IGRE

TELEFONI

HARDVER

SOFTVER

NAUKA

TV I FILM

DOGAĐAJI

INTERNET

NAJAVA

INTERVJU

VESTI


NOVI BROJ

ARHIVA

FORUM

O NAMA
TEST PLAY
God of War
Miodrag KUZMANOVIĆ
1. maj 2018.

Pošto je kroz nebrojene nastavke i spin-offove na fiksnim i mobilnim PlayStationima poklao kompletan panteon s Olimpa i time eliminisao ključne glumce u svim budućim grčkim tragedijama i dramama, Spartanac Kratos okačio je svoja sečiva haosa o klin i skućio se u Skandinaviji. Našao je ženu, sagradio kolibu i u njoj napravio sina, Atreusa. Ne znamo šta je radio u dokolici, ali zbog nečega je upao u oči Odinu i drugarima, kojima je palo na pamet da ga šikaniraju u momentu najveće lične tragedije i paljenja ritualne lomače nedavno preminule supruge. Onda se, naravno, sve pretvorilo u masakr sa čupanjem ruku iz ramena i presecanjem torza na polovine iz kojih vire žile...

Sredovečni Kratos s dužom bradom više nije besomučni osvetnik, već razumni otac koji u prvi plan stavlja oprez, ne zazirući od brutalnog nasilja kad nema alternative.

Ova poslednja rečenica bila bi nedvosmislena dijagnoza za svaki raniji, numerisani God of War, ali odsustvo broja u naslovu ovde svedoči o tome da su se mnoge stvari promenile. To ne znači da nasilje više ne postoji ili da je ublaženo, već je ono oplemenjeno odrastanjem, to jest pokušajem vaspitavanja, treninga i usmeravanja Kratosovog sinčića koji se svog ultrasurovog oca istovremeno plaši i beskrajno ga poštuje. Mnoge legendarne gejming franšize reboot shvataju samo kao priliku za resetovanje 3D enginea i mehanike, ali God of War je otišao nekoliko značajnih koraka dalje. Sredovečni Kratos s dužom bradom i prepoznatljivim tetovažama više nije besomučni osvetnik čiji krvav trinaestogodišnji trag kroz igre može da se opiše kao jedan beskrajni besni urlik, već razumni otac koji u prvi plan stavlja oprez, ne zazirući od brutalnog nasilja kad nema alternative, ali ne tražeći ga aktivno.

Kratos i Atreus imaju jedan važan zadatak - ispunjavanje poslednje želje svoje supruge i majke. Prosipanje njenog pepela sa najvišeg planinskog vrha staviće ih na kolizioni kurs sa svim znanim i neznanim monstrumima i polubožanstvima nordijske mitologije. Većinu ćete brutalno masakrirati, a neki će vam biti saveznici u avanturi koja je u svakom pogledu epska. Tokom igre upijaćete vanserijski dobro odrađenu i uverljivu glasovnu glumu, koja u kombinaciji sa izuzetnim produkcionim vrednostima ovu igru čini zaista posebnom. God of War je multimilionski ultraspektakl kakvi se pojavljuju jednom ili nijednom godišnje - igraćete ga s mnogo više pažnje nego što biste posvetili nekoj lesser igri.

Novine koje donosi God of War su mnogobrojne i u aspektima mehanike, gejmpleja i koncepcije sveta po kom se krećete.

