TEST PLAY
Dungeon Defenders: Awakened
Dragan KOSOVAC
1. jul 2020.

Pre skoro deset godina, Dungeon Defenders iz studija Trendy Entertainment bio je jedan od naslova koji su predvodili talas inovacije u žanru tower defense naslova, stavljajući igrača na bojno polje koje ste prethodno opremili automatizovanim tornjevima. Sem toga, igra se prvo pojavila u varijanti za mobilne uređaje da bi skoro godinu dana kasnije stigla na PC i tada aktuelne PS3 i Xbox 360. U svim svojim iteracijama, Dungeon Defenders izazivao je univerzalno pozitivne reakcije. Tada počinje čudan period za razvojni tim ove igre, koji je istovremeno pokušavao da napravi doslednog naslednika i prepakuje original, kako bi privukao širu publiku. Tokom 2015. godine stiže Dungeon Defenders II, naslov koji je odstupio od delikatnog balansa originala, naginjući više ka igrama MOBA žanra, ali je i dalje našao svoju publiku (i još uvek može da se igra besplatno na većini igračkih platformi). Sada, skoro deceniju nakon premijere originalne igre, Trendy je postao Chromatic Games, a zahvaljujući veoma uspešnoj Kickstarter kampanji, pred nama je Dungeon Defenders: Awakened, navodno, povratak korenima franšize i igra koju su fanovi nestrpljivo iščekivali.

Ovo je, efektivno, modernizovani remaster originalne igre Dungeon Defenders, u najboljem mogućem smislu

Okvirna priča je, efektivno, identična prethodnim igrama u serijalu. Fantazijska zemlja Etheria je nakon eona borbe protiv sila mraka predvođenih zlim Old Onesima uspela da zarobi neprijatelje u magičnim Eternia kristalima. Dok su iskusni heroji na zasluženom odmoru, četvoro mladih početnika slučajno oslobađa deo protivnika iz kristala i pokušava da ih drži pod kontrolom svojim ograničenim sposobnostima. Huntress, aprentice, monk i squire uspevaju da se izbore sa protivnicima i kasnije i sami postanu pravi junaci, ali najnoviji izazov ih baca kroz vremenski procep - ponovo su mladi i neiskusni šegrti koji se bore za živu glavu, dok ih napadaju talasi sve opasnijih čudovišta.

DDA prilično uspešno spaja staro i novo, jer su dizajn likova i vizuelni identitet igre ponovo u stilu originalne igre, samo u modernom ruhu sa lepšom rezolucijom, detaljnijim modelima i animacijama, kao i boljim efektima koji tokom bitke neprekidno pršte po ekranu. Dok je izgled igre unapređen koliko to dozvoljava prelaz sa Unreal Enginea 3 na 4, sam gameplay je ostao prepoznatljiv. Birate koji lik vodite (igra početnicima jasno objašnjava ulogu svakog heroja i stepen težine igranja sa njim/njom) i upuštate se u niz tower defense izazova sa talasima neprijateljskih stvorenja željnih da unište vaš matični kristal. Tokom tih obračuna nivoi su podeljeni na dva dela, na fazu gradnje (build phase) i fazu borbe (combat phase). U prvoj fazi podižete tornjeve i odbrambene strukture, što univerzalne, što specifične za vaš lik, a kada ste spremni, pokrećete drugu, akcionu fazu u kojoj se aktivno borite vodeći svog junaka u stilu koji podseća na konzolne akcione RPG naslove - iz trećeg lica sa kamerom preko ramena. Eliminisanje neprijatelja i prelaženje nivoa daju iskustvo, a nivoi jačaju borbene sposobnosti vašeg heroja i tako u krug. Arsenal kojim opremate likove može donekle da modifikuje stil igre datog heroja, mada ćete uglavnom brzo odlučiti šta vam je omiljena oprema i sve neželjeno prodavati da biste za zlato unapređivali favorite. Tu je i kozmetički momenat koji pozitivno utiče na atmosferu igre.

Načelno, tower defense naslovi su za igrače kojima ne smeta da uče na greškama i više puta igraju isti nivo, što ide ruku pod ruku sa grindy prirodom ovakvih igara. Srećom, direktna borba sa protivnicima uliva nivoima dovoljno dinamike (po cenu preglednosti bojnog polja za kojom vapi svaki virtuelni strateg-amater), tako da igrač nikada ne može da se požali da mu je dosadno. Naprotiv, na višim stepenima težine (ukupno ih je šest, uz uvek opcioni hardcore modifikator) često imate osećaj da ne možete da dišete od protivnika i da je jedino rešenje u kooperativnom multiplayeru. Pored podešavanja težine, DDA ima dovoljno specifičnih režima da igrači budu zainteresovani na duge staze. Ipak, dugoročni uspeh svakog tower defense naslova zavisi, pre svega, od neprestane infuzije dodatnog sadržaja. Nadamo se da će Chromatic pratiti DDA u skladu sa tim.

Potrebno: Intel Core i3-3210 / AMD FX-4350, 4 GB RAM, GeForce GTX 750 / Radeon HD 8760, Windows 7 64-bit

Poželjno: Intel Core i7-4770K / AMD Ryzen 5 1500X, 8 GB RAM, GeForce GTX 1050 / Radeon RX 470, Windows 10 64-bit

Ova igra je: novi izdanak u serijalu naslova koji kombinuju akcioni RPG i tower defence

Platforma: Windows, (PS4, Xbox One i Switch do kraja godine)

Veličina: 10 GB

Studio: Chromatic Games

Izdavač: Chromatic Games

Adresa:
dungeondefenders.com

PEGI: 7

80


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
APRIL 2024
Gigabyte Radeon RX 7900 GRE Gaming OC 16G
Zlatni zeka
Model koji je izvorno namenjen kineskom tržištu, i koji se tamo pojavio još prošlog leta, lepo je popunio prazninu između modela RX 7800 XT i RX ...
Asus ROG Zephyrus G16 (GU605MY-QR085X)
Najkompaktnija zverka
Uz sve kompromise, ovo je verovatno najsnažniji laptop smešten u manje od dva kilograma i 18 milimetara visine...
Honor Watch 4
Savršeno upakovan
Sat koji donosi veoma malo pravih noviteta, ali kod kog je uklapanje poznatog i očekivanog dovedeno do savršenstva...
Mobile World Congress 2024
Ovde i AI ima AI
Utisak je da MWC „na nogama” drže isključivo velike kineske kompanije, a praksa predstavljanja flegšip telefona na sajmu je sve ređa...
Inovativni motori i reaktori
Bolji pogon
Električni motori uskoro stižu u putničke avione, samo da se reši nekolicina konstruktorskih prepreka...
Honor Magic 6 Pro
Magična Šestica
Sistem kamera oslanja se na tehnički sofisticiran dizajn sa promenjivim otvorom blende...
Apple, AI i nova tužba za monopol
Kisela ili slatka jabuka
Apple će uvek da koristi sopstveno rešenje, ukoliko može da ga napravi dovoljno brzo i kvalitetno...
Dragon’s Dogma 2
Nastavak dvanaest godina stare igre koja odavno ima kultni status, naoko, jednostavan akcioni RPG koji se trudi vas angažuje, ali i pomalo namuči...
Rise of the Ronin
Rise of the Ronin izuzetno podseća na Ghost of Tsushima, kako po izgledu, tako i po konceptu...
Highwater
Ugodan koktel postapokaliptične komike i poetične melanholije...
Microsoft Windows 3.0
Prisećamo se treće iteracije operativnog sistema baziranog na grafičkom korisničkom okruženju, koja je konačno mogla da izađe na crtu takmacima...
© 2024 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama