Na ovogodišnjem sajmu E3, dobri ljudi iz studija Novarama iz Barselone prikazali su trejler za svoj aktuelni projekat, kooperativni akcioni RPG Killsquad. Sredinom jula igra je puštena na Steam u okviru programa Early Access, pa smo istog trenutka skočili da isprobamo kako to izgleda igra koju najavljuju kao „naučnofantastični Diablo sa naglaskom na timskoj borbi”. Prvi kontakt sa ovom ranom betom (u pitanju je verzija 0.6.2) nije najsjajniji jer je tvorcima igre, očigledno, bilo najbitnije da na noge postave osnovne mehanike igre, a ne „šminku” koja bi upoznala igrače sa okruženjem u kom se nalaze. Tako, pošto ste bukvalno stavljeni pred meni za pokretanje misije, morate sami da prokljuvite o čemu se radi. Srećom, na zvaničnom sajtu igre može da se skrpi dovoljno podataka o distopijskoj budućnosti u kojoj smo se obreli. Naime, galaksija je u haosu i bilo da se radi o najezdi negostoljubive flore i faune ili lokalnim pobunama, megakorporacije koje kontrolišu interplanetarnu trgovinu ne mogu da dozvole smanjenje profita, a to znači samo jednu stvar - slanje odreda plaćenika da ognjem i mačem otklone problem. Vi ste jedan od plaćenika koji zarađuje za život u takvom sistemu i vaša svakodnevica je pronalaženje idealnog ugovora za vaš stepen sposobnosti, formiranje Killsquada sa drugim istomišljenicima i zatim upuštanje u brutalni obračun sa hordama neprijateljskih stvorenja. Srećom, sasvim solidno ste opremljeni i oružjem i veštinama. | Nakon što se pomirite sa činjenicom da u igri nema ni uvoda ni tutorijala (postoje tutorijal klipovi izvan igre - na zvaničnom YouTube kanalu Killsquada), pokrenućete misiju i tada će se vaš stav prema ovom naslovu naglo poboljšati. Igra izgleda odlično. Sve klizi glatko, a modeli, animacije i teksture su na vrhunskom nivou. Najviše impresionira kolorit igre, koji je atipičan za svet akcionih RPG-ova - umesto da pokušavaju da se udave u moru tmurnog, autori Killsquada su pametno rešili da je bitnije stvaranje atmosfere vanzemaljskog. Druga pozitivna stvar je još bitnija za dugoročni uspeh igre, a to je sama akcija. Killsquad kombinuje mehaniku koja se smatra modernom u svetu akcionih RPG-ova sa izvođenjem koje veoma podseća na MOBA naslove ili arena brawlere (zapravo, brojne dodirne tačke sa igrama Stunlock Studiosa, kao što su Battlerite ili Bloodline Champions, i to je veoma pozitivna stvar).Levim tasterom miša izvedeni su kretanje i osnovni napad, u klasičnom aRPG maniru. Slede jaki napad na desnom tasteru miša, dok se dodatne sposobnosti mapiraju na ’Q’, ’E’ i numeričke tastere. U praksi igranje sa osnovnim napadom i četiri veštine stvara ugođaj koji veoma liči na onaj iz neke MOBA igre kao što je HOTS. Prve tri veštine su vam dostupne od početka misije, a četvrtu otključavate vremenom. Svaka misija u Killsquadu je kao partija MOBA naslova - počinjete od prvog nivoa i sa svakim dingom dobijate mogućnost unapređivanja ili menjanja postojećih veština, odnosno otključavanja novih. Nove veštine ili menjaju stare ili se automatski mapiraju na numeričke tastere, kao što je slučaj sa specijalnim sposobnostima koje možete da kupite tokom nivoa od prijateljskih vendor-botova. Dok ovakvo rešenje znači da nema tipičnog nepovratnog napredovanja lika iz misije u misiju, dobra strana medalje je da istovremeno možete drugačije da razvijate svog lika u zavisnosti od situacije, to jest neprijatelja sa kojima se obračunavate tokom date misije. Sami neprijatelji obuhvataju tipičan spektar malih i slabih koji dolaze u rojevima i usamljenih teškaša, a jaki napadi se uvek „telegrafišu” crvenim zonama na zemlji tako da imate vremena da se sklonite. Poraženi neprijatelji za sobom, tipično, ostavljaju plen. Dok ekstremno retko među plenom možete da nađete predmet koji vaš lik može da koristi ili, ponekad, gomilicu kredita, najčešće ćete nalaziti DNA fragmente koji su valuta za vendor-botove tokom misija. Po završetku misije preostali DNA fragmenti se konvertuju u kredite, valutu kojom između misija nabavljate novu opremu. Upravo ta oprema definiše trajni napredak vaših likova i bolja oprema je ono što vam omogućuje da bez straha krećete u sve teže misije. U igri je trenutno četvoro plaćenika. Troy je vanzemaljski revolveraš sa snažnim redneck šmekom, koji u borbi funkcioniše veoma slično assasinu iz Diabla III. Kosmo je tenk čija očigledna inspiracija su doktor Freeze i Džejson Vorhis. Kosmo ima tonu zdravlja i štit koji regeneriše veštinama dok vitla sporim čekićem sa snažnim AoE napadima. Drugi melee lik je ratna sveštenica Cass koju ne interesuje odbrana nego brzi i snažni napad. Cass je idealan izbor za igrače koji paze na cooldownove i pozicioniranje i znaju da koriste visoku pokretljivost lika. Na kraju, tu je Zero, medicinski android koji je spašavanje života zamenio za tamanjenje svega što mrda. Iako Zero ima impresivan arsenal za povređivanje i imobilizaciju protivnika, njegov najveći adut je mogućnost lečenja, kako sebe tako i saigrača. Zero zahteva agresivno igranje, pošto napadi i ofanzivne veštine ubrzavaju i pojačavaju njegovu sposobnost da leči. Killsquad već izgleda veoma dobro, što čisto vizuelno, što po pitanju mehanike. Dok je igranje solo sasvim solidno, prava poslastica su bitke sa više igrača koji svojim veštinama podržavaju jedni druge, čime se stepen zabave podiže na potpuno novi nivo. Zamerka na igračko iskustvo tokom Early Accessa je relativno mali broj igrača, pa nema pravila na vreme čekanja za matchmaking (večernji časovi i vikend su verovatno najbolje vreme za igru), ali to neće biti toliki problem kada se poveća broj igrača koji pronađe ovu igru. Uz malo sreće oko privlačenja publike i bolju prezentaciju koja će bolje uvlačiti igrače u svet Killsquada, ovaj naslov može da ima veoma svetlu budućnost. |