PRVI UTISCI
World of Warcraft: Shadowlands
Dragan KOSOVAC
1. jun 2020.

Tokom godina, Blizzard je evoluirao iz omiljenog studija ogromnog broja igrača u gorostasnu mašineriju koja opslužuje još veću publiku, pa sebi ne sme da dozvoli da stane. Tako je na prošlogodišnjem Blizzconu, između ostalog, najavljena i najnovija ekspanzija za najuspešniji visokoprofilni MMORPG svih vremena – World of Warcraft: Shadowlands. Osma ekspanzija za WoW trebalo bi da se pojavi pred igračima pre nego što slavni MMO napuni sedamnaesti rođendan ovog novembra. Kao što su nas dobri ljudi iz Irvajna već naučili, novo proširenje donosi preko potreban sadržaj za igrače koji su već godinama uronjeni u ovaj fantastični univerzum. Shadowlands donosi nove zone, nove frakcije, nove tamnice i raidove, kao i na tone novih aktivnosti ispraćenih sa još više novih predmeta za skupljanje u neprekidnom pokušaju da se bude što moćniji, kako bi se lakše savladavao sve teži sadržaj... Sredinom aprila ove godine započelo je alfa testiranje Shadowlandsa, koji već sada ima solidnu osnovu, ali velika količina sadržaja tek čeka na postepeno ubacivanje i testiranje. „Obrnuli smo par krugova” po novim regionima ove ekspanzije i po svemu što smo videli čini nam se da Blizzard nastavlja putem kojim već godina nezaustavljivo ide, uz sve pozitivno i negativno što to nosi za sobom.

Osma ekspanzija za WoW trebalo bi da se pojavi pred igračima pre nego što slavni MMO napuni sedamnaesti rođendan ovog novembra
Shadowlands već sada izgleda odlično, što mehanički, što vizuelno

Okvirna priča Shadowlandsa nadovezuje se na događaje iz aktuelne ekspanzije, Battle for Azeroth. Za sve je odgovorna, naravno, Sylvanas Windrunner koja je već preuzela ulogu novog glavnog negativca. Besna što joj se izjalovio plan za preuzimanje kontrole nad celim Azerothom, Sylvanas napada Bolwara Fordragona i onesposobljava ga dovoljno dugo da bi mogla da uništi Helm of Domination. Nekontrolisana energija koja je omogućavala Lich Kingu da kontroliše nemrtve, cepa barijeru između realnog sveta i Shadowlandsa, dimenzije u koju odlaze sve duše preminulih. Ovaj svet između svetova je eonima održavao delikatni balans između sila života i smrti. Novonastali rascep između dimenzija preti da uništi ne samo Azeroth, nego ceo kosmos, pa odvažni heroji poput vas kreću u ovaj neistraženi svet u pokušaju da zaustave katastrofu.

Pri dizajnu novog sveta Shadowlands se pridržava proverene formule iz većine ekspanzija. Dodato je pet novih zona, kao i novi zajednički glavni grad, Oribos, stecište svih frakcija koje obavljaju specifične dužnosti unutar Shadowlandsa. Bastion je prelepa regija puna beskonačnih poljana i impozantnih plutajućih zdanja. Ovom zonom vladaju Kyriani čija dužnost je sprovođenje duša na drugi svet. Night Fae paze na divlje šume Ardenwealda. Ova zona i njeni čuvari su izvor energije za duhove prirode i ciklus ponovnog rađanja. Večna ratna polja Maldraxxusa su domen Necrolordova, tvoraca nekromanserske magije, koji agresivnim dušama obećavaju neprestane bitke širom kosmosa u stanju koje nije ni život, ni smrt. Gotski Revendreth je mesto za grešnike gde vampiroliki Venthyri kažnjavaju one koji su to zaslužili. Na kraju, The Maw je beskonačna rupa za duše najgorih stvorenja koja za života nisu zaslužila ništa drugo do večni zatvor. Od trenutka kada je Sylvanas napravila rascep između dimenzija, The Maw počinje da crpi energiju iz ostalih regiona Shadowlandsa, kao i da zarobljava čestite duše. Ako bi podli zatočenici Mawa uspeli da pobegnu, to bi značilo kraj univerzuma.

