TEST PLAY
Eksponencijalna najezda atmosferičnih kvazi-psiholoških indie horora iz autorskih timova istočnoevropske geografske odrednice nije (opet) mogla dugo da prođe mimo pažnje nadležnih iz poljskog Bloober Teama. „Potrzymaj mi Žubrówka” uzviknuše autori dva osrednje solidna Layers of Feara (i krajnje nesolidnog Blair Witcha od pre dve godine), i prionuše na izradu igre zamišljene tako da vam ne da mira noćima (što će se na kraju ispostaviti kao tačno, iz sasvim drugačijih razloga). U ulozi naslovnog medijuma prelazite u paralelni svet, kako bi izgubljenim dušama preminulih pružili preko potreban mir Priča prati Marijanu, naslovnu devojku-medijum, koja svoju moć obitavanja u paralelnoj, fantazmagoričnoj verziji stvarnog sveta koristi kako bi izgubljenim dušama preminulih pružila preko potreban mir. Nakon vizija užasnog zločina nad neimenovanom devojčicom i poruke misterioznog glasa sa druge strane žice koji zna za njene tajne sposobnosti, glavna junakinja kreće put napuštenog radničkog odmarališta Niwe, koje je zatvoreno i ruinirano nakon užasnog masakra koji se u njemu desio u prošlosti. Kao što se dâ naslutiti, osnovna mehanika igre vrti se oko pomenutog prelaska u dotičnu dimenziju, sa par sposobnosti koje se tada mogu koristiti (zaštitna barijera, preopterećenje vaših moći za oslobađanje prolaza za dalje, rekonstrukcija memorijskog eha i prošlih događaja i slično). Ovo je vizuelno interesantno izvedeno, jer se na ekranu u isto vreme prikazuju postupci vašeg lika i u stvarnom i u paralelnom svetu, sa kombinovanjem dostupnih akcija koje možete izvesti u jednoj ili obe ravni, ali i bez mogućnosti da ovu sposobnost slobodno koristite kada hoćete (uvek vam se servira na predefinisanim mestima, bilo pomenutim istovremenim prikazom, bilo smenjivanjem okruženja na kom je u tom trenutku fokus). Osnovni problem The Mediuma je odzvanjajuća kriza identiteta kojim igra tumara po monitoru, neodlučna u tome šta tačno želi da bude (i u velikoj meri postigne). Da li je ovo horor-šetalica sa banalnim i sporednim avanturističkim elementima? Tanka psihološka avantura koja nedostatak izazova krije pod skutima sablasne atmosfere, sa svim kartama stavljenim na napetost koju jedno razvaljeno okruženje iz sovjetske ere treba da izazove? Ili neubedljiv plagijat koncepta i vizuelnog identiteta iz avanture Dark Seed, koja je istu stvar dočarala mnogo bolje pre čitave tri decenije... Sve deluje kao atmosferična igra gotovo isključivo atmosfere radi, bez mnogo snage i ambicije da se zagrebe dublje, uz jak utisak da je sve očišćeno od bilo kakvih izazova, kako bi se kroz igru prošetali bez mnogo zaglavljivanja i razmišljanja. Ovome u prilog ide većina onoga što će biti servirano tokom igranja: neupotrebljivi predmeti-krajputaši koji su tu samo radi par linija komentara, jedan jedini protivnik koji će vas sporadično spopadati (kroz deonice sa rudimentarnom stealth mehanikom, odnosno, linearnom bežanijom dok vas ne ostavi na miru), malim brojem predmeta u inventaru za koje je odmah očigledno gde se koriste, uz gomilu jalovih lokaliteta kroz koje se samo prolazi, bez ičeg interesantnog usput. Noćne more iz prvog pasusa ovog teksta tiču se tehničkih karakteristika igre. The Medium u tom smislu ima verovatno najprikladniji naziv u istoriji igara, jer će tek na nekim srednjim grafičkim podešavanjima konfekcijske konfiguracije (koje bi inače morale da samelju ovakvu igru), zapravo i pružiti koliku-toliku igrivost. Igra je već legendarno neoptimizovana (i to sa namenskim drajverima), što se manje ogleda u sporadičnim štucanjima i usporavanjima tokom igranja, a mnogo više u spektakularnim padovima performansi na jednocifrene vrednosti FPS-a , kada se ekran rascepi da prikaže oba sveta (što svedoči o loše programiranom engineu, koji jednostavno ne može da svari različit rendering dve odvojene mape u istom trenutku). Ovo svakako nije opravdano sasvim prosečnim (mada korektnim) grafičkim prikazom i animacijama likova, sa par kvalitetno izmontiranih i izrežiranih sinematika i scena, uz kvalitetan i efektan muzički aranžman koji se jedini nije obrukao u celom paketu. Potrebno: Intel Core i5-6600 / AMD Ryzen 5 2500X, 8 GB RAM, Radeon R9 390X / GeForce GTX 1060 6 GB, Windows 10 Poželjno: Intel Core i5-9600 / AMD Ryzen 7 3700X, 16 GB RAM, GeForce RTX 2070 Ti / Radeon RX 5700 XT, Windows 10 Ova igra je: psihološka horor-šetalica sa minimalističkim avanturističkim elementima Platforma: Windows, XSXS Veličina: 40 GB Studio: Bloober Team Izdavač: Bloober Team SA Adresa: Pegi: nema 61
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Microsoft Windows 11 23H2 Sveže oprani Prozori Windows Copilot, ugrađeni AI pomoćnik, već sada je daleko više od toga što je Cortana ikad bila i mogla da bude... Asus ROG Maximus Z790 Formula Hladna zimi, hladna leti Uz Raptor Lake Refresh generaciju Intelovih Core procesora paralelno je „osvežena” i ponuda modela matičnih ploča... Apple Watch Ultra 2 i Apple Watch Series 9 Ovogodišnji „ vršioci dužnosti” Oba sata dolaze sa preinstaliranim WatchOS-om 10.x i to je jedna od značajnih novina... Asus ROG Ally Z1 Extreme Saveznik je stigao! Ovo je Windows PC, oličen u formi ručne igračke konzole, što ga već na prvu loptu razlikuje od najvećeg konkurenta, Valveovog Steam Decka... Estetska vizija Pavela Surovog Arhetipsko kulturno nasleđe i AI Kako to izgleda kad AI u svoje ruke uzme neko ko i te kako ume da ga iskoristi kao alatku? Razvoj traktorskog snopa Svemirski čistač Naučnici su na korak od stvaranja tehnologije koja je donedavno bila sastavni deo naučne fantastike... Samsung Galaxy Tab S9 FE+ Povoljan kvalitet Uređaj laserski fokusiran na zonu gde se preklapaju vrh srednjeg dela tržišta i početak onog najvišeg... Borba YouTubea protiv adblockera Reklamokalipsa YouTubea Alphabet očekuje da mu se vrati uloženo, što je sasvim normalno, ali sam kvalitet usluge na svim nivoima opada u svim Googleovim proizvodima... Regulacija kripto-trgovanja Kripto-tržište u paklenoj kuhinji Tržište kripto-valuta i srodnih finansijskih instrumenata pretrpelo je još jedan veliki i razočaravajući potres... Alan Wake II Ovo je hrabar, na momente lud i superpretenci-ozan, ali nikada dosadan eksperiment kombinovanja naracije i gejmpleja... The Talos Principle 2 Bolju, impresivniju, zarazniju i produkcijski napucaniju glavolomku u ovome trenutku nećete naći... Call of Duty: Modern Warfare III Kampanja je kratka, multiplayer recikliran, a glavna novost je zombi režim DMZ, posuđen iz Warzonea... |
||||||||||