TEST PLAY
SteamWorld Quest
Marko NARANDŽIĆ
1. jun 2019.

Švedski razvojni studio Image & Form sastavljen sada već od dvadesetak developera, u industriji video-igara tokom godina je izgradio ime sa kvalitetnim i šarmantnim igrama koje nose prefiks SteamWorld. Debitovali su pre devet godina sa tower defense naslovom za konzolu Nintendo DS, a veliku prekretnicu za njih su uspeli da naprave sa igrom SteamWorld Dig, koja je te 2013. godine uspela da osvoji srca ljubitelja metroidvania naslova. Njihov naredni naslov nastavio je tradiciju eksperimentisanja sa potpuno novim žanrom za svaku sledeću SteamWorld igru, pa smo pre tri godine u SteamWorld Heistu dobili interesantan miks potezne strategije i interesantne mehanike pucanja. Zatim je njihova najpoznatija igra doživela i prvi nastavak, a nakon SteamWorld Diga 2, sada nam dolazi potpuno novi SteamWorld Quest.

Za razliku od ranijih igara u serijalu SteamWorld, Quest je nešto potpuno novo - kartaški RPG.

Tradicija je ponovo nastavljena, a developeri su i ovoga puta odlučili da „promešaju karte” i doneli nam igru koju možemo svrstati u žanr poteznih RPG naslova sa sistemom borbe koji je baziran na kartama.

Svet je, kao i do sada, pre svega baziran na crtanolikoj steampunk estetici, koja je ovoga puta dodatno pojačana elementima fantazije. Očekujete svet pun simpatičnih robota, vitezova u sjajnom oklopu, magije, upečatljivih predela, poteznih borbi i - kako developeri vole da kažu - svih tih finih RPG stvari. Tokom solidno dugačke avanture na raspolaganju nam je pet likova, a svi oni, osim standardne borbe protiv ultimativnog zla, imaju i lične motive. Čitav ton priče, dijalozi, doskočice, sve je baš onako kako biste i očekivali kada po prvi put vidite grupu ručno crtanih steampunk robota sa mačevima, koji dovitljive prozivke izgovaraju gibberish glasovima.

SteamWorld Quest funkcioniše odlično i u relativno kraćim gameplay sesijama, karakterističnim za handheld konzole.

Igračka mehanika je ono što Quest u potpunosti izdvaja od dosadašnjih SteamWorld naslova. Kao što smo već napomenuli, radi se o kartaškom RPG-u. Vašim 2D likovima upravljate kroz set mahom linearnih nivoa, podeljenih u četiri glavna čina. Igra nema velike predele koje možete istraživati, već je sastavljena od seta manjih sekcija i tokom igranja prelazite „od ekrana do ekrana”, koji nisu glatko povezani jedni s drugima. Ne znamo da li je na ovu dinamiku igranja uticala i prenosiva priroda platforme Nintendo Switch, ali u svakom slušaju, SteamWorld Quest odlično može da funkcioniše i u relativno kraćim gameplay sesijama, karakterističnim za handheld konzole.

Kada naiđete na nekog od protivnika, imate priliku da zadate prvi udarac i pre nego što uopšte uđete u kompletno novu postavku igre, u okviru koje se odigrava potezna kartaška borba. Ovo vam je prilika da neprijateljima nanesete damage, čak i pre nego što počne prava borba koja se odigrava po sledećem principu. Svaki od članova vaše grupe ima svoj deck sastavljen od osam karata, sa kojima igrate tokom vašeg poteza, nakon što vam ih igra nasumično dodeli. Karte su podeljene u tri glavne grupe - one koje služe za napad, za upgrade i za veštine. Prve su vaše glavno oružje za nanošenje damagea neprijateljima, dok upgrade karte bacaju buff vašem timu. Kombinovanim korišćenjem ove dve vrste karata punite SP skalu, koja vam zatim omogućava da koristite karte koje donose posebne veštine. Tokom jedne „ruke” imate priliku da dva puta okušate sreću sa novim kartama.

Osetljivost neprijatelja na specifične elemente ima poseban značaj prilikom borbi sa bossovima, a one su najveći izazov u SteamWorld Questu.

