TEST PLAY
Battletech: Urban Warfare
Danilo LUKINOVIĆ
1. jul 2019.

Pre otprilike četrnaest meseci igra jednostavnog naziva Battletech pružila je ljubiteljima istoimenog univerzuma priliku da dvonožne gorostase intergalaktičkog političkog sukoba vode na način najbliži njegovim tabletop korenima. Mali studio Harebrained Schemes, čiji nukleus čine očevi Battletech univerzuma, uspeo je da uz pomoć novčane pomoći fanova stvori poteznu stratešku igru u trodimenzionalnom okruženju, poštujući pravila i ograničenja izvornog materijala.

Drugi zvanični DLC za potezni BattleTech.

Namera razvojnog tima je da igru održava u životu dodavanjem novog sadržaja. Taj plan za sada obuhvata dva DLC-a i season pass koji ih objedinjuje. Drugi DLC, pod nazivom Urabn Warfare seciraćemo ovom prilikom.

Naziv jasno daje do znanja da je jedan od najzanimljivijih bioma za makljažu mehaničkih zveri napokon našao svoje mesto u igri. Iako je igra obilovala zanimljivim mapama, ostali smo uskraćeni za osećaj skučenog prostora urbanog bojnog polja, idealnog za postavljanje zamki i smelo manevrisanje. Zgrade predstavljaju specifičan teren. U isto vreme su prepreke i mogućnost uspostavljanja taktičke premoći zauzimanjem višeg položaja. Sa druge strane, zgrade mogu da se unište, što ima potencijalno dvostruku korist. Ruševine će predstavljati zaklon, ekvivalentan šumovitom terenu, a ukoliko se u trenutku rušenja na krovu obreo Mech (idealno protivnički), on će pretrpeti oštećenja od pada. Ne postoji previše šablona urbane sredine, što nije veći problem ukoliko ste navučeni na ovu igru jer jednostavno dobijate još jedan, taktički mnogo izazovniji teren za strateške glavolomke. Osim novog bioma, tu je i nov tip misije - zauzimanje i odbrana baze - gde će protok vremena dovesti do multiplikacije protivničkih snaga, što zahteva brzo i pažljivo reagovanje.

Pored gradskih mapa, najbitnija novost je mech Raven, „izviđačko-diverzantska” platforma koja u igru uvodi uređaj za ometanje - ECM i njegovu suprotnost u vidu Beagle Active Probea.

Novine predstavljaju i implementacija novih mechova i vozila. Bitnijim mechom, legendarnim Ravenom, bavićemo se detaljnije, a pored njega u Bettletech stiže i Javelin. Iz nekog razloga ovaj model lakog Mecha predstavlja najbrojnijeg protivnika u DLC-u i viđaćete ga na sve strane. Novo vozilo je Gallant, namenjen upravo pravljenju što veće štete na malom rastojanju u urbanoj sredini. Tu su i dva prototipska vozila, Packrat i Rotunda, koji predstavljaju pokretne nosače ECM-a, odnosno Beagle Active Probea. Dodate su i nove verzije postojećih Mechova. Urbanmech postoji u dve verzije: UM-60L, koji govori tiho i nosi AC20 sa sobom, kao i energetski efikasnija verzija UM-90R. Tu su i Catapult sa dva LRM-20 lansera, kao i sporiji, ali teže naoružan Banshee. Novost su i varijanta Vindicatora koja žrtvuje oklop za još brzine i BlackJack sa tri Large Lasera. Na kraju, tu je novi Hachetman, ali samo za one koji su pazarili i prethodni DLC Flashpoint.

Druga velika novina, koja se idealno uklapa u novi biom, predstavlja i uvođenje Ravena. U pitanju je specifičan Mech, koji u istorijskom trenutku u univerzumu predstavlja „izviđačko-diverzantsku” platformu koja u igru uvodi uređaj za ometanje - ECM i njegovu suprotnost u vidu Beagle Active Probea. Kombinacija pomenutih uređaja omogućava igraču koji vodi Raven da štiti svoj Lance od obeležavanja i indirektne vatre, kao i da poništi efekte protivničkog uređaja za ometanje. Uticaj ECM-a je prikazan poluloptom kao nekakvo polje sile koje pokazuje teritoriju koja je „zaštićena”, a mechovi koji se nalaze ispod zaštitnog kišobrana bivaju obavijeni kakvom „stealth” izmaglicom koja onemogućava da budu nanišanjeni dok ne zapucaju. Beagle Probe se aktivira po potrebi novom ikonicom u panelu sa naoružanjem Mecha. Kada sve pomenuto smestite u urbano okruženje koje po prirodi ograničava liniju vatre i postavljenje u odnosu na protivnika, podižete nivo strateške zabave. Dodata su i oštećenja od vatre koja promaši, pre svega na građevinama, ali i nesrećnim saborcima. Do Ravena dolazite aktiviranjem jednog od novih Flashpointa. U pitanju su mini-kampanje skriptovanih misija međusobnih sukoba velikih kuća, koje su na raspolaganju u Career modu. Nažalost, razvojni tim je ispustio priliku da napiše zanimljiviju priču koja bi se vrtela o omiljenog nam „pileta”. Pisanje priča, razrađivanje likova i dijalozi nisu jača strana Harebrain Schemsa, što je prava šteta s obzirom na količinu objavljenog literarnog materijala smeštenog u Battletech univerzum. Ovo nije veliki problem za poteznu stratešku igru baziranu na tabletop sistemu koji ne zahteva priču za igranje, ali se nadamo da će se u budućem sadržaju osloniti na pomoć neke talentovane grupice ljubitelja lorea koji bi ovu igru podigli na viši nivo.

Tehničkih razlika u odnosu na originalnu igru nema, dok sitniji glitchevi i loša optimizacija i dalje znaju da iritiraju.

Tehničkih razlika u odnosu na originalnu igru nema, dok sitniji glitchevi i loša optimizacija i dalje znaju da iritiraju. Novi biom predstavlja dodatni problem jer efekti primenjeni na urbanim mapama mogu da uguše i najjače grafičke karte. Tokom testa na solidnoj mašini sa po specifikaciji sasvim adekvatnom GTX 780, koja Battletech „gura” u 1080p rezoluciji na ’Ultra’ nivou podešavanja, frejmrejt se retko kretao preko 20. Dešavala su se i iskakanja u Windows i obaranje igre, čija se učestalost smanjila zakrpom koja je izašla u toku testiranja.

Battletech Urban Warfare ostavlja podeljen utisak. Jasno je da je u pitanju DLC i da od toga u današnje vreme ne može mnogo da se očekuje. Urbano okruženje i Raven dovoljni su da ljubiteljima koji su spucali desetine ili stotine sati na originalnu igru otkinu još jedinica vremena. Međutim, dvadeset evra, koliko Obsidian ceni ovaj DLC, ipak deluje preterano za količinu novog sadržaja i još uvek prisutne bagove i lošu optimizaciju. Bez obzira na to koliko ste željni urbane makljaže džinovskih robota, izuzetno nam je teško da ga preporučimo i predlažemo da sačekajte neku akciju. Ako po traženoj ceni finansirate ovako malo sadržaja, sva je prilika da će i budući dodaci izlaziti „na kašičicu”, a po neprimereno visokoj ceni.


Platforma:
Windows, Mac OS, Linux
Potrebno:
Core i3-2105 / Phenom II X3 720, 8 GB RAM, Nvidia GTX 560 Ti / Radeon HD 5870, 1GB VRAM, Windows 7 64-bit
Poželjno:
Core i5-4460 / FX-4300, 16 GB RAM, GTX 670 2GB/AMD R9 285 2GB, Windows 10 64-bit
Veličina:
30 GB
Adresa:
tinyurl .com /y2rflrgt
76
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
APRIL 2024
Gigabyte Radeon RX 7900 GRE Gaming OC 16G
Zlatni zeka
Model koji je izvorno namenjen kineskom tržištu, i koji se tamo pojavio još prošlog leta, lepo je popunio prazninu između modela RX 7800 XT i RX ...
Asus ROG Zephyrus G16 (GU605MY-QR085X)
Najkompaktnija zverka
Uz sve kompromise, ovo je verovatno najsnažniji laptop smešten u manje od dva kilograma i 18 milimetara visine...
Honor Watch 4
Savršeno upakovan
Sat koji donosi veoma malo pravih noviteta, ali kod kog je uklapanje poznatog i očekivanog dovedeno do savršenstva...
Mobile World Congress 2024
Ovde i AI ima AI
Utisak je da MWC „na nogama” drže isključivo velike kineske kompanije, a praksa predstavljanja flegšip telefona na sajmu je sve ređa...
Inovativni motori i reaktori
Bolji pogon
Električni motori uskoro stižu u putničke avione, samo da se reši nekolicina konstruktorskih prepreka...
Honor Magic 6 Pro
Magična Šestica
Sistem kamera oslanja se na tehnički sofisticiran dizajn sa promenjivim otvorom blende...
Apple, AI i nova tužba za monopol
Kisela ili slatka jabuka
Apple će uvek da koristi sopstveno rešenje, ukoliko može da ga napravi dovoljno brzo i kvalitetno...
Dragon’s Dogma 2
Nastavak dvanaest godina stare igre koja odavno ima kultni status, naoko, jednostavan akcioni RPG koji se trudi vas angažuje, ali i pomalo namuči...
Rise of the Ronin
Rise of the Ronin izuzetno podseća na Ghost of Tsushima, kako po izgledu, tako i po konceptu...
Highwater
Ugodan koktel postapokaliptične komike i poetične melanholije...
Microsoft Windows 3.0
Prisećamo se treće iteracije operativnog sistema baziranog na grafičkom korisničkom okruženju, koja je konačno mogla da izađe na crtu takmacima...
© 2024 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama