TEST PLAY
Društvene igre i stoni RPG-ovi odavno su izašli iz senke porodičnog podruma i prihvaćeni su kao nešto što je kul. Svako sada hoće da se dograbi parčeta ovog slasnog kolača, naročito studiji za razvoj igara kojima su brojne licence „na izvol’te”. Šteta je samo što su se jednog kultnog i nadasve originalnog RPG-a dohvatili Cyanide i Black Shamrock, sve sa BigBenom kao orvelovskim nadziračem. Sve ovo je trebalo da se krčka još koji mesec, možda i duže. Originalno objavljena 1984. godine (skroz simbolično), Paranoia je doživela nekoliko novih izdanja tokom svih ovih godina, ali je osnovna ideja ostala ista. To jest, upravo ono što je u naslovu – paranoja. Kada zasednete da igrate taj stoni RPG, shvatićete da ne treba verovati nikome, nekada ni samom sebi, a u igri ćete vrlo brzo razviti strah od praktično svega. Sve je izdaja, a Drugar Kompjuter vas poprilično gleda i spreman je da vas pretvori u kašicu i zameni novim, poslušnijim klonom. Kako se, onda, ovako nešto prenosi na ekran? U slučaju Happiness is Mandatory, ne baš glatko. Pre svega, igra je u potpunosti single player koncipirana, tako da se sva potencijalna dinamika između živih igrača i neizvesnosti koju oni donose, gubi. Kao novi kolačić i klon broj 01 u Alfa kompleksu, počinjete na nivou najbeznačajnijeg prašinara sa pristupom ničemu i dozvolom da nahranite prasiće i ne dirate ništa, ako je ikako moguće. Početak igre, zajedno sa suvim humorom kojim i predložak odiše, odmah će vas kupiti i scenariju se zaista nema šta zameriti. Svaki dijalog je lepo utegnut, a vaša enciklopedija obiluje istim humorom, često sa dvosmislenim uputstvima koja vas uopšte ne vuku ka izdaji. Čitav ton igre opravdava njen naslov, barem u početnim satima. Bićete konstantno na oprezu – da ne naljutite kolege, ne lupite glupost pred nadređenima, ne zakoračite u zonu kojoj nemate pristup, slučajno ne upadnete u kult... Naravno, sve će se to desiti, samo je manje valjanje od smeha i povod za oduševljenje ovde nego kada sa prijateljima to učinite dok game master sladostrasno srče kafu i gleda vas sa oboda knjige. Pritom su neke opcije u dijalozima vrlo očigledne i sigurno nećete izabrati direktnu uvredu Kompjutera ako već možete da budete slatki i fini. Kada se već dotičemo misija, raznovrsnost im je veoma mršava i stiče se utisak da je igra drastično zbrzana kako bi se pojavila pre praznične sezone 2019. godine. Mahom se svode na „idi tamo, uzmi ovo” ili prosto čišćenje prostorija od svega što ima crvenu liniju iznad glave. Uplovljavanje u svet igre je prilično naglo i ukoliko ne znate da treba da prelistate in-game priručnik, nećete pohvatati konce brojnih detalja igračke mehanike jako dugo. Tu mislimo najviše na levelovanje koje podrazumeva stvaranje novog klona. Samo izvođenje je mešanac već viđenog i ponekih prevaziđenih elemenata. Sa vama putuje još troje saboraca, svako sa određenom specijalizacijom, samim tim i različitim sposobnostima. Kompletna igra se odvija u realnom vremenu, sa takozvanom „aktivnom pauzom” tokom okršaja koju možete koristiti i čak uključiti da se automatski pokrene kada god neko zapuca. Kako je ipak u pitanju adaptacija stonog RPG-a, vodićete računa i o statistikama likova, koje mogu da otvore neke grane dijaloga i dodatne akcije, mada je sve to ređe nego što bi se očekivalo od sistema koji nagrađuje improvizaciju i dovitljivost. Borbe zaista nisu neki spektakl, sa malo piju-piju lasera i osnovnim sistemom hvatanja zaklona. Ni protivnici nisu naročito raznovrsni, a ni prepametni. Nažalost, roleplay element često je bačen u zapećak, te jedino kada iole dolazi do izražaja jeste u blebetanju sa NPC-ovima. I tada, nažalost, obično ostaje dosta neiskorišćen, jer nema mesta da se razmašete i lako je videti koji odgovor „valja”, a koji ne. Da je sve ovo trebalo da se krčka još koji mesec (ili duže) pokazuje dosta toga – od sadržaja, do tehnikalija. Paranoia zaslužuje mnogo bolje, možda čak i ono što smo videli u Disco Elysium. Ekskluzivnost za Epicovu prodavnicu nije plus u ovoj jednačini. Trenutno, ovo je produkt koji je zabavan, ali daleko od onoga što je originalno trebalo da bude. Možda se stvari poprave jednog lepog dana, kada se igra pojavi i u verzijama za Steam i konzole. Potrebno: Intel i5-2300 / AMD FX-4350, 4 GB RAM, GeForce GTX 650 / Radeon HD 6870 Poželjno: Intel i5-7600 / AMD Ryzen 5 1600X, 8 GB RAM, GeForce GTX 1060 / Radeon RX 580 Naš video: i.sk.rs/357348 Ova igra je: Orvelovski RPG u kome ste običan potrčko pod budnim okom Drugara Kompjutera Platforma: Windows, (Epic Store, na konzolama i Steamu kasnije tokom ove godine) Veličina: 8 GB Studio: Big Ant Studios Izdavač: Bigben Interactive Adresa: black-shamrock.com PEGI: 12 62
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Intel Core i9-14900K i Core i7-14700K Nema zime uz Intelove mašine Da li je Raptor Lake Refresh samo još vrelija i neznatno brža verzija prethodne generacije? Apple iPhone 15, iPhone 15 Pro i iPhone 15 Pro Max Petrovača, ajdared i zlatni delišes iPhone 15 je „prepakovana” verzija modela 14 Pro, sa Appleovim čipsetom A16 Bionic „ispod haube”... High tech igračke i razvoj naučnog razmišljanja M’mera mpoyamba Visokokvalitetne, a povoljne edukativne igračke postoje za svaku sferu interesovanja vašeg deteta... Dell Alienware AW2724DM Ponos na vašem stolu Odličan monitor. Vrhunski! Međutim, kao što verovatno znate, Alienware je neka vrsta statusnog simbola... Hisense 43A7KQ VIDAA sa više smisla Neobičan brak pametnog i tradicionalnog televizora, koji se lako koristi i bez ijedne napredne opcije za gledanje TV programa... Finansijske tehnologije Turbulencije ne prestaju Da li nas očekuje recesija ili „meko prizemljenje”? Ključne kompanije sektora finansijskih tehnologija ne čekaju previše... EmulationStation Desktop Edition 2.1.1 Vizuelna strana emulacije Emulation-Station je frontend za emulatore, koji donosi mogućnost kastomizacije prikaza sadržaja... Super Mario Bros. Wonder Super Mario Bros. Wonder je dragulj u serijalu 2D Mario platformera, na koji se čekalo više od tri decenije... Assassin’s Creed Mirage Igra ima fokusiranu, vrlo linearnu priču kakvu su imali prvi naslovi u serijalu... Forza Motorsport Pre trka nije moguće voziti kvalifikacije, već sami birate startno mesto na gridu... Marvel’s Spider-Man 2 Akciona komponenta Marvel’s Spider-Mana 2 je stravično dobra, mada su Majls i Piter previše slični... |
||||||||||