Ovo je japanski RPG napravljen u nezavisnom studiju u Poljskoj, i to pomoću sredstava prikupljenih zahvaljujući kampanji na Kickstarteru. Pročitajte tu rečenicu još jednom, razmislite o osećanjima koja ona budi u vama, pa ako ste voljni da nastavite sa čitanjem ovog opisa, dobrodošli. Pred nama je jedna vesela i prilično dobra mala igra.Ovo je JRPG sa taktičkom borbom, napravljen u poljskom studiju i finansiran preko Kickstartera. |
Uvodna priča verovatno neće nikoga oduševiti apsolutnim odsustvom originalnosti, ali takav kliše od zapleta nekako idealno odgovara ovom tipu igre. Vi ste u ulozi Kaya, mladog plemića koji od oca na samrtnoj postelji saznaje da je njegova familija nekada držala tron blistavog grada Ascalie, koji je tokom decenija, usled previranja i ratova između okolnih kraljevstava, napušten i oronuo. Poslednja želja vašeg oca je da se uputite u Ascaliju i vratite joj stari sjaj. Nedugo nakon što vaša mala družina dođe do dvorca, otkrivate da se otac zadužio kod zelenaša koji planiraju da uskoro naplate te dugove, tako da vaša misija dobija i vremensko ograničenje. Ipak, to je samo početak epske priče koja je tek počela da se odmotava. Članovi autorskog tima, okupljeni u studiju Pixelated Milk, od početka razvoja ove igre nisu tajili da je Regalia njihovo ljubavno pismo serijalima kao što su Disgaea i Persona. Ova igra se odlikuje impresivnom pričom, brojnim i detaljnim dijalozima, mnoštvom šarolikih likova sa komplikovanim međusobnim odnosima, kompleksnim sistemom napredovanja pojedinačnih likova i celog kraljevstva, kao i robusnom mehanikom taktičke borbe. Prilikom pokretanja nove igre, pred vas se stavlja jedan veoma bitan izbor: da li želite da igrate Regaliu u „story modu” sa olakšanom borbom ili u normalnom, gde su bitke osetno kompleksnije i izazovnije. Čak i ako se odlučite za lakšu varijantu, igra neće biti kratka, jer je pred vama epska priča sa obiljem dijaloga, izbora i odluka. Ipak, preporučujemo igranje u normalnom modu, jer je sistemu bitaka posvećen vanserijski stepen pažnje i on predstavlja pravu poslasticu za ljubitelje taktičkih izazova.U studiju Pixelated Milk od početka razvoja ove igre nisu tajili da je Regalia njihovo ljubavno pismo serijalima kao što su Disgaea i Persona. |
Svakog lika u vašoj družini karakteriše jedinstvena kombinacija nekoliko tipova napada i specijalnih sposobnosti, koje aktivirate trošenjem akcionih poena (AP). Postoje odvojene vrste poena za kretanje (MP), što usložnjava igru, ali nisu postavljena ograničenja na redosled trošenja AP i MP, pa za svakog lika možete pažljivo da birate kada se i kako kreće u odnosu na napad ili korišćenje sposobnosti. Kako mnoge veštine imaju efekat u zoni specifičnog oblika, te bi bilo optimalno da se pomerite malo, iskoristite sposobnost ili napad, a zatim se pomerite ponovo na taktički povoljniji položaj. Tome treba dodati i činjenicu da brojni napadi i veštine imaju šansu da promaše, a tu su i takozvani „Authority” poeni, koji se generišu veoma polako (dobijate samo jedan po potezu) i mogu da se iskoriste za aktivaciju posebno jakih sposobnosti ili „blicovanje” - osvežavanje AP-a jednom od likova. Svaki ljubitelj taktičkih igara biće impresioniran dubinom izazova koji Regalia stavlja pred igrača tokom bitaka sa relativno malim brojem učesnika. Istina, previše česti promašaji mete koja ima tek dvadesetak odsto šanse za eskiviranje napada zna da iritira, ali i vaši likovi su podložni sličnim pravilima, pa možete veoma uspešno da ih koristite protiv kompetentnog računarskog protivnika. Pre početka svake bitke dobićete i informacije o tome koji su uslovi pobede, kao i o tome koji su sekundarni zadaci, čije ispunjavanje donosi veći broj nagrada po uspešnom završetku. Nagrade su, uz iskustvo i opremu za vaše likove, i materijali koje koristite u gradu za zidanje i unapređivanje građevina ili za pravljenje novih magičnih predmeta za vaše likove. Svaka akcija u igri, kao što su učestvovanje u bitkama ili konstrukcija u zamku, troši i vreme, tako da morate paziti da vam ne istekne zadati rok za dostizanje aktuelnog „velikog” cilja. Vreme troši i druženje sa pratiocima, što je takođe bitna stavka, jer što ste bolji prijatelj sa nekim likom, to mu (ili joj) se otključavaju napredniji perkovi za modifikovanje borbenih sposobnosti. Sistemu bitaka je posvećen vanserijski stepen pažnje i on predstavlja pravu poslasticu za ljubitelje taktičkih izazova. |
Lokacije na mapi sveta predstavljene su akcionim čvorištima, a svako od njih sadrži specifičnu kombinaciju događaja. Na početku događaji su linearni, ali kako igra odmiče češće ćete nailaziti na čvorišta gde je neophodno da odaberete redosled između nekoliko bitaka, segmenata sa odglumljenim dijalozima, kao i čudnih narativnih delova gde se sve odvija tekstualnim putem i izborom svojih odgovora usmeravate tok priče. Nedugo nakon početka igre shvatićete koliko su zapravo dijalozi bitni, kao i da je njima posvećeno jednako mnogo pažnje kao i bitkama. Sve deonice koje se odnose na glavnu priču igre i pojedinih likova praćene su kvalitetnom naracijom i glumom. Da li su vredni Poljaci angažovali prave Engleze ili našli lokalni talenat sa kvalitetnom dikcijom - nije bitno, ali je gluma za svaku pohvalu, pogotovo što se radi o naslovu iz „istočnog bloka” kod koga je taj segment tradicionalno problematičan. Što se tiče izgleda igre, on je dopadljiv, simpatičan i pre svega funkcionalan. Kombinacija 2D okruženja i 3D likova sa izometrijskim pogledom na bojno polje, odnosno lokaciju, odlično obavlja posao i izgleda veoma lepo. Iako je Regalia direktno inspirisana serijalima Persona i Disgaea, taj podatak ukazuje samo na delić truda utkanog u ovaj naslov. Kako igra odmiče, sve češće ćete se pitati odakle vam je poznat neki detalj - engleski humor, francuski strip ili klasici RPG žanra - sve posuđuje malu, ali značajnu pločicu mozaiku po imenu Regalia. Da, ovo je JRPG sa taktičkom borbom, napravljen u poljskom studiju i finansiran preko Kickstartera, ali od svega toga mnogo je bitnije da se radi o kvalitetnoj i zabavnoj igri. |