TEST PLAY
Pre skoro deset godina, Dungeon Defenders iz studija Trendy Entertainment bio je jedan od naslova koji su predvodili talas inovacije u žanru tower defense naslova, stavljajući igrača na bojno polje koje ste prethodno opremili automatizovanim tornjevima. Sem toga, igra se prvo pojavila u varijanti za mobilne uređaje da bi skoro godinu dana kasnije stigla na PC i tada aktuelne PS3 i Xbox 360. U svim svojim iteracijama, Dungeon Defenders izazivao je univerzalno pozitivne reakcije. Tada počinje čudan period za razvojni tim ove igre, koji je istovremeno pokušavao da napravi doslednog naslednika i prepakuje original, kako bi privukao širu publiku. Tokom 2015. godine stiže Dungeon Defenders II, naslov koji je odstupio od delikatnog balansa originala, naginjući više ka igrama MOBA žanra, ali je i dalje našao svoju publiku (i još uvek može da se igra besplatno na većini igračkih platformi). Sada, skoro deceniju nakon premijere originalne igre, Trendy je postao Chromatic Games, a zahvaljujući veoma uspešnoj Kickstarter kampanji, pred nama je Dungeon Defenders: Awakened, navodno, povratak korenima franšize i igra koju su fanovi nestrpljivo iščekivali. Ovo je, efektivno, modernizovani remaster originalne igre Dungeon Defenders, u najboljem mogućem smislu Okvirna priča je, efektivno, identična prethodnim igrama u serijalu. Fantazijska zemlja Etheria je nakon eona borbe protiv sila mraka predvođenih zlim Old Onesima uspela da zarobi neprijatelje u magičnim Eternia kristalima. Dok su iskusni heroji na zasluženom odmoru, četvoro mladih početnika slučajno oslobađa deo protivnika iz kristala i pokušava da ih drži pod kontrolom svojim ograničenim sposobnostima. Huntress, aprentice, monk i squire uspevaju da se izbore sa protivnicima i kasnije i sami postanu pravi junaci, ali najnoviji izazov ih baca kroz vremenski procep - ponovo su mladi i neiskusni šegrti koji se bore za živu glavu, dok ih napadaju talasi sve opasnijih čudovišta. DDA prilično uspešno spaja staro i novo, jer su dizajn likova i vizuelni identitet igre ponovo u stilu originalne igre, samo u modernom ruhu sa lepšom rezolucijom, detaljnijim modelima i animacijama, kao i boljim efektima koji tokom bitke neprekidno pršte po ekranu. Dok je izgled igre unapređen koliko to dozvoljava prelaz sa Unreal Enginea 3 na 4, sam gameplay je ostao prepoznatljiv. Birate koji lik vodite (igra početnicima jasno objašnjava ulogu svakog heroja i stepen težine igranja sa njim/njom) i upuštate se u niz tower defense izazova sa talasima neprijateljskih stvorenja željnih da unište vaš matični kristal. Tokom tih obračuna nivoi su podeljeni na dva dela, na fazu gradnje (build phase) i fazu borbe (combat phase). U prvoj fazi podižete tornjeve i odbrambene strukture, što univerzalne, što specifične za vaš lik, a kada ste spremni, pokrećete drugu, akcionu fazu u kojoj se aktivno borite vodeći svog junaka u stilu koji podseća na konzolne akcione RPG naslove - iz trećeg lica sa kamerom preko ramena. Eliminisanje neprijatelja i prelaženje nivoa daju iskustvo, a nivoi jačaju borbene sposobnosti vašeg heroja i tako u krug. Arsenal kojim opremate likove može donekle da modifikuje stil igre datog heroja, mada ćete uglavnom brzo odlučiti šta vam je omiljena oprema i sve neželjeno prodavati da biste za zlato unapređivali favorite. Tu je i kozmetički momenat koji pozitivno utiče na atmosferu igre. Načelno, tower defense naslovi su za igrače kojima ne smeta da uče na greškama i više puta igraju isti nivo, što ide ruku pod ruku sa grindy prirodom ovakvih igara. Srećom, direktna borba sa protivnicima uliva nivoima dovoljno dinamike (po cenu preglednosti bojnog polja za kojom vapi svaki virtuelni strateg-amater), tako da igrač nikada ne može da se požali da mu je dosadno. Naprotiv, na višim stepenima težine (ukupno ih je šest, uz uvek opcioni hardcore modifikator) često imate osećaj da ne možete da dišete od protivnika i da je jedino rešenje u kooperativnom multiplayeru. Pored podešavanja težine, DDA ima dovoljno specifičnih režima da igrači budu zainteresovani na duge staze. Ipak, dugoročni uspeh svakog tower defense naslova zavisi, pre svega, od neprestane infuzije dodatnog sadržaja. Nadamo se da će Chromatic pratiti DDA u skladu sa tim. Potrebno: Intel Core i3-3210 / AMD FX-4350, 4 GB RAM, GeForce GTX 750 / Radeon HD 8760, Windows 7 64-bit Poželjno: Intel Core i7-4770K / AMD Ryzen 5 1500X, 8 GB RAM, GeForce GTX 1050 / Radeon RX 470, Windows 10 64-bit Ova igra je: novi izdanak u serijalu naslova koji kombinuju akcioni RPG i tower defence Platforma: Windows, (PS4, Xbox One i Switch do kraja godine) Veličina: 10 GB Studio: Chromatic Games Izdavač: Chromatic Games Adresa: PEGI: 7 80
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Microsoft Windows 11 23H2 Sveže oprani Prozori Windows Copilot, ugrađeni AI pomoćnik, već sada je daleko više od toga što je Cortana ikad bila i mogla da bude... Asus ROG Maximus Z790 Formula Hladna zimi, hladna leti Uz Raptor Lake Refresh generaciju Intelovih Core procesora paralelno je „osvežena” i ponuda modela matičnih ploča... Apple Watch Ultra 2 i Apple Watch Series 9 Ovogodišnji „ vršioci dužnosti” Oba sata dolaze sa preinstaliranim WatchOS-om 10.x i to je jedna od značajnih novina... Asus ROG Ally Z1 Extreme Saveznik je stigao! Ovo je Windows PC, oličen u formi ručne igračke konzole, što ga već na prvu loptu razlikuje od najvećeg konkurenta, Valveovog Steam Decka... Estetska vizija Pavela Surovog Arhetipsko kulturno nasleđe i AI Kako to izgleda kad AI u svoje ruke uzme neko ko i te kako ume da ga iskoristi kao alatku? Razvoj traktorskog snopa Svemirski čistač Naučnici su na korak od stvaranja tehnologije koja je donedavno bila sastavni deo naučne fantastike... Samsung Galaxy Tab S9 FE+ Povoljan kvalitet Uređaj laserski fokusiran na zonu gde se preklapaju vrh srednjeg dela tržišta i početak onog najvišeg... Borba YouTubea protiv adblockera Reklamokalipsa YouTubea Alphabet očekuje da mu se vrati uloženo, što je sasvim normalno, ali sam kvalitet usluge na svim nivoima opada u svim Googleovim proizvodima... Regulacija kripto-trgovanja Kripto-tržište u paklenoj kuhinji Tržište kripto-valuta i srodnih finansijskih instrumenata pretrpelo je još jedan veliki i razočaravajući potres... Alan Wake II Ovo je hrabar, na momente lud i superpretenci-ozan, ali nikada dosadan eksperiment kombinovanja naracije i gejmpleja... The Talos Principle 2 Bolju, impresivniju, zarazniju i produkcijski napucaniju glavolomku u ovome trenutku nećete naći... Call of Duty: Modern Warfare III Kampanja je kratka, multiplayer recikliran, a glavna novost je zombi režim DMZ, posuđen iz Warzonea... |
||||||||||