TEST PLAY
Blazing Chrome
Aleksandar ĐURIĆ
1. avgust 2019.

Kao što je poznato, nezavisna igračka scena je u punom zamahu. Eksperimentalne igre sa sve snažnijim umetničkim aspektom, kvalitetne nadogradnje već etabliranih žanrova i, na kraju i za ovaj tekst najbitnije, retro omaži starim hitovima, tržište indie igara čine izuzetno potentnim i prijemčivim. Zbog toga nimalo ne čudi što je ovog meseca pred nama vrlo dobar omaž run & gun klasicima, poput naslova iz serijala Contra ili Metal Slug. Svi postulati ovog žanra ispoštovani su i prilagođeni savremenoj publici kako bi stepen zabave konstantno bio na veoma visokom nivou.

Blazing Chrome je vrlo dobar omaž run & gun klasicima, poput naslova iz serijala Contra ili Metal Slug.

Očekivano, zaplet je krajnje minimalistički (da ne kažemo nebitan), ali odlično postavlja pozornicu za masakr koji će da usledi (a isto to važi i za estetiku igre u globalu). U postapokaliptičnoj budućnosti u kojoj je ljudska rasa potlačena pod metalnom čizmom bezdušnih robota, dvoje najveštijih pripadnika pokreta otpora, robot Doyle koji se bori na našoj strani i smrtonosna ratnica Sara Kon... ovaj Mavra, kreću u samoubilačku misiju koja će doneti novu nadu čovečanstvu. Njihov cilj je da unište strateški izuzetno bitnu elektranu i da pritom pošalju što više agresora u pakao za robote. It’s time to blaze some chrome!

Svakom ko upali ovu igru biće trenutno jasno kako se ona igra i koji je cilj pred vama - uništiti sve neprijateljski nastrojene entitete na ekranu i stići do krajnje desne tačke nivoa. Kampanja se sastoji od šest kratkih, ali progresivno sve težih misija, koje će testirati kako reflekse tako i izdržljivost igrača. Deonice unutar misija često su relativno dugačke (s obzirom na količinu opasnosti kojom su ispunjene), a kada izgubite svih pet života, moraćete da započnete trenutni stage ispočetka. Posebnu istrajnost zahtevaju deonice na čijem kraju vas čeka borba sa bossom, kojoj prethode okršaji sa običnim protivnicima. Prilikom prelaženja ovakvih deonica, posle nekog vremena dobro ćete upamtiti položaj protivnika, koji se uglavnom ne menja, i kako vreme prolazi, gubićete sve manje života pre sukoba sa datim bossom. Ključ pobede u Blazing Chromeu, dakle, ne ogleda se samo u brzim refleksima, već i u postepenom učenju izazova koji su pred vama... Sve do sledeće deonice, kada taj proces počinje ispočetka.

Svakom ko upali ovu igru biće trenutno jasno kako se ona igra i koji je cilj pred vama - uništiti sve neprijateljski nastrojene entitete na ekranu i stići do krajnje desne tačke nivoa.

Sam osećaj igranja je na visokom nivou. Upravljanje je udobno i na tastaturi i na gamepadu, animacije i zvučni efekti su „baš kako treba” i nema potencijalne frustracije koju bi izazvale loše kontrole ili dizajn izazova koji nije fer prema igraču. Tempo igre je veoma brz i na ekranu povremeno nastaje prava bullet hell ludnica. Blazing Chrome je kratka (ali dinamitna) igra, koja se završava posle nekih 4-5 sati igranja. Ipak, u pitanju je veoma intenzivnih 4-5 sati, koji su ispunjeni raznovrsnim i očigledno veoma promišljenim izazovima. Gotovo svaka deonica donosi nešto novo, bilo da je to nova vrsta protivnika, drugačiji platformski izazov, upravljanje mekovima ili motorima, ili pak neka četvrta varijabla koja utiče na vaš pristup okršajima. Oba prvobitno dostupna lika imaju isto osnovno oružje, ali kroz igru nalazite i četiri drugačija, zabavno dizajnirana oružja, koja gubite posle svake smrti. Pored ovih power-upova, tu su i odbrambeni i ofanzivni botovi, kao i bot koji vam uvećava brzinu kretanja. Kada govorimo o raznovrsnosti izazova, posebno se ističe mnoštvo maštovito dizajniranih bossova i mini-bossova, koji će vas često pošteno namučiti, ali čiji konačni poraz donosi najviše zadovoljstva u igri. Kao šlag na torti, kada prvi put završite igru, otključaćete dva nova lika sa sebi svojstvenim napadima, nindžu Rajiina i ratnicu sa robotskom rukom po imenu Suhaila, koji koriste oružje za borbu prsa o prsa i bitno menjaju vaš stil igre.

Prva na listi osnovnih karakteristika igre na njenoj Steam stranici, i to sa dobrim razlogom, jeste mogućnost da je pređete u coop režimu. Sa dva igrača - zabava je udvostručena! Naravno, kampanja i boss rush mod koji se otključava onda kada pređete igru fanovima ovog žanra biće zabavni i u single playeru. Ipak, sa jednim saigračem koji deli vaš entuzijazam i sa kojim možete da pravite rudimentarne taktike, da se zajedno radujete krvavo izvojevanim pobedama ili pak da žalite nakon razočaravajuće smrti tik pred poraz nekog od težih bossova, Blazing Chrome se pokazuje u najboljem svetlu i ostvaruje svoj puni potencijal. Pored toga, kompetitivno nastrojeni igrači pozdraviće i prisustvo high-score listi, koje na kraju svake misije pokazuju čiji je gun-fu bio jači. Ove liste vas takođe podstiču da igru pređete još jednom (i još jednom...) kako biste bili još bolji i ostvarili još veći score.

Sve ove run & gun divote upakovane su u oku i uhu prijatnu retro oblandu. Pomoću lepe pikselizovane grafike predstavljene su manje-više uobičajene lokacije koje i očekujemo da vidimo u igri koja se dešava posle apokalipse i inspirisana je osamdesetim, a neizbežna synth muzika odlično podržava akciju i dopunjuje atmosferu. Ovo odsustvo inventivnosti u pogledu estetike (izuzev par izleta u psihodeličnom smeru) nije problematično i deo je opšteg nepretencioznog, trashy pristupa tvoraca igre iz brazilskog tima JoyMasher. Pored uvodne i završne međuanimacije, treba pohvaliti i simpatičan donekle live action trejler koji se može naći na internetu i koji podvlači nameru autora da svoju igru ne shvate suviše ozbiljno i prepuste se zabavi i sprdnji.

„Nepretenciozno” je pridev koji odlično opisuje estetiku, ali i sve ostale elemente ove veoma prijatne igre. Njena jednostavna mehanika poziva vas da ostavite iza sebe kilometarski trag spaljenih metalnih šasija i pritom se odlično zabavite. U pitanju je poziv koji ljubitelji ovakvih igara ne bi trebalo da odbiju.


Platforma:
PC, PS4, XONE, Switch
Potrebno:
Windows 7 32-bit, Core 2 Duo E8400 ili Phenom II X2 550, 2 GB RAM, GeForce 9600 GT /Radeon HD 3870, DirectX 11
Poželjno:
Windows 7 64-bit, Core 2 Duo E8400 / Phenom II X2 550, 2 GB RAM, GeForce 9600 GT / Radeon HD 3870
Veličina:
88 MB
Adresa:
joymasher .com /blazing -chrome
85
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
APRIL 2024
Gigabyte Radeon RX 7900 GRE Gaming OC 16G
Zlatni zeka
Model koji je izvorno namenjen kineskom tržištu, i koji se tamo pojavio još prošlog leta, lepo je popunio prazninu između modela RX 7800 XT i RX ...
Asus ROG Zephyrus G16 (GU605MY-QR085X)
Najkompaktnija zverka
Uz sve kompromise, ovo je verovatno najsnažniji laptop smešten u manje od dva kilograma i 18 milimetara visine...
Honor Watch 4
Savršeno upakovan
Sat koji donosi veoma malo pravih noviteta, ali kod kog je uklapanje poznatog i očekivanog dovedeno do savršenstva...
Mobile World Congress 2024
Ovde i AI ima AI
Utisak je da MWC „na nogama” drže isključivo velike kineske kompanije, a praksa predstavljanja flegšip telefona na sajmu je sve ređa...
Inovativni motori i reaktori
Bolji pogon
Električni motori uskoro stižu u putničke avione, samo da se reši nekolicina konstruktorskih prepreka...
Honor Magic 6 Pro
Magična Šestica
Sistem kamera oslanja se na tehnički sofisticiran dizajn sa promenjivim otvorom blende...
Apple, AI i nova tužba za monopol
Kisela ili slatka jabuka
Apple će uvek da koristi sopstveno rešenje, ukoliko može da ga napravi dovoljno brzo i kvalitetno...
Dragon’s Dogma 2
Nastavak dvanaest godina stare igre koja odavno ima kultni status, naoko, jednostavan akcioni RPG koji se trudi vas angažuje, ali i pomalo namuči...
Rise of the Ronin
Rise of the Ronin izuzetno podseća na Ghost of Tsushima, kako po izgledu, tako i po konceptu...
Highwater
Ugodan koktel postapokaliptične komike i poetične melanholije...
Microsoft Windows 3.0
Prisećamo se treće iteracije operativnog sistema baziranog na grafičkom korisničkom okruženju, koja je konačno mogla da izađe na crtu takmacima...
© 2024 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama