1 Osim svakojakog plena koji su osvojili, na pobednicima određenog sukoba je i da napišu istoriju. Ta priča ima i svoju senku, pod kojom važe (i krše se) drugačija pravila. Dok se špijunske metode tajnih službi ne rasvetle (ako do toga ikad dođe), one uglavnom potpiruju maštu teoretičara zavera ili podgrevaju karijere opskurnih „intelektualaca”, čija je pamet na nivou stabla koje je zarad štampanja upitne literature upokojeno. Ipak, prikočimo sa generalizacijom, jer je ova tema sasvim solidno inspirisala i ekipu Goblinz Studia. 2 Indie naslov šalje igrača deset godina u budućnost, kada je izvesna Sigma teorema zavladala među globalnom naučnom bratijom. Pred svetom je period velikih tehnoloških otkrića koja će iz korena promeniti civilizaciju. Trka u napretku uslovila je i novi Hladni rat, pa će deset svetskih sila, iza kulisa, odmeriti snage. 3 Put dominacije odvija se potezno, a započinjete ga izborom jedne od tih sila. Svaka od ponuđenih ima bonus kojim će vam biti od koristi - kineski agenti su majstori borilačkih veština, japanski su nepotkupljivi, francuski prednjače u zavođenju itd. Sledi sastavljanje četvoročlanog tima. Na raspolaganju je izbor od dvadesetak agenata raznih nacionalnosti, a kako se partije budu nizale, otključavaćete nove. Osnovne dve karakteristike su im snaga i inteligencija, ali postoje i sekundarne, poput agresije, pacifizma, instinkta, prepoznatljivosti i sličnog. Preporučljivo je obratiti pažnju i na njihove biografije, jer vam se neće pridružiti dok ih ne ubedite odabirom ispravnog ponuđenog odgovora. Ideologija kojoj naginju može u toku partije da prouzrokuje neposlušnost. Nacionalnost i pol takođe ne treba ignorisati. 4 Osnovna „valuta” igre su naučnici, koji rade na jednom od pet polja (neuronauka, zdravstvo, robotika, finansije, astrofizika). Na početku su vam nasumično dodeljena dva, a na vama je da preostale (pojedinačnom disciplinom mogu da se bave dvoje) pridobijete na vašu stranu diplomatijom, ubeđivanjem ili silom. Sa brojnom intelektualnom snagom brzo ćete napredovati, a samim tim i pobediti. Naravno, pošto i sve ostale strane imaju istu zamisao, praksa će pokazati da taj zadatak nije nimalo naivan. Osnovni indikator (ne)uspešne partije je doomsday clock koji upozorava na tehnološku nadmoć suparnika. Ako ga prekrije crvena boja, protivnik je ovladao naprednim naoružanjem, počinje globalni sukob i partiji je kraj. 5 Karta sveta na kojoj je deset odredišta, vaše je igralište. Prvi korak je slanje špijuna da „opipaju puls”. Svaki od njih na zadatoj lokaciji može da potraži metu (stranog agenta), locira naučnika koga je ta država zaposlila, hakuje bazu podataka, pribavi oružje, ili istraži okolinu. Neke od ovih akcija namenjene su intelektu, druge snazi, te će od karakteristika odabranog operativca zavisiti koliko diskretno i koliko brzo može da ih izvrši, a da ne privuče neželjenu pažnju. Regrutacija počinje kada saznate identitet potencijalnog saradnika. Naučnik u vaše redove dospeva na nekoliko načina. Mogu se zakazati pregovori kod stranog diplomate o transferu, što retko uspeva, jer druga strana u najboljem slučaju insistira na reciprocitetu. Doduše, ako istragom otkrijete neku nepodopštinu iz prošlosti samog diplomate, pretnja ucenom ume da pojača šanse. Ostale metode sprovode se ispod žita i to su puki nagovor naučnika na promenu strane, mito i zavođenje. Ovde su na probi kako sposobnosti agenta, tako i karakteristike mete, jer nisu svi korumpirani, a i seksualna orijentacija može da se ne poklopi, pa treća opcija ume da bude jalova. 6 Kada sve drugo omane, preostaje, očekivano, najzanimljivije rešenje - sila! Pristankom na saradnju, naučnik postaje dupli agent, što znači da iako doprinosi vašem tehnološkom napretku, isto i dalje čini za konkurenciju. Uspešna otmica obezbeđuje njegovu punu pažnju. Igra se tada seli u zaseban interfejs, gde operativac mora da stigne od tačke A do tačke B. Usput će nailaziti na brojne prepreke i na vama je da odlučite kako da ih zaobiđe. Ako su diplomatski odnosi sa zemljom kojoj bi da drpite naučnika loši i ako ste prilikom pipanja pulsa prouzrokovali previše paranoje, očekujte da će vaš špijun biti sumnjiv i zaustavljan na svakom koraku. Priprema terena može donekle da pripitomi okruženje. Hakovanje se vrši sa bilo koje lokacije. Ukoliko vas ne provale, moguće je unapred umanjiti nivo detekcije ili ukloniti poternicu. Agent koji je pre akcije istražio grad, lakše će se snaći ako dođe do gužve. Za dodatnu podršku biće korisne još dve figure sa karte - osmatrački i taktički dron. Prvi će na vreme upozoriti na snage reda i zakona, dok će se drugi uspešno obračunati sa njima (samo jednom tokom zadatka). Korišćenje vojne letelice garantuje brojne žrtve, uključujući i civile, što bitno uvećava izglede za otvoreni rat. 7 Tokom partije će na vašu adresu stizati razni zahtevi sa najrazličitijih strana. Bračni drug koji je u istoj branši, vojne akcije stranih sila, kriminalne i terorističke organizacije... Svi će oni povremeno tražiti usluge dronova ili vaših špijuna, što će stalno ometati uobičajene operacije. Vaši klijenti biće i korporacije i Svetska banka, koje žele za sebe naučna dostignuća vaših naučnika, u zamenu za lovu ili sitna pojačanja sposobnosti operativaca. Ukratko - svaka akcija ima reakciju, koja takođe izaziva reakciju. 8 Igre poput Sigma Theory svoj zabavni potencijal ostvaruju diverzitetom i on je, kada se uračuna sve što može da krene naopako u procesu osvajanja sveta, i te kako prisutan. |