Osim toga, karte mogu imati i elementalna svojstva - Fire, Frost, Storm i Arcane, a naravno, neprijatelji su takođe osetljivi ili jaki protiv određenih elementa. Ovo posebno ima značaja prilikom borbi sa bossovima, koje su i najveći izazov koji donosi SteamWorld Quest. Status efekti, buffovi, debuffovi, healing, fizički napadi, chain comboi, balansiranje resursima, taktiziranje, sve su to standardni elementi koje očekujemo od borbi baziranih na kartama, a SteamWorld Quest donosi lep balans svih ovih elemenata. Na početku igre nećete imati previše opcija (karata) na raspolaganju, ali kako napredujete, vaše mogućnosti za kombinovanje i taktiziranje značajno rastu. Igra takođe nije previše teška i većina „običnih” borbi tokom nivoa verovatno vam neće predstavljati veći problem. Na nasumični odabir karata, koji prirodno dolazi sa ovakvim sistemom, možete uticati tako što ćete taktički birati osam karata koje svaki od tri lika u timu ima na raspolaganju, tako da se ne može reći da je baš sve ostavljeno na milost i nemilost RNG bogovima. Ume da frustrira kada nekoliko puta za redom dobijete kartu koja je potpuno beskorisna i čak je ni teoretski ne možete iskoristiti, ali kao što smo već napomenuli, ovakve stvari jednostavno moraju biti prisutne u sistemu koji se u jednoj dozi bazira i na sreći.

Igra takođe donosi snimanje pozicije koje je nalik onome u serijalu Dark Souls. Pre nego što dođete do bossa, imate priliku da snimite poziciju i obnovite health. Cena tog zadovoljstva je respawn prethodno poraženih neprijatelja, a u slučaju smrti bićete vraćeni na sam početak nivoa. Sve je ipak ublaženo time što XP ne možete izgubiti ni u slučaju smrti, a ni sami nivoi kao što smo napomenuli nisu preterano dugački niti teški. Kasnije doduše, svi ovi elementi igre počinju da deluju previše slični jedni drugima, a bez obzira na to što ćete vaše mogućnosti rasti, to se ne može reći i za varijetet protivnika. Bez obzira na to, nekih dvadesetak sati, koliko bez problema možete izvući iz igre, zvuči sasvim pristojno.

Image & Form su još jednom pokazali svu svoju veštinu i kreativnost, a novi žanr ih nije sputao u tome da nam donesu još jedan odličan naslov smešten u simpatični SteamWorld svet. Igra je, kao i prethodni njihovi naslovi, debitovala na Nintendovoj konzoli, ovoga puta naravno na Switchu, ali već nakon mesec dana došla je i na PC platformu. SteamWorld igre su nas do sada navikle na kvalitet, a Quest je to samo još jednom potvrdio. Jedva čekamo da vidimo i u koju ćemo se sledećoj avanturi družiti sa šarmantnim i dovitljivim robotima na paru.


Platforma:
Nintendo Switch
Veličina:
696 MB
Adresa:
tinyurl .com /y4l2zmjj
80
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
APRIL 2024
Gigabyte Radeon RX 7900 GRE Gaming OC 16G
Zlatni zeka
Model koji je izvorno namenjen kineskom tržištu, i koji se tamo pojavio još prošlog leta, lepo je popunio prazninu između modela RX 7800 XT i RX ...
Asus ROG Zephyrus G16 (GU605MY-QR085X)
Najkompaktnija zverka
Uz sve kompromise, ovo je verovatno najsnažniji laptop smešten u manje od dva kilograma i 18 milimetara visine...
Honor Watch 4
Savršeno upakovan
Sat koji donosi veoma malo pravih noviteta, ali kod kog je uklapanje poznatog i očekivanog dovedeno do savršenstva...
Mobile World Congress 2024
Ovde i AI ima AI
Utisak je da MWC „na nogama” drže isključivo velike kineske kompanije, a praksa predstavljanja flegšip telefona na sajmu je sve ređa...
Inovativni motori i reaktori
Bolji pogon
Električni motori uskoro stižu u putničke avione, samo da se reši nekolicina konstruktorskih prepreka...
Honor Magic 6 Pro
Magična Šestica
Sistem kamera oslanja se na tehnički sofisticiran dizajn sa promenjivim otvorom blende...
Apple, AI i nova tužba za monopol
Kisela ili slatka jabuka
Apple će uvek da koristi sopstveno rešenje, ukoliko može da ga napravi dovoljno brzo i kvalitetno...
Dragon’s Dogma 2
Nastavak dvanaest godina stare igre koja odavno ima kultni status, naoko, jednostavan akcioni RPG koji se trudi vas angažuje, ali i pomalo namuči...
Rise of the Ronin
Rise of the Ronin izuzetno podseća na Ghost of Tsushima, kako po izgledu, tako i po konceptu...
Highwater
Ugodan koktel postapokaliptične komike i poetične melanholije...
Microsoft Windows 3.0
Prisećamo se treće iteracije operativnog sistema baziranog na grafičkom korisničkom okruženju, koja je konačno mogla da izađe na crtu takmacima...
© 2024 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama