TEST RUN
Substance Painter 2019
Photoshop za objekte
Gordana RADOVIĆ
1. decembar 2019.

Za ovaj program kažu da je sličan Photoshopu i da će se u njemu snaći svako ko ima iskustva sa Adobeovim čedom. Naše iskustvo je da postoje neke dodirne tačke: kao recimo to što su oba programa grafički programi i da postoje neke identične komande za upravljanje layerima, ali da tu sličnost prestaje. Teško je Substance Painter staviti u neku određenu fioku, jer on nije ni 3D, ni 2D program, već se možda najodređenije može opisati kao alatka za “bojenje” gotovih 3D elemenata.

Kada otvorite program, pred vama će se ukazati interfejs koji pomalo liči na Photoshop, a pomalo na Blender. U centru je radna površina, a sve alatke i opcije raspoređene su oko nje. Ovo je dobar trenutak da vidite šta se gde nalazi i da, ukoliko vam raspored dokovanih opcija nije po volji, svaki panel premestite tamo gde vam odgovara. Ako niste pravili razmeštaj, na levoj strani biće smeštene osnovne alatke i primetićete da se tu nalaze četkice, na primer, ali da ne postoje alatke za pravljenje 3D objekata i oblika. Kao što smo pomenuli, Substance Painter nije ni zamišljen da se u njemu prave 3D oblici, već se oni uvoze, pa im se život “udiše” bojama i materijalima. 3D objekat ne može da se menja, već može da se oboji, kao i da mu se dodaju teksture, senke, da se po njemu crta, dodaju različiti layeri boje, rđa ili da se “utiskuju” različiti oblici.

U svemu ovome pomoći će vam osnovna Brush alatka, ali ona se uglavnom koristi samo za fino docrtavanje detalja. Za dodavanje boja na čitav element ili njegov određeni deo više ćete koristiti Polygon Fill Tool ili, ukoliko nešto želite da dodate baš na specifično mesto koje se, opet, može okarakterisati kao detalj, tu je Projection Tool. Ove dve alatke, u kombinaciji sa dodatnim opcijama koje se prikazuju ispod layera s desne strane, čine osnovne alatke za rad.

Layeri su još jedna dodirna tačka sa Photoshopom i funkcionišu slično. Postoje obični i dosta korisniji Fill layeri. I jedni i drugi imaju mogućnost “maskiranja”, tako da ćete se tu lako snaći ako ste stvarno korisnik Photoshopa. Ukoliko niste – poslužiće neki od dobrih tutorijala na YouTubeu.

Ipak, naše omiljeno mesto na čitavom interfejsu svakako je Shelf. On se po defaultu smestio u dno ekrana i sadrži mnoštvo gotovih pozadina, materijala, tekstura, smart materijala i slično, koje dodajete objektu koristeći drag and drop metodu. Gotovi elementi za dodavanje takođe su napravljeni (da li baš u ovom programu ili u nekom drugom), ali svrha im je da korisnicima olakšaju i ubrzaju rad. Oni koji su napravljeni u Adobe Designeru, na primer, imaju manje opcija za kasnije menjanje i prilagođavanje, dok su svi materijali nastali upravo u ovom programu potpuno podložni izmenama.

U Shelfu postoji mnoštvo gotovih materijala, “pametnih” materijala, površina, tekstura koje su vam uvek na raspolaganju, ali ukoliko koristite samo njih, propustićete mnogo dobrih “caka” i opcija. Ovaj program zahteva poprilično učenja i obraćanja pažnje na mnogo detalja, ali isplati se uložiti nešto slobodnog vremena na učenje zakonitosti jer je malo šta nemoguće izvesti kada su površine u pitanju.

U toku rada, Substance Painter vam u svakom momentu nudi podršku, što u vidu linka gde možete pronaći objekte ili, ukoliko ste zadovoljni rezultatom, možete eksportovati fajl u Photoshop i tamo ga ili dodatno obraditi ili jednostavno sačuvati u više oblika.

Nemamo mnogo zamerki na workflow. Uglavnom nam se nije dopalo kako se upravlja svetlom. Potrebno je malo privikavanja, a po defaultu je uključen Flare, čiji odsjaj ume da smeta u radu, tako da preporučujemo da to bude prva stvar koju ćete isključiti kada počnete sa radom.

Iako je program složen i poprilično glomazan, nismo imali nikakvih problema u radu. Sve je teklo glatko, a komande koje bismo zadali, program bi izvršio odmah i bez zadrške. Workflow je odličan, iako početnicima ne bismo preporučili ovaj program. Neophodno je da poznajete dosta procesa potrebnih za izgradnju objekta, ali i kasniju obradu, jer je Substance Painter zadužen samo za jedan deo posla u izgradnji karaktera ili propsova. Ipak, ukoliko se upustite u to, naoružajte se strpljenjem i potražite tutorijale, a svedoci smo da ima odličnih.

Tip: grafička obrada

Potrebno: Windows, Linux, macOS

Veličina: 1,3 GB (trial)

Cena: 150 dolara,
proba 30 dana

Adresa:
www.substance3d.com

3D objekat ne može da se menja, već može da se oboji, kao i da mu se dodaju teksture, senke, da se po njemu crta, dodaju različiti layeri, boje i tome slično


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
APRIL 2024
Gigabyte Radeon RX 7900 GRE Gaming OC 16G
Zlatni zeka
Model koji je izvorno namenjen kineskom tržištu, i koji se tamo pojavio još prošlog leta, lepo je popunio prazninu između modela RX 7800 XT i RX ...
Asus ROG Zephyrus G16 (GU605MY-QR085X)
Najkompaktnija zverka
Uz sve kompromise, ovo je verovatno najsnažniji laptop smešten u manje od dva kilograma i 18 milimetara visine...
Honor Watch 4
Savršeno upakovan
Sat koji donosi veoma malo pravih noviteta, ali kod kog je uklapanje poznatog i očekivanog dovedeno do savršenstva...
Mobile World Congress 2024
Ovde i AI ima AI
Utisak je da MWC „na nogama” drže isključivo velike kineske kompanije, a praksa predstavljanja flegšip telefona na sajmu je sve ređa...
Inovativni motori i reaktori
Bolji pogon
Električni motori uskoro stižu u putničke avione, samo da se reši nekolicina konstruktorskih prepreka...
Honor Magic 6 Pro
Magična Šestica
Sistem kamera oslanja se na tehnički sofisticiran dizajn sa promenjivim otvorom blende...
Apple, AI i nova tužba za monopol
Kisela ili slatka jabuka
Apple će uvek da koristi sopstveno rešenje, ukoliko može da ga napravi dovoljno brzo i kvalitetno...
Dragon’s Dogma 2
Nastavak dvanaest godina stare igre koja odavno ima kultni status, naoko, jednostavan akcioni RPG koji se trudi vas angažuje, ali i pomalo namuči...
Rise of the Ronin
Rise of the Ronin izuzetno podseća na Ghost of Tsushima, kako po izgledu, tako i po konceptu...
Highwater
Ugodan koktel postapokaliptične komike i poetične melanholije...
Microsoft Windows 3.0
Prisećamo se treće iteracije operativnog sistema baziranog na grafičkom korisničkom okruženju, koja je konačno mogla da izađe na crtu takmacima...
© 2024 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama