TEST PLAY
Star Wars Jedi: Fallen Order
Miodrag KUZMANOVIĆ
1. decembar 2019.

Za svoj trijumfalno-pokajnički povratak na Steam, Electronic Arts nije mogao da izabere bolju igru nego što je Star Wars Jedi: Fallen Order. Ovaj izvanredni naslov predstavlja odličnu priliku da se zaboravi na nekoliko godina besmislenog insistiranja na ekskluzivnosti servisa Origin, koji je EA koštao milione u izgubljenoj dobiti i tržišnoj vidljivosti na PC platformi.

Igra kombinuje mitologiju „Star Warsa” sa gameplay motivima serijala Dark Souls, Prince of Persia i Tomb Raider
Radnja se odvija neposredno nakon događaja iz filma „Star Wars: Episode III – Revenge of the Sith”

Star Wars Jedi: Fallen Order ujedno predstavlja novu šansu da Respawn entertainment napravi igru koja će matičnoj kompaniji doneti profit i njima odložiti giljotinu. Nakon dva odlična, ali totalno nerentabilna Titanfalla i solidnog Apex Legendsa koji je blesnuo, ali se ubrzo sveo na 10% Fortnitea kad je broj igrača u pitanju, ovom developeru potreban je hitić oko kog nema spora i u čijoj evaluaciji nema previše „ali”. Electronic Arts je najveći ubica razvojnih studija u istoriji studija (i ubistava) – da je Fallen Order izvisio, Respawn bi jednog jutra bio odveden u šumu da više nikad ne bude viđen.

Ako dugo čitate „Svet kompjutera”, verovatno znate za redakcijsku teoriju da kompletna „Star Wars” filmografija ima jedan odličan film – „Empire Strikes Back”, a da je sve ostalo, uključujući i novi „Mandalorian”, manje-više blasfemija (teorija je više lični stav autora, nego čitave redakcije, prim. ur.). Onaj pravi „Star Wars” treba tražiti u igrama kao što su Knights of the Old Republic 1 i 2, Rogue Squadron, X-Wing/TIE Fighter, Dark Forces, Jedi Knight, Episode I: Racer, Rebel Assault, Battlefront, Republic Commando... Odnedavno, izvrstan „Star Wars” možete da nađete i u Jedi: Fallen Orderu. Ova igra je specifična po mnogo čemu, ali pre svega po odlično zamišljenom gejmpleju koji kombinuje uticaj iz franšiza Dark Souls, Prince of Persia i Tomb Raider. Na slikama sve liči na Star Wars: Force Unleashed ili Jedi Knight u trećem licu – imate mladog džedaja koji svetlosnom sabljom odbija paljbu blastera imperijalnih jurišnika dok se okolo motaju droidi i drugi, milion puta viđeni „Star Wars” motivi. Tek kad slike počnu da se mrdaju može se videti koliko prvi utisak vara.

Ali – prve stvari prvo... Fallen Order je smešten u vozbudljivi period između prve dve filmske trilogije, smutno vreme ekspanzije zla nakon klonskih ratova, Palpatinove uzurpacije vlasti, ukidanja republike i rađanja imperije. Red vitezova džedaja gotovo je potpuno uništen aktiviranjem Naredbe 66, ali osim Jode koji je šmugnuo na Degobu, preživeli su još neki džedaji u različitom stadijumu treninga. Našeg junaka, mladog padawana Cala Kestisa spasao je požrtvovani mentor i posavetovao ga da se pritaji i spase živu glavu. Od tada je prošlo pet godina, koje je naš postpubertetlija proveo radeći na otpadu i demontaži rashodovanih letelica. Sticajem sudbinskih okolnosti, u jednom trenutku bio je prinuđen da upotrebi Silu, čime je odmah blipnuo na radaru imperijalnih inkvizitora. Srećom, to su zapazili i neki dobri ljudi čija je ambicija da red vitezova džedaja vaskrsne iz mertvih... I tu kreće vaš galaktički quest, specifičan po činjenici da ne igrate ulogu moćnog vitlača Silom koji je praktično neranjiv, već početnika koji tek treba da se upozna sa finesama i veštinama koje imaju vitezovi. Igrate padawana kog na početku lako mogu da savladaju dva preduzimljiva stormtroopera, a čije izrastanje, evolucija i jačanje predstavljaju najbolji deo puta kroz igru. Cal Kestis je na početku običan testis, klinac sa tupim pogledom Hajdena Kristijansena (Anakin u epizodama I-III), ali tokom igre postaje lik vredan poštovanja, vitlač Silom s kojim nema šale.

