Varšava, 8-9. april Pored LoL-a, Word of Tanks (WoT), spada među najveće uspehe free-to-play igara. Ovaj naslov čedo je beloruske kompanije Wargaming.net koja je do 2010. uglavnom izdavala strategije zasnovane na Istočnom frontu i bitkama koje su se tamo desile tokom Drugog Svetskog rata. Onda su te godine rešili da naprave „Counter sa tenkovima” i možda još bitnije, omoguće svim zainteresovanima da igru probaju besplatno. To se pokazalo kao pun pogodak, a baza korisnika je počela da raste vrtoglavom brzinom. Danas, pet godina kasnije, preko 150 miliona ljudi igra WoT, a Wargaming.net (WG) je postao multinacionalna kompanija sa preko 5000 zaposlenih.Glavešine WG su vrlo brzo shvatile da će velika takmičenja sa „masnim” nagradnim fondom privući pažnju velikog broja igrača, te su od samog starta forsirali eSports komponentu, prvo sa nizom malih turnira, a onda sa uvođenjem prave lige u kojoj se takmičilo 12 timova. Tokom poslednjih par godina pravila takmičenja su se dramatično menjala, pa sada borbe u „tenkovima” jako podsećaju na gorepomenuti „kaunter”. Na mapi postoje dve zone (cap area) i tim koji napada treba da „zauzme” jednu od njih tako što će parkirati tenk unutar nje i sprečiti tim koji brani da šteti njihovu „makinu” tokom zauzimanja. Naravno, ukoliko ima više tenkova u cap timu, onda je i zauzimanje brže. Svaki tim napada i brani po jednom, a onda se mapa menja. Pobednik je ona ekipa koja prva ostvari pet pobeda. Takođe, nekada su se borbe vodile sa Tier 8 tenkovima, ali je pre par meseci WG odlučio da umesto „osmica” igrači koriste „desetke” tj. Tier 10 vozila, što se pokazalo kao pun pogodak, pre svega zbog većeg broja vozila koje timovi mogu da izaberu.  | Već smo rekli da je eSports jedan od bitnijih faktora za rast WoT-a, a najbitniji događaj u takmičarskom kalendaru je Grand Finals koji se poslednje tri godine održava u Varšavi. Na ovom takmičenju učestvuje 12 najboljih ekipa, od čega se osam kvalifikuje, a ostala četiri mesta WG popunjava timovima koji nisu uspeli da se kvalifikuju, ali su interesantni publici ili su tokom sezone ostvarivali zanimljive rezultate. Ove godine je Kazna Kru dobio „wildcard”, pre svega jer su jedini pravi evropski tim, pošto u svom sastavu imaju igrače sa Balkana, Nemačke, Poljske i Skandinavije.Grand Finals održan je 8. i 9. aprila, gde je prvi dan bio rezervisan za grupni deo takmičenja, dok su drugog dana održane završne borbe. Ekipa Kazna Kru, koja je bila favorit ne samo balkanskih navijača, bila je u grupi sa timovima Tornado Rox (stari znanac jer igraju zajedno u EU Gold ligi) i Eclipse, predstavnik američkog servera. Kazna Kru je igrala prvi meč u petak, ali ne na glavnoj bini, već u „backstage” takmičarskoj zoni. Iako je meč je bio izuzetno tesan, na kraju je trijumfovao Tornado Rox. Da biste shvatili koliko su ova dva tima izjednačena, reći ćemo da je jednu od partija odlučilo 27 HP, koliko je imao preživeli tenk Tornada. Za to vreme, na „main stageu” su se sudarila dva favorita - Navi i HellRaisers. HellRaisers su prošle godine napravili iznenađenje i osvojili prvo mesto, ali izgleda da je taj poraz osvestio Navi te su cele godine vredno vežbali što i videlo tokom meča. Oba tima su bila uzdržana, jer su čuvali taktike za dalji tok turnira, a na kraju je pobedio Navi. Uveče je Kazna Kru igrala svoj drugi meč, protiv predstavnika severnoameričkog servera - Eclipse. Iako su svi očekivali rutinsku pobedu, Eclipse je pružio ozbiljan otpor, na momente totalno nadigravši Kaznu. Srećom, Kazna se sabrala i uspela da dobije meč sa 5:3. Ovom pobedom osvojili su drugo mesto u grupi, što znači da im je sutradan, 9. aprila, protivnik bio Navi, kao prvoplasirani iz grupe A. Takmičenje je nastavljeno 9. aprila po nokaut sistemu. Kazna je bila rešena da uradi sve, ne bi li dobila i najmanju prednost, pa su na binu izašli u crnim duksericama, dok su im lica bila maskirana. Nažalost ovo nije imalo mnogo efekta, jer ih je Navi rutinski pobedio sa 5:0. U finalu su se sastali, očekivano, Navi i HellRaisers. Za razliku od prve partije koja je bile relativno opuštena, sada se napetost mogla osetiti u vazduhu. Ovaj put je i Torwar Hall, mesto gde se takmičenje održavalo, bio dupke pun. HellRaisers su krenuli od starta jako agresivno i uspeli su da povedu 2:0, ali na Himmlesdorfu se Navi vratio u meč i izjednačio na 2-2, da bi zatim i poveo sa 4:2, efektivno dobivši 4 runde za redom. Taman kada su svi očekivali da Navi pobedi, HellRaisers se vraća u meč, osvaja dve runde za redom na Ruinbergu i izjednačuje rezultat. Finalni okršaj odigrao se na mapi Cliff, pri rezultatu 6 naprema 6. U trenutku kada su HellRaisers imali veliku prednost (dva Bata na jednog), desio im se neverovatan peh. ApleWoW je uspeo da zaglavi svoj tenk i na taj način sebe eliminiše. Inspirer (Navi) je umeo da iskoristi ovu prednost i uspešno je eliminisao poslednjeg igrača HellRaisersa donevši svom timu prvo mesto i 150.000 dolara, što je pola ukupnog nagradnog fonda ovog finalnog turnira. Pored samog turnira, WG je organizovao i nekoliko zanimljivih demonstracija. Tako su igrači mogli da igraju Tenkove dok nose VR kacige, organizovana je bitka u Brodovima tj. World of Warships, a novinarima je najavljeno da će WoT uskoro biti u potpunosti rebalansiran gde će najveće promene pretrpeti artiljerija, koja će pružati podršku svojim saigračima, umesto da nanosi štetu kao do sada. Ovi informaciju je vaš reporter dobio lično od CEO-a Wargaminga Viktora Kinslija. Na Grand Finals prikazano je ono što smo svi na neki način znali, da ruski timovi i dalje dominiraju WoT-om. Prva četiri mesta zauzeli su timovi u kojima su igrači iz Rusije, i iako su timovi iz Evrope i Amerike sve jači, ne verujemo da će u skorije vreme moći da pretenduju na prvo mesto. Sam turnir je oborio rekord po broju gledalaca od prošle godine što nam jasno govori da interesovanje za WoT i posle pet godina samo raste. |