U alfi su trenutno dostupne samo dve zone, Bastion koji je početna zona ekspanzije i Revendreth koji je efektivno završni region za levelovanje. Velika količina „šminke” još uvek nedostaje, pre svega sinematične među-sekvence, ali glavna narativna struktura je na mestu i svaka zona na lep način gradi atmosferu i priču. Tako dolazimo do nepromenjive činjenice da je istraživanje novih zona dok stičete nivoe jedna od najlepših stvari u svakoj ekspanziji. Bilo da se radi o talasastim poljanama Bastiona ili mračnim kaljugama ili kriptama Revendretha, ugođaj je zaista impresivan. Tokom napredovanja kroz svaku od zona imate priliku da obavljate zadatke za neki od četiri glavna covenanta Shadowlandsa (pomenuti Kyriani, Night Fae, Necrolordovi i Venthyri). Svaki covenant daje vam nagrade tokom levelovanja, da biste se na maksimalnom nivou opredelili za pripadnost jednom od njih, što određuje tip misija, opreme, dodatnih sposobnosti, kozmetike i mountova koji će vam biti na raspolaganju. Dok dizajnerski tim ne isključuje mogućnost da će u kasnijim patchevima ekspanzije dozvoliti menjanje covenanta, za sada je plan da birate samo jednom, na šezdesetom nivou.

Tako dolazimo do samog levelovanja, koje ponovo prolazi kroz još jedan talas „streamlineovanja”, što igru čini dostupnijom i napredak kroz nju lakšim, ali i bespovratno menja prirodu same igre. Ta promena je sa svakom ekspanzijom mala, ali nakon nekog vremena stariji igrači počinju da osećaju kumulativni efekat. To je dovelo do situacije u Battle for Azeroth gde je većina igrača smatrala da je identitet njihovih klasa i specijalizacija bio narušen ili izvitoperen. Tako Shadowlands vraća u igru brojne veštine i talente koje su tokom godina oduzimane klasama (pre svega, masivnom sečom u Legionu). Ovo se odnosi i na baseline sposobnosti koje su dostupne klasama bez obzira na specijalizaciju i na talente koji su aktivni samo u određenom specu. Naravno, pošto se nikad ne dešava da neko reši sve postojeće probleme bez stvaranja novih – razvojni tim je u Shadowlandsu svakoj klasi dodao četiri nove sposobnosti, ali se one aktiviraju pripadnošću nekom od covenanta. Reakcije na ovu situaciju mahom su negativne, jer igrači željni neprestanog praćenja aktuelnog meta builda za svoju klasu ne žele odsustvo mogućnosti brzog menjanja pripadnosti covenantu.

Po prvi put od originalnog WoW-a maksimalni nivo se vraća na šezdeseti. Naime, pre-patch pred izlazak ove ekspanzije doneće sa sobom takozvani level-crunch (slično promeni koja se već dešavala sa nivoima predmeta i vrednostima atributa na njima). Svi igrači koji sada kroz svet vode likove 120. nivoa, biće „crunchovani” na 50. nivo, da bi tokom Shadowlandsa stekli deset novih nivoa i došli na novi maksimum. Ponovo u duhu prethodnih ekspanzija, napredak kroz novi sadržaj ide vrtoglavom brzinom i u zavisnosti od toga kako volite da kombinujete istraživanje, obavljanje kvestova i obrtanje instanci, do novog maksimuma stići ćete za 12-20 sati. Kao da WoW ne igraju, pre svega, iskusniji igrači koji imaju buljuk altova u šteku, Blizzardovci su odlučili da još jednom ubrzaju levelovanje novih likova i to na veoma zanimljiv način.