Cal Kestis i njegov droid BD-1 špartaće galaksijom i u polunelinearnom maniru napredovati kroz kampanju koja traje dvadesetak sati. Svaka planeta u igri koncipirana je kao prostrano okruženje poluotvorenog tipa – otključavanje novih zona i pravaca istraživanja zavisi od novih veština koje Cal i BD-1 stiču tokom igre. Na primer, trošne zidove koji zaprečavaju put za napredovanje ne možete da srušite pre nego što naučite force push – ovaj princip je sličan prvom i drugom Darksidersu, recimo. To će vas motivisati da se vraćate na lokacije koje ste već posetili, bez obzira na to da li vas glavni quest vodi na tu stranu ili ne. U igri vas očekuje mnogo skakanja, kačenja o platforme, trčanja po zidovima i druge akrobatike od kojih bi i Prince of Persia povratio doručak. Respawn je želeo da istraži gimnastičku stranu vitezova džedaja, koja je prečesto ignorisana zbog insistiranja na mačevanju. Kakvu akrobatsku stranu, o Qzmo? Pa uzmite kazetu s „Imperijom” i pogledajte Skajvokerov trening na Degobi, e, tu akrobatsku stranu, o plemeniti čitaoče! Istraživanje nivoa i zavlačenje u sve prolaze često će rezultovati nalaženjem nekog secreta kao što su force ehoi (fragmenti sećanja na stresnu situaciju koja se desila na određenoj lokaciji, koji produbljuju lore igre) ili novih skinova za droida, odeće za Cala, kolornih šema za brod ili kozmetičkih dodataka za svetlosnu sablju. Vizuelno prilagođavanje sablje, kojoj možete menjati dršku, emiter, prekidač, usta cevi, boju zraka i druge detalje, navodno je važan sporedni deo igre, koji je nekim igračima (recimo, meni) bio potpuno besmislen.

Element igre koji vuče na Tomb Raider naslove očekuje vas u istraživanju drevnih grobnica rase zeffo, u kojima se kriju tragovi i zagonetke od ključnog značaja za vaš pohod restauracije reda džedaja. Tu vas pre svega očekuje veliki broj prostornih zagonetki koje često nisu baš jednostavne, ali, srećom, u svakom trenutku možete pitati droida za hint. Deonice s grobnicama vam obično sleduju nakon sekačko-akrobatskih sekcija koje vam testiraju reflekse, tako da vas igra nikad ne zamara dugim kontinualnim forsiranjem jedne vrste gejmpleja. Tempo Fallen Ordera je izvanredan.

Najveći uticaj na gejmplej ipak imaju Soulsborne naslovi, zapravo Sekiro: Shadows Die Twice s obzirom na to da ste i tamo i ovde ograničeni na borbu sabljom. Protivnici nikad nisu prosto topovsko meso, već i obične stormtroopere morate da shvatite ozbiljno ako ne mislite da serijski ginete. Ne možete samo da zamahujete sabljom i da se nadate nekom uspehu, već morate da blokirate, skačete u stranu i koristite Silu. I blokiranje sabljom (zapravo, pariranje, ali igra to naziva blokiranjem) i force powers su potrošni, ali obnavljajući resursi – blokiranje funkcioniše kao stamina u DS igrama, dok se potrošena Sila automatski vraća kad protivnika bijete sabljom. Pametno raspolaganje ovim resursima izuzetno je bitno tokom boss fajtova, od kojih su neki izrazito zaguljeni, ali težinski ipak nisu ni blizu Sekirou.

Kad zaginete, respawnovaćete se na mestu poslednje meditacije, koje funkcioniše isto kao bonfire u Dark Souls naslovima. Meditacija, pored toga što obnavlja stim kapsule koje vam vraćaju HP (Estus flask u DS), služe i za levelovanje Calovih sposobnosti i investiciju iskustvenih poena u kupovinu aktivnih i pasivnih borbenih poboljšanja. Pasivna se generalno tiču većeg HP-a i force poola, dok aktivna variraju od kombo-poteza svetlosnom sabljom do bonusa za upotrebu Sile. Drvca veština su relativno jednostavna i nećete imati nedoumice u pogledu toga šta treba uzeti – dobre stvari su prilično eksplicitne.

Kao i Y (Wing) puta u poslednjih nekoliko godina, visokoprofilna igra ogromnog izdavača ima porođajne probleme na PC-ju. Fallen Order je neoptimizovan i zapinje skoro kao PC port Red Dead Redemptiona 2, ali, srećom, bez izletanja u Windows. Ako imate izbora, igrajte se na PlayStationu 4 Pro ili sačekajte da se AMD, Nvidia i EA dogovore oko petogodišnjeg plana optimizacije. Takođe, u PC verziji niste potpuno pobegli od Origina, jer pored Steam klijenta i on mora da vam se vrti u pozadini.

Potrebno: AMD FX-6100 / Intel i3-3220, 8 GB RAM, Radeon HD 7750 / GeForce GTX 650

Poželjno: AMD Ryzen 7 1700 / Intel i7-6700K, 16 GB RAM, AMD RX Vega 56 / GeForce GTX 1070 / GTX 1660 Ti

Ova igra je: Single player akciona avantura iz Respawn Entertainmenta

Platforma: Windows, PlayStation 4, Xbox One

Veličina: 55 GB

Studio: Respawn Entertainment

Izdavač: Electronic Arts

Adresa: i.sk.rs/357247

PEGI: 16

84

Naš video: i.sk.rs/357252


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
APRIL 2024
Gigabyte Radeon RX 7900 GRE Gaming OC 16G
Zlatni zeka
Model koji je izvorno namenjen kineskom tržištu, i koji se tamo pojavio još prošlog leta, lepo je popunio prazninu između modela RX 7800 XT i RX ...
Asus ROG Zephyrus G16 (GU605MY-QR085X)
Najkompaktnija zverka
Uz sve kompromise, ovo je verovatno najsnažniji laptop smešten u manje od dva kilograma i 18 milimetara visine...
Honor Watch 4
Savršeno upakovan
Sat koji donosi veoma malo pravih noviteta, ali kod kog je uklapanje poznatog i očekivanog dovedeno do savršenstva...
Mobile World Congress 2024
Ovde i AI ima AI
Utisak je da MWC „na nogama” drže isključivo velike kineske kompanije, a praksa predstavljanja flegšip telefona na sajmu je sve ređa...
Inovativni motori i reaktori
Bolji pogon
Električni motori uskoro stižu u putničke avione, samo da se reši nekolicina konstruktorskih prepreka...
Honor Magic 6 Pro
Magična Šestica
Sistem kamera oslanja se na tehnički sofisticiran dizajn sa promenjivim otvorom blende...
Apple, AI i nova tužba za monopol
Kisela ili slatka jabuka
Apple će uvek da koristi sopstveno rešenje, ukoliko može da ga napravi dovoljno brzo i kvalitetno...
Dragon’s Dogma 2
Nastavak dvanaest godina stare igre koja odavno ima kultni status, naoko, jednostavan akcioni RPG koji se trudi vas angažuje, ali i pomalo namuči...
Rise of the Ronin
Rise of the Ronin izuzetno podseća na Ghost of Tsushima, kako po izgledu, tako i po konceptu...
Highwater
Ugodan koktel postapokaliptične komike i poetične melanholije...
Microsoft Windows 3.0
Prisećamo se treće iteracije operativnog sistema baziranog na grafičkom korisničkom okruženju, koja je konačno mogla da izađe na crtu takmacima...
© 2024 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama