PRVI UTISCI
Teardown
Danilo LUKINOVIĆ
1. decembar 2020.

Da li ste ikada razmišljali o promeni posla? Nešto opuštajuće, na vazduhu, sa neograničenim mogućnostima za napredak i satisfakcijom svakog radnog dana, uz korišćenje raznovrsne opreme i vozila. Da, naravno da jeste. Vaš naredni posao biće rušenje, ali nećemo se ograničavati na građevinske objekte, jer sve što ljudski um smisli, a ruka napravi, ista ta kombinacija može da razori i svede ga na gradivne elemente.

Fantastična kombinacije glavolomke i akcione destrukcije u detaljnom 3D Voxel okruženju

Teardown jedan je od onih naslova koji ne ostavlja mnogo sumnje o svrsi i sadržaju. Već sam naziv najavljuje destruktivnu prirodu naslova, ali ova igra zahteva udubljivanje, kako bi se otkrila prava draž slatke unutrašnjosti ispod „kockaste” voxel spoljašnjosti. Neupućenima bi čak moglo da deluje da se radi o modu za Minecraft, ali iako u ovoj igri nema „krativnosti”, ona je mnogo više od pukog simulatora čekićanja. Igra je delo studija Tuxedo Labs, tačnije Denisa Gustafsona, koji predstavlja kompletan sastav ovog „tima”. Ipak, iza njega je više od decenije saradnje sa drugim studijima i rada na endžinima fizike i naučnoj vizuelizaciji. Čovek je čak dizajnirao i escape room, pa tematika i sadržaj Teardowna uopšte ne čude, jer sadrže mnoge aspekte ovog vida zabave.

Rušenje, iako sasvim legalna delatnost, i te kako služi onima koji ležernije tumače zakone i propise, a u Teardownu ćete koristiti znanje, snalažljivost, alatke, vozila i okolinu da (pre svega u kampanji), uglavnom pod okriljem noći, rešite probleme koje jutro ne treba da zatekne. Slučajno ili namerno, ali igra na prvi pogled deluje jednostavno. Međutim, igraču se ništa ne daje u ruke i od samog starta morate, kao u starim, dobrim igrama, da pokrenete vijuge, analizirate svaki pedalj okoline i osmislite (uglavnom) logičan način da obavite zadatak. U moru naslova koji vas vode za ruku po stazici od žute cigle ili igara koje su teške da bi bile teške, ovakav pristup je pravo osveženje. Fizički model je odličan, a kompletno okruženje može da se iskoristi i/ili uništi. Naviknuti na šareniš i dopamin, igrači skoro da su zaboravili na prostu logiku. Stepenice služe za penjanje, zapaljive i eksplozivne stvari poštuju svoju prirodu, a razumevanje znakova i upozorenja predstavlje jednu od stvari koje nas razlikuju od ostatka faune.

Pored svega pomenutog, kampanja lagano podiže kompleksnost zadataka, dozvoljavajući igraču da se navikne na to šta se od njega očekuje. Igre koje u fokusu imaju nasilje i destrukciju često padnu na ispitu jer su suviše proste i repetitivne i fokusiraju se na šok i odbojnost, što može biti zabavno i „kontroverzno”, ali se taj efekat brzo potroši ogolivši plitku i nezanimljivu igru. GTA serijal je postao opšte popularan, između ostalog i zbog toga što možete da krenete u krvavi pir i uništavanje milijardi dolara imovine, ali ne morate, a uz to imate mnoštvo maštovitih i kompleksnih misija i mini-igara. Teardown upravo deluje kao kompilacija ovog dela slavnog serijala. Kompleksne misije, naoručito one sa ograničenim vremenom ili triggerima, zahtevaće planiranje unapred i pravilno, precizno, ali i brzo obavljanje serije radnji. Mnogo puta ćete omanuti, ali trenutak kada celu stvar odradite kao brižljivo komponovano i odsvirano delo, predstavlja srž zabave koju nudi ovaj simulator destrukcije.

Iako opšetprisutna u indie vodama, voxel grafika nije za svačiji ukus i nikoga neće privući lepotom i fotorealstičnim efektima. Sa druge strane, ozbiljan fizički model i detaljno „destruktabilno” (Svet kompjutera TM) okruženje ozbiljno će namučiti čak i jaku mašinu. Čak i osnovna, potrebna konfiguracija podrazumeva klasu GTX 1060 grafike i četvorojezgarni procesor sve sa stavkom da Intel integruše nisu podržane. Poželja konfiguracija trebalo bi da sadrži i7 ili bolji (dakle, Ryzen, ali 7+) i GTX 1080 (ili bolju). Ni konačna verzija neće imati bolju optimizaciju, pa ako ne želite da gledate slideshow kockica, moraćete da zasučete rukave i nakon uštede molite IT bogove da na policama domaćih prodavnica ima i nekog hardvera, a ne samo guma, blendera i veš mašina.


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
APRIL 2024
Gigabyte Radeon RX 7900 GRE Gaming OC 16G
Zlatni zeka
Model koji je izvorno namenjen kineskom tržištu, i koji se tamo pojavio još prošlog leta, lepo je popunio prazninu između modela RX 7800 XT i RX ...
Asus ROG Zephyrus G16 (GU605MY-QR085X)
Najkompaktnija zverka
Uz sve kompromise, ovo je verovatno najsnažniji laptop smešten u manje od dva kilograma i 18 milimetara visine...
Honor Watch 4
Savršeno upakovan
Sat koji donosi veoma malo pravih noviteta, ali kod kog je uklapanje poznatog i očekivanog dovedeno do savršenstva...
Mobile World Congress 2024
Ovde i AI ima AI
Utisak je da MWC „na nogama” drže isključivo velike kineske kompanije, a praksa predstavljanja flegšip telefona na sajmu je sve ređa...
Inovativni motori i reaktori
Bolji pogon
Električni motori uskoro stižu u putničke avione, samo da se reši nekolicina konstruktorskih prepreka...
Honor Magic 6 Pro
Magična Šestica
Sistem kamera oslanja se na tehnički sofisticiran dizajn sa promenjivim otvorom blende...
Apple, AI i nova tužba za monopol
Kisela ili slatka jabuka
Apple će uvek da koristi sopstveno rešenje, ukoliko može da ga napravi dovoljno brzo i kvalitetno...
Dragon’s Dogma 2
Nastavak dvanaest godina stare igre koja odavno ima kultni status, naoko, jednostavan akcioni RPG koji se trudi vas angažuje, ali i pomalo namuči...
Rise of the Ronin
Rise of the Ronin izuzetno podseća na Ghost of Tsushima, kako po izgledu, tako i po konceptu...
Highwater
Ugodan koktel postapokaliptične komike i poetične melanholije...
Microsoft Windows 3.0
Prisećamo se treće iteracije operativnog sistema baziranog na grafičkom korisničkom okruženju, koja je konačno mogla da izađe na crtu takmacima...
© 2024 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama