnicima Salesforcea, ali i doneti čitav svet naprednih poslovnih alatki postojećim korisnicima Slacka. Dvostruka pobeda, reklo bi se. Vreme će pokazati da li će u rukama, novcem ne toliko opterećenog, vlasnika Slack postići rezultat za koji je, iz perspektive velikog broja poštovalaca u softverskoj industriji, oduvek bio sposoban.
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Microsoft Windows 11 23H2 Sveže oprani Prozori Windows Copilot, ugrađeni AI pomoćnik, već sada je daleko više od toga što je Cortana ikad bila i mogla da bude... Asus ROG Maximus Z790 Formula Hladna zimi, hladna leti Uz Raptor Lake Refresh generaciju Intelovih Core procesora paralelno je „osvežena” i ponuda modela matičnih ploča... Apple Watch Ultra 2 i Apple Watch Series 9 Ovogodišnji „ vršioci dužnosti” Oba sata dolaze sa preinstaliranim WatchOS-om 10.x i to je jedna od značajnih novina... Asus ROG Ally Z1 Extreme Saveznik je stigao! Ovo je Windows PC, oličen u formi ručne igračke konzole, što ga već na prvu loptu razlikuje od najvećeg konkurenta, Valveovog Steam Decka... Estetska vizija Pavela Surovog Arhetipsko kulturno nasleđe i AI Kako to izgleda kad AI u svoje ruke uzme neko ko i te kako ume da ga iskoristi kao alatku? Razvoj traktorskog snopa Svemirski čistač Naučnici su na korak od stvaranja tehnologije koja je donedavno bila sastavni deo naučne fantastike... Samsung Galaxy Tab S9 FE+ Povoljan kvalitet Uređaj laserski fokusiran na zonu gde se preklapaju vrh srednjeg dela tržišta i početak onog najvišeg... Borba YouTubea protiv adblockera Reklamokalipsa YouTubea Alphabet očekuje da mu se vrati uloženo, što je sasvim normalno, ali sam kvalitet usluge na svim nivoima opada u svim Googleovim proizvodima... Regulacija kripto-trgovanja Kripto-tržište u paklenoj kuhinji Tržište kripto-valuta i srodnih finansijskih instrumenata pretrpelo je još jedan veliki i razočaravajući potres... Alan Wake II Ovo je hrabar, na momente lud i superpretenci-ozan, ali nikada dosadan eksperiment kombinovanja naracije i gejmpleja... The Talos Principle 2 Bolju, impresivniju, zarazniju i produkcijski napucaniju glavolomku u ovome trenutku nećete naći... Call of Duty: Modern Warfare III Kampanja je kratka, multiplayer recikliran, a glavna novost je zombi režim DMZ, posuđen iz Warzonea... |
||||||||||