Po prvi put od Kataklizme, WoW je promenio početno iskustvo za nove likove. Tačnije, igrači će sada moći da biraju da li će njihov novi lik početi svoju avanturu u originalnoj početnoj zoni svoje rase ili će da se uputi u Exile’s Reach, relativno mali ostrvski region koji je dizajniran u stilu Stormsong Valleya na Kul’Tirasu. Exile’s Reach će nove likove bukvalno voditi za ruku i za jedan sat igre dovesti do desetog nivoa uz objašnjavanje osnovne mehanike kao da ste malo dete. Nakon što dođete do desetog nivoa, otvara vam se cela dosadašnja igra – iz Stormwinda ili Orgrimara možete da kročite u svet bilo koje dosadašnje ekspanzije i levelujete opušteno do 50. nivoa, sa sadržajem koji se težinski skalira prema nivou vašeg lika. Jedan od potencijalnih razloga za levelovanje altova je i ažurirani interfejs za stvaranje likova. Nove opcije za prilagođavanje izgleda nisu jednake za svaku rasu i pol, ali donose preko potrebnu raznovrsnost igračima. Najznačajniji dodaci odnose se na menjanje izgleda celog tela, kao što je biranje tetovaža ili podešavanje stepena degradacije tela kod undeadova.

Iako je igra u fazi relativno rane alphe i još uvek čeka na ubacivanje mora sadržaja, Shadowlands već sada izgleda odlično, što mehanički, što vizuelno (dodata je podrška za ray tracing). Problem je u tome što, kao sa svakom ekspanzijom, nećemo videti prave probleme sa Shadowlandsom dok on ne zaživi par meseci u endgame stadijumu. Istraživanje novog sadržaja i levelovanje uvek su najbolji deo svakog proširenja WoW-a (pa je, zato, sumanuto što u Blizzu non-stop gledaju kako da skrate taj deo). Kad Shadowlands izađe, skok broja pretplatnika je zagarantovan, ali tri meseca kasnije – opet se sigurno vraćamo na status quo.


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
APRIL 2024
Gigabyte Radeon RX 7900 GRE Gaming OC 16G
Zlatni zeka
Model koji je izvorno namenjen kineskom tržištu, i koji se tamo pojavio još prošlog leta, lepo je popunio prazninu između modela RX 7800 XT i RX ...
Asus ROG Zephyrus G16 (GU605MY-QR085X)
Najkompaktnija zverka
Uz sve kompromise, ovo je verovatno najsnažniji laptop smešten u manje od dva kilograma i 18 milimetara visine...
Honor Watch 4
Savršeno upakovan
Sat koji donosi veoma malo pravih noviteta, ali kod kog je uklapanje poznatog i očekivanog dovedeno do savršenstva...
Mobile World Congress 2024
Ovde i AI ima AI
Utisak je da MWC „na nogama” drže isključivo velike kineske kompanije, a praksa predstavljanja flegšip telefona na sajmu je sve ređa...
Inovativni motori i reaktori
Bolji pogon
Električni motori uskoro stižu u putničke avione, samo da se reši nekolicina konstruktorskih prepreka...
Honor Magic 6 Pro
Magična Šestica
Sistem kamera oslanja se na tehnički sofisticiran dizajn sa promenjivim otvorom blende...
Apple, AI i nova tužba za monopol
Kisela ili slatka jabuka
Apple će uvek da koristi sopstveno rešenje, ukoliko može da ga napravi dovoljno brzo i kvalitetno...
Dragon’s Dogma 2
Nastavak dvanaest godina stare igre koja odavno ima kultni status, naoko, jednostavan akcioni RPG koji se trudi vas angažuje, ali i pomalo namuči...
Rise of the Ronin
Rise of the Ronin izuzetno podseća na Ghost of Tsushima, kako po izgledu, tako i po konceptu...
Highwater
Ugodan koktel postapokaliptične komike i poetične melanholije...
Microsoft Windows 3.0
Prisećamo se treće iteracije operativnog sistema baziranog na grafičkom korisničkom okruženju, koja je konačno mogla da izađe na crtu takmacima...
© 2024 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama