TEST PLAY
Narodna mudrost kaže da je pizza kao seks - čak i kad je loša, prilično je dobra. Gledate slike i gladite brke misleći da je Space Crew klon FTL-a, uvereni da se ova poslovica može primeniti i na igre. „Ne mora da bude genijalno, neka bude samo odlično”, ubacujem svoje misli u vaša usta, iako vam je možda do FTL-a stalo kao do snega iz 1987... Kampanja se sastoji od niza obaveznih i opcionih misija koje imaju „iscepkani” karakter umesto kontinualnog toka FTL-a Space Crew, ipak, nije to što sam mislio da će biti. Igra pozajmljuje neke elemente tog legendarnog rouglajta iz 2012, ali ne dovoljno i nedovoljno dobro da bi ostavila utisak jači od „meh”. U većoj meri se nadovezuje na prethodni naslov istih autora, Bomber Crew, prenoseći gejmplej iz bombardera u svemirski brod, uz nekoliko promena nagore. Dakle, imate brod koji možete da nadograđujete i posadu koja može da napreduje, svemirsku stanicu iz koje krećete u misije i vanzemaljsku pretnju kao okosnicu priče. Estetika igre je u izvesnoj meri inspirisana Kerbal Space Programom, tako da vam slede velike karikaturalne glave i džiberiš glasovi u stilu Simsa. So far so good. Kampanja se sastoji od niza obaveznih i opcionih misija koje imaju „iscepkani” karakter, umesto kontinualnog toka FTL-a. Uspešno rešene misije donose XP za posadu, research poene koji otključavaju dodatnu opremu i kredite za kupovinu te opreme. Roguelite ili like aspekt prilično je tanak, jer su misije odvojene sejvovima, a svaka katastrofa koja vas zadesi može biti anulirana izlaskom iz igre i učitavanjem pozicije iz baze pre početka misije. Dakle, tenzije nema ili je minimalna. Veći problem od nedostatka palpabilnog mikrostresa jeste prilično ravna linija svega ostalog. Napredak u iskustvu i hardveru je spor, ali ravnomeran; težina misija eskalira predvidljivim ritmom; iznenađenja, praktično, ne postoje, kao ni luda kombinatorika sa posadom, opremom i situacijama koja je FTL učinila genijalnim. U ovoj igri ne možete postati prejaki, niti preslabi - uvek ćete biti optimalni. Space Crew je monoton i predvidiv, iako se trudi da to kompenzuje šljaštećim borbama, fijukanjem plazme i štektanjem gaus mitraljeza. Sve misije, praktično, funkcionišu na isti način - uzletite sa stanice u Zemljinoj orbiti, napravite nekoliko hipersvemirskih skokova, rešite problem na cilju, nakon čega se vraćate u bazu, nadajući se da ste skrpili dovoljno resursa za sledeći tier opreme koji se onda automatski otključava. Iako je meta-igra relativno dosadna, neposredna taktička manipulacija posadom izvedena je na prilično dobar način. Svaki član posade ima specijalizaciju u okviru koje progresivno dobija specijalke koje ga čine idealnim za određeni posao. Na primer, kapetan, koji je ujedno i pilot, ima sposobnost za evazivno letenje koje brodu daje stopostotnu šansu za izbegavanje protivničke vatre na neko vreme. Brodom može da pilotira i inženjer, radarista ili bilo ko drugi, ali oni neće moći da aktiviraju te specijalne akcije koje su često ključ preživljavanja. Izazov leži u činjenici da posade nema dovoljno - imate fiksni broj članova koji može da ide iznad limita, a situacije u koje upadate stalno zahtevaju da sečete uši i krpite pozadinu, to jest, da koristite članove za posao koji im nije primaran. Na primer, usred borbe s protivničkim lovcima, koja vas prisiljava da strelce držite u turelnim kupolama kako bi branili brod, u kabinu vam upada boarding party aliena i kreće da razbija enterijer i pravi zulum. Bezbednosni personal je zauzet, ali zato inženjer čačka nos pored svoje konzole, te ćete njemu narediti da uzme blaster sa soške i zaustavi invejdere. Situacija zna da eskalira u totalni haos, ali, srećom, imate mogućnost za kratkotrajno usporavanje vremena koje vam pomaže da se snađete. Kada bi Space Crew igraču dozvoljavao veći stepen slobode i obezbedio ikakvu nepredvidivost, bio bi vredan nabavke. Ovako, čak i pored cene od petnaestak evra, teško da bih mogao da ga preporučim bilo kome, osim fanovima Bomber Crewa. Potrebno: Intel Core i3-530, 2 GB RAM, Geforce 9800 GT Poželjno: Intel Core i3-6300, 4 GB RAM, GeForce GTX 560 Ti Ova igra je: rogue-lite taktička simulacija posade svemirskog broda Platforma: Windows (Steam), PlayStation 4, Xbox One, Switch Veličina: 614 MB Studio: Runner Duck Izdavač: Curve Digital Adresa: i.sk.rs/357716 PEGI: 7 61 Naš video: i.sk.rs/357723
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Microsoft Windows 11 23H2 Sveže oprani Prozori Windows Copilot, ugrađeni AI pomoćnik, već sada je daleko više od toga što je Cortana ikad bila i mogla da bude... Asus ROG Maximus Z790 Formula Hladna zimi, hladna leti Uz Raptor Lake Refresh generaciju Intelovih Core procesora paralelno je „osvežena” i ponuda modela matičnih ploča... Apple Watch Ultra 2 i Apple Watch Series 9 Ovogodišnji „ vršioci dužnosti” Oba sata dolaze sa preinstaliranim WatchOS-om 10.x i to je jedna od značajnih novina... Asus ROG Ally Z1 Extreme Saveznik je stigao! Ovo je Windows PC, oličen u formi ručne igračke konzole, što ga već na prvu loptu razlikuje od najvećeg konkurenta, Valveovog Steam Decka... Estetska vizija Pavela Surovog Arhetipsko kulturno nasleđe i AI Kako to izgleda kad AI u svoje ruke uzme neko ko i te kako ume da ga iskoristi kao alatku? Razvoj traktorskog snopa Svemirski čistač Naučnici su na korak od stvaranja tehnologije koja je donedavno bila sastavni deo naučne fantastike... Samsung Galaxy Tab S9 FE+ Povoljan kvalitet Uređaj laserski fokusiran na zonu gde se preklapaju vrh srednjeg dela tržišta i početak onog najvišeg... Borba YouTubea protiv adblockera Reklamokalipsa YouTubea Alphabet očekuje da mu se vrati uloženo, što je sasvim normalno, ali sam kvalitet usluge na svim nivoima opada u svim Googleovim proizvodima... Regulacija kripto-trgovanja Kripto-tržište u paklenoj kuhinji Tržište kripto-valuta i srodnih finansijskih instrumenata pretrpelo je još jedan veliki i razočaravajući potres... Alan Wake II Ovo je hrabar, na momente lud i superpretenci-ozan, ali nikada dosadan eksperiment kombinovanja naracije i gejmpleja... The Talos Principle 2 Bolju, impresivniju, zarazniju i produkcijski napucaniju glavolomku u ovome trenutku nećete naći... Call of Duty: Modern Warfare III Kampanja je kratka, multiplayer recikliran, a glavna novost je zombi režim DMZ, posuđen iz Warzonea... |
||||||||||