Novine koje donosi God of War su mnogobrojne i u aspektima mehanike, gejmpleja i koncepcije sveta po kom se krećete. Igra nije smeštena u full open world svet, već je skockana na način Darksidersa s malo više slobode za kretanje i delovanje. Glavni tok kampanje je fiksan i sledi jasno definisan niz misija, ali svet je dovoljno prostran i porozan da nudi obilje sporednih aktivnosti, opcionih misija i skrivenih zona u kojima ćete pabirčiti skriveno blago i XP. RPG aspekt igre koji je nekada postojao samo u tragovima sada je izuzetno zakomplikovan i nudi vam menadžment opremom, trgovinom i nadograđivanjem kod vendora i kupovinom borbenih talenata. Tokom avantura skupljaćete novac i raznovrsne resurse uz pomoć kojih ćete craftovati i budžiti oklop i nadograđivati opremu i oružje za sebe i sina, rabeći sistem koji je složeniji od mnogih punokrvnih RPG-ova. Asistenciju na ovom planu ponudiće vam dva posvađana brata kovača, koji će strateški postaviti kovačnice na ključnim mestima u toku kampanje, nudeći vam priliku za upgrade pre ključnih fajtova. Jednog od njih u svakom trenutku možete pronaći u Tirovom hramu, centralnoj lokaciji igre usred velikog jezera, koristeći kapije između svetova koje takođe nisu retkost.

Blades of Chaos, ikonično Kratosovo oružje kojim je pobio pola Grčke, zamenio je Leviathan, magična sekira koja se u borbi ponaša kao Torov čekić Mjolnir. Koristićete je za „sekiranje” u bliskoj borbi, ali je u svakom trenutku možete lansirati i prizvati u ruku nakon kontakta s nečijom lobanjom ili eksterijerom. Sekira je takođe esencijalna alatka za rešavanje mnogobrojnih terenskih zagonetki koje su posejane po svim zonama: bacanjem sekire aktiviraćete daljinske prekidače, zamrzavati mehanizme koji drže vrata otvorenim i šta sve ne. Kao i u Darksidersima, određen broj terenskih zapreka nećete moći da rešite kad se prvi put susretnete s njima, već ćete im se vraćati kad pribavite gejmplej mehanizam za njihovo rešavanje. Prvi primer za ovo su plavi kristali koji prave energetske mostove do nepristupačnih deonica; za njihovo aktiviranje biće vam potrebna modifikacija sinovljevog luka, koji ćete ojačati čistim svetlom iz kraljevstva Alfheim, nakon šest-sedam sati igre. Nakon još toliko vremena, steći ćete sposobnost da skidate naslage crvene smole s ključnih mesta, otvarajući dodatne prolaze.

Blades of Chaos, ikonično Kratosovo oružje kojim je pobio pola Grčke, zamenio je Leviathan, magična sekira koja se u borbi ponaša kao Torov čekić Mjolnir.

U borbi s mitološkim karakondžulama Kratosu će pomagati mladi ali agilni sin, koji će protivnike puniti strelama, kačiti im se na glavu ili summonovati životinje za napad. Interfejs kojim usmeravate sinovljeve napade izuzetno je skladan i funkcionalan, tako da će vam nakon vrlo kratkog vremena ući u prste. Kupovinom borbenih talenata dodatno ćete budžiti njihove borbene sposobnosti. U Atreusovom slučaju, nadograđivanja su mahom pasivnog karaktera, dok će Kratos dobijati nove kombo poteze, kojih ima više nego u svim ranijim nastavcima franšize. Na slatku kompleksnost borbenog sistema utiču i rune koje ćete stavljati u sekiru i oklop i koje daju jedinstvene udarce i aktivne i pasivne bonuse najrazličitijeg karaktera. Sve ovo borbu u igri čini festivalom skilla koji će vešti igrači i te kako znati da cene. Fajtovi s masivnim protivnicima i dalje su zaštitni znak igre, ali je blagotvoran uticaj Dark Soulsa učinio da se u manjoj meri oslanjaju na quick time promptove, a više na pozicioniranje, reflekse i opštu veštinu igrača.

Ovolika priča o borbi, a zaboravih da pomenem najvažniji novi element... Naš stari prijatelj Kratos svet sada posmatra iz „ramene” (shoulder) perspektive trećeg lica, što deluje modernije od prethodnih nastavaka, ali zahteva malo navikavanje jer vam je vidno polje suženo. Ovo će vam malčice zakomplikovati život u uslovima borbe s većim brojem protivnika, ali ako novu kameru shvatite kao suptilan taktički izazov (Kratos bi je tako shvatio), osećaćete se rasterećenije.

U aktuelnom takmičenju između PlayStationa i Xboxa, God of War predstavlja još jednu blistavu pobedu za Sonijev tim.

Onomad sam za Horizon Zero Dawn rekao da predstavlja verovatno najlepšu igru koja postoji na bilo kojoj platformi, a sada to moram da ponovim... God of War, doživljen na PlayStationu 4 Pro, vizuelno je najimpresivnija konzolna igra koja je ikada došla ispred razmaženih očiju zahtevne publike. Ne znam sa čime bih mogao da je uporedim na PC-ju, tako da ne želim da se izlajem i proglasim je najlepšom igrom u kosmosu. Sony je prilično konzistentan u tretmanu svojih platformskih ekskluziva i ne štedi pare kod ključnih naslova koji dobijaju bitke u ratu konzolnih generacija. U aktuelnom takmičenju između PlayStationa i Xboxa, God of War predstavlja još jednu blistavu pobedu za Sonijev tim. Microsoft jednostavno nema platformske ekskluzive koje su vredne pomena, a ovaj jaz u ponudi u narednom periodu će se dodatno produbiti kad dođu The Last of Us: Part II, Death Stranding, Days Gone, Spider-Man, Detroit: Become Human, Ghost of Tsushima i druge masne poslastice. Zbog svinjske bezobraznosti Nvidije i AMD-a sa oholim i pohlepnim otimanjem para na konto nestašice GPU-a, potpuni prelazak na PS4 Pro za AAA igre nameće se kao logičan potez. Ako se odlučite za taj radikalan i ekonomski isplativ korak, nećete pogrešiti ako avanturu na novoj igrački započnete ovom brutalno preteranom igrom.


Platforma:
PlayStation 4
Adresa:
godofwar .playstation .com
92
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
NAJČITANIJE
IGRE
TELEFONI
HARDVER
SOFTVER
NAUKA
aktuelno štampano izdanje
JANUAR 2020
Asus ROG Phone II
Snapdragon 855+, 6,59” AMOLED @120 Hz HDR, 12 GB RAM-a, 6000 mAh baterija...
Nvidia GeForce GTX 1650 Super vs AMD Radeon RX 5500 XT
AMD još uvek ume da prilično vispreno napadne protivnika kada je to najmanje neočekivano...
Antec Striker Mini-Watercool
Ovakva kućišta ne kupuju se sa idejom o vrednosti za uloženi novac, već kao osnova i inspiracija za jedinstveni sistem...
DJI Agras T16
Ova letelica se komotno može svrstati meðu klasiènu poljoprivrednu mehanizaciju...
Esencijalni Windows programi
Windows 10 se zaista razlikuje od svojih prethodnika po broju i kvalitetu uključenog softvera, ali on je dovoljan samo da zadrži vodu dok majstori ne odu...
Microsoft Windows 10 2004 Insider Preview
Stiče se utisak da je Microsoft napravio „polukorak”, nešto između novembarskog updatea i klasičnih nadogradnji na koje nas je navikao...
Napredna primena dronova
Neprestani razvoj tehnologija na kojima su zasnovani dronovi konstantno povećava granice mogućnosti ovih korisnih uređaja...
IGRA MESECA
Darksiders Genesis
Igra koja izgleda kao interaktivni omot albuma hard core heavy metal benda iz osamdesetih godina prošlog veka...
Phoenix Point
Phoenix Point obrađuje istu temu kao slavni X-COM: Terror from the Deep, ali na mnogo ozbiljniji način.
Strategic Command
World War I
Ova igra je istovremeno jedinstvena i zarazna, pogotovo za ljubitelje ratne istorije...
Mechwarrior 5
Mercenaries
Iako nije igra koju smo priželjkivali, MW5: Mercs sadrži dovoljno pozitivnog da razgali srca i starih fanova i novih igrača...
© 2020 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama