TEST PLAY
Baba Is You
Ana KRSTIĆ
1. maj 2019.

1 Ima li svetle budućnosti za mlade, talentovane indie developere i njihova remek-dela koja svako malo prave mini-erupcije i zemljotrese na gejming sceni? Ako je i igračka industrija podložna cikličnim kretanjima, kao i mnogo štošta u životu i prirodi oko nas, onda se najiskrenije nadam da lagano ali sigurno ulazimo u period recesije (ekonomskim žargonom govoreći) i da ćemo u godinama koje nam slede u većoj meri imati prilike da uživamo u ovakvim malim pobedama nezavisnih timova sastavljenih od samo nekoliko ljudi. Ukoliko naslovi kao što je Baba Is You dobiju svoj (apsolutno zasluženi) deo tržišnog kolača i hvalospeve kritički orijentisane zajednice, i ako ljudi zaslužni za ovakve projekte budu i finansijski nagrađeni za svoju genijalnost i trud, u skorijoj budućnosti se već nazire kraj korporativnim hidrama fokusiranih na bezglavo naštancavanje ekspanzija i nastavaka raznoraznih Assassin’s Creedova, Call of Dutyja ili Battlefieldova koji će jesti još samo malo više vaše procesorske snage i memorije, koje ste kupili za još samo malo više evropejaca.

Baba is You je naslov koji ponosno jaše na talasima indie groznice i ovih dana uživa svojih pet minuta slave ubirući pohvale gotovo celokupne igračke zajednice.

2 Baba is You je naslov koji ponosno jaše na talasima indie groznice i ovih dana uživa svojih pet minuta slave ubirući pohvale gotovo celokupne igračke zajednice i to apsolutno zasluženo! Kakve god da optužbe na račun igrača slušali u poslednjih nekoliko godina, bili oni (mi) razmaženi i naviknuti na ovo i ono, publika je po ko zna koji put pokazala da i te kako ume da odvoji žito od kukolja i da najpozitivnije odreaguje na naslove ovog tipa. Stojeće ovacije su ovog puta upućene izvesnom Arviju Teikariju, finskom grafičkom dizajneru i developeru igara koji je za Baba is You prošle godine na festivalu nezavisnih igara (IGF) pokupio brojne nagrade za pilot projekat igre. Na svu sreću, nepunih godinu dana nakon toga, puna verzija igre koja je pred nama je u potpunosti opravdala epitet potencijalne zvezde na indie nebu.

3 Nećemo trošiti našu energiju i vaše vreme na komentarisanje audio ili video komponente igre jer bi to u ovom slučaju bilo apsolutno suvišno. Igra pred vas stavlja oko dvesta različitih zagonetki za čije ćete rešavanje morati da pokrenete i izvadite iz hibernacije i najdalje delove mozga. A kako i najbistriji među nama na pojedinim začkoljicama zakažu, progres u igri nije zapečaćen nemogućnošću rešavanja neke od zagonetki. Mapa igre je podeljena na određene tematske celine (ruine starog zamka, vulkan...) i otključavanje naredne celine sa setom novih zadataka je uslovljeno završavanjem određenog broja zagonetki iz prethodnih zona, što će vam u krajnjoj liniji obezbediti dovoljan broj ključeva za otključavanje narednog sektora.

Igra od vas zahteva pronalaženje rešenja prateći određen set prostornih i sintaksnih pravila - pomeranjem objekata i reči po ekranu.

4 Igra od vas zahteva pronalaženje rešenja prateći određen set prostornih i sintaksnih pravila. Koliko god prethodna rečenica rogobatno zvučala, nakon samo par minuta u igri videćete šta sam zapravo htela reći. Objektima na mapi je moguće manipulisati sastavljanjem jednostavnih sintaksi koje ultimativno menjaju pravila na mapi (door is shut ili rock is push primera radi), a pozicioniranje slogova koji su sastavni deo sintaksi je jedan od bitnih delova igre jer je od suštinske važnosti obratiti pažnju na prostorno ograničavanje kretanja vašeg heroja (jer ćete elemente po mapi gurati kao nekada kutije u legendarnom Sokobanu). Stvari se dodatno komplikuju kako napredujete kroz igru, jer će igra uvoditi nove radnje i uvesti nove vrste rečenica, veznika i prisvojnih prideva (ako se nadovežemo na prethodni primer, u kompleksnijoj varijanti nivoa imaćemo sintaksu rock is push and float i tako dalje). Shodno tome, igra na ekranu uvodi i više različitih elemenata na koje možete da utičete na neki novi način.

5 Ako izuzmemo početnih par nivoa koji su namenski lagani i kreirani kako bi se igrači upoznali sa mehanikom igre, svaki naredni zadatak se ne razlikuje umnogome po težini od prethodnih. Simptomatično, neke ćete zadatke rešiti odmah na prvu, dok ćete oko drugih lupati glavu i po sat vremena. Kao retko koja ranije, ova igra zaista povlači veoma tanku nit između momenata kad nervozno gunđate: „Ovo je nemoguće rešiti”, i situacija kad mislite: „Ovo je bilo prelako”. Ukus pobede usled završetka nivoa je proporcionalno slađi količini utrošenog vremena i truda na iznalaženje rešenja. Da li je potrebno pomenuti da je gotovo svaku tablu moguće rešiti na više različitih načina? Dok će oni bistroumniji i oštrooki odmah u startu moći da pretpostave mehanizam za nalaženje rešenja, oni uporniji će do istog neumitno doći izokola, isprobavanjem. Igra nagrađuje kreativnost i svakim novim zadatkom pospešuje i traži od igrača maaalo drugačiji način razmišljanja i rezonovanja. Za sam dizajn zagonetaka, koje neretko zalaze u domen genijalnog, kreator igre dobija najveću moguću ocenu.

Za sam dizajn zagonetaka, koje neretko zalaze u domen genijalnog, kreator igre dobija najveću moguću ocenu.

6 Baba is You je naslov koji možete bez problema odigrati i na konfiguracijama starim i desetinu godina. Za njeno pokretanje vam nije potrebna grafika impozantne snage i cene. Baba is You nije igra koja zaustavlja dah svojim grafičkim rešenjima i nikada ranije viđenim open world settingom i ne razmahuje se navodnim slobodama kojima daje igraču. Ova igra od vas ne pravi nemog posmatrača savremenog interaktivnog filma, pokušavajući na sve moguće načine da šminkom opravda (pre)skupo plaćenu kartu koju ste kupili. Ovo je igra koja će vas naterati da pošteno razgibate svoje vijuge.

7 Baba is You je laka konjica koja nemilosrdno svoja koplja zariva duboko u meso tromog AAA mastodonta. Iako se to, možda, ne čini vrednim pažnje gomili zombija koja i dalje fascinirano bulji u 8K platno, hipnotisano pritiskajući tastere koja joj se ispisuje na ekranima, koplja se već grupišu i spremaju za novi udar sa druge strane, dok troma grdosija jednostavno nije dovoljno okretna da isprati sve pravce napada na njeno gorostasno telo. Koliko još u njoj snage ima da ih izdrži, to već ostaje da se vidi.


Platforma:
Windows, Mac OS, Linux, Switch
Potrebno:
32-bitni procesor na 2,0 GHz, 1 GB RAM, Intel HD Graphics 3000 / GeForce 6600 / Radeon X1300, 128 MB VRAM, Windows 7
Poželjno:
dual core procesor na 2,0 GHz, 2 GB RAM, grafička kartica sa 1 GB VRAM
Veličina:
200 MB
Adresa:
hempuli .com /baba /
88
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
APRIL 2024
Gigabyte Radeon RX 7900 GRE Gaming OC 16G
Zlatni zeka
Model koji je izvorno namenjen kineskom tržištu, i koji se tamo pojavio još prošlog leta, lepo je popunio prazninu između modela RX 7800 XT i RX ...
Asus ROG Zephyrus G16 (GU605MY-QR085X)
Najkompaktnija zverka
Uz sve kompromise, ovo je verovatno najsnažniji laptop smešten u manje od dva kilograma i 18 milimetara visine...
Honor Watch 4
Savršeno upakovan
Sat koji donosi veoma malo pravih noviteta, ali kod kog je uklapanje poznatog i očekivanog dovedeno do savršenstva...
Mobile World Congress 2024
Ovde i AI ima AI
Utisak je da MWC „na nogama” drže isključivo velike kineske kompanije, a praksa predstavljanja flegšip telefona na sajmu je sve ređa...
Inovativni motori i reaktori
Bolji pogon
Električni motori uskoro stižu u putničke avione, samo da se reši nekolicina konstruktorskih prepreka...
Honor Magic 6 Pro
Magična Šestica
Sistem kamera oslanja se na tehnički sofisticiran dizajn sa promenjivim otvorom blende...
Apple, AI i nova tužba za monopol
Kisela ili slatka jabuka
Apple će uvek da koristi sopstveno rešenje, ukoliko može da ga napravi dovoljno brzo i kvalitetno...
Dragon’s Dogma 2
Nastavak dvanaest godina stare igre koja odavno ima kultni status, naoko, jednostavan akcioni RPG koji se trudi vas angažuje, ali i pomalo namuči...
Rise of the Ronin
Rise of the Ronin izuzetno podseća na Ghost of Tsushima, kako po izgledu, tako i po konceptu...
Highwater
Ugodan koktel postapokaliptične komike i poetične melanholije...
Microsoft Windows 3.0
Prisećamo se treće iteracije operativnog sistema baziranog na grafičkom korisničkom okruženju, koja je konačno mogla da izađe na crtu takmacima...
© 2024 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama